eikö jengi uskalla treenata ilman lisäravinteita

Originally posted by kiewi
Huhhahhei ja terse taas. Seuraavassa yritän kyseenalaistaa palautusjuomaa, joka tuntuu lähes kaikkien mielestä olevan välttämätön.

Syön tuntia ennen treeniä välipalaa(niinkuin moni muukin), sekä treenaan vain yhden lihasryhmän per kerta (5 jakonen ohjelma). Tästä aiheutuu se, että en ole tyhjä energiasta kun tulen salilta pukariin. Te vääräoppiset ajattelette, että treenin jälkeen olet totaalisessa kataboliassa koska olet kuluttanut varastosi tyhjäksi. Minä en ainakaan ole. Jos sinä olisit, niin sut saisi kantaa pois sieltä salilta.
Salin jälkeen sitten ihan normaalia ruokaa eikä mitään sokerilitkuja. Kasvu on taattu.

Mä oon iso ja kaunis ja lisäksi tampereen insinööri joten olemukseni puolesta olen oikeutettu keskustelemaan aiheesta, toisin kuin threadin aloittaja tomin mielestä.

-K

Minun puolesta saat kyseenalaistaa vaikka lepakot Nigeriassa. kts edellinen postaukseni. Miksi siitä pitää tehdä ongelma, että joku ottaa sen "0,5€" maksavan proteiini/malto shaken treenin jälkeen. Koska se on kätevä tapa ottaa ravintoa treenin jälkeen? Ehkäpä se kehityskin on hieman parempaa. Kotona sitten voi jatkaa taas ns kotiruualla. Tuohan tulee jo edullisemmaksikin ottaa esim 500kcal treenin jälkeen jauhoista. Edelleen painotan sanoja hinta ja helppous.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syön tuntia ennen treeniä välipalaa(niinkuin moni muukin), sekä treenaan vain yhden lihasryhmän per kerta (5 jakonen ohjelma). Tästä aiheutuu se, että en ole tyhjä energiasta kun tulen salilta pukariin. Te vääräoppiset ajattelette, että treenin jälkeen olet totaalisessa kataboliassa koska olet kuluttanut varastosi tyhjäksi. Minä en ainakaan ole. Jos sinä olisit, niin sut saisi kantaa pois sieltä salilta.
Salin jälkeen sitten ihan normaalia ruokaa eikä mitään sokerilitkuja. Kasvu on taattu.

Välipala_tuntia _ennen _treeniä_eikä_palautusjuomaa_treenin jälkeen

versus

Vähintään_2_tuntia_syömättä_ennen_treeniä_ja_palautusjuoma_treenin_jälkeen.

Jälkimmäinen tapa on mielestäni parempi. Esim. Immosen harmonisessa dieetissä oli kerrottu perustelut sille, miksi pitkäkin tauko ruokailussa ennen treeniä antaa hyvin potkua. Niin toimin itse, ja helvetin hyvin toimii.

5-jakoinen ohjelma ei sovi minulle eikä monelle muullekaan, se rasittaa olkapäitä aika tiukasti.

Palautusjuoma on perusteltua ottaa, vaikkei olisikaan totaalisessa kataboliassa. :)

Originally posted by freestyle
keskustelu on ollut melko värikästä, hyvä näin. minut on ehkä hieman väärin ymmärretty, koska monet luulevat että tuomitsisin lisäravinteet täysin. näin ei ole, mutta mielestäni niistä ei ole mitään hyötyä jos harjoitusmäärät viikossa on pienet. tottakai huippu-urheilussa kun markinaalit ovat pienet ja harjoitusmäärät suuret on lisäravinteet paikallaan, mutta että tavallinen matti meikäläinen usein tuntuu ostavan kaiken maailman aminobuusti tehojauheet kreatiinit yms jo suunnitellessaan treenaamista ennen kuin salilla tai lenkkipolulla on edes käyty.

jos noista lisäravinteista olisi merkityksellistä hyötyä tavallisille kuntoilijoille niin ihmisten kunto luulisi olevan huomattavasti parempi tällä hetkellä kuin vuosikymmeniä sitten. näin ei vain taida olla,kun tarkastelee vaikkapa armeijan lihaskuntotestien keskiarvoja verrattuna vuosikymmeniä sitten oleviin keskiarvoihin. miten entisaikojen kovakuntoiset kaverit oikein kuntonsa rakensivat kun ei lisäravinteita vielä ollut, ainakaan siinä mittakaavassa kuin nykyään?? oliko ylikunto mukamas hirmuinen ongelma tällöin?luulenpa että se entisaikojen yksinkertainen viisaus, että hiilihydraatti on polttoaine ja proteiini on rakennusaine, riittäisi vielä monille tämänkin palstan lukijalle. turha tutkiskella kaikenmaiilman pitkiä/lyhyitä hiilareita taikka erillaisia aminohappoja. paljon tärkeämpää on keskittyä oikeanlaiseen tehokkaaseen harjoitteluun ja riittävään lepoon!
Luuletko siis että jos esim. armeijan lihaskuntotesteissä pärjää, niin on sitten kovassa kunnossa. Jos vetää leukoja helvetisti ja on kova vatsarutistuksissa ja coopperissakin menee kilometri tolkulla vaadittuun aikaan, niin se on sitten osoitus voimasta ja siitä mihin juuri "TÄMÄN FOORUMIN" henkilöt tähtäävät. Ainakin itsestä nyt tuntuu siltä että olet eksynyt väärään paikkaan mielipiteinesi ja sinulla ei tunnu edes olevan samat päämäärät kuin valtaosalla tämän foorumin käyttäjistä. Oletko sinä koskaan päässyt mittaviin tuloksiin salilla ja oletko perillä siitä että tulokset ovat aikalailla sidonnaisia myös henkilön painoon. Oletko perillä siitä kuinka paljon työtä esim.10 kilon saamiseksi tarvitaan. On totta että monissa lajeissa ei lisäravinteet ole keskeisessä roolissa ja jos pääosa harrastuksistasi on sellaisia, niin älä sekoita niitä tähän. Tiedostamattomuutesi tulee myös hyvin esille aliarvioidessasi ylikunnon vaikutusta tehokkaaseen treeniin. Kokeileppa joskus saada aikaiseksi tehokas treeni vaikka flunsassa, tai vaikkapa kuumeessa.

Tuntuu nyt vaan siltä että sinun on nyt vaan jotenkin fanaattisesti haettava lupaa tältä foorumilta siihen, että sinä saat treenata ilman lisäravinteita ja sinä voit saada jotain sillä periaatteella aikaiseksi. Sovitaan että lupa on myönnetty ja muistat pistää sitten tuloksia esille. :thumbs:

Originally posted by Puterco
Minun puolesta saat kyseenalaistaa vaikka lepakot Nigeriassa. kts edellinen postaukseni. Miksi siitä pitää tehdä ongelma, että joku ottaa sen "0,5€" maksavan proteiini/malto shaken treenin jälkeen. Koska se on kätevä tapa ottaa ravintoa treenin jälkeen? Ehkäpä se kehityskin on hieman parempaa. Kotona sitten voi jatkaa taas ns kotiruualla. Tuohan tulee jo edullisemmaksikin ottaa esim 500kcal treenin jälkeen jauhoista. Edelleen painotan sanoja hinta ja helppous.

Ei siinä mitään ongelmaa oo idiootti. kts edellien postaukseni.

Originally posted by Hannibal
Välipala_tuntia _ennen _treeniä_eikä_palautusjuomaa_treenin jälkeen

versus

Vähintään_2_tuntia_syömättä_ennen_treeniä_ja_palautusjuoma_treenin_jälkeen.

Jälkimmäinen tapa on mielestäni parempi. Esim. Immosen harmonisessa dieetissä oli kerrottu perustelut sille, miksi pitkäkin tauko ruokailussa ennen treeniä antaa hyvin potkua. Niin toimin itse, ja helvetin hyvin toimii.

5-jakoinen ohjelma ei sovi minulle eikä monelle muullekaan, se rasittaa olkapäitä aika tiukasti.

Palautusjuoma on perusteltua ottaa, vaikkei olisikaan totaalisessa kataboliassa. :)

Tunti tai kaksi syömättä ennen treeniä-->marginaalista ja hifistelyä.

toi 5-jakoisuuden olkapäiden rasitus on ihmeellinen yleistys jota en tajua ollenkaan.

Palautusjuoman poisjättäminen ei tarkoita sitä että et söisi mitään treenin jälkeen. Tottakai treenin jälkeen pitää syödä.

-K

ps. Kiitos asiallisesta kommentoinnista.

Palautusjuoman kanssa tai ilman, kyllä sitä joka tapauksessa kasvaa, palautusjuoman avulla hitusen paremmin. Piste.

Originally posted by turre101
Palautusjuoman kanssa tai ilman, kyllä sitä joka tapauksessa kasvaa, palautusjuoman avulla hitusen paremmin. Piste.

Jep. Onko se hitunen sitten 1g vai 10kg lihasta vuodessa.. siitä voidaan väitellä joskus toiste jossain toisessa threadissa;)

tampereen insinööri

No mitenköhän tää liittyy asiaan. Ei se nyt ainakaan mainitsemisen arvoinen seikka ole...:blow:

Originally posted by Tomi
Hyvä kiewi. Niin sitä pitää!

Ei hitto. Mä siis oikeesti kiitän jotakuta asiallisuudesta ja samalla oon ite asiaton. Oh god. Lyön itseäni avokämmenellä kolmasti kasvoihin.

-K

toi 5-jakoisuuden olkapäiden rasitus on ihmeellinen yleistys jota en tajua ollenkaan.

Palautusjuoman poisjättäminen ei tarkoita sitä että et söisi mitään treenin jälkeen. Tottakai treenin jälkeen pitää syödä.

Minä huomaan kyllä selkeän eron omassa treenissäni riippuen siitä, kuinka pitkän aikaa olen syömättä ennen treeniä. Jos syön tuntia ennen, eipä tule oikein mitään. On semmoinen laiskanpulskea veltto olo. Turha yrittää vedellä maasta tai kyykätä, yrjö siinä lentää kohta muuten. Usein on tullut vedettyä onnistuneimmat treenit ja kovimmat raudat kahvikupin jälkeen silloin, kun on saattanut edellisestä ruokailusta kulua neljäkin tuntia. Hiki virtaa niin perkeleesti, ja olo on, melkoisen tuoretta sanontaa lainatakseni, sellainen, että voisi repiä voimaräkin lattiasta irti pultteineen päivineen. Tietysti olen edellisenä päivänä ja aikaisemmin treenipäivänä syönyt paljon ja tasapainoisesti. Jos sinulla toimii välipala tuntia ennen treeniä niin hyvä niin. Mutta kokeilepa piruuttasi joskus esittämääni strategiaa, saatat yllättyä iloisesti.

Jos olkapääsi kestävät 5-jakoisen ohjelman, hyvä niin. Minulla ja monella muulla ne eivät kestä. Niskasen Vellu taisi sanoa tässä toisessa kotimaisessa bodilehdessä äskettäin, että hän treenaa nykyään rinnan ja olkapäät aina samassa treenissä, koska ei pysty antamaan niille yhtään enempää kasvun kannalta positiivista rasitusta, vaikka treenaisi ne eri päivinä.

En minäkään palautusjuomaa ihan välttämättömänä pidä. Se on vaan niin pirun kätevä ja uppoaa hyvin heti treenin jälkeen. Jos palautusjuomia ei olisi keksitty, vetäisin varmaan jonkun litran hedelmäpommijugurtin. Normaali palautusjuomani on nykyään joku 40g heraa + 40g maltoa ja apout vartin päästä banaani perään. Normaali jättiruoka-annos sitten apout tunnin päästä.

Tampereen insinöörit on kovapäisiä, tämän on yksi heistä juuri todistanut. Kyllä pää kasvaa kun hakkaa sitä viidesti viikossa seinään...

Odotellaan vieläkin threadin aloittajan kuvia supermassa-kehosta.

Määrittele hifistely bodauksessa? Jos ajatellaan että hifistelyn aikaansaama hyötyosuus kokonaismassan kehityksesta vuodessa olisi vaikka alle 10%, sanotaan esim. 1 kilo kymmenestä niin onko se hifistelyä? Vai 5%? Vai kenties 50%, sama se paljon kehittyy pääasia että kehittyy ja rauta kulkee?

Joka tapauksessa esim tuolla syömättömyydellä on monin faktoin perusteltavissa olevia positiivisia vaikutuksia (esim adrenaliinin ja noradrenaliinin eritys korkea treenissä, rasvan käyttö energiaksi treenissä todella paljon tehokkaampaa, verensokeri korkeampi ja tasaisempi treenin aikana..), toisin kuin lyhyellä ateriavälillä ei mitään muuta positiivista faktaa kuin se että maha ja suoli on täynnä treenatessa joka voi jollekin antaa kenties kehomman olon, vaikka muuten meniskin treeni päin vittua monen syyn takia.

Minusta kehonrakennuksessa ei voi puhua "hifistelystä" vaan optimoinnista. Jokainen itse päättää kuinka paljon haluaa rahaa, aikaa ja vaivaa käyttää optimointiin. Jos on alkutaipalleella niin ei paljon tartte uhrata jotta kehittyy. Jos taas on useamman vuoden tahkonnut niin pitää oikeasti tehdä töitä jotta kelkka kulkee eteenpäin. Sit taas jos tuhlaa satoja euroja poppalisäravinteisiin ja superproteiineihin niin se ei ole hifistelyä vaan tietämättömyyttä (joskus harvoin myös typeryyttä ja / tai härkäpäisyyttä).

Ekalla sivulla muistaakseni eka postaukseni tähän topicciin josta tulee ilmi oma asenteeni lisäravinteisiin.

On ne. Minä tiijän, oon kuullu.

http://www.sci.fi/~phinnweb/livingroom/rauli/teemu.html

Hilpeä tarina. Omakohtainen kokemus vahvistaa tuon. TTKKlla joivat kaljaa luennolla, siis myös herra professori. Se oli kivaa se. Sekopäinen paikka kertakaikkiaan. Ammattikorkeasaaressakin pojat joivat takarivissä kiljua, mutta tekivät sen sentään salassa ainakin niinkaun kuin olivat vielä suhteellisen selvinpäin. Miten tämä liittyy mihinkään?

Minä huomaan kyllä selkeän eron omassa treenissäni riippuen siitä, kuinka pitkän aikaa olen syömättä ennen treeniä. Jos syön tuntia ennen, eipä tule oikein mitään. On semmoinen laiskanpulskea veltto olo. Turha yrittää vedellä maasta tai kyykätä, yrjö siinä lentää kohta muuten. Usein on tullut vedettyä onnistuneimmat treenit ja kovimmat raudat kahvikupin jälkeen silloin, kun on saattanut edellisestä ruokailusta kulua neljäkin tuntia. Hiki virtaa niin perkeleesti, ja olo on, melkoisen tuoretta sanontaa lainatakseni, sellainen, että voisi repiä voimaräkin lattiasta irti pultteineen päivineen. Tietysti olen edellisenä päivänä ja aikaisemmin treenipäivänä syönyt paljon ja tasapainoisesti. Jos sinulla toimii välipala tuntia ennen treeniä niin hyvä niin. Mutta kokeilepa piruuttasi joskus esittämääni strategiaa, saatat yllättyä iloisesti./

Ok sen teen. Voi olla osaksi psykologiaa, mutta mä oon ite tottunut siihen, että pitää olla vähän täyteläinen olo. Kieltämättä mulla treenissä lähtee kroppa käyntiin aika hitaasti. Esim just toi hikoilun alkaminen kestää (treenistä riippuen) aika kauan.

Jos olkapääsi kestävät 5-jakoisen ohjelman, hyvä niin. Minulla ja monella muulla ne eivät kestä. Niskasen Vellu taisi sanoa tässä toisessa kotimaisessa bodilehdessä äskettäin, että hän treenaa nykyään rinnan ja olkapäät aina samassa treenissä, koska ei pysty antamaan niille yhtään enempää kasvun kannalta positiivista rasitusta, vaikka treenaisi ne eri päivinä./[/QUOTE]

Ok.

En minäkään palautusjuomaa ihan välttämättömänä pidä. Se on vaan niin pirun kätevä ja uppoaa hyvin heti treenin jälkeen. Jos palautusjuomia ei olisi keksitty, vetäisin varmaan jonkun litran hedelmäpommijugurtin. Normaali palautusjuomani on nykyään joku 40g heraa + 40g maltoa ja apout vartin päästä banaani perään. Normaali jättiruoka-annos sitten apout tunnin päästä. [/QUOTE]

Ohan se kätevä. Mua vaan aina risoo kommentit tyyliin: "En mäkään lisäravinteista perusta. Palautusjuoma on tosin tietysti käytössä". Eli en pidä siitä että asiasta alkaa tulla joku yleinen standardi mitä ei edes kyseenalaisteta. Lisäravinteet on mun mielestä kuitenkin niin marginaalinen osa kokonaisuutta, että siihen verrattuna niihin kohdistuu ihan liikaa huomiota. Lisäproteiini on huippu juttu ja sitä en halua kyseenalaistaa mitenkään. Kaiken proteiinin hankkiminen ruuasta on tosi työlästä ja aikaavievää. Lähinnä tarkoitan kreatiinia, L-glutamiinia, kalliita patentoituja sokereita etc. joita noihin valmiiksi myytäviin palautusjuomiin on tungettu.

edit: tulipa sekanen paska tosta. Ei jaksa korjata.

Originally posted by Kime76
Tampereen insinöörit on kovapäisiä, tämän on yksi heistä juuri todistanut. Kyllä pää kasvaa kun hakkaa sitä viidesti viikossa seinään...

Odotellaan vieläkin threadin aloittajan kuvia supermassa-kehosta.

Mitäs sääkin siinä mesuat? Mikäs kriteeri millekkään mielipiteelle on koko. Minkäs kokonen ite oot ja onko sulla älyllisesti oikeutta kirjottaa tänne? Mä oon jo sanonu olevani kaunis, painan 100 kiloa ja lisäksi olen tampereen insinööri...pyhä kolminaisuus.

Ei se koko mitään sitäpaitsi kerro. Tärkeämpää olisi esim saada faktaa paljonko kaveri on kehittynyt viimeisen vuoden aikana ja millä resursseilla.

Toisaalta, mitä vi...ua se kuuluu freestylelle tai kenellekään muulle, juodaanko palautukseen palautusjuomaa vai perkele perunamuusia shakerista.

Laita nyt se kuva ja tulokset niin nauretaan porukalla koko jutulle!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom