- Liittynyt
- 22.2.2011
- Viestejä
- 4 181
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mita hyvaa Kristillisdemokraateissa on? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Mun mielesta on ihan jees jos yksityisautoilua rajoitetaan. Olisin itseasiassa polttoaineveron tilalle mielellaan ottanut erilaisia yksityisautoiluun kohdistuvia maksuja, koska siten julkinen liikenne voitaisiin pitaa edullisena ja samalla kannustaa ihmisia kayttamaan sita sen sijaan etta jokainen ajaa omalla autollaan. Mielestani autoilu on luksusta, josta pitaakin joutua maksamaan.
Ymmarran, etta joillekin ihmisille auto on valttamattomyys esim. tyomatkoille, mutta talloin kulut voi ja tulisikin voida vahentaa verotuksesta.
Onhan tuossa omat riskinsa enka sanonutkaan mitaan siita, onko tama malli se paras mahdollinen. En kuitenkaan nae sita mitenkaan kovin hirveana yksityisyyden loukkaamisena. Saahan nykyaan puhelut ja esim. nettiliikenteenkin (kai?) jaljitettya, joten onko autojen paikantaminen nyt niin kovin paha? Jos ei halua etta kukaan tietaa missa olet, kayta fillaria ja jata luuri himaan. Ei mua ainakaan hirveasti loukkaa jos joku saa tietaa etta menin autolla mokille 20.7 klo 13.00.
Ihmisten täytyy liikkua. Miksi yksityisautoilu on huonompi muoto? Miksi pitää subventoida julkisia? Julkiset toimivat vain Helsingissä ja Tampereella. Muualla väestöntiheys on liian pieni.Mun mielesta on ihan jees jos yksityisautoilua rajoitetaan. Olisin itseasiassa polttoaineveron tilalle mielellaan ottanut erilaisia yksityisautoiluun kohdistuvia maksuja, koska siten julkinen liikenne voitaisiin pitaa edullisena ja samalla kannustaa ihmisia kayttamaan sita sen sijaan etta jokainen ajaa omalla autollaan. Mielestani autoilu on luksusta, josta pitaakin joutua maksamaani.
Jaahans, niin vaan sekin päivä pian koittaa, jolloin tässä maassa sekä puolustusvoimien ylipäällikkö että puolustusministeri ovat akkoja.
Se on sen takia susta jees että olet opiskelija etkä omista ja tarvi autoa (villi arvaus). Sen sijaan tykkäät matkustella. Entäpäs jos turhaa matkustelua rajoitettaisiin. Lentoliikenne on valtavan saastuttavaa. On täysin turhaa että saat opiskella englannissa ja käydä amsterdamissa, tuo vain kuormittaa luontoa, joten sama jos vaikka kiellettäisiin tuollainen matkustelu ;)
(itsellä onneksi 90% matkoistani on työmatkoja joille varmaan saisin Ihmisten Liikkuvuuden Hallinnointi -virastolta matkustusluvan. Ja lopuille 10%:llekkin voin tekaista jonku "työmatka" syyn)
Jos et halua että kukaan murtautuu asuntoosi, nuku taivasalla? Jos et halua että saat kemikaaleja ruuasta elimistöösi, älä syö? Jos et halua että lastasi koulukiusataan, älä laita sitä kouluun? Jos et halua että sun yksityisyyttä perseraiskataan valtion toimesta, tee itsari tai muuta Siperiaan erakoksi?
Se on sen takia susta jees että olet opiskelija etkä omista ja tarvi autoa (villi arvaus). Sen sijaan tykkäät matkustella. Entäpäs jos turhaa matkustelua rajoitettaisiin. Lentoliikenne on valtavan saastuttavaa. On täysin turhaa että saat opiskella englannissa ja käydä amsterdamissa, tuo vain kuormittaa luontoa, joten sama jos vaikka kiellettäisiin tuollainen matkustelu ;)
Villi veikkaus, asut Kehä kolmosen sisäpuolella? Vai oliko sen ulkopuolella jossakin oikeasti edes välttävästä toimiva joukkoliikenne jota oikeasti joku voi työmatkoihin käyttää?
Eli jos aletaan yksityisautoilua rajoittamaan, niin sitten pitää luoda se joukkoliikenne ja se ei nyt lähde siitä että mietitään mitkä reitit on kannattavia ja lopetetaan loput. Itse en edes pääsisi töihin bussilla. Tai no pääsee jos molemmista päistä kävelee 1-2 km. Vähän kohtuutonta jos vartin automatka pitäisi vaihtaan 1,5 h matkusteluun julkisilla vain siitä syystä että autoilua pitää rajoittaa. Tuossa kohtaa viimeistään kannattaa lopetta koko työnteko.
Meni siis päin v*ttua.
Millä ihmeellä liberaaliksi kutsuva puolue voi ajaa tuollaista yksilönsuojaa rajoittavia ehdotuksia.
En olisi uskonut seuratessani päihdepolitiikka ketjua, että Alyssa puollustaisi moista valvontaa.
Millain tuo valvonta toimii, täytyykö autoon asentaa joku mustalaatikko? Minä en varmasti asenna. Hommaan väärrennetyt rekkarit.
Nyt meen salille, on agret kohdallaan. Heippa.
Toimiva joukkoliikenne muualla kuin jossain Helsingin keskustassa on Suomessa täysi utopia.
Ei kirkon ole mikään pakko näitä vihkiä, jos ovat kirkon oppeja vastaan, mutta entäs maistraatit? Mitä ihmettä maistraatin vihkimisellä on mitään tekemistä kirkon kanssa? Naimisiin muuten mennään käytännössä jokaisessa maailman kolkassa riippumatta siitä onko siellä kristillisiä poppamiehiä vai ei.
Missa te oikein asutte?? Huomaa, etta jengi ei paljon taalla kayta joukkoliikennetta.... Tai sit odotukset julkisista ovat vahan erilaiset kuin muilla. Esimerkiksi Turussa on aivan loistava joukkoliikenne. En asu keskustassa, mutta paasen kulkemaan bussilla lahes mihin aikaan tahansa. Myos Naantalista jne. ihmiset paasevat Turkuun toihin ihan hyvin julkisilla.
Missa te oikein asutte?? Huomaa, etta jengi ei paljon taalla kayta joukkoliikennetta.... Tai sit odotukset julkisista ovat vahan erilaiset kuin muilla. Esimerkiksi Turussa on aivan loistava joukkoliikenne. En asu keskustassa, mutta paasen kulkemaan bussilla lahes mihin aikaan tahansa. Myos Naantalista jne. ihmiset paasevat Turkuun toihin ihan hyvin julkisilla.
Olen asunut syrjemmallakin, kasvoin paikassa mista meni muistaakseni 4 bussia paivassa lahimpaan kaupunkiin. Aamulla kaksi ja iltapaivalla kaksi. Onhan se vahan, mutta oletan etta jos joku haluaa asua siella Jumalan selan takana, hanella ei ole hinkua viettaa jokainen ilta kaupungissa. Tyomatkoihin nuo bussit eivat olleet mitenkaan ihanteelliset (ellei omistanut 9-5 duunia), mutta siksi tyomatkailua pitaa tukea.
Ainoa asia mika tassa uudessa hallituksessa nyppii todella paljon on kristittyjen asema. Miksi ihmeessa niille annetaan noin paljon periksi? Kayvat selkeasti yleista mielipidetta vastaan omilla vanhanaikaisilla mielipiteillaan, mutta silti saavat/saivat tahtonsa lapi. IMO taysin turha puolue, joka ei aja mitaan niin tarkeita asioita etteiko niiden puolestapuhujista voisi luopua.
Kristillisten aborttipykala
Ei sukupuolineutraalia avioliittolakia
Jos alle puoli tuntia kestävä työmatka vaihtuu esim. 1,5 tuntia kestäväksi, niin se on aika merkittävä asia päivittäin. Monilla tuntuu olevan käsitys että henkilöauton käyttö on turha ylellisyys, mutta kyllä sen käyttö tulee niin kalliiksi tässä maassa että monet käyttävät sitä käytännössä pakon edessä. Hyvä tietysti omalle kohdalle jos sattuu julkisen kulkemaan kivasti, mutta en silti lähtisi saarnaamaan muille henkilöauton käytöstä.
Ihan Suomessa vaan. Kerropa toki mitenkä esimerkiksi 2 lapsen äiti vie ensin joukkoliikenteen avulla lapset päivähoitoon ennen klo 6:30 aamulla, tämän jälkeen menee joukkoliikenteellä töihin seitsemäksi, hakee lapset töiden jälkeen päivähoidosta, käy kaupassa ja menee tämän jälkeen kotiin. Kaikki joukkoliikenteellä siis. Sanotaan vaikka että päivähoitoon on matkaa 5 kilometria, työpaikalle 10 kilometriä ja kauppaan 10 kilometriä.
Valvonta ei edelleenkaan kohdistu IHMISEEN, vaan autoon. Miksi kaikki olettavat, etta ihminen on yhta kuin autonsa? Omituinen ajatustapa.
Sanoinko jossain, etta yksityisautoilu pitaisi kokonaan lopettaa? En sanonut. Ei kaikkia todellakaan voi laittaa kayttamaan julkista, mutta mielestani olisi hyva, jos edes osa siirtyisi kayttamaan sita. Ts. ne, jotka eivat oikeasti autoa tarvitse, kulkisivat bussilla. Tai sitten maksaisivat enemman autoiluharrastuksestaan.
Miksen voisi puolustaa moista valvontaa? Valvonta ei edelleenkaan kohdistu IHMISEEN, vaan autoon. Miksi kaikki olettavat, etta ihminen on yhta kuin autonsa? Omituinen ajatustapa.
Ei se autoilu talla hetkella mitenkaan ylivoimaisen kallista kylla ole.