Eläinaiktivistit siirtymässä henkilökohtaisiin vahingontekoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Te ootte pojat taas lipsahtaneet aivan harhapoluille tässäkin keskustelussa. reino palauttaa...

Lauri Perkele sanoi:
Jos koulutusjärjestelmän tehtävänä on tuottaa ainoastaan lainkuuliaisia, esivaltaa pelkääviä ja muutenkin yleistahdottomia kulutuskoneita, se on kyllä helvetillisen epäonnistunut.

Sehän on tietenkin kautta aikojen ollut koulutusjärjestelmän tehtävä, koska koulutusjärjestelmä on aina ns. järjestäytyneen yhteiskunnan ja vallanpitäjien puolella. Siinä tehtävässään koulutusjärjestelmä on nykyään vähän lipsunut. Enää ei saada syrjäkylien lauriperkeleitä niin tehokkaasti ruotuun kuin ennen. Eli myönnän kyllä, että homma on ns. helvetillisesti epäonnistunut. Ei nousussa. Nykyäänhän koulutusjärjestelmä vähän yrittää paikata vanhempien puutteellista kasvatusta, siinä onnistumatta.

Lauri Perkele sanoi:
Sinulla tuntuu myös olevan vahva käsitys siitä, että suomalainen nuoriso on keksinyt kansalais -ja eläinaktivismin kunnon ihmisten kiusaksi. Näin ei valitettavasti ole.

Valitettavasti herätit mielenkiintoni. Mikäs oli tuon lauseen logiikka? Kuka sen aktivismin sitten on keksinyt, vai oliko se idea että se on keksitty muusta syystä kuin kunnon ihmisten kiusaksi? Näin ei valitettavasti ole.

Lauri Perkele sanoi:
Jos laittomat keinot ovat automaattisesti ainoastaan epäkypsiä ja tuomittavia, onko meidän silloin tuomittava esimerkiksi rawa, revolutionary women of afganistan, salainen järjestö, joka toimii naisten oikeuksien puolesta maassa, jossa esimerkiksi oikeus kouluttautumiseen oli naisille pitkään vaikeaa tai vielä yleisemmin mahdotonta?

Jos rewan ämmät hunnuissaan tulevat tänne repimään kettuhäkkien ovia auki tai muuten sotkemaan paikkoja, niin meidän on silloin tuomittava heidän toimintansa. Muuten aivan sama. Hoitakoon paskansa. Rättipääyhteiskuntien elämänarvot ovat niin syvältä, että siellä ei yksikään ole viaton. Eivät edes rewan aktivistinaiset.

Lauri Perkele sanoi:
Pienimuotoinen historiantuntemus auttaa kummasti asioiden suhteuttamisessa. ... Esimerkiksi Nelson Mandela (vaikka Apartheidin loppumisen suurin primus motor taisikin olla F.W. de Klerk) istui vankilassa 30 vuotta.

Eli Free-eee Nelson Mandela ei saanut hyväksi kehuttua neekeripiparia 30 vuoteen, mutta samaan aikaan hänen vaimonsa riehui kotighetossa ja piti aikamoista hovia nuorten jengipoikain kanssa, laittaen palavia autonrenkaita niiden toisten neekerien ympärille, jotka vittuilivat tai eivät antaneet hänelle rahaa. Kumpi tästä pariskunnasta on sinun sankarisi?

Lauri Perkele sanoi:
Oikeasti, on vain olemassa ihmisiä, joilla on erilainen arvomaailma ja moraali kuin sinulla. Se ei ole huonomaa tai parempaa, ainoastaan erilaista. Sen sijaan sinulle tuntuu olevan varsin itsestäänselvää, että ne asiat, joita sinä pidät henkilökohtaisesti tärkeinä, ovat sitä itsestäänselvästi myös yleisellä tasolla. Mikä sinä olet päättämään, mikä on tärkeää ja mikä ei?

Lauri, perkele, kuule.. meillä oli nuorena Pispalassa semmonen sanonta, että kekä toista haukkuu, on itte se!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä ny lauri ota tätä niin vakavasti... tää threadi meni läskiksi jo monta postausta sitten. Mä olen ainakin höröttänyt näille reinon + kumppaneiden posteille. Hyvää läppää :)

Dragon sanoi:
Mä olen ainakin höröttänyt näille reinon + kumppaneiden posteille. Hyvää läppää :)
Kiitos itsellesi. Ilman teitä meillä ei olisi ollut jutun juurta.

Huh hah hei ja rommia pullo!

Hurrit keksivät taas oikein vuosisadan muutoksen minkkien oloihin: "Muutaman vuoden sisällä on minkeille tarjottava mahdollisuus kiipeilyyn, saalistamiseen sekä niille on rakennettava uima-allas." ---> seuraus: Tarhaus loppuu Ruotsissa ---> kiinalainen minkkien oloista "välittävä" tarhaaja kiittää.

lähde: TV1 iltauutiset

Toivotaan siis ettei Suomeen tule koskaan mitään viherpiipertäjää maatalousministeriksi :david: kuten Ruotsissa. Suurin osa turkeista menee Suomestakin vientiin, joten eläinten olot eivät ainakaan paranisi ja lisäksi taas muutaman Suomalaisen elinkeino häviäisi. Pitäis viimeiseen asti osata ajaa oman maan etua...

Enpäs ole lukenut kuin viimeisen postauksen, mutta piru kun ne kielsi lapsityön Suomessa kun paljon kurjempaa sillä lapsella nyt on siellä Malesiassa... :hyper:

luumu sanoi:
Enpäs ole lukenut kuin viimeisen postauksen, mutta piru kun ne kielsi lapsityön Suomessa kun paljon kurjempaa sillä lapsella nyt on siellä Malesiassa... :hyper:

Aika ontuva vertaus. Lapsityö on tietääkseni asia, jota ei missään maassa varsinaisesti hyväksytä (vaikka sitä yleisesti esiintyykin) lisäksi länsimaissa se on julkisesti tuomittua. Turkisten käyttö on LAILLISTA ja tarhaus on yleisesti hyväksytty elinkeino. Lisäksi en voi ymmärtää, että miten voi verrata lapsia ja minkkejä? :arvi:

Kyllä tarhauksen lopettaminen onnistuu ilmankin että kenenkään elinkeinoa täytyy viedä. Lakkauttaminen voidaan toteuttaa pitkällä siirtymäajalla siten, ettei uusia tarhanomistajia enää tule. Nykyiset tarhanpitäjät saavat jatkaa työtänsä eläkeikään asti, jonka jälkeen kyseinen tarha lakkautetaan.
Tarhaus on laillinen elinkeino, mutta sen yleinen hyväksyminen on melkoisessa vastatuulessa. Suuri osa ihmisistä ei halua jatkaa rahan tienaamista eläinten pahoinvoinnilla. Surullista kyllä, osalle raha ratkaisee.

Minkit ei tähän maahan kuulu. Vois kettutytöt vaik päästellä kanoja vapaaks, ne sentää kuuluu suomen luontoon paremmin ku jotkut minkit prkl..

Pakko palata vielä aiheeseen, kun olin ajelemassa tuimassa krapulassa sukellusveneelläni ja aloin ajattelemaan. Vaikka iso osa kansasta onkin nyt näreissään siitä miksi tarhaminkkien ja -kettujen ainut funktio on kasvattaa tuuheaa turkkia porvareita lämmittämään, mua närkästyttää yksi suurempi epäkohta eläinten kohtelussa. Miksi kaloista ei edelleenkään hyväksikäytetä suomuja, niistä saisi nimittäin aivan saatanan seksikkäät korkokengät ja aamutakin. Ehdotankin, että tämän maan jokainen kettutyttö ja ituhippi köyttää itsensä välittömästi merenpohjan ja järvien kiviin tuumanpaksuisella rautakettingillä, ei kuitenkaan liian lähelle pintaa, jotta pääsen esteettä ajamaan polkuveneelläni pyytämään norpanpoikasia. Saimaannorpan viiksistä saa muuten kudottua perhanan hyvät kyykkytrikoot.

Kun tuhannet järvet näin aktivisteista täyttyisivät, estäisimme tehokkaasti kalastuksen, kun mahdolliset ongenkoukut jäisivät kiinni kettutytön naamavärkin lävistyskoruihin. Operaatio aloitettakoon heti ja lopetetaan vasta kun saan itselleni ahvenen suomuista tehdyt korkokengät. Himmel, sukeltakaa!

Strappado sanoi:
Pakko palata vielä aiheeseen, kun olin ajelemassa tuimassa krapulassa sukellusveneelläni ja aloin ajattelemaan. Vaikka iso osa kansasta onkin nyt näreissään siitä miksi tarhaminkkien ja -kettujen ainut funktio on kasvattaa tuuheaa turkkia porvareita lämmittämään, mua närkästyttää yksi suurempi epäkohta eläinten kohtelussa. Miksi kaloista ei edelleenkään hyväksikäytetä suomuja, niistä saisi nimittäin aivan saatanan seksikkäät korkokengät ja aamutakin. Ehdotankin, että tämän maan jokainen kettutyttö ja ituhippi köyttää itsensä välittömästi merenpohjan ja järvien kiviin tuumanpaksuisella rautakettingillä, ei kuitenkaan liian lähelle pintaa, jotta pääsen esteettä ajamaan polkuveneelläni pyytämään norpanpoikasia. Saimaannorpan viiksistä saa muuten kudottua perhanan hyvät kyykkytrikoot.

Kun tuhannet järvet näin aktivisteista täyttyisivät, estäisimme tehokkaasti kalastuksen, kun mahdolliset ongenkoukut jäisivät kiinni kettutytön naamavärkin lävistyskoruihin. Operaatio aloitettakoon heti ja lopetetaan vasta kun saan itselleni ahvenen suomuista tehdyt korkokengät. Himmel, sukeltakaa!

Mm. tän takia mietin joskus, pitääkö lause:" Mitä enemmän lihaksia, sen vähemmän järkeä" paikkansa. Ei helvetti kun on hauskaa.. :david:

Strappado sanoi:

Kyllä tässä ehkä ainesta olisi... vähän vielä petraat noita mielikuvien pyörityksiä ja koitat keksiä sellaista sapekasta inhoa, joka suorastaan huokuu kansan syvistä riveistä niin tää voiskin olla ehkä hauskaa - jonkun mielestä.

Mun mielestä tässä ei ollut niinkään hauskaa toi Strappadon kommentti (hymyilytti sekin), vaan noi tähtitytön ja lohikäärmeen halveksivat itseään nostavat mollausyritykset.

Oikein ääneen nauroin kun mietin kuinka närkästyneitä ne on, ja polkee jalkaa: "kuinka nää juntit ei tajua että tarhaus on väärin, hitto. No taidan rauhoittaa hermojani ja lähteä kävelylle, puen vain ensin monikansallisen yhtiön tekemät lenkkarini. Ja haukkaanpas jotain muoviin pakattua safkaa. Lenkin jälkeen katson salkkarit telkkaristani jonka virtapiirit on tehnyt korealainen pikkulapsi. Hienoa olla moraalisesti oikeassa AINA. Jotkut ne ei vaan osaa katsoa asioita muiden kannalta."

Meni toi editointiaika umpeen... jatketaan samasta aiheesta.

Katotaas nyt tarkemmin mitä sä tässä mussutat...
RRKalle sanoi:
Mun mielestä tässä ei ollut niinkään hauskaa toi Strappadon kommentti (hymyilytti sekin), vaan noi tähtitytön ja lohikäärmeen halveksivat itseään nostavat mollausyritykset.
Jep. Luonnonsuojelija on yhteiskunnan paskaa, piikki perseessä ja ongelma isolla O:lla, hänelle saa aukoa päätään mutta ai ai ai jos joku niistä sanookin jotain takaisin. Se on heti itsensä nostamista... Sä syytät mua ihan täysin samasta asiasta mitä itse teet. Kato peiliin.

RRKalle sanoi:
Oikein ääneen nauroin kun mietin kuinka närkästyneitä ne on, ja polkee jalkaa: "kuinka nää juntit ei tajua että tarhaus on väärin, hitto. No taidan rauhoittaa hermojani ja lähteä kävelylle, puen vain ensin monikansallisen yhtiön tekemät lenkkarini. Ja haukkaanpas jotain muoviin pakattua safkaa. Lenkin jälkeen katson salkkarit telkkaristani jonka virtapiirit on tehnyt korealainen pikkulapsi. Hienoa olla moraalisesti oikeassa AINA. Jotkut ne ei vaan osaa katsoa asioita muiden kannalta."
Olen kuullut nämä samat jutut noin miljoona kertaa aikaisemmin. Ei ne mua vituta, saatika saa polkemaan jalkaa. Luonnonsuojelijat rinnastetaan edelleen 60 luvun sosialisteihin tai hippeihin ja nehän oli kaikki vitun ämmiä, kun eivät menneet armeijaankaan. Ei ne tiedä mitään kovuudesta ja OIKEASTA selviytymisestä. Idealisteja kaikki tyyni.

"Ne jauhaa jostain sellaisesta, joka ei minua niin hirveästi kiinnosta. Vittuako mua luonto kiinnostaa, mä asun kaupungissa. Ooh olenpa kekseliäs ja keksin jälleen kerran hienon miljoona kertaa kuullun jutun siitä miten luonnonsuojelijat pitäisi laittaa afrikkaan painimaan leijonien kanssa tai sidotaan ne kettingillä puuhun kiinni kun puuta jo käsitellään sahalla... sitten pitää taas mainita ne 100 miljoonaa afrikkalaista nälkäistä tai kuinka hirveissä oloissa ne asuvat. Lopuksi vielä sanon besserwisseriläisesti: "Kattokaa ympärillenne".

Kyllä mä olen katsonut ympärilleni ja tajunnut hyvin sen tosiasian, että en pysty maailmaa pelastamaan - parantamaan toivottavasti vähänsen. Kai sä tajuat sen, että ei viherpiipertäjän tehtävä ole ratkaista tai kantaa harteilla maailman ongelmia. Luonnonsuojelijaa kiinnostaa nimenomaan ihminen, luonto, näiden kahden välinen suhde.

Se mikä mua oikeasti vituttaa, kun keskustellaan näistä asioista on, että tämä luonnonsuojelusta vähemmän kiinnostunut osapuoli heittää aina homman läskiksi jossain vaiheessa. Jokaikinen kerta kuuluu ne samat sävelet ituhipeistä, viherpiiperoista ja miten meistä pitäisi tehdä koiranruokaa... Yleensä keskustelu menee jotenkin näin:

Keskustelija: "Uusi tehdas tuo tuo satoja työpaikkoja kunnalle. Se rakennetaan paikkaa A"
Ituhippi: "Miksi paikkaan A? Paikalla on harvinainen metsätyyppi näillä main ja lajien x,z, ja y ainoa esiintymisalue 100 km säteellä. Eikö tehdasta voitaisi rakentaa paikkaan B, joka kuormittaisi luontoa vähemmän?"
Keskustelija: "Se maksaa enemmän ja työpaikkoja ei syntyisi ennakoitua määrää."
Ituhippi: "Jälleen on siis kyse rahasta..."
Keskustelija: "Mitä sinä viherpiipertäjä oikein elämöit, maailmassa on todellisiakin ongelmia kuten afrikan köyhät..."
Ituhippi: "Ja jälleen kerran ongelma sivuutetaan ottamalla esiin isompi ongelma, jolla ei ole mitään tekemistä keskustellun asian kanssa... taidanpa mennä puremaan kauralastua."
Keskustelija: "Luuletko sinä, että ne eläimet tai kasvit jotenkin ymmärtävät sinun pelastaneen ne?"
Ituhippi: "..."

Joskus tulee mieleen, että on olemassa kahdenlaista ihmistyyppiä empatian suhteen. Ihmistyyppi A näkee pesästään pudonneen linnunpojan, nostaa sen sinne takaisin ja kävelee pois. Ihmistyyppi B näkee myös linnunpojan maassa, nostaa sen pesäänsä, kävelee pois mutta kävellessään miettii: "Tajusikohan se edes miten paljon mä sitä autoin, olisi voinut kiittää."

Kutsu mua rauhassa maailmanparantajaksi tai utopistiksi. Sehän mä olen. Mulla on unelmana, että jälkipolvilla olisi esim. puhdas itämeri, dioksiinivapaat kalat, luonnontilaista metsää lähellä, villieläimiä. Tuskin sinäkään näitä asioita mitenkään pahoina näet...

Fiksu posti Dragonilta. Kauniita ja viisaita ajatuksia, joista kaikki voimme olla yhtä mieltä.

Mutta ei kai me (toivottavasti) väännettykään 22 sivun verran siitä, kannattaako luontoa suojella vai ei. Vaan siitä, millaisia kusipäisiä tekoja yritetään oikeuttaa "luonnonsuojelun" nimissä.

RRKallen kanssa samaa mieltä, että hauskinta ei ollu toi Strappadon heitto, vaan nuo kieltämättä jalanpolkemiselta kuulostavat vastaukset, joita se hersytti.

reino sanoi:
Mutta ei kai me (toivottavasti) väännettykään 22 sivun verran siitä, kannattaako luontoa suojella vai ei. Vaan siitä, millaisia kusipäisiä tekoja yritetään oikeuttaa "luonnonsuojelun" nimissä.
Totta puhut. En mäkään hyväksy "tarkoitus pyhittää keinot" -linjaa.

Ja iso :kippis1: Strappadolle ja RRKallelle. No hard feelings. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom