Elixia kieltää ulkopuolisten personal trainereiden toiminnan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Olenkin miettinyt onko näillä Elixia ja CMS-saleilla jotain tällaista itsetunnonkohotusmeininkiä ja näköjään on.
Enpä ole ainakaan itse Elixialla tuohon törmännyt.. :jahas:
Normaaleja kaduntallaajia meillä ainakin käy. Ja mukavampia/kohteliaampia ihmisiä kun kokemuksieni mukaan muilla saleilla. Eikä tarvitse koko ajan katsella egoilevia ja peilin edessä posettavia kuspäitä.. prkl.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä ole ainakaan itse Elixialla tuohon törmännyt.. :jahas:
Normaaleja kaduntallaajia meillä ainakin käy. Ja mukavampia/kohteliaampia ihmisiä kun kokemuksieni mukaan muilla saleilla. Eikä tarvitse koko ajan katsella egoilevia ja peilin edessä posettavia kuspäitä.. prkl.

Joo kun ei niitä peilejäkään ole liikaa :) "Asiakaskuntamme ei halua nähdä itseään peilistä"

Joo kun ei niitä peilejäkään ole liikaa :) "Asiakaskuntamme ei halua nähdä itseään peilistä"

No enpä oo totakaan koskaan kuullu. Meillä on ainakin hyvänkokoset peilit vapaapainotilassa. Muilla seinillä niitä ei ole, mutta eipä niistä mitään hyötyäkään noilla seinillä olisi.

Ja kusipäitä mahtuu joka salille, eli se sitten kunnan ilmainen tai kaupungin kallein.

Eikä tarvitse koko ajan katsella egoilevia ja peilin edessä posettavia kuspäitä.. prkl.

Hehe, nyt on Lepexillä vahva tunne että tuo myytti egolevista ja peilin edessä posettavista kusipäistä on todellakin vain myytti.

Olen itse vuosien varrella kiertänyt Tampereella melkein jokaisen salin lukuunottamatta Nääshallia, Tesoman punttisalia ja Elixiaa, enkä ole koskaan tavannut moista hahmoa. Lukuunottamatta tietty SM-tason kehonrakentajia mutta heille se sallittakoon(?).
Mutta sinun mielestä näitä kuitenkin on?

Ilmeisesti et sitten ole kyseisillä saleilla käynyt? Itse käyn edelleen Elixiassa ja tulen ton lastenhoitomahdollisuuden takia 99% varmuudella käymään jatkossakin.

Humm...Olen kyllä lusinut vuoden Atleticolla, joka on CMS-sali.
Siellä ei tainnut silloin edes olla lastenhoitomahdollisutta.
Luulen kovasti etten ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen mene ko. formaatin saleille.

Ja toki tuosta palvelusta täytyykin maksaa.
Itse ihmettelen vain kovasti sitä, kun kyselyistä huolimatta eivät kuntosalit myy erikseen salikortteja ja jumppakortteja niitä haluaville.
Joissakin tapauksissa toisi tämän suuntainen linja lisää asiakkaita.

Olkoon niin tai näin, näyttää joka salille löytyvän kävijänsä.
Ehkä pitäisi perustaa kuntosali.:rolleyes:

Käykää kaupungin saleilla,niin ei ole mitään tuollaista.Ei ole myöskään näitä "kattokaa mua" naisia treenaamassa.

Paitsi että kaupungin/kunnan saleilla tulisi olla sekä ylä että ala- ikäraja. Sali joka on lähes ilmainen, houkuttelee paikalle kaikki kakarat ja 60 - R.I.P ikäryhmän jotka sitten joko mellastaa tai istuu koneissa puhumassa paskaa. Kävin toissakesää odotellessa läpi kaikki keskisen helsingin kunnalliset salit, joista stadikan sali oli tarkoituksenmukaisin, paitsi että siellä kokoontuva eläkeläisrinki saa hihat tuleen keneltä hyvänsä, samoin kuin pikkuväki joka pitää salia leikkipaikkana. Laitteita ja painoja noissa on keskimäärin hyvin vähän, joten nuo ei kilpaile kaupallisten salien kanssa kuin aloittelijoiden kohdalla. Jos pitää saada kyykkytankoon 150 kiloa ja joku toinen on prässissä, niin täytyy käyttää painoja vuorotellen, tai vääntää ne jokaiselta salilta löytyvät viidenkympin limput käyttöön. Muutoin hyvä, mutta noitten punnertaminen kyykkytankoon vie aika paljon terää treenistä, sillä noitten nostelu on hivenen hankalaa hikisin käsin.

Anyway, nykyään näyttää että saliyrittäjän elämäntehtävä on todistaa että voimailijat on tyhmiä. Liitytään ketjuun, omaksutaan ketjun säännöt kyselemättä, maksetaan jopa rahaa jäsenyydestä ja siitä ettet saa enää päättää oman salisi asioista oman mielesi mukaan. Eletään muodista kumpuavan liikuntabuumin varassa täysin ajattelematta sitä, mitä tapahtuu kun buumi loppuu ja jupit lakkaa uusimasta sopimuksiaan. Sitten kun perustreenaajat on ajettu muualle, ollaan hienostuneesti klubi mutta talous on sellaisen porukan varassa joka treenaa, koska se on muodikasta. Tuo on aika lyhytnäköistä, sillä treenibuumit tulee ja menee, ja entäs kun tilanne muuttuu?

Joku ihmetteli miten PT:t pystyy pätevöitymään parin viikon kurssilla, mutta tuo on kyllä härskisti yläkanttiin. Taluksen vetämä PTA- kurssi kestää pari iltaa, maksaa pari tonnia ja pätevöittää suorastaan uskomattoman täydellisesti. Hivenen tälläisestä peruskateellisesta tuo kenties haiskahtaa rahastukselta, mutta mitäpä minä mistään tietäisin, kun olen tyhmänsorttinen; vasta toistakymmentä vuotta harrastanut vastusharjoittelua enkä vieläkään osaa kaikkea. Minä en pääsisi kurssillekkaan kun en ole ylioppilas, se nimittäin on PTA:lla vaatimuksena.

Tilanne on sikäli persiistä että ympäri tätäkin kaupunkia salit toimii vajaateholla kun mr. klubi-isäntä on hinnoitellut perusporukan ulos, eikä juppejakaan riitä joka paikkaan. Toisaalta klubin organisaatio painostaa edelleen vaikeuttamaan oikeitten harrastajien elämää, organisaatio kun on muualta eikä edes yritä käsittää paikallisia olosuhteita. Lopputulos tulee olemaan se, että saliyrittäjä jää ahtaalle ihan omaa tyhmyyttään ja ahneuttaan, ja syyttää siitä treenaajia jotka äänestää jaloillaan vain siksi, että on tyhmää maksaa liikaa. Kenen on se lopullinen hyöty? Organisaatioiden kuten sats, joka saa rahaa vaikkei salin mr.klubi- isäntä saisikaan. Veikkaan nimittäin että sats kerää klubeiltaan hiukan suuremmat kymmenykset kuin esim. kotipizza omilta orjil...khm...jäseniltään. :rolleyes:

Personal trainer????

Hienoa toimintaa saliketjulta. Varokaa siis jos Elixian saleilla neuvotte kaverianne penkkaamaan, tulee pian salin oma personal trainer 50€ tuntipalkalla kieltämään ohjeistamisesi. Mihin vedetään raja? Jos menette kaverinne kanssa salille ja treenaat tämän kanssa, milloin se on personal trainer toimintaa?

Ymmärrän toki jos salilla on omaa personal trainer toimintaa, mutta ihan realismin nimissä, nämä perinteiset personaaliset trainerit eivät välttämättä tiedä vittuakaan treenaamisesta, joten jos joku haluaa käyttää ammattilaista apunaan, se ei ilmeisesti onnistu Elixian saleilla. :down:

Nyt vihdoinki aihe mistä kannatta keskustella, PERSONAL TRAINER, mitä helvettiä tai kuka se on??

Kertokaapa onko siihen jokin koulutus, jos niin minkälainen, onko todella niin, että kuka tahansa voi heittää päälle PT paidan!.

Mikään ei ota päähän niin paljon, kun kuuntelee salilla noiden PT;n juttuja saleilla ja treenaamisesta. Suurimmalla osa heistä, ei mitään kilpaurheilu taustaa ja kuitenkin ollaan neuvomassa muita ns oikeaoppiseen treenaamiseen. Kaikki tieto on luettu kirjoista ja jonkun kaverin kertomaa.

Eikö tuohonkin olisi hyvä saada testi/koe/oma urheilu ura ennenkuin olisi oikeutettu toimimaan salilla kyseisessä tehtävässä.

Karmivia esimerkkejä oli kun PT ohjasi selkärankareumasta kärsivää harjoittelijaa tekemään ylävartalon kiertoliikettä (fressi leppävaara)levypainot niskassa, meinasin revetä liitoksista kun kuuntelin sujuvaa ohjausta. yksi monista samankaltaisista epäkohdista.

Samalla esin Fressi leppävaara/fressi lippulaiva, kaverini käy molemmissa harjoittelemassa. Näytti saatua ohjelmaansa allekirjoittaneelle. Pitää kyllä todeta, ettei noissa ohjelmiisa ole juuri mitään logiikkaa varsinkaan jos kyseessä kuten tässä tapauksessa nuori kaveri joka olisi toivonut harjoittelun edes johtavan jonkinlaiseen tulokseen.

Siksi olisikin äärimmäisen hyvä, että saleilla olisi sen verran pelisilmää, että osaisisivat hiukan valokoida kuka ketäkin ohjaa ja jos on omia PT ohjaajia niin edellyttäisivät edes jonkin tason urheilutausta ohjaajiltakin. Sentään jonkinmoista auktoriteettiä pitää olla. Surkeaa ja karmivaa katsottavaa, kun pieni pullea tyttö kireät farkut jalassa kertoo kuinka kovaa treenaa ja kuinka on kovassa kunnossa, tavalliselle normi BMI omaavalle henkilölle.:hyper:

Mutta pistelkää hiukan kokemuksia ja asioita joita tulee kyseisestä aiheesta mieleen. Olisi hyvä saada tuohonkin epäkotaan selkeä muutos.

Suurimmalla osa heistä, ei mitään kilpaurheilu taustaa

Oon vahvasti sitä mieltä, että voi olla kokenut ja viisas neuvoja ilman kilpaurheilutaustaakin.
Se on kyllä totta, että liian helposti ja aivan liian vähällä tiedolla ja taidolla voi päästä "ammattilaisena" ohjaamaan muita. Oon joitain ns. personal trainereiden ohjelmia nähnyt, eikä niissä ollut mitään tolkkua.

Itse olen sitä mieltä että PT tarvii erittäin hyvän ja laajan urheilutaustan. Itse olen suorittanut yhdessä tunnetussa firmassa ton PT koulutuksen, joitakin asioita jäi lähestulkoon kokonaan käsittelemättä siinä koulutuksessa. Muistaakseni meitä oli jotain tusinan verran siinä koulutuksessa, ja tuntui siltä että suurimmalla osalla ei oo mitään urheilutaustaa( en laske sitä että on treenannut vuoden tai kaksi kerran tai kaksi viikossa). Nauratti monesti että miten vittuun voi ruveta " virittämään" asiakasta loppuun asti jos ei ole itse käynyt tarpeeksi usein siellä epämukavuusalueilla ja ei ole tietoa mitä vaaditaan jonkin päämäärän toteuttamiseen. Yhden asian kanssa huomasin että Suomessa ei voi valmentaa samaan tyyliin kuin esim Jenkeissä PT tekee, Suomessa saa syytteen tai asiakas haluaa katkaista asiakassuhteen koska ei ollu jaminamibjuström treeniä, vaan joutuu oikeasti vuodattaa hikeä ja kyyneleitä saadakseen haluamansa tuloksen. Suurin osa Suomen PT joutuu työssään valehtelee/kaunistelee totuutta, ei voi sanoa paljonko vaatii jokin asia työtä.

Paras PT on se, joka sanoo että nyt tullaan menemään mukavuusalueen ulkopuolelle ja SIT MENNÄÄN KANS! Sellainen joka saa asiakkaan tekemään vielä vähän kovemmin/isommilla painoilla/pitempään.. :puntti:
Kokemus painaa itsellä kyllä enemmän kuin joku paperi. Jonkun pätevyydestä kyllä saa, ainakin pienellä paikkakunnalla, hyvin tietoa jos vähän kyselee muilta.

Nostoa.
Onko nykyään edes olemassa ketjusaleja minne saa tuoda oman personal trainerin?
Ainakin täällä espoossa pitäisi melkein mennä itse sinne töihin mikä ei kauheasti kiinnostaisi.

Isot ketjut (Elixia, SATS, Prisma, City-Market, ABC) samaa paskaa kaikki tyyniin. Hinta/ laatusuhde on todella huono. Onneksi ei tarvitse noita paskapuljuja käyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom