Eläinaiktivistit siirtymässä henkilökohtaisiin vahingontekoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Dragon sanoi:
Joskus tulee mieleen, että on olemassa kahdenlaista ihmistyyppiä empatian suhteen. Ihmistyyppi A näkee pesästään pudonneen linnunpojan, nostaa sen sinne takaisin ja kävelee pois. Ihmistyyppi B näkee myös linnunpojan maassa, nostaa sen pesäänsä, kävelee pois mutta kävellessään miettii: "Tajusikohan se edes miten paljon mä sitä autoin, olisi voinut kiittää."

Tuota noin, olennaistahan tässä on se, että ko. linnunpoikanen kuolee kummassakin tapauksessa. Nostaeassasi poikasen tartutat siihen oman haju jälkesi ja lintuemot hylkäävät vieraalta haisevat poikaset.

Simple as that.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on aikamoista urbaanilegendaa. Linnunpoikasia esimerkiksi rengastetaan paljain käsin. Ei se hajujälki ole merkittävä tekijä vaan pesäpaikan häirintä. Jos rengastuksen tai munalaskennan tekee normaalisti eli "quick and dirty" -menetelmällä niin hylkäysprosentti on käytännössä olematon.

Tässä esimerkiksi rengastetaan korpin poikasta ihan vaan paljain käsin
rengas.gif

MiV sanoi:
Aamulehden mukaan tämä tuhottu auto oli toimitusjohtajan vaimon. Saattaa tietysti olla, että auto on kokonaan tai osittain maksettu toimitusjohtajan "likaisilla" palkkarahoilla, mutta tuskin EVR sitä mistään olisi voinut saada selville. Joten tuhosivat vain jonkin auton pihasta.

Oliskin ollut veikeää jos se auto-olisi ollut jonkun eläinsuojeluviranomaisen, joka oli tarkastuskäynnillä ko. paikassa :)

Dragon sanoi:
Toi on aikamoista urbaanilegendaa. Linnunpoikasia esimerkiksi rengastetaan paljain käsin. Ei se hajujälki ole merkittävä tekijä vaan pesäpaikan häirintä. Jos rengastuksen tai munalaskennan tekee normaalisti eli "quick and dirty" -menetelmällä niin hylkäysprosentti on käytännössä olematon.

Tässä esimerkiksi rengastetaan korpin poikasta ihan vaan paljain käsin
rengas.gif

Siis jos tuo pitää paikkaansa niin suurin osa suomalaisista on urbaanilegendan uhri :) Eipä oo tuota rengastusjuttuakaan tullut ikinä mietittyä.... Just viikonloppuna viimeksi kattelin kun tutkija telkkarissa laskeskeli pöllön pesien munia...

Itselläni ei ole lähtökohtaisesti mitään sanottavaa tähän trediin, koska en pidä kotinani mitään fyysistä paikkaa, enkä ole kiinnostunut tulevien sukupolvien hyvinvoinnista (vielä :) ). Linkin kautta tulin tähän tuolta parhaat postaukset-tredistä ja luin strappiksen viestit ja vastaukset niihin. Ja ihan pyyteettömästi en tahtonut loukata, vaan tuoda esiin asian mikä sai minut nauramaan ääneen, ja se oli mielikuva vastaajista.

Itsensä nostamisella tarkoitin sitä että tähtityttö vihjasi strappadon olevan jotenkin jälkeenjäänyt tai ignorantti , vaikka hänen vastauksensa oli humoristinen ja provosoiva, sellainen mihin ei kannattaisi edes vastata. Norpanviiksistä tehty kyykkypuku ja siitä suuttuminen on yhdessä mielestäni mainio huumoripläjäys. Toki molemmat vastaajat olivat aiemmasta keskustelusta tuohduksissaan ja ottivat asian vittuiluna, mitä se ehkä olikin, en tiedä, minä vain nauran.

Luonnonsuojelua vastaan minulla ei ole mitään, sehän on hieno asia. Turkistarhaustakaan vastaan minulla ei ole mitään, sekin on ihan hieno asia, vaatetta ja työpaikkoja. Itse en kumpaakaan asiaa aja, toki laitan nimen anomukseen jos näen, ja vastaavasti kurmotan tarpeen tullen ituhippiä joka toisen autoa turmelee.

Ja dragon ja tähtityttö ym. luontoihmiset: En koittanut saada teitä mitenkään huonoon valoon, enkä varsinkaan ajatellut noin miten dragon kirjoitti. Lämmittäisi kovasti mieltä jos maailma olisi joskus ekologisesti tasapainossa, minä vain en halua tehdä mitään sen eteen. Luonto on liian heikko käännyttääkseen meidät oikealle polulle, ja ihmiset taas liian likaisia ansaitakseen olla luonnon kanssa tekemisissä.

Voee helvette! Miksi en tätä ketjua ole ennen nähnyt!?

Luulen, tai oikeastaan uskon olevani Suomen kovin eläin/SunMuunHippiaktivismin vastustaja-aktivisti.

En vihaa luontoa enkä eläimiä, vaan näiden tiettyjen tahojen (evr,animalia,greenpeace) tapaa toimia. Aivan uskomatonta touhua! Otetaan esimerkiksi greenpeace ja Itämeri. Eli greenpeacen selvitys Itämeren tilasta. Tarkoitus hakuinen tutkimus, joka perustuu vain greenpeacen itse ottamiin riittämättömiin näytteisiin. Näytteet otettiin tietysti pahimmista paikoista. Sitten piti saada pätevä henkilö tekemään tämä raportti. Tuntemaani henkilöä (tohtori) pyydettiin tämä tekemään ja hän aluksi suostuikin. Tämän jälkeen selvisi, että raportti tehdään niinkuin greenpeace sanoo. Tietolähteenä vain greenpeacen omat "tutkimukset". Eli nimi vaan alle ja kiitos.. Raportin tarkoitus oli ilmeisesti järkyttää ihmisiä..? Sitten nämä perkeleen hattivatit greenpeace-liiveissään levittävät "tietoa" esim. Turun keskustassa. Oikeasti eivät asiasta tiedä muuta kuin mitä greenpeacen hipit ovat kertoneet.. :curs:

Asia on pistänyt niin pahasti vihaksi, että en voi enää edes syödä luomuruokaa. Itse asiassa boikotoin luomua. Euroshopperit ja vastaavat kuuluvat merkkeihini. Tonnikalaa EN osta, jos purkissa lukee, että tunan pyynnissä ei delfiinejä sattunut. Lista on loputon...

Kun saan nykyisen työprojektini päätökseen niin ajattelin mennä vapaaehtoiseksi vartiomieheksi sankarini, Haulikko-Kuisman, minkkitarhalle. Tervetuloa kaikki hipit ja muut hihhulit yrittämään...Kuismalla on haulikot latingissa!

Multivita sanoi:
Voee helvette! Miksi en tätä ketjua ole ennen nähnyt!?

Luulen, tai oikeastaan uskon olevani Suomen kovin eläin/SunMuunHippiaktivismin vastustaja-aktivisti.
Vähä sama vika. Ei oikeen kehtaa sanoa kannattavansa luonnonsuojelua kun se yhdistetään välittömästi noihin sekopäisiin ekotiitiäisterroristijärjestöihin. Niillä on väärät välineet oikean asian ajamiseen, ja sitä kautta ne vieraannuttaa suuremman yleisön asialtaan. Jengi kun ei oikeen diggaa noita ääripäämielipiteitä.

Multivita sanoi:
En vihaa luontoa enkä eläimiä, vaan näiden tiettyjen tahojen (evr,animalia,greenpeace) tapaa toimia. Aivan uskomatonta touhua!

Tässä kohtaa on pakko kysyä, että mitä Animalia tekee tuolla listalla? Evrn touhut kyseenalaistan täysin, ja greenpeacekaan ei aina ole muuta kun vähänm oikeilla jäljillä, mutta mitäs "pahaa" animalia on tehnyt? Käsittääkseni he toimivat ihan laillisin keinoin ja järkevästi...

Entisen duunipaikan seinällä oli juliste joka kertoi kaiken tarpeellisen eläinkokeista. Harmi vaan kun en saanut sitä mukaani :D

"If we stop animal testing, who will stop the real killers"

Tekstin taustalla bakteeriviljely.

Voisin ehkä jopa ottaa vakavammin nämä turkiseläinten oikeuksien puolustajat jos he ottaisivat samaan hengenvetoon kantaa yhtälailla mm. hamsterien, marsujen, kanien, terraarioeläinten yms. lemikkien oikeudet. Samaa häkkielämää kaikki tyynni, erona vain jotta jälkimmäisenä mainituilla ei ole mitään muuta tarkoitusta häkissä elämiselle kuin jonkinasteinen ihmisten viihdyttäminen omalla olemassaolollaan.
Ja jottei tulisi marginaalipuolustelua joidenkin yksilöiden pääsemisestä välillä sieltä häkistä ulos niin pääsääntöisesti väittäisin ettei sitä tapahdu ainakaan päivittäin, tai edes viikottain... toisin kuin esim. tarhassa asustavilla koirilla jotka, pääsääntöisesti, saavat päivittäistä aktiviteettia tai ainakin liikuntaa ja tarhassakin kohtuullisesti liikkumatilaa.

Multivita sanoi:

Hyvin puhuttu siellä takarivissä. Luonnon ja eläinten suojeleminen on hyvä asia mutta siinäkin kannattaa käyttää loogista ajattelua tunneälyn ja hysterian sijasta.

Multivita sanoi:
bla, bla bla...

Kyllä se Itämeri taitaa ihan oikeasti olla aika pirun huonossa jamassa.

On totta että osa luonnonsuojelutyöstä menee tietyn rajan yli, mutta mielestäni maapallon saastuttaminen ja ympäristöön välinpitämättömästi suhtautuminen ovat asioita joihin on puututtava pian.

Kaltaisiasi ihmisiä ympäristöasiat tuskin kiinnostaisi vaikka niitä hoidettaisiin miten.

Onhan sitä yritetty vaikuttaa eläinsuojeluasioihin ihan "virallisiakin" teitä.
Kaikki varmaan muistanevat Animalian mainoskampanjan joka hyllyettiin yhden päivän mainostuksen jälkeen. Oli aika järkyttävää katsoa ihmisten kommentteja lehdistä/TV:stä jotka olivat luokkaa "ei tuo mainos ole kyllä oikein kivan näköinen ja mitäs nyt McDonalssissakin tuosta sanotaan".

Reaktiosi luonnonsuojelua yms. kohtaan tuntuu kovin voimakkaalta ja olisikin ihan kiva tietää mistä se pohjimmiltaan johtuu.

Tähtityttö sanoi:
Tässä kohtaa on pakko kysyä, että mitä Animalia tekee tuolla listalla? Evrn touhut kyseenalaistan täysin, ja greenpeacekaan ei aina ole muuta kun vähänm oikeilla jäljillä, mutta mitäs "pahaa" animalia on tehnyt?
Se on tietysti Multivitan oma lista, joten en osaa varmaksi sanoa, mutta mulla on sellainen muistikuva, että nämä The Original Kettutytöt olisivat olleet mm. Animalian jäseniä.

Itse en paljon perusta tällaisten luonnosta vieraantuneiden kaupunkilaiskakaroiden järjestöistä. Luonnehdinta on tietysti kärjistetty.

Oma näkemys luonnonsuojelusta menee niin, että suuria sankareita ovat vaikkapa loukkupyytäjät, nuo arjen urhot, jotka sinnikkäästi kiertävät metsissä 22. Ruger repussaan harventaen villiminkkikantaa.

Itämeren suojelu on kans vähän sellainen juttu, että niin kauan kuin Pietari työntää suorasyöttönä puhdistamatonta viemärijätettä Suomenlahteen, niin kuin osittain vieläkin tekee, niin siinä ei paljon paina, että pestäänkö täällä matot mäntysuovalla vai DDT:llä. ;)

Ja suurin uhka Itämerelle taitaa olla se, että joku venäläisten yksipohjainen öljytankkeri karauttaa oikein kunnolla karille. Ja se on vain ajan kysymys.

Tähtityttö sanoi:
Tässä kohtaa on pakko kysyä, että mitä Animalia tekee tuolla listalla? Evrn touhut kyseenalaistan täysin, ja greenpeacekaan ei aina ole muuta kun vähänm oikeilla jäljillä, mutta mitäs "pahaa" animalia on tehnyt? Käsittääkseni he toimivat ihan laillisin keinoin ja järkevästi...

Pahoittelut siitä, kun laitoin samalle viivalle.

Animalia ja greenpeace ajavat hyvää asiaa väärin keinoin. Animaliassa on vialla tiedoituspolitiikka. Järkyttämis-systeemi iskee useimmiten kaupunkien teineihin/nuoriin, jotka sitten saavat herätyksen. Menee uskottavuus sinänsä tärkeältä asialta. Mielestäni on typerää laittaa näitä nuoria kaduille julistamaan sanomaa. Useimmilla tiedot rajoittuvat siihen, mitä järjestö haluaa heidän kertovan. Nämä nuoret itsessään eivät ole (kaikki) typeriä, vaan heitä ohjaava taho.

Animalia toimii laillisin, mutta ei (kaikilta osin) järkevin keinoin. Tämä on siis minun ja monen muun alan ammattilaisen mielipide.

Lord sanoi:
Kyllä se Itämeri taitaa ihan oikeasti olla aika pirun huonossa jamassa.

Kaltaisiasi ihmisiä ympäristöasiat tuskin kiinnostaisi vaikka niitä hoidettaisiin miten.

Reaktiosi luonnonsuojelua yms. kohtaan tuntuu kovin voimakkaalta ja olisikin ihan kiva tietää mistä se pohjimmiltaan johtuu.

Itämeri on saastunut, mutta miksi greenpeace ei voinut esittää sen todellista tilaa? Ei ilmeisesti ole heidän mielestä riittävän likainen oikeasti..

Meni vähän metsään tuo arviosi minusta. Olen opiskellut ympäristöalaa. Ja olen myös töissä kyseisellä sektorilla.

Taisin jo selittää, mistä reaktioni ja mielipiteeni johtuvat. Ennen opintojani uskoin, että greenpiisit sun muut ovat hyvä juttu, mutta nyt silmät ovat avautuneet.

Cthulhu:"Luonnon ja eläinten suojeleminen on hyvä asia mutta siinäkin kannattaa käyttää loogista ajattelua tunneälyn ja hysterian sijasta."

Nimenomaan :thumbs:

Multivita sanoi:
Cthulhu:"Luonnon ja eläinten suojeleminen on hyvä asia mutta siinäkin kannattaa käyttää loogista ajattelua tunneälyn ja hysterian sijasta."
Nimenomaan :thumbs:
Multivita sanoi:
...uskon olevani Suomen kovin eläin/SunMuunHippiaktivismin vastustaja-aktivisti.
Asia on pistänyt niin pahasti vihaksi, että en voi enää edes syödä luomuruokaa. Itse asiassa boikotoin luomua. Euroshopperit ja vastaavat kuuluvat merkkeihini. Tonnikalaa EN osta, jos purkissa lukee, että tunan pyynnissä ei delfiinejä sattunut. Lista on loputon...
...ajattelin mennä vapaaehtoiseksi vartiomieheksi sankarini, Haulikko-Kuisman, minkkitarhalle. Tervetuloa kaikki hipit ja muut hihhulit yrittämään...Kuismalla on haulikot latingissa!

Jep, jep.
Sinähän olet hyvä esimerkki tuosta loogisen ajattelun käytöstä tunneälyn ja hysterian sijaan.
:david:

Lord sanoi:
Sinähän olet hyvä esimerkki tuosta loogisen ajattelun käytöstä tunneälyn ja hysterian sijaan.
Tai ainakin hyvä esimerkki siitä, miten tunneperäisten ja julkisuushakuisten keinojen käyttö aktivistien taholta herättää vähintään yhtä suuren vastareaktion sellaisissakin "kansan syvissä riveissä", jotka muuten saattaisivat suhtautua luonnon ja eläinten suojeluun hyvin positiivisesti.

Jolloin suurin häviäjä on varsinainen asia, joka jää hihhuloinnin kannattamis/vastustamiskeskustelun alle.

Minusta luonnonsuojelu on hieno asia, mutta on jo pitemmän aikaa vituttanut asioiden vääristeleminen ja tunteisiin vetoava luonnonsuojelu.

Joistain helvetin saimaannorpista ja liito-oravista ollaan niin kiinnostuneita ja näiden elukoiden suojelu on niin tärkeetä. Onhan ne söpöjä, mutta loppujen lopuksi eivät luonnolle kovinkaan tärkeitä lenkkejä. Noiden suojeluun on satsattu aivan perkeleesti rahaa, mikä olisi voitu käyttää fiksumminkin, esim. suojelemalla "erityisen tärkeitä elinympäristöjä" missä suurin osa uhanalaisista lajeista esiintyy. Varsinkin tuolle liito-oravalle on annettu oikea jokeristatus.

Enemmän minua huolettaa elinympäristöjen avainlajien katoaminen, joka on loppujen lopuksi helposti estettävissä.

Itämeressä minua taasen vituttaa suuresti se, että venäjää ei tunnu hirveästi kiinnostavan koko poukama. Sinne Pietariin nytkin rakennettiin puhdistuslaitos EU:n rahalla. Ja nuo reiskan mainitsemat öljytankkerit ovat tulevaisuuden itämerellä kaksipohjaisia, joten ongelmaa ei pitäisi olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom