Elixia kieltää ulkopuolisten personal trainereiden toiminnan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tuo personal trainingia? Tiedän huippuvalmentajia, jotka tekevät päätyökseen tuota ja ovat valmentaneet suomenmestareita, ei heilläkään satoja ole. Kuulostaa perseestä jos joudut turvautumaan valmennuksessa kaveriin, jolla on satoja muitakin.

Ketjusaleilla ei varsinaisesti ole Elixiaa lukuunottamatta Personal Trainereita, vaan omaohjaajia. Omaohjaajalla on noin 400 asiakasta, mutta tämä asiakaskunta kertyy pikkuhiljaa eikä heti työtä aloitettaessa lämästä satoja tyyppejä eteen. Periaate on, että asiakkaalle tehdään kuntosaliohjelma ja ohjataan se niin, että asiakas tekee treenin oikeilla painoilla samantien. Asiakkaaseen pyritään olemaan yhteydessä puhelimitse säännöllisin väliajoin, mutta ohjaajasta riippuen tämä saattaa tulla ongelmaksi..yleensä päivässä soitellaan noin 20 ihmiselle, mutta jos yhdenkin päivän jättää väliin, kertyy seuraavalle päivälle ne 20 + 20 jne. eli lopulta on ihmisiä "jonossa" ja joillekin soittoa ei tulekaan koskaan...

Joillain saleilla on tosin omaohjaajien lisäksi Personal Trainer-palveluja, joita tekee ihan muu ihminen, kuin paikan omaohjaajat. Näitä palveluja voi asiakas itse ostaa, jos haluaa.

Itse olen ollut pari vuotta sitten puoli vuotta Elixialla töissä tuntiohjaajana ja tuli seurattua salitouhua. Voin sanoa, että itse en myöskään oikein ymmärtänyt hommaa...Myös Elixian laitevalikoima on suoraan sanottuna outo, en edes itse ymmärtänyt miten joihinkin laitteisiin kuului mennä ja painojakin monessa laitteessa oli vain tyyliin 50kg:oon asti. Käsipainoja ei myöskään pahemmin ole, jotteivät mummot pelästyisi liikaa...

EDIT: Elixia on lähinnä hienosto paikka, jossa ihmiset vain "treenaavat"...turha sinne on isompien karjujen mennä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ancelitan teksti koskien käsipainoja ja laitteita ei ainakaan Jyväskylän Elixiaan päde. Ei se todellakaan mikää hc-bodarien mekka ole, mutta kyllä siellä isommatkin kaverit pystyy treenaamaan. Ainut mikä sieltä puuttuu on kunnon jalkaprässi ja alataljassa pakka turhan pieni, mutta noin muuten ei puutteita paljon ole. Käsipainotkin 50 kiloon asti.

Ancelitan teksti koskien käsipainoja ja laitteita ei ainakaan Jyväskylän Elixiaan päde. Ei se todellakaan mikää hc-bodarien mekka ole, mutta kyllä siellä isommatkin kaverit pystyy treenaamaan. Ainut mikä sieltä puuttuu on kunnon jalkaprässi ja alataljassa pakka turhan pieni, mutta noin muuten ei puutteita paljon ole. Käsipainotkin 50 kiloon asti.
Toistan varmaan itseäni pahasti, mutta sama pätee Tampereen Elixiaan. Eli käsipainot 50 kiloon asti ja jalkaprässi on perseestä. Ja kyllä ne painopakat ovat aika vähäisiä, mutta ainahan voi soveltaa, eikä ne itseltä onneksi (?) ole loppumassa vielä hetkeen. Miksi hc-bodarit edes kävisivät Elixialla, eihän siellä ole kovin paljoa peilejäkään..

Toistan varmaan itseäni pahasti, mutta sama pätee Tampereen Elixiaan. Eli käsipainot 50 kiloon asti ja jalkaprässi on perseestä. Ja kyllä ne painopakat ovat aika vähäisiä, mutta ainahan voi soveltaa, eikä ne itseltä onneksi (?) ole loppumassa vielä hetkeen. Miksi hc-bodarit edes kävisivät Elixialla, eihän siellä ole kovin paljoa peilejäkään..

Kyllä meillä ainakin on vapaapainopuolen kaikki seinät melkein kokonaan peilien peitossa, eli ei ole niistäkään puutetta.

Kova hinta on yksi suuri miinus ja se että ei saa erikseen pelkkää kuntosalia jos niitä tunteja ei käytä, eli joutuu käytännössä maksamaan niistäkin.

Painopakoissa olisi tosiaan jossain laitteissa toivomisen varaa, mutta esim. toisessa ylätaljassa on 125 kilon pakka, joten riittää varmasti aika pitkälle suurimmalle osalle vähän pidempäänkin ehtineistä. Ja ainahan sitä voi vetää leukoja kun kiekkoja nyt saa vaikka 100 kilon edestä munien alle jos siltä tuntuu ja voimat riittää.

Itse kävisin varmasti jossain halvemmassa paikassa jos tässä lähellä jotain olisi. Pyörällä kun pääosin kulkee, ei edelleenkään huvita ajaa toiselle puolella kaupunkia...etenkään talvella. Ja jos kulkis autolla, niin siihen ne salikortissa säästetyt rahat sitten meniskin. Lisäksi säästää ison määrän aikaa kun käy tossa lähellä. Ja ainakin tässä Jyväskylän Elixiassa on hiton hyvä se vakkariporukka jotka käy reenaamassa. On kaikkea aloittelijasta vanhempiin tyyppeihin ja ihan naruista ihan kivoissakin massoissa oleviin. Ja onhan se tietty kivaa kun on itse keskivertosalikävijää paremmassa lihassa. :david:

Sama patee myos Helsinkin Elixiaan Aleksanterinkadulla. Kasipainot 50 vai 52 kg, taljoissakin yli markka (olisko 125kg). Penkkipaikkoja 2, smith ja kyykkypaikka seka prassi. Ainut mita kaipailen on hack kyykky, mutta tuleepahan tehtya etukyykkya.

Tilat aina siistit ja aamulla kun treenaa niin ei ainakaan ole ruuhkaa. Paras sali tama on missa olen treenaillut, tai no kilpailee Lappeenrannan Platiniumin kanssa.

Valilla tulee kaytya Kisiksella haistelemassa ammoniakkia.

Onpas pelleä touhua. Oon kuullut kokemuksia Satsin ja CMS:n personal trainereista ja kuulosti sen verran spedeltä touhulta, ettei mitään järkeä. Ihan uskomattomia ohjelmia ja ravintopuoleen ei hirveesti kiinnitetä huomiota. Toisaalta noilla saleilla käykin usein sellaista porukkaa, jotka ei hirveesti kehity vaan lähinnä tulee keimailemaan David-topeissan.

Ai että nämä kommentit saa mut aina näkemään punaista... Ns. "kaupallisilla" saleilla käyvä ei ilmeisesti sitten vaan voi treenata tosissaan. Eikä varsinkaan, herrajumala, Davidin topissa treenaava. Pitää olla jokin vanha haiseva t-paita päällä, että kelpaa kunnon treenaajaksi.

Grrr...

Kaikilla on tietty oikeus mielipiteisiinsä (ja ennakkoluuloihinsa). Ja offtopiksi meni taas...

Itse nyt en tietenkään ole paras sanomaan Elixioiden paikoista, koska vain yhdellä käynyt, enkä sielläkään treenannut kuin pari kertaa ja totesin, ettei toimi...taisivat ne isommat käsipainot olla yläkerrassa, kun alhaalla niitä ei näkynyt :rolleyes: *suokaa anteeksi asia virheeni* :)

Kävin tuossa alkuviikosta (ma ja ti) tutustumassa Tampereen Elixiaan ja täytyy myöntää että ei kyllä vastaa se sali omia tarpeitani.

Käsipainoja on kyllä siinä yhdessä nurkkauksessa aivan riittävästi ja tuskin koskaan kehityn lähellekään niin paljon että saisin niitä isompia limppuja käyttöön. :D Mutta entä kyykky, mave, kulmasoutu, pystypunnerrus paikat? Siinä samassa pienessä huoneessa jossa on nuo käsipainot on myös kaksi yhdistettyä kulmasoutu/kyykky/pystypunnerrus/maastaveto paikkaa. Aika erikoista mun mielestä. Tasapenkkejä oli kaksi, mutta vinopenkki mahdollisuutta en huomannut kuin smith-laitteessa!?

Nuo edellämainitut asiat on aivan perustavanlaatuisia puutteita ja voi vaan kuvitella millanen ryysis siinä pienessä huoneessa on kun salilla on paljon porukkaa. Itse olen toki armoton kynis, mutta rehellisesti sanottuna, miten tonne muka mahtuis paljon tosissaan VAPAILLA TANGOILLA treenaavaa porukkaa? Tuo salin paras treenipaikka on kaikenlisäksi tosi pieni. Kaikenlaisia laitteita salilla on aika paljon ja toki niilläkin voi treenata tosissaan. Itse kuitenkin treenaan lähes pelkästään vapailla tangoilla, joten mielestäni tuon salin jäsenyys olisi todella typerää. Ainoa peruste jäsenyydelle olis se, jos sattuisi asumaan siinä ihan vieressä ja salilla käynti sen suhteen olisi todella kätevää. Tämäkään ei mun tapauksessa toteudu joten se siitä.

Tää kirjoitus perustuu sitten tosiaan vaan kahden päivän tutustumiseen (ma:yläkroppa, ti:jalat), joten voin olla noiden edellämainittujen asioiden suhteen väärässäkin.

Helpommalla pääsee, kun hommaa kaikki vehkeet (huom. tangot, telineet, penkit, säädettävät kässärit joihin saa kunnolla rautaa jne. = vapaat painot) kotiin..voi treenata vaikka ilman paitaa ja kuunnella mitä tahansa musaa, eikä tarvii katella puuhelmihomoja..
Miinuspuolena sitten:
-Ei uskalla "heitellä" painoja, ettei omat seinät/lattiat ole paskana
-Ei näy paljon tiukkaperseisiä fitness-typyjä treeniä ilostuttamassa
-Treenikaveri harvoin kehissä (joutuu kehittelemään turvakehikoita jne.)

Kävin tuossa alkuviikosta (ma ja ti) tutustumassa Tampereen Elixiaan ja täytyy myöntää että ei kyllä vastaa se sali omia tarpeitani.

Käsipainoja on kyllä siinä yhdessä nurkkauksessa aivan riittävästi ja tuskin koskaan kehityn lähellekään niin paljon että saisin niitä isompia limppuja käyttöön. :D Mutta entä kyykky, mave, kulmasoutu, pystypunnerrus paikat? Siinä samassa pienessä huoneessa jossa on nuo käsipainot on myös kaksi yhdistettyä kulmasoutu/kyykky/pystypunnerrus/maastaveto paikkaa. Aika erikoista mun mielestä. Tasapenkkejä oli kaksi, mutta vinopenkki mahdollisuutta en huomannut kuin smith-laitteessa!?

Nuo edellämainitut asiat on aivan perustavanlaatuisia puutteita ja voi vaan kuvitella millanen ryysis siinä pienessä huoneessa on kun salilla on paljon porukkaa. Itse olen toki armoton kynis, mutta rehellisesti sanottuna, miten tonne muka mahtuis paljon tosissaan VAPAILLA TANGOILLA treenaavaa porukkaa? Tuo salin paras treenipaikka on kaikenlisäksi tosi pieni. Kaikenlaisia laitteita salilla on aika paljon ja toki niilläkin voi treenata tosissaan. Itse kuitenkin treenaan lähes pelkästään vapailla tangoilla, joten mielestäni tuon salin jäsenyys olisi todella typerää. Ainoa peruste jäsenyydelle olis se, jos sattuisi asumaan siinä ihan vieressä ja salilla käynti sen suhteen olisi todella kätevää. Tämäkään ei mun tapauksessa toteudu joten se siitä.

Tää kirjoitus perustuu sitten tosiaan vaan kahden päivän tutustumiseen (ma:yläkroppa, ti:jalat), joten voin olla noiden edellämainittujen asioiden suhteen väärässäkin.

Sama ongelma on Jyväskylän Elixiassa, tosin tohon on jo tottunut ja työaikojeni puolesta pystyn välttämään ruuhka-ajat eli klo 17-19 lähes kokonaan. No minä nyt käynkin Elixiassa vähän olosuhteiden pakostakin kun se on tossa järkevän matkan päässä pyörällä kulkemista ajatellen.

Eniten mua tosiaan ihmetyttää että kahdesta penkistä kumpaakana ei saa vinopenkiksi ja ettei ole kunnollista jalkaprässiä vieläkään. Jälkimmäiseen on luvassa parannusta, ekasta ei ole tullut edes kyseltyä kun tuon on tehnyt smithissä ja käsipainoin.

Mita helvettia te menette sinne elixiaan? Kaikkihan tietaa etta paikka ei ole suunniteltu asiakkaiden palvelemiseen vaan tyhmilta asiakkailta rahat pois toimintaan... Kerran aikanaan kavin elixiassa, mutta oli myos viimeinen.

Mita helvettia te menette sinne elixiaan? Kaikkihan tietaa etta paikka ei ole suunniteltu asiakkaiden palvelemiseen vaan tyhmilta asiakkailta rahat pois toimintaan... Kerran aikanaan kavin elixiassa, mutta oli myos viimeinen.

Se sijainti se sijainti. Mä kuljen pyörällä ja tässä järkevän matkan päässä (myös talvella ja vesisateessa on pyöräiltävä) ei ole kuin Elixia ja Kuntomaailma. Noista jälkimmäinen on samanhintainen Elixian kanssa, mutta laitteet erittäin vanhoja ja jopa huonokuntoisia. Lisäki siellä HUOMAUTETTIIN NORMAALISTA TREENIN AIKAN KUULUVASTA ÄHINÄSTÄ, kun kerran Heikki722:n kanssa siellä treenattiin. Että aika vähissä no mun järkevät vaihtoehdot.

Ja hyvin sitä tuollakin on patti kasvanut. En mä mitään asiakaispalvelua tartte kuhan vaan pääsen reenaamaan!

No ohan tässä vähän haaveena ollu pistää oma sali pystyyn, siitä sitten vois tehdä vähän järkevämmän paikan. ;)

Pakko laittaa väliin myös omakohtaista hyvää palautetta Elixiasta (Alexium). Itellä on sellanen historia takana, että pari kertaa oon yrittänyt alottaa salilla käyntiä, mutta homma jäi aina kesken aika nopeasti. 2005 syksyllä sitten liityin Elixian jäseneksi 12kk sopimuksella, joka tietysti alussa hieman haiskahti kusetukselle. Nyt kun on kulunut reilu vuosi, niin voin sanoa olevani suhteellisen tyytyväinen. 12kk sopimus tavallaan "pakottaa" treenaamaan ettei maksa turhasta ja myöskin Elixian tasokkaat tilat sekä tavistreenaajat saa itseni viihtymään paremmin kuin niissä hikisissä kellarityyppisissä saleissa, joissa aiemmin yritin alottaa. Ehkä ton 12kk sopimuksen takia myös tulee hieman enemmän "inside"-fiilis, kun sinne ei kaikki kadunmiehet tuu pariksi päiväksi treenaamaan, vaan vaaditaan hieman sitoutumista.

Ite oon uusinu ohjelmani säännöllisesti noilla "jumppamaikoilla" ja ainakin aloittelijalle ne on ollu mielestäni ihan riittäviä. Omat ohjelmat on ollu 3-jakoisia tietyllä rotaatiolla ja oikeet liikeradatkin on katottu. Vasta nyt vuoden jälkeen on alkanut tulla sellanen fiilis, että tekis mieli alkaa väsäämään ohjelmia ite esim. pakkiksen ja kirjallisuuden avulla. Eli ite koen, että noiden jumppamaikkojen kanssa pääsee helposti alkuun eli ei tarvi postailla tonne alottelijoiden osioon tai jopa tehdä ihan vääriä juttuja.

Ryhmäliikunnasta tulee ite käytyy lähinnä boxingissa, jossa toista viikkotuntia vetää äijä, joka on harrastanu lajia pitkään. Tunnilla on pääasiassa tekniikkaa ja sparrausta pistehanskojen kanssa, ja välillä saa hyvinkin henkilökohtaista vinkkiä kun ohjaaja kiertää salissa. Sanoisin, että oon tuolla oppinu enemmän nyrkkeilystä kuin kahden vuoden aikana Krav Magassa.

Miinuksia antaisin lähinnä siitä, että pari kertaa noi ohjelmat laatimiset on ollu aika pikaisia, ehkä jotain 20min, mutta toisaalta viimeksi aikaa meni 40min ja tuli fiilis, että kaikki käytiin suht hyvin läpi. Samaten nyt kun on vuoden treenannu pääasiassa voimaa, niin muutamasta laitteesta on loppunu painot kesken pakasta.

Ryhmäliikunnasta tulee ite käytyy lähinnä boxingissa, jossa toista viikkotuntia vetää äijä, joka on harrastanu lajia pitkään. Tunnilla on pääasiassa tekniikkaa ja sparrausta pistehanskojen kanssa, ja välillä saa hyvinkin henkilökohtaista vinkkiä kun ohjaaja kiertää salissa. Sanoisin, että oon tuolla oppinu enemmän nyrkkeilystä kuin kahden vuoden aikana Krav Magassa.

Itse olen käynyt lähinnä Xyclingissä (sama kuin spinning) ja siinäkään en pitkään aikaan. Mutta ihan törkeen isot erot on tunneissa eri vetäjien kesken. Toisen tunti kun saattaa tuntua tervanjuonnilta niin taas joku toinen saa hyvän vedon päälle. Eli en ihmettele yhtään jos oot boxingista pitänyt hyvän vetäjän kanssa.

Jep, siellahan se pitaa kayda missa kunto kohenee, patti kasvaa ja MIELI pysyy hyvana kun jumppaa. Toi kommentti olikin vain niille jotka valittivat sita sun tata kun paikka on perseesta (itse kylla olen samaa mielta keskustelun kohteena olevasta salista). Eihan silla tosiaankaa ole valia mita muut tekevat kun omalla kohdalla homma toimii. Niin minakin olen treenipaikat valinnut ja vaihtanut vaikka aina edes matka ei ole ollut millaan lailla jarkeva pituuden tai toisen salin kodin laheisen sijainnin takia. tallakin hetkella voi treenimatkaan menna jopa 1.5 tuntia yhteen suuntaan huonolla tsagalla, vaikka 100 metrin paassa on sali jolla kylla voisin treenata ihan kohtuudella. Tosin pidan tuota salia hatavarasalina. On niin mukava kuitenkin treenata isolla salilla jossa rautaa loytyy kunnolla, vaikkakin joka paikassa pyoriikin noita kiinalaisia jaloissa...

Salilla missä minä käyn, jokaisella on se omaohjaaja josta ei ole yhtään mitään apua. Salilla on myös pt jolla pattia löytyy vähän, mutta jonka suunnittelemat treeniohjelmat kuitenkin näyttävät olevan aika perseestä. Herran palvelut ovat aivan sikamaisen kalliita ja hän työskentelee salille (notkuu välillä tiskillä ja vetää jotain kivoja voimakuulajumppia). Täällä itse pt katsoo pahasti jos salille tuo oman pt:nsä tai vaikka valmentajansa. Täältäkin varmaan kohta kielletään.
Ja vielä omaohjaajista, tavoitteekseni kerroin voiman lisäämisen ja naikkoinen pisti treeniohjelmaani askelkyykkyjä ilman painoja ja hauiskääntöjä viidellä kilolla :wall:

Kysyessäni jotakin kolmijakoisesta ohjelmasta, ohjaaja ei edes tiennyt mitä se tarkoitti. Kaikenlaisia pellejä sinne töihin otetaan. :eek: :eek: :eek:

Onneks meiä jäähallin puntil saa toimii rauhas ilman tollasia kyttiä.
Jäähallin sali on ilmanenkin <3
Alus oli ilmanen mutta sitten meinattiin laittaa maksut kehiin mutta tuli mekkalaa siitä niin se onpi ilmanen :)

Käykää kaupungin saleilla,niin ei ole mitään tuollaista.Ei ole myöskään näitä "kattokaa mua" naisia treenaamassa.

Pakko laittaa väliin myös omakohtaista hyvää palautetta Elixiasta (Alexium).

tavistreenaajat saa itseni viihtymään paremmin kuin niissä hikisissä kellarityyppisissä saleissa, joissa aiemmin yritin alottaa. Ehkä ton 12kk sopimuksen takia myös tulee hieman enemmän "inside"-fiilis, kun sinne ei kaikki kadunmiehet tuu pariksi päiväksi treenaamaan, vaan vaaditaan hieman sitoutumista.

Just näin. Varmaan hierotte toistenne pakaroita isossa "inside"-ringissänne joka treenin jälkeen ja kehutte kuinka erikoisia olette kun "olette sitoutuneet maksamaan 12kk vaikkette mitään saisikaan vastineeksi".

Olenkin miettinyt onko näillä Elixia ja CMS-saleilla jotain tällaista itsetunnonkohotusmeininkiä ja näköjään on.

Ilmeisesti monet näiden salien käyttäjät haluavatkin juuri erottua "kaikista kadunmiehistä" ja muista liikkujista sillä, että käyvät juuri tietyllä imagolla varustetulla salilla ja myös kaikki tietävät että se maksaa juurikin eniten kaupungissa.

Vai onko näin?

Sori nyt vaan. Puoli kolme aamulla ei pysty katsomaan tuota viestiä järkevästi.

Just näin. Varmaan hierotte toistenne pakaroita isossa "inside"-ringissänne joka treenin jälkeen ja kehutte kuinka erikoisia olette kun "olette sitoutuneet maksamaan 12kk vaikkette mitään saisikaan vastineeksi".

Olenkin miettinyt onko näillä Elixia ja CMS-saleilla jotain tällaista itsetunnonkohotusmeininkiä ja näköjään on.

Ilmeisesti monet näiden salien käyttäjät haluavatkin juuri erottua "kaikista kadunmiehistä" ja muista liikkujista sillä, että käyvät juuri tietyllä imagolla varustetulla salilla ja myös kaikki tietävät että se maksaa juurikin eniten kaupungissa.

Vai onko näin?

Sori nyt vaan. Puoli kolme aamulla ei pysty katsomaan tuota viestiä järkevästi.

Ilmeisesti et sitten ole kyseisillä saleilla käynyt? Itse käyn edelleen Elixiassa ja tulen ton lastenhoitomahdollisuuden takia 99% varmuudella käymään jatkossakin.

Mutta ei tuolta JKL:n Elixiasta ainakaan miesporukasta löydy tyyppejä jotka kävis siellä sentakia että lattialla on parketti tai että hinta on kova. Ihan tavallisia treenaajia laidasta laitaan siellä käy. Enemmän toki toivoisi käyvän kovemmassakin kunnossa olevia, mutta on niitäkin sentänä muutama. Hyvää porukkaa tuolla ainakin äijäporukassa on. Akoista sen tarkemmin paha sanoa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta yhtään mitään, ne kuluttaa enemmän noita jumppia johon itse en koske pitkällä tikullakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom