Elixia kieltää ulkopuolisten personal trainereiden toiminnan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Siis häh, 17 euron kertamaksu? :eek:

Siis oikeesti, eihän tollasessa hinnassa oo mitään järkeä... :rolleyes:

Onhan tuossa järkeä salin kannalta. Kertamaksu on helvetin kallis eli porukka ottaa ennemmin sen sopimuksen. Tutustumiskäyntejä saa aina ilmaiseksi ja lehdissäkin noita lipukkeita on aina vähän väliä. Eri homma sitten on, kuka jaksaa niin steriilissä ilmapiirissä treenata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikamoisia manaatteja on salihenkilökunta ainakin Turun Elixiassa...

250px-Manatee_photo.jpg

:eek: :eek: WTF :eek: :eek:

Jos Elixian esimerkki yleistyy, niin missähän yksityiset henkilökohtaiset ohjaajat jatkossa ohjaavat asiakkaitaan? Voisiko ohjaaja mennä salille "treenaamaan" ja nostaa asiakkaan ohjaamisen ohella pari kevyttä sarjaa? En ole nähnyt missään saliehdoissa kieltoa, ettei jäsen saisi käydä esim. kolme kertaa päivässä salilla. Vai pitäisikö ohjaajan maksaa salimaksun lisäksi pikku provisio salille?

Se on selvää ettei kuntosalin palkkalistalle ole millään 10e tuntipalkalla ammattitaitoisia tulijoita (en tiedä paljonko ammattitaitoisille Personal Trainereille oikeasti Suomessa ketjusaleilla maksetaan).

Mielestäni se ei ole salilta pois, jos salin ulkopuolinen ohjaaja tuo sinne muutaman uuden asiakkaan vuodessa ja maksaa itsekin salimaksut.

Toki on kohteliasta kysyä salin omistajalta onnistuuko ohjaus salilla. Jos ajatuksen vielä muotoilee kuten ylempänä esitin, olisi vaikea kuvitella että omistaja sanoisi ei uusille euroille.

Onhan tuossa järkeä salin kannalta. Kertamaksu on helvetin kallis eli porukka ottaa ennemmin sen sopimuksen. Tutustumiskäyntejä saa aina ilmaiseksi ja lehdissäkin noita lipukkeita on aina vähän väliä. Eri homma sitten on, kuka jaksaa niin steriilissä ilmapiirissä treenata.

Juuri noin se homma etenee. Ketjusalit eivät halua saleille satunnaisia kulkijoita tai 10 korttilaisia. He haluavat vuosijäseniä. Tutustumaan pääse aina ja ilmatteeksi. Se sitten missä treenaa on aivan täysin jokaisen oma valinta. Jos valitsee kejusalin steriilin ilmapiirin, niin se on oma valinta ja siihen tyytyminen sitten. Tarjontaa on ja valinnanvapaus ihan jokaisella. Täytyy muistaa, että ketjusaleilla on muutakin kuin punttisali. Ryhmäliikuntatunnit on paljon aktiivisemmassa käytössä kuin kuntosali. Asiakaskunta on myös sen mukaista. Juuri nämä naiset arvostavat "steriiliä" ja puhdasta salia. Tämä tärkein asiakasryhmä on myös tutkimusten mukaisesti todella tyytyväistä asiakaskuntaa.

Hohoo, avo teki vuoden sopparin yhelle salille ja sai oman PT:n, jonka kanssa piti kerran kuussa käydä läpi treeniasioita ja jos avo olisi pois salilta tyyliin viikon, soittelisi PT perään, että miksi et salilla ole käynyt. Paskat, ensimmäisen kuukauden PT jaksoi jotain ohjelmaa väsätä, kesällä muijalla oli 2-3 kuukauden tauko treeneistä ,eikä yhtään soittoa tullut. Laskuja sieltä kyllä tippui oikein tuplasti, yrittivät saada extraa minkä kerkesivät, onneksi avo oli perillä maksuistaan ,eikä maksanut 2 kertaa samoja maksuja.

Ainakin oppi, että enää ikinä ei tuollaisiin saleihin,enää 2 kuukautta paskaa jäljellä, onneksi :)

Pakkotoisto voisi avata oman saliketjun. Salin sääntöihin voisi kuulua mm. Negatiiviset ja pakkotoistot suotavia joka sarjassa, toistojen määrä ei saa ylittää 12:sta eikä alle 5 kg levyjä tueta lainkaan. ;)

Pakkotoisto voisi avata oman saliketjun. Salin sääntöihin voisi kuulua mm. Negatiiviset ja pakkotoistot suotavia joka sarjassa, toistojen määrä ei saa ylittää 12:sta eikä alle 5 kg levyjä tueta lainkaan. ;)
:D Jos tulee ovesta puuhelmet kaulassa, lentää samoin tein takasin pakkaseen.

Edit. eiköhän kaikki nyt tiedä mitä sieltä Elixialta saa kun kirjoittaa sen sopimuksen, tuskin kukaan sitä on allekirjoittanut ensin tutustumatta paikkaan. Mielestäni ihan ok, vaikka vapaita painoja vähän onkin rajallisesti. Personal trainerit nyt ovat mitä ovat, itse en ainakaan käytä heitä muuta kuin kohteliaisuudesta, mutta ihan hyvin näkyvät osaavan auttaa näitä perusmammoja- ja mimmejä (punttimimmejä halventamatta).

Hohoo, avo teki vuoden sopparin yhelle salille ja sai oman PT:n, jonka kanssa piti kerran kuussa käydä läpi treeniasioita ja jos avo olisi pois salilta tyyliin viikon, soittelisi PT perään, että miksi et salilla ole käynyt. Paskat, ensimmäisen kuukauden PT jaksoi jotain ohjelmaa väsätä, kesällä muijalla oli 2-3 kuukauden tauko treeneistä ,eikä yhtään soittoa tullut. Laskuja sieltä kyllä tippui oikein tuplasti, yrittivät saada extraa minkä kerkesivät, onneksi avo oli perillä maksuistaan ,eikä maksanut 2 kertaa samoja maksuja.

Ainakin oppi, että enää ikinä ei tuollaisiin saleihin,enää 2 kuukautta paskaa jäljellä, onneksi :)

Toi soittelurumba on aivan syvältä. Asiakkaita on satoja/PT ja jokaiselle pitäsi ehtiä soittaa jatkuvasti. Se on jopa välillä tosi kiusallista, kun vastaus on tyyliin "mitä v**ua sä mulle soittelet". No joo, jos heidät vaikka saisi ekalla yrittämällä kiinni, niin ehkä kerkeisikin. Jälleen kerran, ei ole mitään resursseja soitella joka viikko koko asiakaskunnalle. Missä mättää...liikaa lupauksi joita ei ole mahdollista täyttää. En muuten tajua miksi treeniasioita pitäisi joka kuukausi läpikäydä? Toki tarvittaessa, mutta noi yleensä??? Eikä soittelulla saada tuloksia aikaiseksi vaan treenaamalla. Kenen vika se on, jos ei treeni maistu? Motivoiko se soitto niin paljon, että treeni maistuisi taas kummasti? Jos ihmistä ei saa salille kuin soittamalla, niin kannattaisikohan katsoa omaa motivaatiotaan ja tavoitteitaan.

On perseestä että ei saa Elixialle omaa traineria tuoda, kyllä itselläni vaihtuisi sali aika nopsaan jos tulisi tuollainen tilanne itselle eteen.

Elixiasta on muutenkin jäänyt huono maku. Kävin muutama vuosi sitten tampereen elixiaan tutustumassa kun oli sali haussa. Rintatreeniin etsiskelin sitten sopivia käsipainoja ja kysäisin yhdeltä ohjaajalta, että onkos teillä isompia käsipainoja jossain? Vastauksena tuli tylysti, juu on ne tuolla varastossa ettei sunlaiset tuu tänne treenaamaan. :eek: Jostain syystä päädyin tuolloin muualle treenaamaan. :hyper:

Atleticon toimintaan ja ohjaajiin olen tyytyväinen. Kokeilumielessä ajattelin parin vuoden epäsäännöllisen ja taukojen värittämän jakson jälkeen kokeilla omaohjaaja kuviota ja hänen tekemää ohjelmaa. Alkuun vähän epäilytti mutta kyllä se pakko on myöntää, että ohjelma toimii hyvin ja treenaaminen maittaa. :D

Asiakkaita on satoja/PT.
Onko tuo personal trainingia? Tiedän huippuvalmentajia, jotka tekevät päätyökseen tuota ja ovat valmentaneet suomenmestareita, ei heilläkään satoja ole. Kuulostaa perseestä jos joudut turvautumaan valmennuksessa kaveriin, jolla on satoja muitakin.

Edit. eiköhän kaikki nyt tiedä mitä sieltä Elixialta saa kun kirjoittaa sen sopimuksen, tuskin kukaan sitä on allekirjoittanut ensin tutustumatta paikkaan.

Kyllähän Elixia nimenomaan hankkii jäseniä ja sopimuksia ennen kuin uusi paikka on edes avattu.

Tavallaan ymmärrän sen, ettei Elixia halua omiin tiloihinsa ulkopuolisia PT:itä, kun talossa on omiakin. Mutta jos maksaa Elixian vuosimaksuja, täytyisi asiakkaan minusta saada siihen hintaan vapaus valita oma PT. Jos talon omat PT:t eivät miellytä, ole oikean tasoisia tai asiakkaan tarpeisiin suuntautuneita, on kyllä tyhmää ettei saa tuoda paikalle edes kertamaksulla omaa PT:tä.

Tämä mielestäni kuvastaa hyvin tällaisten ketjusalien asennetta muutenkin - asiakkaan ei itse anneta valita tai päättää mistään, vaan on tiukat "säännöt", joista ei missään olosuhteissa jousteta. Kaikki toiminta on äärimmäisen harkittua: asiakkaaksi pääsee vähintään vuodeksi kerrallaan sikahinnalla, salia pääsee testaamaan vain antamalla osoitteensa (jolloin mainoksia alkaa tippua laatikkoon jatkuvasti, ärsyttävää pakkosyöttöä), hintoja ei saa selville muuten kuin kysymällä paikan päältä jne. Kerran kävin kysymässä erään vastaavan ketjusalin hintoja, ja sehän ei onnistunut muuten kuin varamalla aikaa puolen tunnin "keskusteluun". Tämä keskustelu eteni kutakuinkin näin: E: "No, liitytkö samantien meidän jäseneksi?" P: "En, haluan vielä miettiä ja harkita asiaa." E: "Miksi et halua liittyä heti? Mikä sinua estää?" P: "No, olen vielä tällä hetkellä toisessa paikassa asiakkaana, ja toisekseen haluan harkita asiaa itse rauhassa". E: (pyörittelee silmiään ja alkaa mollata mainitsemaani kilpailevaa yritystä). :rolleyes:

Mä käyn Elixiassa Jyväskylässä, olen käynyt jo vuosia. Täytyy kyllä sanoa, että eipä ole hurraamista mitä on seurannut näiden Elixian PT-tyttöjen ohjausta. Mukavia tyttöjä ovat ja varmasti jotain sohvaperunamummoa osaavat neuvoa liikunnan alkuun, mutta esim. minä en saisi varmastikaan yhtään järkevää vinkkiä heiltä, voisi olla jopa päinvastoin. :evil:

Kaveri "valmensi" joskus puoli vuotta sitten toista kaveria tuolla Elixialla missä minä käyn. Sille tultiin keskusjohdosta sanomaan että "yksilöohjaus kuuluu salin henkilökunnalle" tai jotain tuonnepäin. Ja kyse oli tapauksesta jossa molemmat ovat salin jäseniä.

Senverran mä sanon, että mä autan niinpaljon kuin haluan jotain aloittelevaa tai kokeneempaa kuin itse haluan. Mulle on ainakaan turha tullu urputtamaan ettei kaveria saa jeesata. Potkikoot sitten salilta veks niin saadaan parit uudet ketju tänne ja kaikkialle mihin keksin ne laittaa.

Kyseisellä salilla on siis mukava reenata, käsipainoja ja painoja muutenkin on riittävästi ja hyviä kavereita käy siellä treenailemassa. Mua ei ne jumppamummot haittaa yhtään, joten sovin joukkoon kyllä.

Mutta vasrsinkin jos tämä "PT-toiminta" on täysin harrastuspohjaista kaverin jeesaamista, niin suomeksi sanuttuna vitut välitän jos se ei jonkun salin mielestä ole sopivaa.

Onko tuo personal trainingia? Tiedän huippuvalmentajia, jotka tekevät päätyökseen tuota ja ovat valmentaneet suomenmestareita, ei heilläkään satoja ole. Kuulostaa perseestä jos joudut turvautumaan valmennuksessa kaveriin, jolla on satoja muitakin.

Se ei todellakaan ole personal trainingia. Nämä ohjaajat vain ovat hankkineet sen koulutuksen. Kuten jo aiemmin sanoin, ketjusalit kuten cms ei tarjoa PT palveluja jäsenhintaan vaikka ohjaaja olisikin PT. Siellä käytetään nimitystä omaohjaaja ja palvelu on paaaaljon suppeampaa kuin sinun tarkoittamasi personal training ja tietysti paljon halvempaa kuin varsinainen personal training. Siinä se ero, onko se vaikea ymmärtää? :)

Rintatreeniin etsiskelin sitten sopivia käsipainoja ja kysäisin yhdeltä ohjaajalta, että onkos teillä isompia käsipainoja jossain? Vastauksena tuli tylysti, juu on ne tuolla varastossa ettei sunlaiset tuu tänne treenaamaan. :eek: Jostain syystä päädyin tuolloin muualle treenaamaan. :hyper:

:eek: :wall:

Joo pitäähän se imago salilla pitää ettei sinne tule joku oikeasti treenaamaan.

Juuri noin se homma etenee. Ketjusalit eivät halua saleille satunnaisia kulkijoita tai 10 korttilaisia. He haluavat vuosijäseniä. Tutustumaan pääse aina ja ilmatteeksi. Se sitten missä treenaa on aivan täysin jokaisen oma valinta. Jos valitsee kejusalin steriilin ilmapiirin, niin se on oma valinta ja siihen tyytyminen sitten. Tarjontaa on ja valinnanvapaus ihan jokaisella. Täytyy muistaa, että ketjusaleilla on muutakin kuin punttisali. Ryhmäliikuntatunnit on paljon aktiivisemmassa käytössä kuin kuntosali. Asiakaskunta on myös sen mukaista. Juuri nämä naiset arvostavat "steriiliä" ja puhdasta salia. Tämä tärkein asiakasryhmä on myös tutkimusten mukaisesti todella tyytyväistä asiakaskuntaa.
Jep. Porukka viihtyy paikanpäällä. Ihmisille myydän vapaa-ajan tekemistä. Tavoitteena ei ole saada rumia möykkyjä. Tässä ei ollut mitään sarkasmia. Suurimmalla osalla liikunnasta kiinnostuneita ei ole tarkoitus kasvaa isoksi ja kireäksi, vaan saada jokin muka harrastus. HC-kisadieetti kiristää rasvat tehokkaammin, mutta Elixian tms. ilmapiiri voi olla niin mukava, että harrastus jää pysyväksi. Parempi liikkua hyvin koko elämä kuin verenmaku suussa yks kevät ja kyllästyä.

Jäsenyydestä: Exälle annettiin tutustuminen Elixialle ilmaiseksi. Sen jälkeen kerrottiin, että tutustumisen hinta on 16e(?) tai vaihtoehtoisesti jäsenyys. Jäsenyyden sai purkaa x-ajankuluessa. Papereita myöhemmin selaamalla kävi selväksi, että aika oli lyhyempi, mitä myyjä (PT) oli kertonut. Ex ei siis onnistunut purkamaan sopimusta ehdoilla, jotka hänelle oli kasvotusten kerrottu. Menimme sitten paikanpäälle ruuhka-aikaan ja selitimme tilanteen ja kerroimme, että ei ole varaa maksaa X euroa /kk vuode ajan. Sopimus purettiin ja taidettiin saada rahaa vähän liikaakin takaisin. Jep, jep. Mitä tästä opimme? 1. Lue sopimus aina kunnolla. 2. Ole aina varuillasi neuvotellessasi provikkapalkkaisen myyjän kanssa.

Aiheeseen: onko iso ongelma, jos Elixialle ei saa viedä omaa PT:tä? Kuinka moni täällä kirjoittelevista haluaisi käyttää Elixian PT:itä paremaa PT:tä juuri Elixialla?

Edit:
juu on ne tuolla varastossa ettei sunlaiset tuu tänne treenaamaan. :eek: Jostain syystä päädyin tuolloin muualle treenaamaan. :hyper:
LOL! Asiakaspalvelu hallussa?

Rintatreeniin etsiskelin sitten sopivia käsipainoja ja kysäisin yhdeltä ohjaajalta, että onkos teillä isompia käsipainoja jossain? Vastauksena tuli tylysti, juu on ne tuolla varastossa ettei sunlaiset tuu tänne treenaamaan. :eek:
Vaikea kuvitella että ainakaan tänä päivänä siellä ihan noin sanottaisiin, ellei sitten vitsillä.. itse en ole saanut yhtä ainutta tylyä vastausta tyhmiinkään kysymyksiin tai vastaaviin. K
uinka isoja painoja etsit oikein? Kyllä siellä nykyään on muistaakseni lähemmäs 50kg käsipainoja (tjsp, ei ole mulla ollut käyttöä niin en muista), ja suurin osa kävijöistä ei kyllä sellaisia tarvitse..
Jos salia ei ole selkeästikään suunniteltu 100kg:n käsipainoja heilutteleville äijille, minkä takia sinne tarvitsee tunkea valittamaan asioista?

Jep. Porukka viihtyy paikanpäällä. Ihmisille myydän vapaa-ajan tekemistä. Tavoitteena ei ole saada rumia möykkyjä.
Aiheeseen: onko iso ongelma, jos Elixialle ei saa viedä omaa PT:tä? Kuinka moni täällä kirjoittelevista haluaisi käyttää Elixian PT:itä paremaa PT:tä juuri Elixialla?
Noita asioita mäkin olisin halunnut sanoa, mutten osannut.

Mielenkiintoinen tapaus tämä aihe ja taitaa valitettavasti olla vain suunnannäyttäjänä siihen mihin tämä ketjusalitouhu on menossa:( Toivottavasti jossain vaiheessa maksava yleisö aloittaa vastareaktion tälle ketjupelleilylle. Itse olen myös erään ketjusalin asiakas, se kun sattuu olemaan autottomalle lähin sali. En ymmärrä miksi minun pitää ensinnäkin maksaa salille liittymismaksua, vaikka en saa siitä mitään hyötyjä. Edes hedelmiä ei ole salin aulassa. Minut on pakotettu salin jäseneksi vuodeksi kerrallaan, uusi ehto on jo kaksi vuotta, minun pitää pyytää lääkäriltä todistus jos haluan kortin kuivumaan. Jos muutan paikkakunnalta pois ja haluan irtiasanoa kortin niin siitäkin pitää olla esim uusi vuokrasopimus todisteena. Tosin 80km on rajana ennenkuin voin irtisanoa kortin:hyper: ei stn...ja tästä kaikesta pitää vielä maksaakin. Varsinaista asiakaspalvelun riemutuotetta.

Tässä Elixian tapauksessa johto on varmaan kalkuloinut hienosti, että perhana ne ulkopuoliset PT:t vie meidän rahat, meillähän ei kilpailijat hillu. Mitä ne eivät ole laskeneet on se, että internetillä ja varsinkin tällaisilla suosituilla palstoilla on varsin suuri seuraajakunta ja kun täällä asiat lähtee rullaamaan niin moninkertainen negatiivinen julkisuus on taattu. Aivan sama kuinka harva tämänkään palstan lukijoista käyttää noita kalliita pt-palveluita, se alkaa pikkuhiljaa unohtumaan monelta ja tilalle tulee muita asioita, joilla ketjua lyödään lyttyyn moninkertaisesti.

Elixialta voi kysyä, että kannattiko? Not.

Toi soittelurumba on aivan syvältä. Asiakkaita on satoja/PT ja jokaiselle pitäsi ehtiä soittaa jatkuvasti. Se on jopa välillä tosi kiusallista, kun vastaus on tyyliin "mitä v**ua sä mulle soittelet". No joo, jos heidät vaikka saisi ekalla yrittämällä kiinni, niin ehkä kerkeisikin. Jälleen kerran, ei ole mitään resursseja soitella joka viikko koko asiakaskunnalle. Missä mättää...liikaa lupauksi joita ei ole mahdollista täyttää. En muuten tajua miksi treeniasioita pitäisi joka kuukausi läpikäydä? Toki tarvittaessa, mutta noi yleensä??? Eikä soittelulla saada tuloksia aikaiseksi vaan treenaamalla. Kenen vika se on, jos ei treeni maistu? Motivoiko se soitto niin paljon, että treeni maistuisi taas kummasti? Jos ihmistä ei saa salille kuin soittamalla, niin kannattaisikohan katsoa omaa motivaatiotaan ja tavoitteitaan.

Puhut täysin asiaa. Pointtini oli se, että hittoakos sitä pitää lupailla vaikka mitä, jos ei mitään kuitenkaan tehdä. Ei soittelulla saada tuloksia, huvitti vaan se heidän lupauksensa soittaa, jos treenejä jää väliin.
Ei treeniasioita tarvitse joka kuukausi käydä läpi, mutta niin sieltä silloin sanottiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom