Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo varmaan kannattaa tehdä muutama kierto ja nähdä nouseeko treenipainot ennen kuin tekee hätiköityjä johtopäätöksiä. R-P:t on käytössä, ja treenit tuntuu todella raskailta, ainoastaan treeninjälkeinen lihaskipu puuttuu ja siksi tuntuu, että treeni ei mene välttämättä perille.

Konna sanoi:
Joo varmaan kannattaa tehdä muutama kierto ja nähdä nouseeko treenipainot ennen kuin tekee hätiköityjä johtopäätöksiä. R-P:t on käytössä, ja treenit tuntuu todella raskailta, ainoastaan treeninjälkeinen lihaskipu puuttuu ja siksi tuntuu, että treeni ei mene välttämättä perille.

Onhan toi lihaskipu aika yksilöllistä. Tuntuuko muutenkaan minkäänlaista yleistä väsymystä? Kannattaa tosiaan odottaa toista kiertoa ja katsoa nouseeko tulokset. Suosittelen lisäämään heti toiseen kiertoon painoja kaikkiin liikkeisiin, varsinkin jos olet saanut kohtuullisen määrän toistoja niissä. Itselläni ainakin kehitys oli todella hyvää ekassa blastissa. Saa nyt katsoa tämän viikon jälkeen kun alkaa toinen blasti, jatkaako tulokset samaa huimaa kasvua.

Olen nyt ottanut cruisingin todella kevyesti ja latautunut seuraavaan blastiin. Tuntuu kyllä tämä DCn metodit purevan todella hyvin. Paino on todellakin noussut 6 kiloa ja en voi kyllä sanoa, että näkyvää rasvaa olisi ilmestynyt. Venytykset auttaa palautumisessa, mutta lisäksi tuntuu että niistä on saanut uutta muotoakin lihaksiin. Varsinkin rinta ja etureidet tuntuvat menneen roimasti eteenpäin.

Onhan toi lihaskipu aika yksilöllistä. Tuntuuko muutenkaan minkäänlaista yleistä väsymystä?

Ei sitten mitään. Ennen treenasin kolmejakoisella kaksi treeniä + 1 lepoa ohjelmalla. Treenit kesti noin tunnin ja joka treeneissä joka lihasryhmä ainakin yhdessä liikkeessä failureen. Voimat kasvoivat aikalailla ja oli semmoinen sopiva määrä kipua aina seuraavana päivänä.

Ymmärtäähän sen toisaalta, DC:ssä on sarjoja niin vähän, jotta palautumiseen käytettävissä oleva aika riittäisi. Koskaan ei siis ole tarkoituskaan treenata "loppuun saakka". Olenhan ymmärtänyt oikein?

Kannattaa tosiaan odottaa toista kiertoa ja katsoa nouseeko tulokset. Suosittelen lisäämään heti toiseen kiertoon painoja kaikkiin liikkeisiin, varsinkin jos olet saanut kohtuullisen määrän toistoja niissä.

Jep. Jos en saa toisella syklillä jokaiseen syklin ensimmäisen päivän liikkeeseen 2,5 kiloa painoa lisää, niin minä palaan takaisin kolmijakoiseeni :)

Konna sanoi:
Ymmärtäähän sen toisaalta, DC:ssä on sarjoja niin vähän, jotta palautumiseen käytettävissä oleva aika riittäisi. Koskaan ei siis ole tarkoituskaan treenata "loppuun saakka". Olenhan ymmärtänyt oikein?

Periaatteessa on juuri tarkoitus treenata lihas niin loppuun kuin mahdollista (Tai itseasiassa niin hyvin, että kerkeää juuri palautua seuraavan treeniin). Itsellä tämä on toteutunut todella hyvin RP-sarjojen ja joskus jopa suorien&staattisen pidon avulla. Myös etureisien raskaan sarjan ja widowmakerin jälkeen ei voisi kuvitellakaan treenaavansa enään yhtään mitään, puhumattakaan pohjesarjasta.

Konna sanoi:
Jep. Jos en saa toisella syklillä jokaiseen syklin ensimmäisen päivän liikkeeseen 2,5 kiloa painoa lisää, niin minä palaan takaisin kolmijakoiseeni

Mitä on foorumeilta lukenut ja itse kokenut, niin tämä ohjelma on kyllä toiminut kaikilla todella hyvin, mikäli kaikki asiat ovat olleet kunnossa (treeni, venytykset, SYÖMINEN ja lepo). Kyllä luulen, että jos kehitystä ei tapahdu niin joku noista ei välttämättä onnistu täysin.
:rock:

Mielenkiintoinen uutuus tässä treenissä on, että jos lihaskipua tulee, se tulee vasta yhden välipäivän jälkeen :)

Niin varmaan yksi hyvin mahdollinen syy siihen, että treeni ei tunnu menevän perille, on sairasteluni tuossa viikko sitten ja parin viikon totaalinen treenitauko. Ottanee muutaman treenikerran ennen kuin noista on palautunut ihan täysin.

Uskoisin kyllä jokaisen osa-alueen olevan kunnossa. Ruokapuolella ei ehkä joka päivä tule kaloreita ihan tarpeeksi, proteiinia ja rasvoja kuitenkin varmasti se mitä pitääkin.

Lisäksi luulen että noissa R-P sarjoissa olen pitänyt liian pitkiä taukoja. Muistaakseni jossakin kirjoituksessa mainittiin sopivaksi väliksi 12-15 syvää hengitystä. Luulisin, että minulle sopivampi paussi olisi noin puolet tuosta.

Miten staattinen pito tarkalleen ottaen tehdään? Pitääkö nivelien olla täysin lukitut vai pidetäänkö käsivarsia aavistus koukussa? Voiko staattisia pitoja tehdä esim. jalkakyykyn loppuun? Voisi olla varsin tehokas jollain 6-8 toiston kuormalla.

Konna sanoi:
Mielenkiintoinen uutuus tässä treenissä on, että jos lihaskipua tulee, se tulee vasta yhden välipäivän jälkeen :)
Itse olen huomannut kunnon treenikivun alkavan noin 24 tuntia treenin jälkeen.

Konna sanoi:
Niin varmaan yksi hyvin mahdollinen syy siihen, että treeni ei tunnu menevän perille, on sairasteluni tuossa viikko sitten ja parin viikon totaalinen treenitauko. Ottanee muutaman treenikerran ennen kuin noista on palautunut ihan täysin.
Tämä voi vaikuttaa tosiaan siihen, ettei kaikkia tehoja saa puristettua ulos.

Konna sanoi:
Uskoisin kyllä jokaisen osa-alueen olevan kunnossa. Ruokapuolella ei ehkä joka päivä tule kaloreita ihan tarpeeksi, proteiinia ja rasvoja kuitenkin varmasti se mitä pitääkin.
Toi proteiinin saanti on kyllä ehdottomasti tärkein. Vaikka olen välillä ollut kohtuullisen vähillä kaloreilla, niin silti olen palautunut hyvin korkean proteiinin saannin avulla.

Konna sanoi:
Lisäksi luulen että noissa R-P sarjoissa olen pitänyt liian pitkiä taukoja. Muistaakseni jossakin kirjoituksessa mainittiin sopivaksi väliksi 12-15 syvää hengitystä. Luulisin, että minulle sopivampi paussi olisi noin puolet tuosta.
Tuo 12-15 syvää hengitystä voi todellakin olla liian pitkä aika. Se voi venyä todella helposti yli 30 sekunnin. Itse olen yrittänyt tehdä seuraavan sarjan n. 20 sekunnin päästä. Toki tämä hieman vaihtelee.

Konna sanoi:
Miten staattinen pito tarkalleen ottaen tehdään? Pitääkö nivelien olla täysin lukitut vai pidetäänkö käsivarsia aavistus koukussa? Voiko staattisia pitoja tehdä esim. jalkakyykyn loppuun? Voisi olla varsin tehokas jollain 6-8 toiston kuormalla.
Nivelet eivät ole lukitut vaan paino on täysin lihaksilla. Eli etsit liikeestä vain Danten mainitseman strenght rangen. Elikkäs vaikka olkapäissä tämä kohta voi olla noin 20 senttiä yläasennosta. Noi kohdat löytyy loppujen lopuksi aika helposti. En kyllä suosittele staattista pitoa jalkaliikkeisiin. Muistathan että etureisille tehdään kaksi sarjaa, eli ei RP niihin. Tosin joku on joskus tuntunut tekevän RP esim prässissä, mutta vapailla painoilla ei ikinä. Parempi on tehdä ensin tiukka 4-8 (vapailla) tai 6-10 (laitteilla) ja sitten se widowmaker sarja, jossa tehdään ensin 10 toistoa putkeen ja sitten aletaan yläasennossa lepäileen aina välillä (jalkoja ei tietenkään lukita).

toolate sanoi:
Enpä kyllä tiedä miten hauiksia venyttäisi painoilla. Itse olen käyttänyt tankoa ja omaa vartaloa venytykseen ja hyvin menee perille. Ojentajia venytän istumalla scott-penkissä selkä tukea vasten ja kaveri antaa käsiini ison käsipainon. Nykyisin tämäkin jo tuntuu hyvälle (tai pahalle, miten sen nyt ottaa)

Itsellä toimi hauikselle hyvin venytys, jossa otetaan käsipaino käteen siten, että tangon painopiste on jossain etusormen kohdalla (ks. Tomin punttitreeni). Oikeaa hauista venytettäessä vasen ranne/nyrkki oikean ojentajan taakse tueksi. Käsivarsi on tällöin jossain 15 asteen kulmassa kroppaan nähden.

Ojentajat on aina venyneet parhaiten ylätaljassa köydellä, siten että seisoo selkä painoihin päin ja vaijeri tulee pään takaa.

Toinen voisi olla yhdellä käsipainolla pull-overin ala-asennossa venyttäminen. Tämä ei toimi kyllä kaikilla.

Laitetaan nyt aina välillä tilannepäivitystä treenistä:

Eilen aloitin taas blastin kahden viikon kevyen cruisingin jälkeen. Arvioin ennen treeniä, että voimatasot olisivat suunilleen samassa missä ennen cruisingia, mutta yllätykseksi sarjat paranivat ja jopa reilusti (hieman paremmin kuin itse blastilla). Elikkäs tuntuu siltä että, toi 4 blastia 1 cruisingi sopii mulle hyvin ja tulenkin käyttämään tätä jatkossa. Tämä blasti mennään vielä extra kaloreilla ja sitten siirrytään DCn dietti versioon. Tuntuu kyllä DC:n metodit toimivan hyvin. Tällä treenillä taidetaankin mennä sitten jonkun aikaa. :rock:

toolate sanoi:
Eilen aloitin taas blastin kahden viikon kevyen cruisingin jälkeen.

Millaisilla kaloreilla teit cruisingin ja blastin? Ajattelin vaan, josko tuohon cruisailuvaiheeseen voisi yhdistää kevyen dieetin. Toki lihaa saattaisi gramma tai kaksi lähteä mikäli sarjoja ei viedä ihan loppuun asti mutta eiköhän ne takaisin saada :)

Rock^ sanoi:
Millaisilla kaloreilla teit cruisingin ja blastin? Ajattelin vaan, josko tuohon cruisailuvaiheeseen voisi yhdistää kevyen dieetin. Toki lihaa saattaisi gramma tai kaksi lähteä mikäli sarjoja ei viedä ihan loppuun asti mutta eiköhän ne takaisin saada :)

Blasti meni selkeästi plussakaloreilla (eksaktia määrää en voi kertoa kun lasken vaan proteiinit). Cruisingin tein selkeästi pienemmillä kaloreilla, ehkä jopa miinuksilla. Ensimmäisessä 4 treenissä cruisingissa en tehnyt sarjoja loppuun asti. Tein vain kevyemmillä painoilla ja jätin 1-2 toistoa varaa. Kaksi viimeistä treeniä cruisingissa vedin sitten melkein tai kokonaan loppuun. Tämä sen takia, että totuin taas kovempaan rutistukseen ennen blastia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kahden viikon kruisailu takana ja tänään alkaa blasti nro 3.

Aamupaino tänään 100.9 kg eli vajaa kilo lähti pois kruisingin aikana. Treenit vedin todella kevyesti, mutta syömiset pysyi lähes samana kuin blastin aikana eli pelkällä syömisellä ei paino näemmä ylhäällä pysynyt.

Jos edellisten blastien tapaan mennään niin 105 koogee pitäis tulla tän blastin aikana täyteen. Uusia treeniliikkeitä otan tähän blastiin mukaan vaihtelun vuoksi ja lisäravinnepuolella käytän extra hihi-tuotteena SANin CM2 esteri molekyyli ionisuodatin vaihdettua greatiinia.

Eilen siis ensimmäinen treeni ja taas pystyin lisäämään sarjapainoja.
Kevyitten viikkojen aikana siis voimat kasvoivat.

Mites muilla etenee? Hulkki vetää dieetti versiota vai?

Eipä tässä mitään mullistavaa kerrottavaa ole. Vedin dieettiversiota nelisen viikkoa korkeilla kaloreilla ja rasvaa paloi silti 0.5 kg viikossa pois, ja tulokset nousivat joka liikkeessä.

Perään tuli tosin sitten parin viikon cruise, jonka aikana paino putoaa aina, ja päälle vielä yllättäviä koulukiireitä ja muutto. Sellaiseen 1.5 viikkoon en oikeastaan saanut nukuttua tai syötyä aivan täysin kunnolla, ja joissain liikkeissä tuli takapakkiakin.

Nyt olen saanut syötyä ja jossain määrin nukuttuakin kunnolla kolme viikkoa, ja tulokset ovat tulleet hyvin takaisin:

- Mave 215 kg x 7
- Vinopenkki 120 kg x 8
- Suorin jaloin mave 172.5 kg x 12
- Jalkaprässi (kelkka 280 kg) 220 kg x 8, 150 kg x 22

Aamupaino viime sunnuntaina 104 kg. Ajattelin tällä kertaa nostaa painon ainakin 108 kiloon ennen kuin ryhdyn taas dieettaamaan.

Ootteko seurannut lihasten kasvua mittanauhalla vai pelkästään tuota treenipainojen kasvua DC:lla treenatessa?

Konna sanoi:
Ootteko seurannut lihasten kasvua mittanauhalla vai pelkästään tuota treenipainojen kasvua DC:lla treenatessa?
Mittanauha on kohtuullisen turha väline yksinomaan jo sen takia että lihasta saa tulla ympäri kroppaa aika monta kiloa ennen kuin senttejä tulee niin paljon lisää, ettei niitä voi pistää mittausvirheen piikkiin. Lisäksi tajusin että ympärysmitoilla ei ole kehonrakennuksessa paskankaan merkitystä, kun reisien ympärysmitta oli jo pari vuotta sitten yli 70 cm vaikka todellisuudessa ne eivät ole koskaan näyttäneet riisitautisen koipia paksummilta.

Hulkki sanoi:
Mittanauha on kohtuullisen turha väline yksinomaan jo sen takia että lihasta saa tulla ympäri kroppaa aika monta kiloa ennen kuin senttejä tulee niin paljon lisää, ettei niitä voi pistää mittausvirheen piikkiin. Lisäksi tajusin että ympärysmitoilla ei ole kehonrakennuksessa paskankaan merkitystä, kun reisien ympärysmitta oli jo pari vuotta sitten yli 70 cm vaikka todellisuudessa ne eivät ole koskaan näyttäneet riisitautisen koipia paksummilta.
Kylläkai sillä mittanauhallakin jotain selkoo kehityksestä saa, aina vaan paino ja sentit ylös :), vaikkei niillä mitään merkitystä olekaan niin onhan se mukava tietää että onko kehitystä tapahtunut.

Tuolla IntenseMusclen sivuillakos Dante nykyään kirjoittelee vaiko missä milloinkin?

Muscle Mayhemillähän oli se pitkä Dogg Logg jossa Dante kirjoitteli, mutta se threadi on nykyään aika kuollut...

cartman74 sanoi:
Tuolla IntenseMusclen sivuillakos Dante nykyään kirjoittelee vaiko missä milloinkin?

Muscle Mayhemillähän oli se pitkä Dogg Logg jossa Dante kirjoitteli, mutta se threadi on nykyään aika kuollut...

Kyllä Danta on vielä molemmilla foorumeilla näyttänyt kirjoittelevan.

Suositut

Back
Ylös Bottom