Eineslihapullat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sokka
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysymys herää. Kuinka moni näitä syö? Siis eikö noiden pitäisi olla jo pullapullaa eikä lihapullaa? Pistää vaan ihmetyttämään tämä kauppatavara, mitä meille syötetään.

Eihän sitä nyt kukaan syötä. Ihan itse sitä ostavat ja pistävät poskeen ilmeisen tyytyväisinä kunnes lukevat lehtiartikkelin takia tuoteselosteen.

Minä en vieläkään näe tässä muuta ongelmaa kuin että tuotteiden nimet saattavat olla harhaanjohtavia. Mutta siitäkin selviäisi, jos vaivautuisi lukemaan tuoteselosteen.

Kysymys herää. Kuinka moni näitä syö?

Joskus harvoin pistän ranskalaisten tai munakkaan sekaan.

Kuten John Smith mainitsikin, pistää itselläkin joskus hieman vatsaa sekaisin. Jos lihapullia tekee mieli, yritän jaksaa nähdä vaivaa ja pyöräyttää ne itse.

Ohan toi aika kauhistuttava kehitys, kun ajattelee, että noita vielä kehdataan markkinoida lihapullina. Eikö jo tollasesta pitäis räpsästä sanktiota valmistajalle?

Ohan toi aika kauhistuttava kehitys, kun ajattelee, että noita vielä kehdataan markkinoida lihapullina. Eikö jo tollasesta pitäis räpsästä sanktiota valmistajalle?

Kyllä noihin tuotteiden nimiin pitäis jotain selkeämpiä sääntöjä tulla. Jos tuotteesta on esim. pienimmillään 15% lihaa, niin ei sitä pitäisi saada kutsua lihapullaksi.

ihan kammottavia. en ollu pitkää aikaa syöny ja nyt pari kk sitten laitettiin kastikkeen sekaan ja huono olohan siitä tuli. ei enää ikinä, mielummin nimenomaan tekee itse!

Kuraahan noi on, ton takia kaikkea einesruoka/valmisruoka-paskaa suositellaankin välttämään...
:offtopic:
Tällaisen pointin on muuten pannu merkille asiaan liittyen, kun yliopistoruokalassa tulee päivittäin aterioitua. Eli tällöinhän sillä ruokalalla on jokin tietty budjetti mitä yhden aterian valmistaminen saa maksimissaan kustantaa. Heitetään hatusta nyt vaikka 2,5 euroa. Jos tarjolla on lihamureketta, niin siinä on rajoituksena 1kpl/henkilö ja sekin kikkara on suhteellisen pieni. Jos taas tarjolla on broileripyöryköitä, niin niitä saa ottaa 9kpl per henkilö! Eli voi vaan miettiä kumpi on tehty oikeista raaka-aineista ja kumpi taas on bulkkimössöä!

Kauheeta skeidaahan nuo einesruuat ovat. Joskus tulee hätävarana syötyä. En kyllä nää ongelmana tuota lihan vähyyttä. Siitähän ne ravintoarvot ja ainekset voi purkin kyljestä tarkistaa ennen ostoa. Lisäaineitten määrät sais kans olla merkittynä.

Mut lähinnä huvittaa hysteria, joka eineksistä on lehtiartikkeleiden ansiosta tullu. Tieto on kuitenki ollu kaikkien käsissä ja nähtävillä vuosikaudet. Hyvä toisaalta et herättää keskustelua...

Tuossa vertailussa kehutuissa Kylmäsen hirvipyöryköissä on 10% hirveä, loput on sianlihaa. Kyllä ne minusta pitäisi nimetä Sikapyöryköiksi!

Ikean lihapullat ovat ainoita valmistuotteita, joita joskus tulee napaan upotettua. Kohtuuhintaisia ja selkeästi lihaisampia kuin normi-einespaska, mutta pirustako sen sitten tietää mitä kaikkea niihinkin on oikeasti upotettu.

Olen tosta elokuusta lähin jättäny lähes kaikki einekset pois ja koittanu vältellä E-aineita. Nyt jos tulee syötyä roskaa, niin huomaa, että nälkä ei vaan lähde. Tai se lähtee, mutta tulee paljon nopeemmin takas. Tietty johtuu myös siitä, että nuo lähes kaikki on nopee polttosta hiilihydraattia ja olo on aina paska noiden jälkeen. Vaikka himassa kuluu nykyjään aikaa paljon enemmän hellan ääressä, niin kyllä se maksaa ittensä takas moninkertasesti.

Hölmöä taas miten lehdistö lähtee ränkkäämään lihapullia paremmuusjärjestykseen lihapitoisuuden mukaan, kaikki jotka joskus ovat lihapullia itse tehneet tietää että se liha ei ole ainoa raaka-aine. Ja lihapullan laatu ei kompensoi millään lailla lihapitoisuuden kanssa.
Hirveää paskaa nuo silti jokatapauksessa on. Muistan kun joku aika sitten erehdyin yhden syömään moneen vuoteen ja iski melkein oksennusrefleksi ja paniikki että mitä helvettiä sitä suuhun laitoinkaan, piti ihan tarkistaa että varmasti oli lihapulla.
Harva eines oikeasti hyvä on, mutta einespullissa ei tunnu olevan edes yritystä.

Bleägh, onneksi ei tuu syötyä valmisruokia juuri ollenkaan enää. Kyllä vaan vituttaa tollanen meininki ja vaikka siitä paketin kyljestä näkeekin, ettei välttämättä oo kovin laadukasta ravintoa, niin ei normaalit kiireiset ja väsyneet ihmiset jaksa ajatella noita sen enempää.
Ainakaan suurin osa mun tuntemistani ihmisistä ei kiinnitä huomiota ruuan laatuun juuri yhtään, vaan pyrkivät saamaan nälän pois mahdollisimman helposti. Siitä on sitten helppo rahastaa, kun tungetaan halpaa paskaa pakettiin ja myydään kalliiseen hintaan.

Ainakaan suurin osa mun tuntemistani ihmisistä ei kiinnitä huomiota ruuan laatuun juuri yhtään, vaan pyrkivät saamaan nälän pois mahdollisimman helposti. Siitä on sitten helppo rahastaa, kun tungetaan halpaa paskaa pakettiin ja myydään kalliiseen hintaan.

Toi on valitettavan totta munki kaveripiirissä. Sitten ihmetellään iltaisin, että missä se kaikki virta on kropasta ja miksi näin huono-olo. No jokainen tyylillään. Itse tullu tuo helvetti koettua ja se on nyt onneksi taakse jäänyttä elämää.

Suositut

Back
Ylös Bottom