Elixia kieltää ulkopuolisten personal trainereiden toiminnan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Se ei todellakaan ole personal trainingia. Nämä ohjaajat vain ovat hankkineet sen koulutuksen. Kuten jo aiemmin sanoin, ketjusalit kuten cms ei tarjoa PT palveluja jäsenhintaan vaikka ohjaaja olisikin PT. Siellä käytetään nimitystä omaohjaaja ja palvelu on paaaaljon suppeampaa kuin sinun tarkoittamasi personal training ja tietysti paljon halvempaa kuin varsinainen personal training. Siinä se ero, onko se vaikea ymmärtää? :)

Onko noissa ketjusaleissa sitten mahdollistaa ostaa erikseen PT-opastuksia jos sellasia tarvitsee? vai onko se vaan tätä suppeampaa "omaohjaamista"?

Jos ei ole tarjota kunnon henkilökohtaista PT:tä niin eihän se silloin sodi salin tarjoamaan omaa ohjaaja vastaan, ja jos sali näin katsoo tulisi heillä tällöin olla vastaavan ammattitaidon omaavia PT:tä tarjolla. Muuten touhu on :david: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: Vähän tää menee jo offtopic, mutta silloin kun tampereen elixiassa kävin vapaapainopuoli oli pieni koppi johon oli ahdettu penkii, kyykkypaikka ja käsipainot. Isoimmat käsipainot olivat muistaakseni 25kg, eli niillä nyt jotenkin sais ehkä hauistreenin vedettyä jos tekee pitkiä sarjoja. Kuten sanoin, vierailustani on jo pari vuotta aikaa, joten on voinut tulla lisää painoja ym. Eniten hämmästytti kyseisen ohjaajan asenne ja kommentti. Tosin olisihan se pitänyt itsekkin tajuta, etten profiloitunut kyseisen salin käyttäjäksi. My mistake, pahoittelen avautumistani. :david:

Elixia tekee nimenomaan bisnestä. Tietty konsepti jolla vois myydä vaikka pesuainetta mutta tuotteena nyt sattuu olemaan liikuntapalvelut. Jotain ainakin mun mielestä sanoo ketjusta se että keskusjohtajiksi haetaan talousalan ihmisiä eikä haussa puhuta mitään liikunta-alan osaamisesta. Ymmärrä siinä sitten asiakaskunnan tarpeita ja kohderyhmiä.

Onko noissa ketjusaleissa sitten mahdollistaa ostaa erikseen PT-opastuksia jos sellasia tarvitsee? vai onko se vaan tätä suppeampaa "omaohjaamista"?

Jos ei ole tarjota kunnon henkilökohtaista PT:tä niin eihän se silloin sodi salin tarjoamaan omaa ohjaaja vastaan, ja jos sali näin katsoo tulisi heillä tällöin olla vastaavan ammattitaidon omaavia PT:tä tarjolla. Muuten touhu on :david: .

Tiedän, että ainakin yhdeltä cms-salilta voi ostaa PT-palveluita. Tämä PT-palvelu ostetaan ulkopuoliselta PT:ltä, ei siis omalta henkilökunnalta, koska yksinkertaisesti henkilökunta on todellakin täystyöllistettyjä. Palvelun kuitenkin tarjoaa cms-sali, eli PT tekee töitä cms-salille ja sali laskuttaa asiakasta. Tämä suppeamman ohjaamisen saa siis jäsenhintaan vaikka ohjaaja olisikin PT. Ammattitaito voi todellakin olla todella hyvä näillä omaohjaaja PT:llä, mutta se salin tarjoama palvelu ei vain pidä sisällään kuin osan siitä mitä varsinainen PT tekee.

Tässä nyt eräs tuttava(täysin ammattilainen) kävi tänään juuri ohjaamassa asiakastaan, mutta käännytys tuli Elixian vastaanotossa. Asiakas sanoi että salin vaihto on edessä, koska ei ole kannattavaa maksaa Elixialle salikortista ja kertamaksuja muualle jotta saa ammattilaisen avustusta. Ja tämä asiakas on aikaisemmin käyttänyt Elixian personal trainer palveluita, mutta ei ole ollut tyytyväinen.

Esim jos me nyt järjestettäisiin penkkikoulu uudestaan, niin se ei onnistuisi Elixian tiloissa koska heillä on omat personal trainerit, jotka osaavat opastaa penkkaamaan oikein kisamielessä.

Perseestä. Mulle kävi sama satsilla. Asiakkaani irtisanoi sopparin samantien.

Tosin olisihan se pitänyt itsekkin tajuta, etten profiloitunut kyseisen salin käyttäjäksi.
:offtopic: Noissa paikoissa harvemmin käy 110-kilosia vieraita, ja jos käy niin ne on kaikkea muuta kuin lihaksikkaita... saatoit ehkä pistää jokseenkin silmään, tai pelottaa pienempää kävijäkuntaa :)
On se vapaiden painojen paikka vieläkin pieni koppi, mutta laajentavat kuulemma reilusti piakkoin sitä puolta. Tuommoinen avautuminen mitä olet saanut ei kyllä kuuluisi mihinkään missä pitäisi olla edes etäisesti tietoa asiakaspalvelusta. Todella töykeää. Sillä ihmettelinkin, koska nykyään siellä on ainakin tosi mukavaa väkeä..

Ainakin Espoon Sellon Elixian jäsenyyteen kuuluu "omaohjaaja-palvelu", joka tarkoittaa parin kuukauden välein "ohjelman" päivittämistä. (Kesto noin puoli tuntia).

Tämän lisäksi tarjoavat kattavampia PT-palveluita lisähintaan (hintoja ei esillä).

Ainakin Espoon Sellon Elixian jäsenyyteen kuuluu "omaohjaaja-palvelu", joka tarkoittaa parin kuukauden välein "ohjelman" päivittämistä. (Kesto noin puoli tuntia).

Tämän lisäksi tarjoavat kattavampia PT-palveluita lisähintaan (hintoja ei esillä).

Niin mutta pointtini lähinnä olikin että, jos tarjovat PT-palveluita ovatko he yhtä ammattitaitoista kuin ne PT:t, jotka eivät ole kuntosalien listoilla olevia PT:tä.

Ja sinänsä typerää, kieltää oman PT:en vieminen salille koska käsittääkseni suhde PT:hen on hieman henkilökohtaisempi kuin jonkun salin vastaavaan PT:hen se olisi,voi olla että saa ihan hyväkin PT:en, mutta entä sitten jos se onkin mulkku tyyppi?

Itse en käytä kys. palveluita, joten tämä on hiukan mutuilu tekstiä.

Joku lakia tunteva voisi kertoo, onko tässä kilpailua rajoittava rike elixialta?

Täällä on aika negatiivista puhetta noista jäsenyyssaleista.

Paljon liikkeessä olevalle ihmiselle jäsenyyssali sopii tosi hyvin, koska voi sitten käydä jumppailemassa eri kaupungeissakin ilman lisähintaa. Tämä oli ainakin omalla kohdalla ihan selvä ratkaisu, kun mietin mihin rahani pistän. Joka tapauksessa haluan kortin, jolla voi käydä salin lisäksi ohjatuilla tunneilla eikä 50e/kk ole sellaiseen käyttöön mikään ylivoimainen hinta.

Vuoden "pakko"jäsenyys on aika ikävä, mutta on niissä kuitenkin sitä irtisanomisvaraa (muutto, sairaus). Jäsenyyden voi myös siirtää toiseen kaupunkiin tai toiselle ihmiselle (=myydä).

Tuo omaohjaajapalvelu sisältyy hintaan, joten en itse ainakaan siitä aio kieltäytyä. Katsoo nyt mitä se omaohjaaja saa aikaan. Jos tuntuu, ettei se hommiansa osaa niin kyllä sitä on itse aiemminkin tehnyt ohjelmansa.

Se on ihan takapuolesta, ettei ihmiset saisi omia personal trainereitaan tuoda paikalle.

Kaveri "valmensi" joskus puoli vuotta sitten toista kaveria tuolla Elixialla missä minä käyn. Sille tultiin keskusjohdosta sanomaan että "yksilöohjaus kuuluu salin henkilökunnalle" tai jotain tuonnepäin. Ja kyse oli tapauksesta jossa molemmat ovat salin jäseniä.

Oh fuck. Ollaan vaimon kanssa molemmat Elixian jäseniä ja olen häntä neuvonut, tsempannut ja ohjelmia tehnyt, kun ne henkilökunnan ohjelmat ei ole häntä miellyttäneet. Käytännössä olen hänen PT. Miten minun käy?

Rawson: Jos kehtaavat tuosta tulla sanomaan ja järkipuhe ei auta niin itse toivottaisin heidät sinne minne ei aurinko paista ja irtisanoisin jäsenyydet (jos ei onnistu, aloittaisin helvetilliset vetotreenit joista ei huutoa puutu :D)

Ja toki lopuksi lupaisin kertoa kokemukseni näillä keskustelupalstoilla :)

Timban kertomus kyllä kuullostaa niin uskomattomalta etten oikein tiedä mitä tuohon voisi sanoa. Ehkä pyytäisin elixian pt:tä opettamaan olympianostot :lol2:

Paljon liikkeessä olevalle ihmiselle jäsenyyssali sopii tosi hyvin, koska voi sitten käydä jumppailemassa eri kaupungeissakin ilman lisähintaa.
Mutta entäpä jos ei olisi mitään "jäsenyyksiä". Salille vain mentäisiin ja maksettaisiin joka kerrasta kohtuullinen korvaus. Tällöin olisi aivan sama millä salilla käy, ja myös omassa kotikaupungissa olisi mahdollista käydä vuorotellen useilla saleilla. Tämä olisi todellista toiminnan laatua, eikä korulauseiden alle kätketkettyä kusettamista.

Se ei todellakaan ole personal trainingia. Nämä ohjaajat vain ovat hankkineet sen koulutuksen. Kuten jo aiemmin sanoin, ketjusalit kuten cms ei tarjoa PT palveluja jäsenhintaan vaikka ohjaaja olisikin PT. Siellä käytetään nimitystä omaohjaaja ja palvelu on paaaaljon suppeampaa kuin sinun tarkoittamasi personal training ja tietysti paljon halvempaa kuin varsinainen personal training. Siinä se ero, onko se vaikea ymmärtää? :)
No eikös tässä juuri olla ihmetelty tätä yhtälöä? Ammattimainen valmennus kielletään sillä perusteella, että salin omat satoja asiakkaita ohjaavat jumppamaikat hoitavat saman duunin.

Minkä verran Elixia saa rahaa personal trainereidensa toiminnasta? Onko tämä vain tapa lisätä PT-palvelun kysentää pakottamalla jokainen aloittelija sitä käyttämään?

Mutta entäpä jos ei olisi mitään "jäsenyyksiä". Salille vain mentäisiin ja maksettaisiin joka kerrasta kohtuullinen korvaus. Tällöin olisi aivan sama millä salilla käy, ja myös omassa kotikaupungissa olisi mahdollista käydä vuorotellen useilla saleilla. Tämä olisi todellista toiminnan laatua, eikä korulauseiden alle kätketkettyä kusettamista.

En tiedä antaako mikään kunnon sali käyntiä 3e kertahintaan. Se nimittäin on kerran hinta, jos käy neljä kertaa viikossa salilla 50 euron kuukausimaksulla.

Minkä verran Elixia saa rahaa personal trainereidensa toiminnasta? Onko tämä vain tapa lisätä PT-palvelun kysentää pakottamalla jokainen aloittelija sitä käyttämään?

Eihän tuolle mitään muutakaan järkevää motiivia löydy.

Mikelta hyvä pointti, tässä on nyt kielletty omenat koska he tarjoavat appelsiineja. Todella ristiriitaista.

Tuli vielä mieleen, mites vastuukysymykset jos sä loukkaat itsesi tuolla sen seurauksena että salin oma ohjaaja on neuvonut sua väärin. Ja muilta et ole voinut opastusta pyytää..

Niinno, saapa se saliketju tehä mitä haluaa... Onhan toi ehkä lyhytnäköistä, mutta vaihtakoon se salia, joka ei tykkää.

Eipä elixian yms kohderyhmä olekkaan tosissaan reenaavat...

Rawson: Jos kehtaavat tuosta tulla sanomaan ja järkipuhe ei auta niin itse toivottaisin heidät sinne minne ei aurinko paista ja irtisanoisin jäsenyydet (jos ei onnistu, aloittaisin helvetilliset vetotreenit joista ei huutoa puutu :D)

Ja toki lopuksi lupaisin kertoa kokemukseni näillä keskustelupalstoilla :)

Timban kertomus kyllä kuullostaa niin uskomattomalta etten oikein tiedä mitä tuohon voisi sanoa. Ehkä pyytäisin elixian pt:tä opettamaan olympianostot :lol2:

Just näin ja itsekin teen tasan tuolla tavalla jos mulle joku turhasta aukoo nenäänsä. No tuskin aukovat kuitenkaan, hyvin ne kaikki tunnen.

Ja muistaakseni mä täällä siitä avauduin, itse starttasinkin jonkun ketjun aiheesta. Siellä samassa avauduin Kuntomaailmasta jossa meille huomautettiin normaalista treenin aikana kuuluvasti ähinästä ja puhinasta. No se oli tasan vika kerta siellä salilla, en oo ovia sen jälkeen avannu...enkä avaa!

En tiedä antaako mikään kunnon sali käyntiä 3e kertahintaan.

Määrittele "kunnon sali"? Kaupungin/kunnan omistamille saleille pääsee usein allekin tuon kolmen euron (tai jopa ilmaiseksi!) ja minun&iivilin kokemukset näistä saleista ovat pääosin varsin myönteisiä.

No eikös tässä juuri olla ihmetelty tätä yhtälöä? Ammattimainen valmennus kielletään sillä perusteella, että salin omat satoja asiakkaita ohjaavat jumppamaikat hoitavat saman duunin.
Ymmärtääkseni pointti ainakin Elixian tapauksessa on se että soppariin kuuluvan yksilöohjauksen lisäksi tarjolla on eri maksulla PT-palveluita erilaisina paketteina eikä siis ole pakko tyytyä siihen mitä vakiosopparilla saa. Se, onko Elixian PT riittävän pätevä onkin sitten eri keskustelun aihe, riippuu varmaan onko asiakas HC-bodari/fitnesskisaaja etsimässä valmentajaa, tavis parantamassa kuntoa ja tiputtamassa painoa vai kenties konttorituolivammainen keski-ikäinen insinööri kuntouttamassa selkäänsä. Ei noi Elixian PT:t ja yksilöohjaajat pelkästään "söpöjä pikkusia jumppamaikkatyttöjä" ole, kyllä siellä ihan tosissaan treenavia äijiäkin joukossa on; tosin kisakokoisia bodareita ei ainakaan Espoossa ole näkynyt.

Eli ylläoleva siis ihan tarkennuksena että ei tässä tapauksessa nyt ihan "omenat kielletty, syökää meidän appelsiinejä" asiasta ole kyse. Ja jos ei Elixian meno miellytä niin eikun vaihtamaan parempaan, tokihan kaikki ovat lukeneet sopimusehdot ja tietävät mihin ovat nimensä laittaneet. Kaverien/puoliskojen yksityiskohtaistakin neuvomista tuolla näkee ihan päivittäin (käyn Elixialla 5-6 krt/vko) ja siihen ei ole kukaan puuttunut, eiköhän niiden ideana kuitenkin ole pitää ne ulkopuoliset bisnesstä tekevät PT:t poissa.

Itse käyn toistaiseksi Elixialla, koska Sellon Elixian sijainti on tolkuttoman kätevä mulle ja tollanen melkein "steriili" uber-siisti mesta on mulle mieleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom