Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Onko Jouni asia näin että kun osku on perussuomalainen ni sen takia on työtön? Veikkaan että tuolla Perussuomalaisten äänestäjissä on niitä "oikean" työntekijöitä erittäin paljon, ei mitään filosofian maistereita. Jos Suomessa ois oikeus valita että maksaako veroja vai ei ni minä en haluaisi maksaa veroa, maksaisin mielummin perusinfra maksun ja sairaala ja muut maksut erikseen, tietäisin ainakin mihin minun verorahani menee, ja ne EI menisi mihinkään helvetin huussiprojekteihin tai Sinnemäen viinipulloihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko Jouni asia näin että kun osku on perussuomalainen ni sen takia on työtön? Veikkaan että tuolla Perussuomalaisten äänestäjissä on niitä "oikean" työntekijöitä erittäin paljon, ei mitään filosofian maistereita. Jos Suomessa ois oikeus valita että maksaako veroja vai ei ni minä en haluaisi maksaa veroa, maksaisin mielummin perusinfra maksun ja sairaala ja muut maksut erikseen, tietäisin ainakin mihin minun verorahani menee, ja ne EI menisi mihinkään helvetin huussiprojekteihin tai Sinnemäen viinipulloihin.

En viittaa siihen, että osku olisi työtön.
 
Äkkipikaisen rahoitussektorin rauhoittelemiseksihan ne on lanseerattu [bailoutit], ei se mitenkään haluttu temppu ole. Mutta minkäs teet - jos pankkien (tai muiden rahoituslaitosten) johdolle määrää ankarat sanktiot mokailusta, sinne ei enää haluta. Potkut eivät paljoa heilauta jos sitä ennen on pistänyt taskuun miljoonia bonuksina. Jenkeissä pankit olivat aika pieniä ja niitä oli paljon (muistaakseni säätely esti laajamittaisen agglomeroitumisen ja leviämisen yli osavaltiorajojen), jolloin pari pankkia saikin kaatua silloin tällöin. Collateral damage (asiakkaiden rahat) olivat pieni pisara meressä. Sittemmin säätely kierrettiin varjopankkisektorilla ja seuraukset levisivätkin jo koko pankkisektoriin ynnä ympäri maailman. Nopea informaationkulku edesauttaa rahoitussektorin ylireagoimista ja spekulaatioyrityksiä edelleen.

Tuohon liittyy kiinteästi myös Yhdysvalloissa vallitsevaksi tullut hyvin tietyntyyppinen kilpailulainsäädäntö ja -politiikka, jossa ei välitetä rakenteellisista asetelmista (esimerkiksi yksityisistä monopoleista), kunhan ne ovat tehokkaita. Tämä kehityskulku on kiinteässä yhteydessä siihen, että Chicagon koulukunnan edustajat pääsivät päättäviin asemiin kilpailuviranomaisinstituutioissa Reaganin aikakaudella. Tämä on mahdollistanut näiden "too big to fail" -asetelmien kehittymisen, koska rakennetta ei ole nähty ongelmana (konsolidaation on annettu mennä menojaan, kilpailuviranomaiset eivät ole ehkäisseet keskittymistä) fokuksen ollessa pelkästään mikrokysymyksissä (tehokkuus, kuluttajan etu jne).

Ja ketjun aiheeseen liittyen:
Keskustan ja kokoomuksen verolinjat kasvattaisivat tuloeroja

SAK - 14.04.2011 - 08:24
Puolueiden verolinjauksissa on eroja tulonjaon kannalta

SAK:n tekemän arvion mukaan keskustan ja kokoomuksen verolinjaukset kohtelisivat ankarimmin kaikkein pienituloisimpia. Arvio tehtiin tarkastelemalla kuuden mielipidemittauksissa suurimman puolueen ensi vaalikaudelle ehdottamia muutoksia kulutus- ja ansiotuloverotukseen.

Puolueista kokoomus, keskusta ja vihreät kiristäisivät arvonlisä- ja valmisteveroja, SDP ja vasemmistoliitto vain valmisteveroja. Arvonlisä- ja valmisteverojen korotukset vähentävät suhteellisesti eniten pienituloisten ostovoimaa.

Palkkaverotuksen osalta vasemmistoliitto, vihreät ja SDP esittävät kevennyksiä pienituloisten verotukseen. Suurituloisten palkkaverotusta kiristäisivät perussuomalaiset ja vasemmistoliitto. Kokoomus esittää palkkaverotuksen keventämistä, mutta ei kerro, miten se kohdennettaisiin eri tuloluokkiin. Keskusta puolestaan jättäisi palkkaverotuksen nykyiselleen.

SAK:n laskelmien mukaan vasemmistoliiton ja vihreiden ehdottamat muutokset kulutus- ja ansiotuloverotukseen suosisivat selkeimmin pienituloisia. SDP:n ja perussuomalaisten ehdotukset kohtelisivat kaikkia tuloluokkia melko tasapuolisesti. Sen sijaan keskustan ja kokoomuksen kulutusverojen korotuksiin keskittyvät ehdotukset heikentäisivät erityisesti pienituloisten ostovoimaa ja lisäisivät tuloeroja.

SAK:n arvio puolueiden verolinjauksien tulonjakovaikutuksista on jatkoa maaliskuussa julkaistuille laskelmille, joissa tarkasteltiin vaikutuksia neljän puolueen osalta. Arvioinnissa ei ole otettu huomioon puolueiden esittämiä muutoksia pääomatulo- eikä omaisuusverotukseen.

http://www.sak.fi/suomi/vaalit.jsp?id=34539&location1=7&sl2=2&ao=ajankohtaista&lang=fi
 
Äkkipikaisen rahoitussektorin rauhoittelemiseksihan ne on lanseerattu [bailoutit], ei se mitenkään haluttu temppu ole. Mutta minkäs teet - jos pankkien (tai muiden rahoituslaitosten) johdolle määrää ankarat sanktiot mokailusta, sinne ei enää haluta. Potkut eivät paljoa heilauta jos sitä ennen on pistänyt taskuun miljoonia bonuksina. Jenkeissä pankit olivat aika pieniä ja niitä oli paljon (muistaakseni säätely esti laajamittaisen agglomeroitumisen ja leviämisen yli osavaltiorajojen), jolloin pari pankkia saikin kaatua silloin tällöin. Collateral damage (asiakkaiden rahat) olivat pieni pisara meressä. Sittemmin säätely kierrettiin varjopankkisektorilla ja seuraukset levisivätkin jo koko pankkisektoriin ynnä ympäri maailman. Nopea informaationkulku edesauttaa rahoitussektorin ylireagoimista ja spekulaatioyrityksiä edelleen.

Osakassavarantopankkijärjestelmän ansioista nopea luotonlaajennus osaltaa mahdollistaa, että jokainen saa tarvitseva saa kätevästi luottoa, toisaalta se on pohjimmiltaan petos ja myös syy pankkijärjestelmän epävakauteen. Näinhän asia oli myös jo kulta/hopeakannan aikaan.

Jokatapauksessa vaikka yksittäiset meklarit ja muu johto olisikin rahanahneita palkkion perässä juoksijoita niin pankin omistajilla on motiivi etsiä kunnollisia johtajia. Samoin jos poistetaan talletussuoja pankeilla kannustin käyttäytyä vastuullisesti.
 
Et käy palkkatyössä?

Lopetan sen.
Ja siis en ole työtön.Ajattelin vaan että jos edellä mainitut jutut tapahtuu niin kiinnostus olla systeemissä mukana heikkenee radikaalisti.Oon ollut nyt toista viikkoa sairaslomalla jos joku miettii tätä mun aktiivisuutta täällä.
 
Lopetan sen.
Ja siis en ole työtön.Ajattelin vaan että jos edellä mainitut jutut tapahtuu niin kiinnostus olla systeemissä mukana heikkenee radikaalisti.Oon ollut nyt toista viikkoa sairaslomalla jos joku miettii tätä mun aktiivisuutta täällä.

Niin että jatkat hommia mutta pimeästi?
 
Loppurutistus osa 9: 14.4.2011

Vaaleihin on aikaa kolme päivää.

Tänään vaalikoju päivysti klo 15-17 Kontulan ostarilla. Porukkaa oli aiempien päivien tapaan kuin pipoa ja tunnelma korkealla.

Tiedotusvälineet vakuuttelevat, että maahanmuutosta ei sittenkään tullut näiden vaalien kuumaa teemaa. (Tämän todistaa ilmeisesti se, että aihetta ei käsitellä keskusteluohjelmissa, joiden asialistan tiedotusvälineet itse luonnollisesti määrittelevät.) Voin todeta viikkojen kenttäkokemuksella, että kansan syviä rivejä se kyllä kuumentaa.

Päivän huumoripläjäyksessä kokoomus ja keskusta vaativat perheenyhdistämiskäytäntöjen kiristämistä.

Kokoomuksen ja keskustan mielestä Suomen täytyy seuraavalla vaalikaudella muuttaa ulkomaalaislain säännöksiä perheenyhdistämisistä. Puolueiden mielestä se jäi tällä vaalikaudella tekemättä, vaikka aihetta olisi ollut.

[...]

Kokoomuksen ja keskustan mielestä pääongelma on se, että Suomi ei aseta kansainvälistä suojelua saaneelle ulkomaalaiselle tarpeeksi ehtoja perheen yhdistämiseksi.

Hieman myöhäinen herätys kolme päivää ennen vaaleja. Ymmärtääkseni kokoomus ja keskusta ovat johtaneet hallitusta viimeiset neljä vuotta. Niillä olisi ollut neljä vuotta aikaa kiristää perheenyhdistämisen ehtoja. Voitte arvata, mitä seuraavalla vaalikaudella tapahtuu (tai pikemminkin ei tapahdu), jos nykyinen hallituspohja jatkaa.

Ylen julkaiseman tuoreen gallupin mukaan perussuomalaisten kannatus on “enää” 15,4%. Laskua on 1,8 %-yksikköä, ja lukemat ovat viime vuoden lopun tasolla. Tällaisiin uutisiin reagoitaessa on muistettava muutamia asioita:

1) 15,4% on yli kolme kertaa enemmän kuin edellisissä eduskuntavaaleissa 2007. Kannatuksen kolminkertaistumista vaalikauden aikana kutsutaan vaalivoitoksi ja kannatuksen kasvuksi, ei romahdukseksi tai alamäeksi. On itse asiassa täysin luonnotonta, että perussuomalaisten lukemissa ei ole ennen tätä näkynyt minkäänlaisia notkahduksia.

Vuosi sitten olimme perussuomalaisten kanssa “Vuosi vaaleihin” -risteilyllä. Jo tuolloin olimme noususuhdanteessa, ja tunnelma oli kova. Tuolloin kannatus oli 6,8%! Jos joku olisi veikannut, että vuotta myöhemmin olisimme yli 15% lukemissa, aidanseipäätkin olisivat hirnuneet.

Muistetaan siis suhteellisuudentaju.

2) Vaikka perussuomalaisten kannatuksessa olisi pientä laskua, kannatuksen todellista tasoa ei tiedä kukaan. Kuten Ylen tutkimuksen kuvauksesta käy ilmi …

… kullekin puolueelle lasketaan korjauskerroin, jolla viime vaaleissa äänestäneiden tulos oikaistaan vaalitulosta vastaavaksi. Näillä kertoimilla korjataan samojen vastaajien “äänestäisin nyt” -tulos. Tällä menetelmällä ”uudet äänet” (ei äänestänyt ekv 2007, kertoi puoluekantansa nyt) lisätään puolueiden kannatukseen pienentävällä painokertoimella. Tämä kerroin ei ole puoluekohtainen, vaan kaikille puolueille sama.

Koska perussuomalaisten kannatus – luonnollisesti – on suurelta osin “uutta kannatusta”, tutkimukset antavat perussuomalaisille johdonmukaisesti liian pienen kannatuksen. Todennäköisesti olemme valtakunnallisesti lähellä 20 prosenttia.

Kuten Juhani Pehkonen TNS Gallupista toteaa, …

… edelliseen mittaukseen nähden perussuomalaisten kannatus on vähentynyt. Mutta mikä se oli edellisellä kerralla, siitä emme voi olla täysin varmoja.

Pehkosen mukaan kannatus voi olla yli 20%.

3) Perussuomalaisten kannatus nousi huippulukemiin “omia aikojaan”, ennen vaalikamppailun varsinaista alkamista. Vanhojen puolueiden myllyt ovat nyt pyörineet täysillä kierroksilla ja suurella rahalla viimeiset viikot. Tietenkin tämä vaikuttaa kannatukseen. Tietenkin tämä saa osan persujen uusista kannattajista palaamaan ruotuun. Jos vaalikampanjat eivät vaikuttaisi kannatukseen, eihän niitä käytäisi.

Nämä itsestäänselvyydet mielessä jatkamme iloista kampanjointia sunnuntaihin asti ja käymme äänestämässä perussuomalaiset ennennäkemättömään vaalivoittoon. Kuten pj. Soini huomauttaa, Ylen tarjoamilla lukemilla nykyinen hallituspohja voi jatkaa enemmistöhallituksena, ja jälki tulee olemaan sen mukaista.

http://halla-aho.com/
 
Kovasti koitetaan myydä tätä hypätkää voittajien kelkkaan tarinaa kyllä, joten Persut tulevat olemaan ainoa asia joka jakaa mielipiteet kannatuslukemien suhteen vaali-illan tulosseurannan aikana. Mielenkiintoista että vedonlyöntitoimistot ovat viimeisten (laskevien) galluplukujen kelkassa. Demareiden, Kokoomuksen ja SDP:n osalta läpimenijät ovat jo hyvin pitkälle tiedossa lähes koko maassa, muiden puolueiden kohdalla tilanne on vielä auki.
 
Vilkaiskaapa huvikseen millaista lakia Suomeen yritetään kyhätä Kepun ja muiden "kansaa edustavien" tahojen toimesta:
http://www.fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2011/numero-3/veronkiertotemppu-kuinka-se-tehdaan

Hallintarekisteröinnin avaaminen juontaa juurensa helmikuuhun 2009. Silloinen kunta- ja hallintoministeri Mari Kiviniemi asetti ”Arvopaperimarkkinalainsäädännön kokonaisuudistusta valmistelevan työryhmän”, jonka tavoitteeksi Kiviniemi määräsi hallintarekisteröinnin avaamisen suomalaisille.

Toisin sanoen, keskellä vaalirahaskandaalia keskustan ministeri määräsi, että Suomeen pitää saada laki, jonka seuraus on että kohta kukaan ei tiedä mitä poliitikot omistavat.

Virkamiehen kysymys, kun asiasta on joku erehtynyt kysymään:
Kun tarkensimme, että onko valtiovarainministeriön virkamiehen mielestä veronkierto, siis talousrikollisuus, aiheena silkkaa populismia, hän totesi ykskantaan:

”On, on joo. Oottekste joku persujen julkaisu?”

Taloustoimittaja Tuomo Pietiläisen huolta sen sijaan kukaan ei jaa. Jos laki menee läpi, poliitikot ja virkamiehet voivat omistaa kotimaisia yhtiöitä ja tehdä samalla niiden toimintaan vaikuttavia ratkaisuja ministeriöissä, virastoissa, eduskunnassa ja kunnanvaltuustoissa – vaikkapa rakennusalan yritysten hankkeisiin olennaisesti liittyviä kaavoituspäätöksiä.

Kukaan ei pysty selvittämään poliitikkojen ja virkamiesten jääviyttä. Tämä selittää myös Kiviniemen ja muiden poliitikkojen innokkuuden hallintarekisteröinnin avaamisessa.

”Nykyajan suomettuminen on sitä, että suuria konserneja, suursijoittajia ja pörssiyhtiöitä suojellaan. Niitä ei valvota, koska ei haluta keikuttaa venettä”, talousrikospoliisi kiteyttää.

Talousrikostutkijat ja syyttäjänvirasto eivät ole mahtuneet mukaan lakia valmistelevaan työryhmään, koska työryhmän koolla on rajansa. Kuten myös näiden kokoushuoneiden koolla. :D

Eka video n.5.30 eteenpäin
http://fifi.voima.fi/artikkeli/2011/huhtikuu/en-mina-vaan-markkinat
 
Haa, annoin taas oman pienen panokseni monikulttuurisuuden torjuntaan. Ääni meni numerolle 127.
 
Perhana odotan innolla vaalivalvojaisia tänään, näkee miten media on yrittänyt väärentää tuloksia. Persut saa yli 20% äänistä ja jopa 25%.
 
Perhana odotan innolla vaalivalvojaisia tänään, näkee miten media on yrittänyt väärentää tuloksia. Persut saa yli 20% äänistä ja jopa 25%.

Itse en ihan noin isoihin lukuihin usko mutta täytyy sanoa että mielenkiintoisimmat vaalivalvojaiset pitkään aikaan.

Ja jos hallitus muodostetaan pohjalle kokoomus-persut-keskusta ja viskataan vihreät ja rkp pihalle niin hienosti on persut hommansa hoitanut. Persuille suon välittömästi opetusministerin (pakkoruotsi) ja mamuministerin paikat :)
 
Mentor Rankkuri lienee bannattu?

Oma ääneni ja samalla vastalauseeni muunmuuassa mamuiluun annettu, ja ensimmäistä kertaa elämässäni jännittää illan vaaliselvittely.
 
Jännä kyllä illalla nähdä kuinka moni persujen kannattajista oikeasti käy äänestämässä.
 
Back
Ylös Bottom