Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaessani Persuja pelkäsin niiden ajavan näitä:



Kannattaessani Persuja toivoin, ettei siellä eduskunnassa ole vihreitä:

Meni siis päin v*ttua.
Millä ihmeellä liberaaliksi kutsuva puolue voi ajaa tuollaista yksilönsuojaa rajoittavia ehdotuksia.
En olisi uskonut seuratessani päihdepolitiikka ketjua, että Alyssa puollustaisi moista valvontaa.
Millain tuo valvonta toimii, täytyykö autoon asentaa joku mustalaatikko? Minä en varmasti asenna. Hommaan väärrennetyt rekkarit.
Nyt meen salille, on agret kohdallaan. Heippa.
 
Mita hyvaa Kristillisdemokraateissa on? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Se että ne eivät ole vassareita, sossuja, kokkareita, rkpläisiä tai vihreitä.

Mä otan mielelläni älyvapaan linjan abortti ja homoliittokysymyksissä, kunhan vaan saan edes jotenkin järkevän linjan maanpuolustuksesta, asepolitiikasta ja maahanmuuttopolitiikasta. Muilla hallituspuolueilla taas ei ole tarjota yhtään mitään järkilinjaa missään muussa asiassa, kuin ehkä abortti- ja homojutuis, mutta ne ovat vähäpätöisiä pienen linjan kysymyksiä.
 
Mun mielesta on ihan jees jos yksityisautoilua rajoitetaan. Olisin itseasiassa polttoaineveron tilalle mielellaan ottanut erilaisia yksityisautoiluun kohdistuvia maksuja, koska siten julkinen liikenne voitaisiin pitaa edullisena ja samalla kannustaa ihmisia kayttamaan sita sen sijaan etta jokainen ajaa omalla autollaan. Mielestani autoilu on luksusta, josta pitaakin joutua maksamaan.

Ymmarran, etta joillekin ihmisille auto on valttamattomyys esim. tyomatkoille, mutta talloin kulut voi ja tulisikin voida vahentaa verotuksesta.

Oikun kiva. Nyt ei kuitenkaan ole tarjolla sen suurempia verohelpotuksia jengille joka tarvitsee sitä autoa ihan oikeasti(95% Suomen kansasta). Tajuatko paljonko tuollaisen gps-laitteiston asentaminen ja vuosittainen ylläpitäminen maksaa autoilijalle? Datansiirto ei ole myöskään ilmaista ja se on aivan varmaa kuka senkin joutuu maksamaan. Toimiva joukkoliikenne muualla kuin jossain Helsingin keskustassa on Suomessa täysi utopia.

Onhan tuossa omat riskinsa enka sanonutkaan mitaan siita, onko tama malli se paras mahdollinen. En kuitenkaan nae sita mitenkaan kovin hirveana yksityisyyden loukkaamisena. Saahan nykyaan puhelut ja esim. nettiliikenteenkin (kai?) jaljitettya, joten onko autojen paikantaminen nyt niin kovin paha? Jos ei halua etta kukaan tietaa missa olet, kayta fillaria ja jata luuri himaan. Ei mua ainakaan hirveasti loukkaa jos joku saa tietaa etta menin autolla mokille 20.7 klo 13.00.

Voi kauhistus tätä yksinkertaisuutta. Niin totta tosiaan ip osoitteen ja puhelut saa Suomessa jäljittää, JOS OLET RIKOLLINEN. Näiden kahden vertaaminen on kyllä melkoista typeryyttä, sori nyt vaan. Se on kiva jos sulle ei ole väliä että tietääkö isoveli missä sä liikut, mutta pysähdyitkö ajattelemaan että jollekin sillä ehkä mahdollisesti saattaa olla väliä?
 
Mun mielesta on ihan jees jos yksityisautoilua rajoitetaan. Olisin itseasiassa polttoaineveron tilalle mielellaan ottanut erilaisia yksityisautoiluun kohdistuvia maksuja, koska siten julkinen liikenne voitaisiin pitaa edullisena ja samalla kannustaa ihmisia kayttamaan sita sen sijaan etta jokainen ajaa omalla autollaan. Mielestani autoilu on luksusta, josta pitaakin joutua maksamaani.
Ihmisten täytyy liikkua. Miksi yksityisautoilu on huonompi muoto? Miksi pitää subventoida julkisia? Julkiset toimivat vain Helsingissä ja Tampereella. Muualla väestöntiheys on liian pieni.
 
Kyllä toi satelliittipaikannussysteemi kertoo jotain eduskunnan keskimääräisestä älykkyysosamäärästä. On taas niin hävettävän tyhmä suunnitelma.

Ja itse siis kannatan bensaveron nostoa, mutta tämä on vaan vammasta touhua. Ja kaiken kruunaa se että se on taas vihreät (yllätys) johdattamassa meitä poliisivaltion suuntaan.
 
Vihreille ympäristömisiteri!? Suosittelen kaikkia säästämään nyt jo vitusti fygeä tulevia maksua ja varten.
Vihreä poliitikko päättämästä ympäristöstä on yhtä hyvä, kuin ottaa katolinen pappi lastenvahdiksi.
 
Se on sen takia susta jees että olet opiskelija etkä omista ja tarvi autoa (villi arvaus). Sen sijaan tykkäät matkustella. Entäpäs jos turhaa matkustelua rajoitettaisiin. Lentoliikenne on valtavan saastuttavaa. On täysin turhaa että saat opiskella englannissa ja käydä amsterdamissa, tuo vain kuormittaa luontoa, joten sama jos vaikka kiellettäisiin tuollainen matkustelu ;)

(itsellä onneksi 90% matkoistani on työmatkoja joille varmaan saisin Ihmisten Liikkuvuuden Hallinnointi -virastolta matkustusluvan. Ja lopuille 10%:llekkin voin tekaista jonku "työmatka" syyn)

Joissain vihreiden tulevaisuusvisioissahan puhutaan henkilökohtaisesta päästötilistä. En ihmettelisi yhtään, että jossain välissä alettaisiin ajaa jotain tuollaista järjestelmää jossa lihaasyövältä ja autoilevalta mieheltä vietäisiin lento-oikeudet. Minusta onkin hauskaa, että Vihreät puhuvat itsestään liberaalina puolueena, kun oikeasti he ovat se suurin fasistipuolue, joka on aina ajamassa jotain liikkumisen ja sananvapauden vastaisia lakeja.
 
Jos et halua että kukaan murtautuu asuntoosi, nuku taivasalla? Jos et halua että saat kemikaaleja ruuasta elimistöösi, älä syö? Jos et halua että lastasi koulukiusataan, älä laita sitä kouluun? Jos et halua että sun yksityisyyttä perseraiskataan valtion toimesta, tee itsari tai muuta Siperiaan erakoksi?

Mielestani yksityisautoilu on LUKSUSTA, jota ei todellakaan voi verrata ruokaan tai asuntoon. Jaljitinhan tulisi siihen autoon, ei ihmiseen. Ihminen ei ole kiinni autossaan, vaan auto on vain asia minka han sattuu omistamaan.

Se on sen takia susta jees että olet opiskelija etkä omista ja tarvi autoa (villi arvaus). Sen sijaan tykkäät matkustella. Entäpäs jos turhaa matkustelua rajoitettaisiin. Lentoliikenne on valtavan saastuttavaa. On täysin turhaa että saat opiskella englannissa ja käydä amsterdamissa, tuo vain kuormittaa luontoa, joten sama jos vaikka kiellettäisiin tuollainen matkustelu ;)

On mulla ollut auto :) Enka silloin edes tarvinnut sita, kunhan huvikseni ostin ja kaytin vajaan vuoden kun sattui olemaan rahaa...
Kylla matkustelun hinta on nyt jo noussut. Ennen paasin Lontoo-Suomi valia alle sadalla eurolla, nyt pulitan siita lahes sata puntaa. Tuo vertaus "kielletaan matkustelu" vahan nyt ontuu, koska tayskiellosta ei kukaan ole puhunut autoilun kohdalla. Kyse on vain autoilun kallistumisesta, aivan kuten matkustelukin on kallistunut ja tulee varmaan jatkossakin kallistumaan. Eika mua sinansa haittaa, sit teen valintoja ja joko lennan Englanti-Suomi valia harvemmin tai maksan kalliimman lipun, jos on ihan pakko paasta sinne toiseen maahan. Tai sit kaytan junaa :)

Villi veikkaus, asut Kehä kolmosen sisäpuolella? Vai oliko sen ulkopuolella jossakin oikeasti edes välttävästä toimiva joukkoliikenne jota oikeasti joku voi työmatkoihin käyttää?

En asu Helsingissa ollenkaan. Olen asunut Turussa ja eraalla pienella paikkakunnalla muualla etela-suomessa.

Eli jos aletaan yksityisautoilua rajoittamaan, niin sitten pitää luoda se joukkoliikenne ja se ei nyt lähde siitä että mietitään mitkä reitit on kannattavia ja lopetetaan loput. Itse en edes pääsisi töihin bussilla. Tai no pääsee jos molemmista päistä kävelee 1-2 km. Vähän kohtuutonta jos vartin automatka pitäisi vaihtaan 1,5 h matkusteluun julkisilla vain siitä syystä että autoilua pitää rajoittaa. Tuossa kohtaa viimeistään kannattaa lopetta koko työnteko.

Nimenomaan tata hain itsekin takaa. Ei yksityisautoilua kannata rajoittaa samalla kehittamatta julkista liikennetta.

Meni siis päin v*ttua.
Millä ihmeellä liberaaliksi kutsuva puolue voi ajaa tuollaista yksilönsuojaa rajoittavia ehdotuksia.
En olisi uskonut seuratessani päihdepolitiikka ketjua, että Alyssa puollustaisi moista valvontaa.
Millain tuo valvonta toimii, täytyykö autoon asentaa joku mustalaatikko? Minä en varmasti asenna. Hommaan väärrennetyt rekkarit.
Nyt meen salille, on agret kohdallaan. Heippa.

Miksen voisi puolustaa moista valvontaa? Valvonta ei edelleenkaan kohdistu IHMISEEN, vaan autoon. Miksi kaikki olettavat, etta ihminen on yhta kuin autonsa? Omituinen ajatustapa.

Toimiva joukkoliikenne muualla kuin jossain Helsingin keskustassa on Suomessa täysi utopia.

Missa te oikein asutte?? Huomaa, etta jengi ei paljon taalla kayta joukkoliikennetta.... Tai sit odotukset julkisista ovat vahan erilaiset kuin muilla. Esimerkiksi Turussa on aivan loistava joukkoliikenne. En asu keskustassa, mutta paasen kulkemaan bussilla lahes mihin aikaan tahansa. Myos Naantalista jne. ihmiset paasevat Turkuun toihin ihan hyvin julkisilla.

Olen asunut syrjemmallakin, kasvoin paikassa mista meni muistaakseni 4 bussia paivassa lahimpaan kaupunkiin. Aamulla kaksi ja iltapaivalla kaksi. Onhan se vahan, mutta oletan etta jos joku haluaa asua siella Jumalan selan takana, hanella ei ole hinkua viettaa jokainen ilta kaupungissa. Tyomatkoihin nuo bussit eivat olleet mitenkaan ihanteelliset (ellei omistanut 9-5 duunia), mutta siksi tyomatkailua pitaa tukea.
 
Ei kirkon ole mikään pakko näitä vihkiä, jos ovat kirkon oppeja vastaan, mutta entäs maistraatit? Mitä ihmettä maistraatin vihkimisellä on mitään tekemistä kirkon kanssa? Naimisiin muuten mennään käytännössä jokaisessa maailman kolkassa riippumatta siitä onko siellä kristillisiä poppamiehiä vai ei.

Tähän pitää sanoa sen verran, että kirkolla on alentunut tuo kieltäytymisvapaus, koska saavat veroista tuloja. Sitten kun Suomessa kirkko toimii pelkästään yksityisin varoin, voi se kieltäytyä vihkimästä kenet haluaa.
 
Missa te oikein asutte?? Huomaa, etta jengi ei paljon taalla kayta joukkoliikennetta.... Tai sit odotukset julkisista ovat vahan erilaiset kuin muilla. Esimerkiksi Turussa on aivan loistava joukkoliikenne. En asu keskustassa, mutta paasen kulkemaan bussilla lahes mihin aikaan tahansa. Myos Naantalista jne. ihmiset paasevat Turkuun toihin ihan hyvin julkisilla.

Tampereella joukkoliikenne toimii varsin loistavasti niin kauan kuin tarkoitus on päästä vaikkapa sieltä syrjemmältä keskustaan tai toisinpäin. Tilanne näyttäisi mutkistuvan huomattavasti kun tarkoitus on päästä Tamperelaisesta ei-keskustan kaupunginosasta johonkin Tampereen lähikuntaan. Vaihto aiheuttaa kasautuvaa odotusaikaa, reitit menevät ns. kautta rantain ja siltikään kohteeseen asti ei vättämättä pääse. Jos työ on sen luontoista, että sitä ei voi lopettaa tietyllä kellonlyömällä, niin tilanne on entistä vaikeampi.

Jos alle puoli tuntia kestävä työmatka vaihtuu esim. 1,5 tuntia kestäväksi, niin se on aika merkittävä asia päivittäin. Monilla tuntuu olevan käsitys että henkilöauton käyttö on turha ylellisyys, mutta kyllä sen käyttö tulee niin kalliiksi tässä maassa että monet käyttävät sitä käytännössä pakon edessä. Hyvä tietysti omalle kohdalle jos sattuu julkisen kulkemaan kivasti, mutta en silti lähtisi saarnaamaan muille henkilöauton käytöstä.
 
Missa te oikein asutte?? Huomaa, etta jengi ei paljon taalla kayta joukkoliikennetta.... Tai sit odotukset julkisista ovat vahan erilaiset kuin muilla. Esimerkiksi Turussa on aivan loistava joukkoliikenne. En asu keskustassa, mutta paasen kulkemaan bussilla lahes mihin aikaan tahansa. Myos Naantalista jne. ihmiset paasevat Turkuun toihin ihan hyvin julkisilla.

Ihan Suomessa vaan. Kerropa toki mitenkä esimerkiksi 2 lapsen äiti vie ensin joukkoliikenteen avulla lapset päivähoitoon ennen klo 6:30 aamulla, tämän jälkeen menee joukkoliikenteellä töihin seitsemäksi, hakee lapset töiden jälkeen päivähoidosta, käy kaupassa ja menee tämän jälkeen kotiin. Kaikki joukkoliikenteellä siis. Sanotaan vaikka että päivähoitoon on matkaa 5 kilometria, työpaikalle 10 kilometriä ja kauppaan 10 kilometriä.

Olen asunut syrjemmallakin, kasvoin paikassa mista meni muistaakseni 4 bussia paivassa lahimpaan kaupunkiin. Aamulla kaksi ja iltapaivalla kaksi. Onhan se vahan, mutta oletan etta jos joku haluaa asua siella Jumalan selan takana, hanella ei ole hinkua viettaa jokainen ilta kaupungissa. Tyomatkoihin nuo bussit eivat olleet mitenkaan ihanteelliset (ellei omistanut 9-5 duunia), mutta siksi tyomatkailua pitaa tukea.

Hurjaa. Ihmisillä on elämässä muutakin liikkumistarvetta, kuin vain mennä kaupunkiin.
 
Ainoa asia mika tassa uudessa hallituksessa nyppii todella paljon on kristittyjen asema. Miksi ihmeessa niille annetaan noin paljon periksi? Kayvat selkeasti yleista mielipidetta vastaan omilla vanhanaikaisilla mielipiteillaan, mutta silti saavat/saivat tahtonsa lapi. IMO taysin turha puolue, joka ei aja mitaan niin tarkeita asioita etteiko niiden puolestapuhujista voisi luopua.

Kristillisten aborttipykala

Ei sukupuolineutraalia avioliittolakia

Tämä on sitä politiikkaa. Heillä on oma kannatuksensa ja tällä kertaa olivat vaa'ankieliasemassa, joten heillä oli hyvä mahdollisuus pakottaa toiset taipumaan. 6 paikan lisäys hallitukseen kun kuitenkin maksoi vain nuo kaksi asiaa, jotka kaikessa rehellisyydessä eivät ole kokoomuksen ja demareiden parissa kauhean merkityksellisiä.
 
Heh, tämä joukkoliikennekeskustelu on aina huvittavaa. Otetaanpa sellainen hypoteettinen ajatus, että puolet yksityisautoilijoista siirtyy käyttämään joukkoliikennettä. Isoissa kaupungeissa, Suomenkin mittakaavassa, on jo nyt ruuhka-aikoina melkoisen paljon porukkaa liikkumassa joukkoliikenteellä. Miten paljon pitää vuoroja lisätä kattamaan lisääntynyt käyttö? Miten tämä vaikuttaa lippujen hintoihin? Kuinka paljon pitää kuntien ja valtion avustuksia lippuhintoihin vähentää, koska yksityisautoilusta kertyneet verotulot ovat vähentyneet merkittävästi?
 
Jos alle puoli tuntia kestävä työmatka vaihtuu esim. 1,5 tuntia kestäväksi, niin se on aika merkittävä asia päivittäin. Monilla tuntuu olevan käsitys että henkilöauton käyttö on turha ylellisyys, mutta kyllä sen käyttö tulee niin kalliiksi tässä maassa että monet käyttävät sitä käytännössä pakon edessä. Hyvä tietysti omalle kohdalle jos sattuu julkisen kulkemaan kivasti, mutta en silti lähtisi saarnaamaan muille henkilöauton käytöstä.

Ei se autoilu talla hetkella mitenkaan ylivoimaisen kallista kylla ole.

Ihan Suomessa vaan. Kerropa toki mitenkä esimerkiksi 2 lapsen äiti vie ensin joukkoliikenteen avulla lapset päivähoitoon ennen klo 6:30 aamulla, tämän jälkeen menee joukkoliikenteellä töihin seitsemäksi, hakee lapset töiden jälkeen päivähoidosta, käy kaupassa ja menee tämän jälkeen kotiin. Kaikki joukkoliikenteellä siis. Sanotaan vaikka että päivähoitoon on matkaa 5 kilometria, työpaikalle 10 kilometriä ja kauppaan 10 kilometriä.

Sanoinko jossain, etta yksityisautoilu pitaisi kokonaan lopettaa? En sanonut. Ei kaikkia todellakaan voi laittaa kayttamaan julkista, mutta mielestani olisi hyva, jos edes osa siirtyisi kayttamaan sita. Ts. ne, jotka eivat oikeasti autoa tarvitse, kulkisivat bussilla. Tai sitten maksaisivat enemman autoiluharrastuksestaan.
 
Valvonta ei edelleenkaan kohdistu IHMISEEN, vaan autoon. Miksi kaikki olettavat, etta ihminen on yhta kuin autonsa? Omituinen ajatustapa.

Kerrotko, millä tavalla valvonta ei kohdistu ihmiseen, jos systeemin tavoitteena on valvoa tienkäytön maksuvelvollisuutta?

Koska auto ei voi olla maksuvelvollinen, ei valvontaakan ole mielekästä kohdistaa autoon, vaan maksuvelvolliseen, auton välityksellä. Se, että satelliitti havainnoi auton liikkumista ei tarkoita, etteikö valvonnan kohteena voi olla muukin kohde, kuin auto itse.
 
Sanoinko jossain, etta yksityisautoilu pitaisi kokonaan lopettaa? En sanonut. Ei kaikkia todellakaan voi laittaa kayttamaan julkista, mutta mielestani olisi hyva, jos edes osa siirtyisi kayttamaan sita. Ts. ne, jotka eivat oikeasti autoa tarvitse, kulkisivat bussilla. Tai sitten maksaisivat enemman autoiluharrastuksestaan.

En mielestäni ole väittänyt, että olisit sanonut noin. Minä sanoin, että toimiva joukkoliikenne muualla kuin Helsingin keskustassa on täysi utopia, johon sinä rupesit puolustelemaan että kyllähän mäkin pääsen bussilla keskustaan ja blaa blaa blaa. Selvästikkään sulla ei ole mitään käsitystä minkälaisia liikkumistarpeita ihmisillä on. Suurinta osaa näistä ei hoideta joukkoliikenteellä. Työmatkat ovat yksi tälläinen asia ja se on sentään melko merkittävä matkustustarve.

Ja muuten..

Miksen voisi puolustaa moista valvontaa? Valvonta ei edelleenkaan kohdistu IHMISEEN, vaan autoon. Miksi kaikki olettavat, etta ihminen on yhta kuin autonsa? Omituinen ajatustapa.

Priceless heitto, siguainesta ja silleen.
 
Ei se autoilu talla hetkella mitenkaan ylivoimaisen kallista kylla ole.

Onko sinulla autoa? Ei se autoilu ehkä vaikuta kalliilta jos ei autoa käytä, mutta bensa maksaa nykyisin jo aika lailla, minkä lisäksi tulee vakuutukset, autovero ja lisäksi autoa pitää enemmän tai vähemmän korjata jatkuvasti, rengaita, öljyä ja kulutusosia kuluu, auton arvo laskee jne.
 
Back
Ylös Bottom