- Ikä
- 40
Onko tuo personal trainingia? Tiedän huippuvalmentajia, jotka tekevät päätyökseen tuota ja ovat valmentaneet suomenmestareita, ei heilläkään satoja ole. Kuulostaa perseestä jos joudut turvautumaan valmennuksessa kaveriin, jolla on satoja muitakin.
Ketjusaleilla ei varsinaisesti ole Elixiaa lukuunottamatta Personal Trainereita, vaan omaohjaajia. Omaohjaajalla on noin 400 asiakasta, mutta tämä asiakaskunta kertyy pikkuhiljaa eikä heti työtä aloitettaessa lämästä satoja tyyppejä eteen. Periaate on, että asiakkaalle tehdään kuntosaliohjelma ja ohjataan se niin, että asiakas tekee treenin oikeilla painoilla samantien. Asiakkaaseen pyritään olemaan yhteydessä puhelimitse säännöllisin väliajoin, mutta ohjaajasta riippuen tämä saattaa tulla ongelmaksi..yleensä päivässä soitellaan noin 20 ihmiselle, mutta jos yhdenkin päivän jättää väliin, kertyy seuraavalle päivälle ne 20 + 20 jne. eli lopulta on ihmisiä "jonossa" ja joillekin soittoa ei tulekaan koskaan...
Joillain saleilla on tosin omaohjaajien lisäksi Personal Trainer-palveluja, joita tekee ihan muu ihminen, kuin paikan omaohjaajat. Näitä palveluja voi asiakas itse ostaa, jos haluaa.
Itse olen ollut pari vuotta sitten puoli vuotta Elixialla töissä tuntiohjaajana ja tuli seurattua salitouhua. Voin sanoa, että itse en myöskään oikein ymmärtänyt hommaa...Myös Elixian laitevalikoima on suoraan sanottuna outo, en edes itse ymmärtänyt miten joihinkin laitteisiin kuului mennä ja painojakin monessa laitteessa oli vain tyyliin 50kg:oon asti. Käsipainoja ei myöskään pahemmin ole, jotteivät mummot pelästyisi liikaa...
EDIT: Elixia on lähinnä hienosto paikka, jossa ihmiset vain "treenaavat"...turha sinne on isompien karjujen mennä!