Elixia kieltää ulkopuolisten personal trainereiden toiminnan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaan ihan perinteisen 20€ kertamaksun oli maksamassa.
Todella perseestä. Itse olin aikoinaan muijan porukoitten luona Tampereella ja yritin mennä tonne eliksiaan reenaa, no pääsin sinne kun täytin jonkun kaavakkeen ja postista alko tulee tarjouksia.

En ota kantaa Elixian toimintaan, mutta parisen sanaa haluaisin sanoa noitten ketjusalien ohjaajista ja toiminnasta ylipäätään. Kuntosaliohjaajien ei välttämättä täydy olla personal trainereita (kaikilla ketjusaleilla), mutta joku liikunnanalan koulutus pitää olla ja tietysti kokemus on plussaa. Toiminta ketjusaleilla ei ole yhtä kattavaa kuin personal trainerin palvelut. Sellaista ei edes tarjota tai luvata. Sellaiseen ei edes ole aikaa tai resursseja. Ja miten siihen hintaan sellaista voisi edes vaatia.

CMS-saleilla on mm. omaohjaajia ja heidän palvelujen kattavuus kyllä tehdään selväksi jo heti alussa. Olen nähnyt monenmoista ohjaajaa, mutta kyllä täytyy sanoa, että suurin osa heistä on todella päteviä siihen toimenkuvaan mitä salit tarjoavat. Tietysti kaikki negatiivinen hyppää esille ja positiivinen palaute unohtuu jonnekin. Ohjaajat painaa ihan sikana duunia ja aikataulut on vedetty tosi tiukaksi. Ne raamit asettaa taas työnantaja eli ketjusalit, ei ohjaajat. Haluaako ja jaksaako sellaista työtä sitten tehdä, mitä (minun mielestäni) ei saa tehdä kunnolla ja loppuun saakka aikapulan takia, on taas ohjaajan oma valinta, jos on mahdollisuus valita. Asiakas taas valitsee palvelun kattavuuden valitsemalla ketjusali/muu sali/personal trainer/ tai joku muu. Ohjaajat joka tapauksessa tekee tiukkaa duunia ja ihan varmasti parhaansa. Tämä ei ole ketjusalien puolustuspuhe vaan ohjaajien :) .

FAF:n personal trainer koulutus on todella vaativa ja kattava koulutus, mutta toki kokemus tuo lisää pätevyyttä, ilman muuta. Muista koulutuksista en tiedä. UGH, olen puhunut :kippis1:

ainut järkevä asia mitä heiltä voi treenaamiseen liittyen kysyä on varovasti tiedustella juoma-automaatin tai vessaharjan sijaintia.

Offtopic, mutta mihin tarvitset vessaharjaa treenin aikana? :confused:

Todennäköisesti tuo em. vessaharjakin on tarpeellisempi kuin treenineuvot..

Mutta jos treenaamaan haluaa oppia, niin mitä hel*ettiä sillon ylipäätään tekee trendisalilla?

...ei ole minkään näköinen takuu kyseisen henkilön käytännön ammattitaidosta

En ole sellaista väittänytkään. Eipä minkä alan tahansa koulutus ole tae käytännön ammattitaidosta. Jostain se duuni on kuitenkin aloitettava ja jos sitä duunia ei tee, niin eipä se ammattitaito kovasti parane.

Ei hyvää päivää. Nyt on Elixian kaverit menny päästään sekaisin. Noh ainahan noita riittää jotka menevät.

Varmasti siellä on tehty laskelmia asian suhteen ja tultu tulokseen että tämmöinen ratkaisu kannattaa. Mahtoivatko ottaa huomioon ko. tempun negatiivisen julkisuuden joka välittyy jo tämän palstan kautta aika monelle.

Aika näyttää kannattiko, vai maksetaanko tämäkin ratkaisu kuukausimaksujen korotuksina.

Elixian personal trainereista mitään tietämättä: Yrityksen liiketiloihin on turha tulla ohjailemaan kaveria, jos ko. ohjaus on liiketoimintaa sille yritykselle. Sehän on aivan selvä asia. Jostain sen Pt:n on saatava palkkansa. Ymmärrän kyllä, että Suomessakin on todella monta huonoa pt-työtä tekevää yksilöä, mutta niitä ammattitaitoisiakin löytyy, kun tietää mistä kysyä.

Elixian personal trainereista mitään tietämättä: Yrityksen liiketiloihin on turha tulla ohjailemaan kaveria, jos ko. ohjaus on liiketoimintaa sille yritykselle. Sehän on aivan selvä asia. Jostain sen Pt:n on saatava palkkansa. Ymmärrän kyllä, että Suomessakin on todella monta huonoa pt-työtä tekevää yksilöä, mutta niitä ammattitaitoisiakin löytyy, kun tietää mistä kysyä.
Ymmärrän tämän, mutta minusta PT:eiden asiakkaita ovat ensisijaisesti ihmiset, jotka haluavat (vain) parantaa kuntoaan ja terveyttään. Jos salia käyttää/haluaisi käyttää joku kisaava kehonrakentaja tai voimanostaja niin on älytöntä, että tällainen perus-PT vaatii väkisin saada olla hänen valmentajansa. Jos joku yleisurheilija treenaa salilla, niin saako hän tuoda oman valmentajansa mukanaan?

Mä oon käynyt varmaa 10 kertaa "tutustumassa" elixialla siskon lahjakorteilla.Hyviä puolia noissa on ne fitnes gimmat ja sauna,huonoina puolina sanoisin että on vähän liian gay mun makuun.Ja vittu kuka idiootti tekee muutenkaan jonkun vuoden "sopimuksen" salilla käymiseen... :jahas:

Oon kuitenkin jokakerta jaksanut kuunnella kiinnostuneena niitten "edullisia" sopimus ehtoja vaikka ei oo paskaakaan kiinnostanut. :thumbs:

Ymmärrän tämän, mutta minusta PT:eiden asiakkaita ovat ensisijaisesti ihmiset, jotka haluavat (vain) parantaa kuntoaan ja terveyttään. Jos salia käyttää/haluaisi käyttää joku kisaava kehonrakentaja tai voimanostaja niin on älytöntä, että tällainen perus-PT vaatii väkisin saada olla hänen valmentajansa. Jos joku yleisurheilija treenaa salilla, niin saako hän tuoda oman valmentajansa mukanaan?

No tässäpä tämä tuli. Pääasiallinen asiakaskunta on ihan jotain muuta, kuin body- tai fitnesskisaajat.

Juuri näin. Jos PT-palvelut kuuluu yrityksen liiketoimintaan, niin mitä ihmeellistä siinä on, ettei anna ulkopuolisten viedä leipää omien työntekijöiden suusta? Eihän Mikekään päästä Pakkotoisto.comiin saati sitten kaupalle muita jauhokauppiaita myymään omia tuotteitaan. Samasta asiasta kyse.

Kuulostaa kyllä hieman oudolta. Sehän on sama jos vaatekaupassa ei saa kysyä kaverin mielipidettä tai ravintolassa ei voi muilta seurueen jäseniltä kysellä kokemuksia annoksista. Se on sitten eri juttu jos joku tekee omaa bisnestä toisen salilla ilman lupaa. Tuskinpa Mikekään haluaisi meikää omaan putiikkiinsa kaupittelemaan jauhoja povitaskusta.

Se kuuluu tän hetken juttuun ja euroopassa näin on tehty jo vuosia ja tulokset ovat olleet loistavia!

Tuo on vastaus joka pätee lähes jokaiseen kysymykseen, minkä olen esittänyt ketjusaleilla. Oli kyseessä sitten käsipainojen määrä tai palvelut. siihen pitää vaan sopeutua. Raha kelpaa, mutta asiakkaan on tyydyttävä kuitenkin siihen, mitä salin valmiiksi sinun puolesta ajatellut palvelut sinulle antaa. Ketjusalit nyt vaan ei ole tarkoitettu henkilöille joilla on jotain suurempi tavoitteita.

Viime keväänä oli jo sama homma, Elixiaan ei ollut ulkopuolisen PT:n kanssa asiaa. Elixian oma PT maksoi niin tolkuttomasti, että kannatti mielummin ostaa toiselle salille 10x kortti ja hommata PT sinne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom