Tää nyt on vähän sama kun sanoisin, että on valitettavaa kun tyhmätkin saavat äänestää. Tätä ja kompromisseja kun demokrotia valitettavasti on. Niin kauan kun meillä on jonkun sortin vasemmistoa, niin olen iloinen ettei yksi puolue yksinään saa tuolla huushollata (tai no jos se olisi oma puolueeni niin tuskin narisisin).
Olet totaalisen väärässä. Se ei ole mitään demokratiaa, että Kokoomus sanelee ehdot muiden puolueiden kannasta. Vielä vähemmän demokratiaa on se, että puolueet tekevät päinvastoin kuin heitä äänestäneet kansalaiset olisivat tahtoneet.
Suomessa on joku todella omituinen käsitys siitä, että vähemmistövalta olisi demokratiaa. Sitähän meillä Suomessa nämä "kompromissit" tarkoittavat. Vähemmistövaltaa, mietippä vaikka RKP:n asemaa ja pakkoruotsia. Oikeata demokratiaa, eli enemmistövaltaa pidetään täällä jopa epädemokraattisena asiana. Herrasiunaa jos enemmistö pääsisi päättämään asioista haluamallaan tavalla, sehän sortaisi vähemmistöjä, iik! Samaan aikaan kuitenkin kukaan ei välitä siitä, että vähemmistö tekee täsmälleen samaa, mutta enemmistölle. Vähemmistösorto hyvä, enemmistösorto paha paha!
Ei. Tuolla ei saada aikaan yhtään mitään. Asioista on pystyttävä neuvottelemaan. Itse olen monessa asiassa hyvin mustavalkoinen, siinä mielessä ymmärrän tämän kyllä. Yksilötasolla voi toimiakin, jos ei joudu vastaamaan kuin omista asioistaan. Suuremmalla mittakaavalla ehdottomuudella ei saavuteta juuri mitään. Itsekin olisin mielelläni nähnyt persut hallituksessa kantamassa vastuuta ja vaikuttamassa mm. maahanmuutto asioihin, sekä nostamassa kotihoidontukea.
Haist nyt jo. Esimerkiksi tässä portugaliasiassa valiokunnan "kompromissi" oli tyyliä - otetaanko tunti turpiin vai puol tuntia perseeseen. Ei ollut mitään "kyllä - ei - tyhjä"-äänestystä asiasta vaan oli "huono vaihtoehto - toinen huono vaihtoehto - tyhjä"-äänestys. Demokratiaa? Anna kun setä vähän nauraa.