View: https://youtu.be/Go8nTmfrQd8
Tämän arvostelin jo tuolla Marvelin puolella mutta kun nyt pyörii teattereissa niin ajattelin vähän ajatuksia laittaa tännekin.
Olen juniorieideni kanssa käynyt näitä Marvel leffoja yhdessä katsomassa ja minun suosikkini Thor tietysti on
Jopa niin paljon että minulla on hänen patsaansa ja sain synttärilahjaksi aidon muovisen Mjölrinin ja ennen kannoin kaulassani Thorin vasaraa josta minulta on kaksikin erilaista muunnosta.
No jutut sikseen.
Elokuvaa mainostettiin Marvelin hauskimmaksi ja paljon siinä huumoria olikin jopa vähän liian paljon.
Ehkä oli huomattu suosio minkä Ragnarök ja Guardians of Galaxy saivat ja päätetty lähteä saman suuntaisesti hakemaan lipputuloja.
No hyvin tuntuu kyllä tämä suuntaus myyvän eipä sillä.
Tässä oli kuitenkin konstrakti joka minusta törmäsi alussa pahasti ja latisti jo siinä vaiheessa vähän tätä leffaa.
Nimittäin alun hyvin synkistä tunnelmista Christian Balen loistavasti esittämän pahis hahmon synnystä ja tragediasta hypättiin suoraan hauskaan taistelukomediaan ja muutenkin kepeään menoon.
Se jotenkin vei terää Balen hahmon synkkyydestä ja uhkaavuudesta.
Hyviä oivalluksia ja hyvää huulta kyllä leffassa riitti
Kuten kirkuvat vuohet (ukkosenjumala Thorhan ratsasti viikinkien saagoissa vuohien vetämissä vaunuissa pitkin taivaankantta)
Sinällään Guardian of Galaxyn porukka esiintyi vain vähän aikaa mukana.Heidän ja Thorin nokittelua olisi katsonut enemmänkin.
Natalie Portman lady Thorina ja mjölrinin hallitsijana taas oli vähän sellainen ja tällainen veto Tosin ihan hyvää nokittelua aiheesta saatiin.
Kuitenkin kokonaisuutena ehkä hommaan oli väkisellä ympätty liikaakin huumoria vaikkakin kyllä ihan makeat naurut monessa kohtaa sai Lisäksi ehkä homma meni vähän liiankin lasten filmin tasolle vaikka jos miettii lapsia katsojakuntana niin vaikea on sitten tietää miten heihin vaikuttaa Balen hahmon alun tragedia ja uhkaavuus.
Sekä aikuisille tarkoitetut vitsit mutta niitähän tuntuu nykyisissä lasten elokuvissa muutenkin olevan
Elokuva oli kyllä kaikkiaan katsottava ja viihdyttävä mutta ei nouse missään nimessä Marvelin parhaisiin ja edellinen Thor Ragnarök oli minusta huomattavasti parempi kokonaisuus.
Toivottavasti taso ei tästään enää laske.
Vaikka pelkään kyllä sitä ja olen kyllä sitä mieltä että oli vikatikki se että Marvel meni Disneyn leipiin koska siellä asioita hoitavat sellaiset ihmiset joilla tarkoituksena on vain voiton maksimointi ja vanha totuus on se että huonoin asiakkaalle kelpaava laatu on parasta mitä yrityksen kannattaa valmistaa.Eli liukuhihnalta filmejä ja krääsää ilman sen kummempia taiteellisia tavoitteita Ei hyvä homma.
Lokia kaipaisi vähän takaisin näihin leffoihin jos vaikka jaksanee herätä taas kuolleista mutta saa nähdä mitä on suunnitteilla.
Toivottavasti edes tällainen taso säilyy.
Sinällään innolla odotan uutta. Guardian of Galaxya vaikka pelkään että siinäkin leffasarjassa edelliset ovat olleet niin mainioita että niiden tasolle pääseminen menee väkisin vääntämiseksi.