Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletko itse ollut todistamassa päinvastaista? Jos nyt tuohon lähdetään, että mitään ei uskota ennen kuin itse nähdään, niin mistä tiedät onko afrikkalaisilla mitään hätää? Ja kuten moni on jo aiemmin sanonut, ei se, että uhraa ajatuksiaan ja apuaan jollekin asialle, ole joltain toiselta asialta pois. Kyllä maailmassa riittää huolehdittavaa ja musta on ihan hyväksyttävää, että tekee edes jotakin jonkin hyvän asian hyväksi mieluummin kuin olisi tekemättä mitään sillä perusteella, että on tärkeämpiäkin instansseja avustettavana. ja mikä sä edes olet arvottamaan, mikä on eniten avun tarpeessa?Kraftwerk n sanoi:Ihanko itse olet tuollaista ollut todistamassa? Vai luitko tapauksesta evr:n sivuilta. :jahas:
Nogood sanoi:Millä tavalla kettutyttöjen touhut eroaa rättipää-terroristeista? Molemmat ajaa jotain asiaa tavalla josta ei loppupeleissä ole juuri mitään apua.
Joskin kettutytöt ei räjäyttele (vielä) pommeja mutta molemmat ryhmät käy kasvottomasti yhteiskunnan kimppuun.
Etiikan mukaan on vähän paha lähteä määräämään kenenkään tuomioita. Kenen etiikan mukaan se tuomio sitten annetaan, tuomarin, eläinaktivistin vai tarhaajan?Rinkku sanoi:...Mun maailmankatsomuksessa eeveeärräläiset pitää dumata lievemmin perustein kuin sama teko muuten dumattaisiin, koska niiden motiivi on eettisesti hyvä. Motiivina on tuntevien olentojen ihan hyödyttömän kiduttamisen lopettaminen... ...Mutta eläinaktivistit pitää tuomita lievemmin. Motiivina on kärsimyksen vähentäminen.
Mä antaisin itselleni tuosta teosta moraalisen lisäpointsin, mutta tyytyisin silti samaan rangaistukseen kuin jos olisin vetäissyt jotain randomilla pataan. Moraalisilla lisäpointseilla ei voi ostaa vapaudu vankilasta -korttia.Rinkku sanoi:Annan esimerkin: pikkuveljeäsi kiusataan. Isommat pojat läpsii ja haukkuu sitä aina koulumatkalla. Koulu on voimaton. Päätät tehdä asialle jotakin, koska veljen kasvava koulupelko ynnä yökastelut raastavat sinun veljellisen/sisarillisen rakkauden täyttämää sydäntäsi. Etsit yhden kiusaajan käsiisi, lämäset sitä avokkaalla poskelle, ja huudat sille, että "nyt jumalauta loppuu meidän Pertin kiusaaminen!". Ja kiusaaminen loppuu. Onko tämä nyt jonkun mielestä MORAALISESTI yhtä paha teko kuin se, että mä lähden tästä ulos, ja lämäsen huvikseen jotain vastaantulevaa, samanikäistä jannua näköön? Anyone?
Kraftwerk n sanoi:Eivät ne siellä mitään kärsi, kunhan elävät omaa elämäänsä.
Ihanko itse olet tuollaista ollut todistamassa? Vai luitko tapauksesta evr:n sivuilta. :jahas:
Maailmassa on monia tärkeitä apukohteita. Sinäkö ne osaat laittaa tärkeysjärjestykseen? Edetäänkö niissä portaittain: "Turkistarhausta lopeteta ennenkuin sairaudet/köyhyys/nälkä on poistettu maapallolta."Kraftwerk n sanoi:Tarkoitukseni ei ollut suoraan verrata kyseisiä ilmiöitä, ainoastaan muistuttaa, että maailmassa olisi tärkeämpiäkin avun kohteita.
Kraftwerk n sanoi:Tarkoitukseni ei ollut suoraan verrata kyseisiä ilmiöitä, ainoastaan muistuttaa, että maailmassa olisi tärkeämpiäkin avun kohteita.
Aina voidaan miettiä milloin koe-eläimellä menee mukavasti. Kunnon safka, hyvä häkki, seuraa ja kivuton operointi + lopetus ovat mun mielestä koe-eläimen hoidon perusteet. Koe-eläinkontrolli on Suomessa erittäin tiukka. Eläimet, ylläpito ja koejärjestelyt ovat kalliita joten ihan haistapaskatutkimuksiin niitä ei viitsi alkaa hommaamaan tai saatika että saisi edes lupaa lautakunnalta.Omskakas sanoi:Dragon varmaan osaa jatkaa tästä, mutta Suomessa koe-eläimillä menee pääsääntöisesti mukavasti.
Ei siihen iskuun tai suunnitteluun niin kauaa mene.Mike sanoi:En tiedä onko kukaan pohtinut koskaan samaa asiaa. Kun nämä kettutytöt yms häiriköt eivät ilmeisesti normaaliduunissa käy kun on aikaa sotkea toisten autoja ja juoksennella metsässä kiusaamassa tarhaajia, niin eikö tuon energian voisi käyttää paremminkin?
Ei niillä tarhoilla työvoimasta ole pulaa vaan eläinten elinolosuhteet ovat ala-arvoiset. Harva ihminen viihtyy vankilassakaan.Mike sanoi:Menisivät porukalla jonnekin tarhalle ja hyysäisivät kettuja, lukisivat niille iltasatuja, ulkoiluttaisivat narussa jne. Kun ne ovat niin lähellä sydäntä, niin mikä estää menemästä ilmaiseksi töihin tarhalle jeesaamaan otuksia?
Lauri Perkele sanoi:Kyllä minä arvostan tyhmääkin kansalaisaktivistia enemmän kuin kaiken maailman kyläbodareita, joilla ei ole kertakaikkista kykyä mihinkään muuhun yhteiskunnalliseen osallistumiseen kuin suurintaan arvostella internetin keskustelupalstoilla kaikkea, mikä ei ole hauiskääntöä.
Dragon sanoi:Ei niillä tarhoilla työvoimasta ole pulaa vaan eläinten elinolosuhteet ovat ala-arvoiset. Harva ihminen viihtyy vankilassakaan.
Dragon sanoi:Harmi juttu, jos kyseessä on hiukankin suurempi operaatio niin eläin lopetetaan aina - tosin hyvin kivuttomasti. Olen tehnyt noita itsekin. Nukutusainetta reilu määrä ja nopea lopetus.
No koitinkin tässä juuri sanoa, että mikseivät mene ja paranna olosuhteita silittelemällä näitä otuksia päivittäin. Juttelemalla niille mukavia ja kaivamalla kuoppaa niiden kanssa?Dragon sanoi:Ei niillä tarhoilla työvoimasta ole pulaa vaan eläinten elinolosuhteet ovat ala-arvoiset. Harva ihminen viihtyy vankilassakaan.
Dragon sanoi:Laitetaan nyt sitten yksi ennenkin näkyvissä ollut kuva turkistarhalta. Kyseinen ilmiö on suht yleinen stressaantuneiden elukoiden keskuudessa. Purraan jalkaa, nuollaan karvat pois, nypitään höyhenpeite jne. jne.
Dragon sanoi:Tuomitsen toki nämä radikaalien teot mutta ihmettelen kovasti miten muuten turkistarhaajille tai päättäjille saataisiin painetta siirtyä eettisempää elinkeinonharjoittamiseen. Valistusta ja adresseja ollaan kokeiltu jo kohta 40 vuotta.