Originally posted by freestyle
näin ei ole, mutta mielestäni niistä ei ole mitään hyötyä jos harjoitusmäärät viikossa on pienet. tottakai huippu-urheilussa kun markinaalit ovat pienet ja harjoitusmäärät suuret on lisäravinteet paikallaan, mutta että tavallinen matti meikäläinen usein tuntuu ostavan kaiken maailman aminobuusti tehojauheet kreatiinit yms jo suunnitellessaan treenaamista ennen kuin salilla tai lenkkipolulla on edes käyty.
Mä en ymmärrä miten toi harjotusmäärät viikossa vaikuttaa oikeastaan mitenkään. Tottakai mitä enemmän treenaat, niin sitä enemmän tarvitset ravintoa..Mutta mutta..
Sä treenaat jotain 7kertaa viikossa ja et tarvisi omasta mielestä mitään lisäravinteita.
Mä treenaan usein 3kertaa viikossa ja noin 30 minuuttia kerralla, joten mä en missään nimessä tarvi mitään. Enhän mä tartte edes ruokaa..
Eikös treenin intensiivisyys ym. ole paljon tärkeämpiä kuin kuinka monta kertaa viikossa treenaat?
Sun mielestä on kovempaa käydä 7kertaa viikossa 1 kilometrin hölkkä lenkillä kuin, että kävisi kerran viikossa vaikka 8kilometrin lenkin kunnolla.
Ei määrä korvaa laatua.
Siinä olen samaa mieltä, että usein aloittelijat ja varsinkin nuoret retkahtavat hieman liikaa siihen mainostamiseen. Silloin aika usein törmää siihen, että lisäravinne onkin se pelkkä ravinne.
Mutta jonkun colemannin, miken, hulkin ja monien muiden kanssa ketkä ovat pitkään nostelleet, niin on varmaan turha väitellä lisäravinteiden tarpeellisuudesta.
Jos kalorimäärät alkaa olemaan todella korkeat, niin liiallisesta syömisestä taitaa alkaa olemaan haittaakin. Jos syöt usein ja väännät 10kiloa pihviä joka aterialla, niin ei ne ehdi imeytymään.
Oletko sitten itse joskus käyttänyt lisäravinteita, kun noin kovasti väität vastaan. Jos et ole, niin kannattaisi olla hiljaa pelkällä mutu tiedolla. Jos taas olet, niin valaisepa meitä tietämättömiä mitä otit, miten otit ja kuinka kauan ennen kuin päädyit tälläisiin tutkimustuloksiin??