Eineslihapullat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sokka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itseä ei näitten eineslihapullien maku kauhistuta juurikaan. Esimerkiksi HK:n pullista pidän kovista.
Mitäpä sitä nirsoilemaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paremmassa kunnossa sitä ollaan kun ruohojuurityypit jotka vetelee luomuna kaikki ja maksaa esim.jostain avokaadosta 7€/kg.

On niitä kovakuntoisia "ruohojuurityyppejä"kin.

Valintakysymys, itse olen valinnut terveellisen ja puhtaan ruuan. Haluan kohdella omaa kehoani mahdollisimman hyvin enkä syöttää sille mitään keinotekoista paskaa jos vaihtoehtona on käsittelemätön, aito ruoka. Olet mitä syöt ja niin edelleen. Lisäksi teen ihan sikahyviä lihapullia, pesevät kaupan pullat 100000 - 0.

Zone-sarja -42%
Mä jumaloin Jalostajan tölkkilihapullia. Lapsena söin niitä usein ja niistä on jäänyt positiiviset muistot. Millähän mausteella saisi aikaan sen tölkkimaun.

Joo, ne tölkissä olevat lihapullat on vitun hyvän makusia, nannaa. Kaverin kans kerran tuumittiin ku sen äiti teki lihapullia itse että ne tölkkipullat on paremman makuisia :D

Tosin tuotteen sisältö on sitten mitä on :/

Millä tavalla kyseinen tuote tai vastavat ovat epäterveellisiä, jos unohdetaan E-aineiden kammo?

Niin tarkoitin tolla lopputiivistyksellä "puhuin myös" niin juurikin noita lisäaineita, mitä on tukittu noihin.

Jep, mutta miten lisäaineiden ja sisällön laita?

Eli puhuin myös siitä terveellisyydestä

Terveellisyys riippuu otetun salaatin määrästä. :D Jos vertaan omia viimeaikaisia kokemuksia kouluruuasta siihen mitä ite teen himas, niin about yhtä suuri osa on "ite tehtyä" ja loput eineksiä enemmän tai vähemmän.

Yllättäen ruoka löytyy ruokaosastolta eikä tyynyjen seasta :rolleyes:. Ainakin Espoon IKEA:ssa se sijaitsee kassojen takana, uloskäynnin luona ja niin varmaan muuallakin. Ostitko heräteostoksena säkkituoleja sellaisen nipun, ettet niitä ulos raahatessasi edes ympärillesi nähnyt?

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70028680

Okei, voitit! :D Luulin olevani nokkela kun luulin, että sanoit vahingossa Ikea, etkä Lidl... Enoo ikää ees käyny Ikeas, enkä varsinkaan tiennyt, että siellä on ruokapuoli! :wtf: Kaikkea ne ruotsalaiset keksii.

Pakastelihapullat tuntuvat olevat einespullia parempia, esim. Rainbow lihapullien lihapitoisuus on 70%.

http://www.omatmerkit.inex.fi/default.asp?viewID=1474&productID=2038

Pitääpä koittaa tsekata noi. Nyt tuli tosin jo HK:n pyörykät ostettua...

Mä jumaloin Jalostajan tölkkilihapullia. Lapsena söin niitä usein ja niistä on jäänyt positiiviset muistot. Millähän mausteella saisi aikaan sen tölkkimaun.

Ootko Lundenin tölkkilihapullia syöny? Mun mielestä hakkaa Jalostajan vastaavat 8-0. :) Ja nuo on muutenkin yks parhaimman makuisista safkoista ever, IMO!

Okei, voitit! :D Luulin olevani nokkela kun luulin, että sanoit vahingossa Ikea, etkä Lidl... Enoo ikää ees käyny Ikeas, enkä varsinkaan tiennyt, että siellä on ruokapuoli! :wtf: Kaikkea ne ruotsalaiset keksii.

Tonne kun tyttöystävän/vaimon kanssa lähtee (siellä saattaa "hetki" vierähtää) niin siellä kuolee nälkään, jos ei välillä käy vetään esim. noita lihapullia naamaan. :D

Onkos kellään tietoa, että onko koulun lihapullat tätä samaa tasoa? Ja mitä muuta niissä on jos ei lihaa? Jauhojako?

Itse luulisin, että eiköhän ole sitä samaa skeidaa.. Eikös kouluruuassakin säästetä kokoajan ja laatu heikennyt aikalailla

Itse luulisin, että eiköhän ole sitä samaa skeidaa.. Eikös kouluruuassakin säästetä kokoajan ja laatu heikennyt aikalailla

Kyllä toi kouluruoan taso taitaa olla nykyään ihan paskaa, kun annosten raaka-aineet maksaa jotain 60-90 senttiä.

Viimeksi muokattu:

Kuten ylempänä on todettu moneen kertaan, niin PILIPALIPULLIA koulussa on. Koostumus lienee 15-40% lihaa, ja loput siipikarjan nahkaa ja sisäelimiä + muita höysteitä ja kourallinen lisäaineita.

Mukavasti ku syö koulussa reilun kilon lihapullia niin proteiiniakin varmaan tulee sopivasti 30g. :)

Ite tykkään PALJON enemmän teollisuuslihapullista, ku niistä ns.mummon tekemistä ja sama koskee perunamuusia, Felixin jauhomuusi ROCK!!!! En oo vielä löytäny ihmistä, jokai ois mun kanssa samaa mieltä :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tykkään PALJON enemmän teollisuuslihapullista, ku niistä ns.mummon tekemistä ja sama koskee perunamuusia, Felixin jauhomuusi ROCK!!!! En oo vielä löytäny ihmistä, jokai ois mun kanssa samaa mieltä :(

Pussimuusista täytyy olla samaa mieltä, se on helvetin hyvää

Kuten ylempänä on todettu moneen kertaan, niin PILIPALIPULLIA koulussa on. Koostumus lienee 15-40% lihaa, ja loput siipikarjan nahkaa ja sisäelimiä + muita höysteitä ja kourallinen lisäaineita.

Mukavasti ku syö koulussa reilun kilon lihapullia niin proteiiniakin varmaan tulee sopivasti 30g. :)

Googlen ja tämän ketjun perusteella valmispullissa on proteiinia 11-14g per 100g. Esimerkiksi 12g arvolla laskettuna kilossa lihapullia on 120g proteiinia. Siitä sitten voi olla montaa mieltä, onko tuo määrä sopiva yhdelle aterialle. Vertailun vuoksi sikanautajauhelihassa on proteiinia noin 17g/100g, mikäli arvot eivät ole tuttuja ja tästä syystä arviot menevät noin pahasti pieleen.

Jep, kyllähän noissa nahkapullissa (suurimmassa osassa) maku on paikallaan. Tosin itse en oo kokeillu jauhomuuseja muutako koulun, joka lienee huonoimman makuista? joten en osaa niitten mausta sanoa oiken juuta enkä jaata. Ainakin noissa joissaki einesruoissa, esim lihapullat muusilla niin on ihan siedettävän makusta muusi (eriä kuin koulun) mutta kyllä ainaki omatekonen muusi on 100x paremman makuista. :)

Lisäksi teen ihan sikahyviä lihapullia, pesevät kaupan pullat 100000 - 0.

Ei sattuisi vaakaa olemaan? Jos tekisit satsin ja punnitsisit, saisi tietää paljonko lihapitoisuus itse tehdyissä on.

Pikagooglaus "saarioinen lihapulla" löysi tuotetietoa. Sen mukaan proteiinia on 12%. Valmistusaineiden listassa ensimmäinen on vesi, mikä tarkoittaa että sitä on enemmän kuin listalla toisena tulevaa. Toisaalta listan 2. ja 3. olivat sian- ja naudanliha, ja niitä yhteensä voi olla enemmän kuin vettä. Painosta tosin on paha hahmottaa miltä valmistusaineet näyttävät -- 100 grammaa lihaa ja 100 grammaa jauhoa ei vastaa mielikuvaa "puolet lihaa".

Esimerkiksi 12g arvolla laskettuna kilossa lihapullia on 120g proteiinia. Siitä sitten voi olla montaa mieltä, onko tuo määrä sopiva yhdelle aterialle.

Puhumattakaan siitä että tossa ois yli 10g suolaa (vrt. Saarioisten lihapullat, joissa on 1,4% suolaa). Henkihän siinä lähtis kun aika nopeesti ainakin mulla kun olen verenpainevammainen.

KILON?
Sillonko ite olin yläasteella & amiksessa oli tiukka raja ja jos siitä lipsuttiin niin satikutia tuli. Vitutti aina olla kauhiassa nälässä

No voi helevetti :D Eikö tuosta muka näe että on tahalteen kärjistetty, tarkoituksena osoittaa, kuinka perseestä kouluruoka on nykyään verrattuna muutama vuosi taakse.

Harmi etten oo törmänny:jahas: Kyllä sitä terveellisesti syödään, mutta voi kai sitä kerran viikossa syödä bulkilla mitä huvittaa? Uskomatonta hifistelyä jos ei voi.

Paleopiireista esimerkiksi loytyy aika paljonkin timmeja, lihaksikkaita kavereita. Ei hyvassa kunnossa oleminen vaadi paskaruuan syomista...
Ma syon herkkuja aina valilla (suklaata, juustokakkua, hedelmia), vaikka muuten olenkin vahan natsi ruuan suhteen. Ei se ole niin tarkkaa. Se vaan mita en eineksissa yhtaan kasita on se, etta MIKSI kukaan haluaa syoda niita kun herkullisia, terveellisia vaihtoehtoja on pilvin pimein? Ei se kerta viikkoon varmasti tee mitaan pahaa, mutta noin yleisesti ottaen mun silmissani valmisruuat ovat roskaa enka suostuisi laittamaan niihin edes sita euroa mita joku lihapullapaketti maksaa.

Ei sattuisi vaakaa olemaan? Jos tekisit satsin ja punnitsisit, saisi tietää paljonko lihapitoisuus itse tehdyissä on.

Laitan lihapulliin mm. rahkaa, joten tuskin kovin korkea lihapitoisuus. Miten toi lihapitoisuus edes lasketaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom