Eduskuntavaalit - Ketä äänestäisin? Mainosta ehdokastasi.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tuossa läpi 4 vaalikonetta ja totesin että oma valinta osuu Aleksi Jänttiin, Pirkanmaan vaalipiiristä. Anna Kontula on taas täysin toisessa ääripäässä, en pysty ymmärtään miten joku voi olla noin kuutamolla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama Tommi Uschanov, joka sanoo olevansa äärivasemmistolainen?

Laitatko vielä linkkiä tuohon TNS-gallupiin.

Mielestäni Uschanovilla ei ole uskottavuusongelmaa tuossa asiassa, samanlaisia tuloksia oli muidenkin puolueiden äänestäjien kohdalla, persut nyt vain olivat ääripäässä siinäkin.

Löytyy netistä erilaisia lainauksia tuosta TNS:n tutkimuksesta. Hesari on siirtänyt sen (se gallup oli hesarin tilaama) maksulliselle puolelleen.
 
Mielestäni Uschanovilla ei ole uskottavuusongelmaa tuossa asiassa, samanlaisia tuloksia oli muidenkin puolueiden äänestäjien kohdalla, persut nyt vain olivat ääripäässä siinäkin.

Löytyy netistä erilaisia lainauksia tuosta TNS:n tutkimuksesta. Hesari on siirtänyt sen (se gallup oli hesarin tilaama) maksulliselle puolelleen.

Jep. Lähteitä ei löydy, ja toinen lähde on äärivasuri :rolleyes:

Tuhlaat hyviä bittejä Internetistä.
 
Inska, miksi sun mielestä se Lepomäen bloggaus oli paha? Itse äitinä pidin sitä yhtenä parhaista kirjoituksista.

Monta syytä, mutta lyhykäisyydessään.

1. Hesarin kirjoitus julkaistiin viihde-osastolla
2. Bloggauksessa mainittiin miten kallista päivähoito kunille on. Mutta sivuutettiin aika lailla miksi se on niin tolkuttaman kallista.
3. Olen myös eri mieltä siitä, että onko alle kolmevuotiaan automaattisesti parempi olla kotona. Lisäksi kosiskeleva kommenti --> "Vanhemmat ovat parhaat henkilöt itse päättämään mikä lapselleen on parasta". Jos tämä olisi totta, olisi meillä varmasti hieman vähemmän ongelmaisia lapsia ala- ja yläkouluissa.
 
Sulla on Inska mun mielestä ihan hyvät syyt ja perustelut.
Mulla itsellä oli niskavillat pystyssä tuon ns. viihde-osaston kirjoituksen luettuani. Varmaan kellekään ei ole täällä jäänyt epäselväksi mun kanta on kotihoito vs. kodinulkopuolinen hoito/hoitaja. Toki tilanne on sillon ihan eri, jos kotiolot eivät ole kunnossa. Mun mielestä lapsi ei ole valmis hoitoon ennen kuin osaa itse kertoa mitä siellä päivänaikana tapahtuu.
Joku tuolla blogiinkin hienosti kommentoi "lapsi tarvitsee äidin ja äiti lapsen". Omalla kohdalla varmaan tuleekin niin käymään, että lapsi olisi jo valmis menemään hoitoon, mutta minä äitinä en ole siihen vielä valmis.

Luultavasti tuo Elinan kosiskeleva kommetti oli tarkoitus olla syyllistämättä ketään lastenhoitovalinnoistaan. Äidit kun näyttäisivät itse olevan parhaita syyllistämään itseään milloin mistäkin lapseen liittyvästä asiasta.

Todellisuudessa toivon, että päivähoito yksityistettäisiin kokonaan, eikä sitä enää tuettaisi millään tavalla (ei myöskään kotihoidontukea). Tällöin laadulla voisi kilpailla. Tämä mielipide taas suututtaa osan porukasta, ymmärrän sen täysin.

No mutta juu, melkosta taas tuolla puheenjohtajatentissä.
 
Jep. Lähteitä ei löydy, ja toinen lähde on äärivasuri :rolleyes:

Tuhlaat hyviä bittejä Internetistä.

Onko sulla lukihäiriö? Ton hesarin voit etsiä ihan itse vaikka kirjaston arkistosta, annoin ihan tarpeeksi vihjeitä mistä sen löytää. Ja Uschanovin kirja löytyy vaikka kirjakaupasta.
 
Onko sulla lukihäiriö? Ton hesarin voit etsiä ihan itse vaikka kirjaston arkistosta, annoin ihan tarpeeksi vihjeitä mistä sen löytää. Ja Uschanovin kirja löytyy vaikka kirjakaupasta.

Siis hetkinen. Itse heität tuollaisen täysin epämääräisen väitteen "jostain tutkimuksista", etkä pysty esittämään lähdettä. Se on sinun velvollisuutesi lähteen käyttäjänä, ei minun. Tätä epämääräistä väitettäsi tuet vielä epämääräisemmällä heitolla jostain äärivasurin kirjoituksista, joita et enää suostu enää edes esittämään. Mitä tuon kaiffarin tutkimusta pitäisi katsoa, ja mistä? Miten se liittyy tähän keskusteluun? Vai oletatko että lueskelen jonkun laitavasurin koko tuotannon, jotta kenties keksin mitä tarkoitit tuolla viitteelläsi?
 
Käsittääkseni Perussuomalaiset noin yleensä ottaen ovat kiinnostuneempia Suomen asioista kuten jo puolueen nimikin sanoo.
Vaikea kuvitella että kukaan on äänestänyt Perussuomalaisia mainitsemistasi syistä.

Samaa mieltä. Kyllä persujen äänestäjät ovat useimmiten ottanut selvää miten nämä eroavat perinteisistä puolueista. Tunneperäisyyttä toki myös, mutta tietoa löytyy myös. Taas katkeransävyistä tekstiä :)
 
Toki kaikkien puolueiden kannattajista löytyy jos minkälaista tallaajaa, mutta en usko että mennään hirveästi metsään jos sanotaan, että Persujen kannattajissa on enemmän pelkästään tunneperäisiä äänestäjiä kuin muiden puolueiden kannattajissa.

Enemmän tunteella kuin Suomen Kommunistisen puolueen kannattajat?Ne varmaan äänestää ihan kylmästi järki syistä.
 
Enemmän tunteella kuin Suomen Kommunistisen puolueen kannattajat?Ne varmaan äänestää ihan kylmästi järki syistä.

Vaikuttaisi siltä että tuon tunneperäisen äänestämisen kärjessä olisi ylhäisessä yksinäisyydessään Vihreät, joka saanee aika lailla nuorten naisäänestäjien ääniä, koska nämä luulevat Vihreiden pelastavan maailman. Näyttäisi tosin että Vihreät ovat tasaisessa laskussa.
 
Käsittääkseni Perussuomalaiset noin yleensä ottaen ovat kiinnostuneempia Suomen asioista kuten jo puolueen nimikin sanoo.
Vaikea kuvitella että kukaan on äänestänyt Perussuomalaisia mainitsemistasi syistä.

Mainitsemani syyt olivat esimerkkejä siitä, miten absurdeja Perussuomalaisten kannattajien mielipiteet usein ovat, ts. mihin Perussuomalaiset toisivat muutoksen.

Siis mikä asia on ristiriidassa? Persujen keskeisiä teemoja ovat mm. EU-vastaisuus, maahanmuuttopolitiikan rationalisointi ja kansanvalta. Toimittajat kyllä yrittävät repiä tikusta asiaa mm. tuosta Soinin henkilökohtaisesta aborttikannasta, vaikka se ei selvästikään ole puolueen linja. Soini ei ole ehdolla Suomen diktaattoriksi, joten hän ei muuta aborttilainsäädäntöä mihinkään suuntaan, kun edes hänen oma puolueensa ei ole samoilla linjoilla. Toisaalta aborttikanta on poliittisesti aika pieni asia, kun taas esim. Kokoomuksen puoluekokous käytännössä äänesti pakkoruotsin poistamisesta, mutta Katainen päätti kävellä tuon kannan ylitse. Pakkoruotsikysymys on sentään poliittisesti merkittävä kysymys, ei henkilökohtainen uskonnollinen kanta kuten Soinin aborttikannan tapauksessa. Grillaako media Kataista joka vaalitentissä siitä miksei pakkoruotsin poistamista ajeta?

Esimerkiksi nyt vaikka maahanmuuttokeskusteluissa silloin tällöin esiintyvä näkemys, että Perussuomalaiset sulkisivat rajat kokonaan maahanmuuttajilta. Asiahan ei ainakaan oman käsitykseni mukaan näin ole, mutta silti jotkut tuntuvat uskovan niin. Ja ennen kuin sanot että "eihän kukaan tuollaista väitä" niin olen ihan itse nähnyt tällaista heitettävän ilmaan.

Jokainen puolue jakautuu yksittäisissä kysymyksissä ainakin jossain määrin. mikä on ihan tavallista ottaen huomioon, että eduskuntaryhmät koostuvat ihmisistä. Jos joku haluaa äänestää persuja protestina vaalirahakohulle, niin se on mielestäni aivan validi peruste tehdä niin.

Jokainen äänestäköön mistä syystä haluaa, mutta pidän vähän hölmönä tätä protestiäänestämistä. Lähdetään mukaan johonkin vain koska se on erilaista kuin vanha eikä oteta kunnolla selvää, olisiko se oikeasti parempaa. Lisäksi tällä hetkellä pöydällä on paljon asioita, joihin on yksinkertaisesti pakko tehdä jotain muutosta ja näyttää epätodennäköiseltä, että isot puolueetkaan seuraisivat täysin vanhaa linjaa.

Persuilla on ehkä pieni mutta äänekäs kannattajaryhmä jonka kannattaisi olla hiljaa jo puolueensa uskottavuuden kannalta. 0,01% porukasta pilaa 99,99% maineen. En halua nimetä ketään mutta täällä pakkiksellakin saa aina välillä ko henkilöitä lueskella. Jos poliittisessa keskustelussa käytetään sanoja neekeriraiskaajat, vasemmisto viherpipertäjät jne jne. ei tuo kyllä kovin älyllistä kuvaa anna kannattajasta. Jotku ikävä kyllä lyövät leiman moisesta kaikkien kannattajien otsaan...

Samaa mieltä.

Enemmän tunteella kuin Suomen Kommunistisen puolueen kannattajat?Ne varmaan äänestää ihan kylmästi järki syistä.

Perussuomalaisilla on kuitenkin enemmän kannattajia, eli sinne mahtuu enemmän tunnesyillä äänestäviä. Vaikka ei sillä, jokainen saa äänestää aivan miten haluaa - valitkoon ehdokkaansa vaikka kivoimman vaalimainoksen perusteella.

Edit.
Ei nyt varsinaisesti liity, mutta pakko sanoa MTV3:n tentin jälkeen, että Jutta Urpilainen on siisti mimmi. Siinä on asennetta. Ellei sillä olisi mielestäni naiiveja ja hölmöjä mielipiteitä, tykkäisin kovasti.
 
jos olette tyytyväisiä nykyiseen menoon suomessa kaikilta osin niin äänestätte nykyisiä eduskunnassa olevia puolueita......jos taasen nykymeno ja normaali ihmisten kusetus vituttaa niin silloin äänestätte vain sellaisia puolueita jotka eivät eduskunnassa ole,ainoa tie että suomi niminen laiva kääntyisi ennen titanicin kohtaloa.
 
Esimerkiksi nyt vaikka maahanmuuttokeskusteluissa silloin tällöin esiintyvä näkemys, että Perussuomalaiset sulkisivat rajat kokonaan maahanmuuttajilta. Asiahan ei ainakaan oman käsitykseni mukaan näin ole, mutta silti jotkut tuntuvat uskovan niin. Ja ennen kuin sanot että "eihän kukaan tuollaista väitä" niin olen ihan itse nähnyt tällaista heitettävän ilmaan.

Jokainen äänestäköön mistä syystä haluaa, mutta pidän vähän hölmönä tätä protestiäänestämistä. Lähdetään mukaan johonkin vain koska se on erilaista kuin vanha eikä oteta kunnolla selvää, olisiko se oikeasti parempaa. Lisäksi tällä hetkellä pöydällä on paljon asioita, joihin on yksinkertaisesti pakko tehdä jotain muutosta ja näyttää epätodennäköiseltä, että isot puolueetkaan seuraisivat täysin vanhaa linjaa.

Ööh, rajojen sulkeminen kokonaan on tasan kaikkien muiden kuin maahanmuuttokriittisten itsensä luoma olkiukko, jolla koitetaan saada tunnesyillä äänestävät hölmöläiset kiivaasti äänestämään sympaattisia maailmanhalaajia.

Isot puolueet ovat nyt vaalien alla kiivaasti muuttelemassa sitä ja tätä, mutta jos ne oikeasti haluaisivat esim. tiukentaa maahanmuuttoa, olisi se jo tehty. Tämä muutosilmapiirin julistaminen on tasan sitä, että koitetaan kalastaa takaisin niitä Perussuomalaisten leiriin hypänneitä empijöitä.
 
jos olette tyytyväisiä nykyiseen menoon suomessa kaikilta osin niin äänestätte nykyisiä eduskunnassa olevia puolueita......jos taasen nykymeno ja normaali ihmisten kusetus vituttaa niin silloin äänestätte vain sellaisia puolueita jotka eivät eduskunnassa ole,ainoa tie että suomi niminen laiva kääntyisi ennen titanicin kohtaloa.

Toivottavasti et ole vielä äänestysiässä.
 
-Ei enään yhtään lisää lakupettereitä
-Markka takaisin
-Ydinvoimaloita lisää
-Opiskelijoiden olosuhteet paremmaksi
-Rikkailta enemmän veroa
-Kannabiksen laillistaminen viihdekäyttöön
Äänestän siis Persuja/Timo Soini
 
Esimerkiksi nyt vaikka maahanmuuttokeskusteluissa silloin tällöin esiintyvä näkemys, että Perussuomalaiset sulkisivat rajat kokonaan maahanmuuttajilta. Asiahan ei ainakaan oman käsitykseni mukaan näin ole, mutta silti jotkut tuntuvat uskovan niin. Ja ennen kuin sanot että "eihän kukaan tuollaista väitä" niin olen ihan itse nähnyt tällaista heitettävän ilmaan.

Tuollainen väite on aivan liian radikaali esim. hommaforumilla esitettäväksi, mitä olen sen keskusteluja lueskellut. En muista äkkiseltään ketään ns. maahanmuuttokriitikkoa, joka oikeasti ajaisi rajojen sulkemista, saati sitten että tätä ajaisi jokin maahanmuuttokriittiseksi tunnustautuva ehdokas.

Kuten Big Evil tuossa jo kertoikin, tuo on juuri sitä mielikuvapropagandaa mitä ulkopuolelta on koitettu perussuomalaisiin liittää. Ensin joku keksi luoda käytännössä tyhjästä rinnastuksen, että Suomesta tulee Pohjois-Korea mikäli perusteettomien turvapaikanhakijoiden määrään yritetään vaikuttaa, ja nykyinen "avoimuudesta" puhuminen on suoraa jatkoa tälle. Oletetaan että avoimuudesta puhuminen luo ihmisiin suoraan mielikuvan perussuomalaisista ja Pohjois-Koreasta, ja yritetään käyttää tätä tunnepohjaista mielikuvaa äänestyskäyttäytymisen muuttamiseen. Itse asiassa tuo Keskustan kampajanja perustuu suoraan persuvastaisilla mielikuvilla pelaamiseen. Mm. Iltalehdessä on jo jonkin aikaa ollut käytännössä päivittäin jonkinlainen skandaalinhakuinen juttu persuista. Milloin Soini ei ole kertonut aborttikantaansa, milloin puoluesihteerin olinpaikkaa ei tiedetä, milloin hienoinen gallupkannatuksen laskeminen nähdään osoituksena tulevasta romahduksesta. Tälläisen propagandan tarkoitus lienee saada ihmiset assioimaan jokin negatiivinen asia persuihin, ja epäilemään äänestyspäätöstään. Kuten on nähty, asioiden sisältö ei ole varsinaisesti tärkeää, kunhan asia on kokoajan tapetilla.

Ei millään pahalla, mutta kaltaisesti hyväuskoiset ihmiset ovat juuri niitä jonka takia tuo subliminal messaging on niin tehokasta. Vaalipäivänä nähdään osviittaa paljonko tämä vaikutti koko vaalien lopputulokseen.

Jokainen äänestäköön mistä syystä haluaa, mutta pidän vähän hölmönä tätä protestiäänestämistä. Lähdetään mukaan johonkin vain koska se on erilaista kuin vanha eikä oteta kunnolla selvää, olisiko se oikeasti parempaa. Lisäksi tällä hetkellä pöydällä on paljon asioita, joihin on yksinkertaisesti pakko tehdä jotain muutosta ja näyttää epätodennäköiseltä, että isot puolueetkaan seuraisivat täysin vanhaa linjaa.

Jos esim. protestoi EU:n valtaa, onko silloin järkevää äänestää niitä puolueita, jotka ovat aikeissa kasvattaa tätä valtaa? Jos haluaa protestoida vaikkapa Kepun vaalirahasotkuja, onko järkevää äänestää heitä?

Lopulta kysymys on, mitä takeita on siitä että ns. vanhat puolueet osaisivat hoitaa asioita yhtään sen paremmin kuin nämä persut? Jopa Kokoomuksessa on vähän kaikenlaista viheltäjää, ja keskiverto edustaja ei ole todellakaan mikään ruudinkeksijä. Mikko Alatalo, Tanja Karpela, Anni Sinnemäki, Veltto Virtanen, Juha Mieto, Marko Asell jne. jne. Lisäksi:

http://www.demari.fi/arkisto?id=15014 sanoi:
Kohdakkoin työnsä päättävässä eduskunnassa on siviiliammatiltaan 31 erisorttista johtajaa, 25 opettajaa, 17 maanviljelijää, 16 yrittäjää ja 13 toimittajaa.

Työministeri Sinnemäki ja Ike eivät ole koskaan olleet "varsinaisesti" töissä, ja muutenkin kyseessä on aikalailla sekalainen seurakunta. Eduskunta EI OLE asiantuntijoiden koalitio, vaan tarkoitus on edustaa kansaa. Virkamieskoneisto huolehtii byrokratian hoitamisesta, ja mielestäni kansanedustuslaitoksen tärkein tehtävä on välittää kansan tahto päättäville elimille. Tämä taas onnistuu ilman laitostumista eduskuntaan.
 
Aiemmin hieman sivuttiin vaalikoneita, niin mitä mieltä jengi niistä on? Ehdokkaita on todella paljon tarjolla ja samoin uusia puolueita ja monet "varmat" nimet ovat vaihtaneet piiriä sitten viime vaalien, joten se oman ehdokkaan löytäminen voi näin helpottua. Toisaalta taas entä jos ei ymmärrä kaikkia asioita kunnolla ja muutaman yksinkertaisimman kysymyksen perusteella painottaa merkitykset?
 
Ollaan vähän erimieltä asioista;

-Ei enään yhtään lisää lakupettereitä. Tervetuloa vaan, jos sopii että tuet on 0e, kansalaisuus 10v jälkeen jos kaikki ok ja parkkisakosta alkaen tykillä takas Afrikkaan.
-Markka takaisin. Ei toivottavasti, ymmärrätkö mitä se tekisi vaikkapa korkotasolle?
-Ydinvoimaloita lisää. Ei kommenttia.
-Opiskelijoiden olosuhteet paremmaksi. Ei helvetissä, nopeemmin paperit kouraan tai runtua niin että tuntuu. Tehokkuutta ja astettaista hintalappua alkaen AMK/Yliopisto. Opiskelu on valinta tuolla tasolla.
-Rikkailta enemmän veroa. Ei kiitos, maailman top 3 korkein verotus piisaa jo. Tasavero vaan kehiin, joku 28% ja verolle yli 10K palkkatulot. Yhteiskunnan turvaverkko on mallia kiitettävä Suomessa, vinkuminen siis täysin turhaa
-Kannabiksen laillistaminen viihdekäyttöön. Ni juu. Eiköhän meillä ole jo riittämiin laillisia keinoja sekoittaa pää?
Äänestän siis Persuja/Timo Soini

Vähän kärjistettynä siis :)
 
Mainitsemani syyt olivat esimerkkejä siitä, miten absurdeja Perussuomalaisten kannattajien mielipiteet usein ovat, ts. mihin Perussuomalaiset toisivat muutoksen.

Esimerkkejä?Tiedätkö ketään kuka on äänestänyt Perussuomalaisia ilmastonmuutoksen tai nälänhädän takia!?Nuo asiat on tapahtunut pelkästään sun kuvitellussa skenaariossa.
 
Back
Ylös Bottom