Eläinaiktivistit siirtymässä henkilökohtaisiin vahingontekoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Joona sanoi:
Nii joo, mistäs vitusta täällä sit taas kinataankaan? Kasvatus tehdään lain mukaisesti ja elukkaa ei pistetä hukkaan, ei pitäis olla valittamista.

lakihan se aina on oikeassa :david:
se että tarhaus on laillista ei tarkoita sitä, että sen pitäisi olla laillista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun lusikka vielä soppaan.

Ensinnäkin, kannatan turkiseläinten yms. olojen parantamista. Kyllä sitä rahaa löytyy, kunhan nostetaan turkkien hintaa esim. joku 300%. Josko se kysyntäkin siitä laskisi.

Ja turkistyttöset, sivarit ym. joutilaat ulkoiluttamaan ja rapsuttamaan niitä. Hyvä idis. :thumbs:

Näistä tarhaiskuista sen verran, että mä olen nähnyt itsekin moraalisesti erittäin arveluttavaa kamaa täällä koto-Suomessa, mikä on yhteiskunnallisesti ihan ok. Esim:
- Pikkulapsilta otetaan "varmuuden vuoksi" kaiken maailman kokeita, jotka tuottavat tälle raastavasti huutavalle pienokaiselle kipua. Ja kyllä, ymmärrän että suurin osa kokeista on välttämättömiä.
- Pitkäaikaisosastoilla makaa välillä aikalailla huonommassa jamassa ihmisiä, kuin mitä häkissä söpöturkkisia kettuja. Nämä eivät vain pure kättänsä poikki kun hampaat ovat mukissa. :curs:

En kuitenkaan ole murjonut ainuttakaan lääkärin autoa, koska MINÄ olen sitä mieltä että tämä touhu on syvältä.

Ja mitä joku noista neekereistä kirjoitti; kyllä osa niistä todellakin elää vankeudessa ja niitä tapetaan, jos ei nyt kiiltävän turkin vuoksi, niin siitä että kuuluu väärään v*tun heimoon.
Ok, on hyvä että aloittaa sen eettisyyden puolustamisen jostain, mutta kun missään muussa asiassa ei näy samankaltaista fanaattisuutta. Ei ole sekopäistä kalojen tukehduttamisen estämiseen keskittynyttä fisutyttö-leegiota.

Henk. koht. olen jossain määrin myös eläinkokeita vastaan. Meillä on jo hyvät kipulääkkeet, kyllä niillä pärjäillään. Tauteja tulee kumminkin koko ajan uusia ja testejä tarvitaan loputon määrä. Millään neekereillä niitä ei kumminkaan tehdä. Amnesty nostaa äläkän. Ja helvetti jäätyy ennen kuin naiset lopettavat meikkaamisen. Ja jos luomumeikkaaja Tytti päättää ostaa meikin, "jota ei ole eläintestattu", on ko. meikkifirma ostanut tutkimustulokset siltä pahalta testaajafirmalta hyvään hintaan.

Mitä jos yrittäisi lähteä siitä ettei itse aiheuta enempää pahaa tähän maailmaan?

Rinkku sanoi:
Mä ehdottaisin sellaista, että huostaanotettaisiin kaikki Suomen koirat noin 1500 kappaleen erissä. Ne sitten sullottaisiin kettujen tilalle sinne häkkeihin, ja kuulosteltaisiin, että "Miltä nyt tuntuu?". Toisaalta osottaisin valtion taholta jonkun about samantyyppistä logistista osaamista sisällään pitävän duunin näille tarhureille, ja subventoisin sitä siirtymää budjetista niin, että kenellekään ei tulisi takkiin. Jos siinä vaiheessa vielä haluttaisiin tarhata, niin ottaisin juridiikasta jonkun keissin, jossa koiraa on rääkätty about samalla tavalla kuin näitä kettuja, ja kertoisin sen tuomion sillä kettujen määrällä.

Kotikoira ei tietenkään tarvitse samaa tilaa kuin kettu, joka on luonnonvarainen villieläin. Koska ketulle eläinpuistossa vaaditaan lain mukaan aareittain tilaa, tuomio pitää kertoa kettutarhan ja eläinpuiston pinta-alojen suhteella.

Jos siis tarhaketun minimivaatimus lain mukaan on 0,7m2 ja eläinpuiston ketulla 2000m2 (oletus), rangaistus tulee kertoa eläinten määrällä ja kolmella tuhannella.

Olisi hauska kuulla turkistarhaajien valitusta silloin, kun heidän suomenajokoiransa suljettaisiin kettuhäkin kokoiseen tilaan...

Taha sanoi:
Olisi hauska kuulla turkistarhaajien valitusta silloin, kun heidän suomenajokoiransa suljettaisiin kettuhäkin kokoiseen tilaan...

Jos se sinusta niin hauskaa on niin sitten varmaan voidaan sinutkin sinne häkkiin työntää alasti ja kuunnella sun valitusta. Ehkä sinun mielestäsi ketun tunkeminen sinne on pahasta, mutta toki sinne koiria voi pistää. :david:

Kuinka voi joku sanoa, mikä on toiselle turhaa ja mikä ei? (vrt. turkiksien turhuus vs. nahkalompakon turhuus vs. nahkakenkien turhuus)

Pitäisikö minun harkita itseni tappamista, jos joku sanoo, että elämäni on turha? EI tietenkään, sillä se on mielipide, eikä käytännön toteutuksen oikeutuksia tukeva fakta!

Jos ihmiset pysyisivätkin tässä ELÄINTENSUOJELUN aiheessa, eikä mennä materiaalitekniikan tahi muotitrendien puolelle, kiitos! Mikä on turhaa eläinten kärsimyksen/-kuoleman aiheuttamista, ei niin, että mikä on turhaa/tarpeellista!

Sitten vielä huvittavinta koko asiassa on taas tämä ilmiö, mikä sattuu aina esiintymään varsin tunneperäisten keskustelunaiheiden yhteydessä: Pädetään asiasta, mistä ei tiedetä mitään, tai esimerkein, mistä ei tiedetä mitään. Hyvänä esimerkkeinä Gore-Tex:lol2: , afrikan valtioiden nälänhädän perimmäiset syyt tahi hullut pilleribodarit joilla munat surkastuu... :david:

Pitkälti samaa mieltä monien edellä postanneiden kanssa: kettutyttöjen paras tapa lopettaa tarhaus olisi/on vaikuttaa kysyntäpuoleen, eli tiedottaa tarhaeläinten olosuhteista. Tuommoisilla naurettavilla "autoiskuilla" porukka vain kusee kaikkien eläintensuojelijoiden muroihin eikä ainakaan auta yhtään tilannetta vaan marginalisoi koko porukan.

Onko missään muuten kokeiltu turkisten luomutuotantoa? Ilmeisesti turkiseläimet ei tule oikein keskenään toimeen laumoissa, ja luomutarhaus olisi kalliimpaa, mutta eikö joku luomusikojen elinympäristöä vastaava tarhaus tyydyttäisi kaikkien osapuolten intressit? Paitsi tietenkin sen espoolaisen mummelin, jonka uuden turkiksen hinta kaksinkertaistuisi mutta mummeli tuskin sen takia paleltuisi talvella.

Kuitekin luulisin, että tuommoinen turkistakki on loppujen lopuksi ekologisempi vaihtoehto, kuin maapallon toiselta puolelta raahattu H&M:n ensimmäisellä sateella sulava kertakäyttötakki.

edit. itsellä on muuten vielä käytössä isoisän lehmännahkatakki, ostettu -65 ja edelleen toimiva ja tyylikäs peli!

jugga sanoi:
Pitkälti samaa mieltä monien edellä postanneiden kanssa: kettutyttöjen paras tapa lopettaa tarhaus olisi/on vaikuttaa kysyntäpuoleen, eli tiedottaa tarhaeläinten olosuhteista. Tuommoisilla naurettavilla "autoiskuilla" porukka vain kusee kaikkien eläintensuojelijoiden muroihin eikä ainakaan auta yhtään tilannetta vaan marginalisoi koko porukan.

Tällä autoiskulla vain taidettiin vastustaa elänkokeita ei turkistarhausta. Tosin ei tuolla taida suurta eroa olla.

Mixu sanoi:
Siinä vaiheessa kun vegaanit alkaa tulla minun ja maidon/maitorahkan väliin, niin helvetti pääsee valloilleen.

Juu, on mennyt täällä Suomessa täysin överiksi tuo kettutyttöjen toiminta. Ja kun vielä kerta toisensa jälkeen paljastuu että kyseessä on jotkut lähes alaikäiset sinisilmäidealistit. Jos näitä sankareita kutsuttaisiin samaan neuvottelupöytään eläintenkasvattajien kanssa niin ei ne pystyisi esittämään mitään järjellisiä argumentteja toimintansa tueksi.

Mistä tämä ääliöitten riehuminen sitten johtuu? No siitä että ollaan vieraannuttu kokonaan maataloudesta. Kettutytöthän ovat asuneet koko ikänsä kaupungissa, ei heillä ole mitään sidettä maaseudun väestöön ja siihen miten siellä hankitaan elanto luonnosta.

"Maitoa juodaan purkista ja liha laitetaan rasiasta uuniin kypsymään. Hui kamalaa että lehmä on lypsänyt maitoa! Kauheeta että niinku tiätsä eläimistä otetaan lihaa ihmisten ruuaksi!"

Turkistarhauksessakin eläimillä on paremmat olot kuin luonnonvaraisilla elukoilla pystyy olemaan ikinä. Mutta tosiaan, totta kai nämä kaupungissa asuvat kettutytöt menee tuhoamaan toisten elinkeinon koska kettutyttöjen nettisivuilla sanottiin että turkistarhaus on "huono homma".

Näitten todellisuudesta vieraantuneitten ekoterroristiääliöitten ideologia on niin hataralla pohjalla että saisivat mennä takaisin koulun penkille opettelemaan peruskoulun oppimäärän biologiasta ja maantiedosta. Ja asuisivat tosiaan 20 vuotta maalla niin tietäisivät jotain maataloudesta.

Jos asia mietitään loppuun asti niin sitten pitäisi alkaa tehdä iskuja kanankasvattajien tiloille. Broilerit kun kasvatetaan 10x pienemmissä häkeissä kuin mitä yksikään turkiseläin. :david:

Kettutytöille ja pojille ehdoton
center.gif

Varmasti ns. iskut edistävät asiaa. Että vihaan noita.

Noi kettutytot on iskeny myos viattomien kimppuun jo aika kauan. Pari (3-4) vuotta sitten kun he tuhosivat HYKSin kirurgin auton ja tohrivat seinat.

Mua kiehtoo tässä jutussa oikeuden ottaminen omiin käsiin, lain rikkominen.

Lueskelinpa tämmöistä threadia http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=7874
...
ja sieltä hyvin sanottu lainaus:

Tukutuku sanoi:
Sen verran on ikää ja kypsyyttä jo kertynyt, etten hyväksy laittomuuksia, vaikka nuorempana olin vakuuttunut, että ne ovat ainoa keino vaikuttaa. Silloin kun ottaa lain omaan käsiinsä, täytyy hyväksyä myös se, että joku voi vastata samalla tavalla. Ennustamattomassa ja omavaltaisessa yhteiskunnassa, jossa pelko on keskeinen tai aina taustalla vaikuttava tunne, tuskin kukaan kuitenkaan haluaa elää.

Vaikka itsestä tuntuisi, että mitään muutosta ei tapahdu, niin se ei oikeuta ylilyönteihin. Täytyy vain olla kärsivällinen ja uskoa omaan asiaansa ja hiljaiseen muutokseen ja pyrkiä vaikuttamaan demokratian sallimin keinoin. Turkistarhaiskuilla tai muilla väkivaltaisilla teoilla tavoite kääntyy päälaelleen.

Kun iskun kärsinyt turkistarhaaja nappaa aktivistin lapsen autoonsa koulutien varrelta ja säilyttää tätä säkki päässä pimeässä huoneessa vanhempien läkähtyessä huoleen, niin toivottavasti vanhemmat ymmärtävät, että tarhaaja toimii täysin yhtä moraalisesti kuin aktivistitkin ovat toimineet. Jos hyväksyy sen, että lakia voi rikkoa omien päämäärien vuoksi, niin silloin on hyväksyttävä, että lakia voi rikkoa omien päämäärien vuoksi miten tahansa, koska laki ei ole yksilön määritettävissä oleva asia. Jos lakiin ei sitoudu, ei sitoutumista voi vaatia muiltakaan, ei missään tilanteessa.

Surullisinta minusta näissä tilanteissa on se, että joukossa voi olla ihmisiä, jotka eivät oikeasti ymmärrä esimerkiksi sitä, mitä on elää raskaiden velkojen alla koko elämä. Korvaukset ovat merkittäviä. Yksi ajattelematon teko voi tehdä suuren taakan koko loppuelämästä.

Hiton hyvää tekstiä. Kun ottaa lain omiin käsiin ja juoksee poliisia karkuun, on hyväksyttävä myös se, että jos itselle tehdään jotain laitonta niin siitä ei tarvitse tekijän joutua vastuuseen!

Mun mielipide tiivistettynä: haluaisin että tarhaus lopetetaan, ellei eläimille saada kunnon elinolosuhteita. Mun on vaikea tajuta eroa esim. jauhelihan ja hyvän elämän eläneen minkinturkin välillä; lehmä saa liikkua niityllä, siitä pidetään talvisin huolta, se ei pureskele itseään harmistuneena. Niin ikään paremmissa oloissa elänyt minkkikään ei pureskele itseään. Ok? Molemmista eläimistä jää ihmiselle jokin hyödyke, eikä kumpikaan eläin ole joutunut kärsimään.

Protsku sanoi:
Näitten todellisuudesta vieraantuneitten ekoterroristiääliöitten ...

Enkä lähtisi ihan näin jyrkästi liikkeelle. Mä pidän kyseisiä eko-aktivisteja enemmänkin ihmisinä, jotka pohjimmiltaan tahtovat hyvää, mutta eivät ymmärrä yhteiskunnan toimintaa tarpeeksi. Eivätkä kyllä tajua sitäkään, ettei heidän nykyisillä "terrori"-keinoillaan päästä tavoitteisiin - ainoastaan lööppeihin.

protsku sanoi:
Turkistarhauksessakin eläimillä on paremmat olot kuin luonnonvaraisilla elukoilla pystyy olemaan ikinä.

Olen kyllä sitä mieltä, että ei niillä eiläimillä siellä luonnossakaan aina niin auvoista ole, mutta tuo on kyllä jo niin paksua tuubaa, että...

Jos asia mietitään loppuun asti niin sitten pitäisi alkaa tehdä iskuja kanankasvattajien tiloille. Broilerit kun kasvatetaan 10x pienemmissä häkeissä kuin mitä yksikään turkiseläin. :david:

1. Kyllä ne kettutytöt niillä kanatarhoillakin eläimiä käyvät vapauttamassa
2. Broilereita ei kasvateta pienissä häkeissä vaan suurissa halleissa

Narutumppu sanoi:
Kuinka voi joku sanoa, mikä on toiselle turhaa ja mikä ei?

Itse käytän tässä sanaa "turha" tarpeellisen vastakohtana. Vaikkemme voi arvottaa sitä mikä on turhaa ja mikä ei, voimme kuitenkin tarvehierarkian pohjalta helposti arvottaa mikä on tarpeellisempaa ja mikä turhempaa.
Lompakko on tarpeellinen, mutta sen ei suinkaan tarvi olla nahkaa. Vaatetus on tarpeellinen, mutta sitä ei tarvi tehdä turkistarhaeläinten nahoista. Käytännöllisyys ajaa ulkonäöstä ohi, aivan kuten eläimen hyvinvointikin.

protsku sanoi:
Turkistarhauksessakin eläimillä on paremmat olot kuin luonnonvaraisilla elukoilla pystyy olemaan ikinä.

Tähän ei voi kyllä kommentoida kuin toteamalla, että tulipa tuutin täydeltä paskaa. Joku muukin on tainnut vieraantua luonnosta kuin pelkästään kettutytöt.

Muutamia ajatuksia:

1. Lehmistä. Mummullani oli lehmiä. Satun tietämään, että lehmä on hämmästyttävän herkkä otus. Maidontuotanto laskee, tai lakkaa jopa kokonaan, jos lehmä on stressaantunut. Pidän erittäin todennäköisenä, että maitolehmät siis ovat kohtalaisen tyytyväisiä elämäänsä, koska kaikkia maidontuottajat tuntevat tuon verran lehmäpsykologiaa. Lihakarjalehmät taas ovat yleensä pihattonavetassa -ne kestävät kovaakin pakkasta.

2. Ketuista. Stressi saa yleensä ihmisellä aikaan hiustenlähdön. Pidän melko todennäköisenä, että stressaantuneen ketun turkki ei olisi kovin hyvä. Luulenpa, että nämä jalkojaan pureskelevat ovat suuri poikkeus. (sivumennen, tunnen runsaasti liikuntaa saavan perhekoiran, jolla on tapana kaluta jalkojaan. Pitäisikö minun nyt vetää kaveriani lättyyn, kun se selvästi pitää koiraansa huonosti? Toisilla eläimillä vaan on huonommat hermot, kuten toisilla ihmisilläkin.)

3. Ravintoketju. Luonnossa yleensä toiset eläimet on ruokaa. En näe mitään väärää siinä, että ihminen kasvattaa ruokaa ravinnokseen -kunhan olosuhteet ovat siedettävät. Siedettävällä tarkoitan sitä, että häkki on puhdas, ruokaa riittävästi, eläintä ei satuteta ja katsotaan, etteivät lajitoverit pääse kiusamaan. Silloin elukoilla on paremmat olot, kuin monilla ihmisillä. Nykyään sikaloissakin saattaa sioilla olla virikkeellisiä leluja. Turkistarhaus on epäilemättä turhaa, mutta en pidä sitä mitenkään moraalittomana -tai yhtä hyvin voidaan sitten pitää moraalittomana suklaan valmistusta, turhaa sekin on, ja kuormittaa luontoa.

4. Kettutytöt ovat typeriä kakaroita, joilla ilmiselvästi on ollut vapaa kasvatus. Jos asioihin halutaan vaikuttaa, mennään politiikkaan, ei ruveta riehumaan. Nuo tyypit pitäisi pistää rangaistukseksi muutamaksi kuukaudeksi töihin navettaan. Haluaisin tosiaan nähdä, miten joku stadilaishienohelma lapioi paskaa ja auttaa poikivaa lehmää.

Olen huomannut, että kiihkeimpiä tunteita tässä asiassa on aina niillä ihmisillä, jotka eivät ole juurikaan eläiten kanssa olleet tekemisissä. (tai sitten näitä "koira on meidän vauva" -tyyppejä.)

Jos yritykset ym. hyötyvät eläinten nylkemisestä ja sairaista kokeista niin siitä vaan mun mielestäni, kunhan eivät vaan järkytä ulkopuolisen luonnon tasapainoa.
Tietysti jos edellä mainitusta toiminnasta saadaan vaan kicksejä eikä voittoa niin koko homma on energian tuhlausta.

Sumu sanoi:
Eläinkokeet lääketieteen ja lääkkeiden parantamiseksi ovat ok. Meikkien yms. testaamiseen en eläimiä haluaisi käytettävän. Tähänkin voi mielestäni vaikuttaa paremmin jollain muulla tavalla kuin vandalismilla.
Tuo vaikuttaminen on aika vaikeaa yhteiskunnassamme laillisia teitä.
Tästä on hyvänä esimerkkinä Animalian mainoskampanja joka keskeytettiin vain muutaman päivän jälkeen. http://www.animalia.fi/media/tiedotteet2005/300605.htm
Tässä maassa ei ole kaikilla samat oikeudet edes mainostamisessa.
Enpä oikein usko että kyseinen kampanja keskeytettiin kansalaisten palautteen takia. Taisi JCDecaux saada vihaisia puhelinsoittoja McDonaldsin, Kariniemen yms. firmojen sediltä. Aika paha tilanne JCDecauxille kun omat asiakaat suuttuvat julkaistusta kampanjasta.

Mahtaa Liljeruusia vituttaa... kunnes saa vakuutusyhtiön korvaaman uuden pirssin :D

'Iskulla' oli tarkoitus vastustaa Santenin käyttämän laboratorion huonoa eläinten kohtelua. Oikeasti Santen ei käytä kyseisen labran palveluja :D

Muistakaa rinkut ja muut olla käyttämättä silmätippoja, ettette vain sorra koe-eläimiä :D

Turkiksia tarhataan varppina niin kauan kuin:
1) se on lain mukaan sallittua
2) turkikset menevät kaupan
Näihin kahteen pointtiin voisivat aktivistit yrittää vaikuttaa muun puuhastelun sijasta.

Jos otetaan luonnosta randomina 1000 kettua, niin mikä lienee todennäköisyys sille että yksi niistä on mielenvikainen ja järsii vapaana ollessaankin omaa jalkaansa?

Edit: Reinhard :love:

Sumu sanoi:
*klips* Kettufarmarit tekevät työtään, heillä pitää olla kaikki oikeus tehdä työtään ilman jonkun vihreään maihariin pukeutuneen vandaalin temppuilua. Vandaaleilla ei ole mitään oikeutta tuhota kenenkään muun omaisuutta.

Kettujen tarhaaminen sinänsä on varsin turhaa. Tarhaamisen lopettaminen onnistuisi parhaiten vaikuttamalla ihmisten asenteisiin niin, että karvaturritakkien kysyntä loppuisi. Nykymeno kääntää minut ainakin enemmän aktivistejä vastaan ja sympatiseeraan enemmän tarhaajia. *klips*
Pitää sitten sohaista lusikka tähänkin soppaan...
Samaa mieltä Sumun kanssa. Turkistarhaus on mielestäni turhaa, varmasti löytyy muitakin tuotteita korvaamaan kettuturkin tms. Toisaalta Suomessa tarhauksessa ja jatkokäsittelyssä ollaan kuitenkin "paremmassa tavassa" kuin jossain vinkuintiassa (vrt. se aikaisemmassa threadissa ollut nylkemisvideo, joo, tuskin on jokapaikassa tuollaista; kärjistettyä).
Mutta, sitä en saa mahtumaan paksuun kallooni, anteeksi vaan, että millä lokiikalla on ympäristönsuojelullisesti parempi päästää ketut, minkit yms. luontoon vapaaksi tarhasta ? Ne jäävät autojenalle, ne tappavat tiellesattuvia muita eläimiä (varsinkin minkit), poikasia kuolee nälkään ja viluun kun emo lähtee eriteille.
Turkistarhaiskut saavat minunkin melkein ennemmin tarhaajan puolelle, siinä saattaa mennä monen vuoden työ täysin harakoille ja velkaakin saattaa olla vaikka kuinka. Millä hän ruokkii sitten lapset ja perheen ? Tarhauksen lopettamiseen olisi varmasti parempiakin tapoja, asenteisiin vaikuttaminen tai... Raato niskassa, yöks. Ja jonain päivänä se varmasti tapahtuukin, nuorempi sukupolvi karsastaa turkiksia eikä niille ole kysyntää. Samoinhan on espanjassa härkätaistelutkin loppumassa kun nuoret ovat vastaan.
Ja kyllä, mulla on nahkakengät ja nahkalompakko, nahkatakkia mulla ei ole. Mutta kuten joku jo mainitsikin, ne on ruoantuotannon sivutuotteena saatu. Turkistarhauksessa tavoitteena on ainoastaan komea turkki.
Parempia aikoja odotellessa...

Omskakas sanoi:
Olen kyllä sitä mieltä, että ei niillä eiläimillä siellä luonnossakaan aina niin auvoista ole, mutta tuo on kyllä jo niin paksua tuubaa, että.

1. Kyllä ne kettutytöt niillä kanatarhoillakin eläimiä käyvät vapauttamassa
2. Broilereita ei kasvateta pienissä häkeissä vaan suurissa halleissa

Vähänpä seuraatte uutisia. EU:lta tuli vajaa viikko sitten raportti jossa kritisoidaan suomalaisia broilerinkasvattajia ja vaaditaan uudistuksia. Yhtä broileria kohti on 30% liian vähän lattiapinta-alaa verrattuna EU:n suosituksiin.

Sitten tuo että referoidaan yhtä lausetta minun pitkästä postista ymmärtämättä asiakokonaisuutta osoittaa vain sen että ei ole edes luettu viestiä kokonaan. Käykäähän katsomassa mitä kirjoitin maataloudesta, lehmistä ja lihantuotannosta. Ja kyllä, on yleisesti tiedossa että kettutytöistä suurin osa on murrosikäisiä nirppanokkia kaupungista. Ei ole tytöt lapioineet navetassa paskaa tai kärränneet ruokaa turkistarhan eläimille - jotka muuten kasvatetaan täysin suositusten mukaisissa tai jopa väljemmissä olosuhteissa.

Se, että lasketaan tarhan eläimet luontoon on sama kuin näitten eläinten tappaminen nälkään. Ei niillä ole mitään mahdollisuuksia hankkia itse ravintoa luonnosta. Siinä sitä onkin inhimillisyyttä ja moraalia kerrakseen että "vapautetaan" tarhan eläimet nälkäkuolemaan. Myös lähiympäristön ravintoketjut menevät sekaisin jos tarhaeläimet risteytyvät luonnonvaraisten eläinten kanssa.

Menkää politiikkaan muuttamaan asioita, kettutytöt, tai pysykää vittu siellä internetin ääressä lietsomassa yksipuolista propagandaa nettisivuillanne. "Hui kamalaa että eläimistä otetaan lihaa ihmisten ruuaksi!"

Jotain noista eläinaktivisteista kertoo se että kirjottelin joskus oikeutta eläimille foorumille ( www.oikeuttaelaimille.net ) kritisoivaan sävyyn noista iskuista niin ne poisti ne viestit, eivätkä olleet mitenkään epäasiattomia posteja. Kertoo jotain senkin foorumin toiminnasta.. Mutta sitäkin foorumia lueskelleena voi todeta että noi iskujen tekijät on jotain hienostoperheiden (esi)murrosikäsiä kersoja, jotka eivät oikeasti tiedä asioista juurikaan. Hallaahan noilla iskuilla vaan tehdään, esim viimeksikin kuoli vaikka miten niitä kettuja ja uudet hommattiin tilalle. Sitten kun vanhentuvat ja ymmärtävät vähän avaremmasta perspektiivistä katsoa niin tuomitsevat iskut itsekkin ja pyrkivät sitten vaikuttamaan laillisin keinoin. Suomessa on kuitenkin aivan eri tasoa eläinten kohtelu kuin vaikka aasiassa tai köyhissä maissa yleensä. Taitaa olla niin että liian hyvä elintaso poikii tälläsiä lieveilmiöitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom