Dippi ja lisäpainojen käyttö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joskus kun alotin ton dipin reenaamisen niin mullakin tuli rintalasta kiipeeks ja oli jumissa, kk meni ettei pystynyt panostamaan rinnan eikä selän reeniin. Jätin liikkeen pois.

Sitten kuulin että dipit kannattaa tehdä enempi ojentajilla. Hyvällä ryhdillä, selkäsuorassa, katse yläviistoon joka auttaa pitämään selän suoremmassa. Liikettä ei alle 90 asteen.

Aluks kannattaa keskittyä tekniikkaan ja sit nostaa painoja.
Itse teen nykyään raskaamman liikkeen ensin esim. kapea pena ja sitten vasta dippi. Paikat lämmitellään hyvin ennen dippailua!

Mulla on tota samaa kipuu rintalastassa.. mut se tulee välil töissäkii jos nostelee jotaa esineitä tietyllä liikeradalla missä rintaa joutuu käyttämää.. Nyt oon jättäny dipin pois mut kipu ei oo lähteny millää.. koht kk ilman dippii..

Kyllä mullakin olkapäät tuntuu liian leveällä otteella ja liian pystyssä asennossa. Mutta se "tuntu" on samanlaista kuin hauiskäännössä hauiksen tunto.

itte en oo tehny dippejä just ton kivun takia tuntuu että rintalasta napsahtais halki tai jotai. perseest...:david:

Mulla se toimii kun tekee maltilla ja pää pystyssä...menee suoraan ojentajiin. Liika etunoja siirtää tehoja rinnalle ja sehän siinä koskee. Eli pystyssä ja keskittyy ojentajiin.

Otin dipit käyttöön tässä joku aika sitten. Joskus ole tehnyt vaan omalla painolla muutaman sarjan mutta aika satunnaista. Mulla on pirun jäykät olkapäät mutta ei ainakaan vielä mitään ongelmia. 5 toiston sajoja oon tehnyt rintatreenin jälkeen ojentajiin siirryttäessä mahollisimman pystyssä asennossa lisäpainoilla.

Itsellä dippi ei ota ikävästi niveliin isommillakaan lisäpainoilla, kunhan vetää kyynerpäät "kylkiin", siis tekee liikkeen ojentajilla eikä anna kyynerpäiden levitä sivuille. Tällöin olkapäät eivät rutise ja pauku. Lisäksi luonnollisesti kannattaa laskeutua vain niin alas, mikä tuntuu itselle luonnolliselta. Oma liikkuvuus sallii 90 asteeseen dippailun.

ihmettelen kovasti tota neuvomista mulla näin ku kukaan ei o saman lainen!
ja dipit kunniaan yksi kaikkien aikojen parhaista liikkeistä!
ja painojahan käytetään sen mukaan mitä ominaisuutta halutaan reenailla

ihmettelen kovasti tota neuvomista mulla näin ku kukaan ei o saman lainen!
ja dipit kunniaan yksi kaikkien aikojen parhaista liikkeistä!
ja painojahan käytetään sen mukaan mitä ominaisuutta halutaan reenailla
täysin samaa mieltä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eivät tietenkään kaikki ole samanlaisia eikä yksi tapa tehdä asiat ole ainoa oikea. Sitä paitsi esitin tavan, jolla itse pystyn tekemään liikkeen ongelmitta, en väittänyt sitä ainoaksi tavaksi. Kokemusten jakaminen tuskin kuitenkaan on kiellettyä?

Ite käytän dipissä 30-40kg lisäpainoja, lasken lähellä 90 astetta, sarjat noin 8-10. Ei mitään ongelmaa ollu ikinä olkapäiden kanssa vaikka viikoittain aina tehty. Kuningas liike ojentajille! :)

Tein 3kk sitte dippiä 60kgn lisäpainoilla , yks kokonainen ja seuraavaa ei enää jaksanu, no ei siinä mitään ihan hyvältä tuntu .. sitte ensviikolla kun koitin uudestaan tehdä vähä pienemmillä lisäpainoilla sarjoja , niin huomasin että rintalasta kipeänä kun tein dippiä.. sitte lopetin dippailun kun kipu jatkui vain dipissä , ja nyt kun koitin viimmeviikolla niin vieläkin löyty pientä kipua! Kummaa eikö?:itku:

Noi olkapää- ja rintakivut johtuu yleensä siitä et lasketaa liian alas, ja se kuin syvälle voit laskea riippuu iha omasta liikkuvuudesta. Eli laskee sen verran alas kunnes alkaa tuntua pientä kiristystä etuolkapäissä/rinnan seudulla, mikä ny ekana kanittaa kelläkin, siinä vaiheessa suunta ylöspäin viimestään. Ja ei niiden kyynärpäiden pidä sielä kyljissä olla liimattuna hyvin voi jos esim "V-telineessä?" tekee ni kyynärpäät osottaa sen tangon suuntasesta eli on vähä ulospäin molemmat tärkeintä kumminki et ne on kontrollissa eikä rupee kesken liikkeen hakemaa erisuuntiin.

Ite aloin tekemään dippejä vasta vähän aikaa sitte ku salille ilmesty uus dippi teline. Ennen ei pystyny tekee ku tuntu et olkapäät ois hajonnu heti, tällä hetkellä saan 20kg lisäpainolla jotain kutosia. Kyl se taitaa johtua kahvojen leveydestä aika paljon, viel ei ainakaa oo ollu mitää ongelmia vaikka entuudestaan olkapää vamma löytyykin.

Nostan nyt muinaista ketjua, mutta en viitsinyt uuttakaan tehdä kun näitä ketjuja löytyi jo valmiiksi melko nippu. Pientä kyssäriä tekniikasta:

Tässä on nyt parhaimmillaan ollut reilu 30kg vyöllä 8 toiston dippisarjoissa, mikä on muihin voimiin / kokoon nähden melko paljon (näin omalla tasolla, pakkis erikseen :D). Kaveri huomautti tuossa tehtyäni sarjan, että vartalo tuppaa "tippumaan" tuonne olkapäiden väliin varsinkin sarjan loppua kohden. Asento siis käytännössä sama, kuin vetäisi olkapäät korviin ja dippaisi. Tätä pystyn välttämään kun oikein keskityn asiaan, mutta se kyllä rajoittaa sarjapainojen käyttöä jonkin verran. Kysymys siis lähinnä se, että onko tämä haitallista ja tapahtuuko muille samaa? Onko parasta suosiolla tiputtaa painoja ja alkaa tehdä paremmalla ryhdillä koko liike?

Niin, ja monesti kun näkee jengin tekevän 30kg+ vyöllä sarjaa niin lähes aina jätetään toistot vajaaksi. Itse tehnyt tuohon suoraan kulmaan ilman olkapäävammoja, mutta pitäisikö jatkon kannalta jättää korkeammaksi?

75kg*3 on kovin sarja mitä olen tehnyt, mutta tuossa oli tekniikka niin surkea että jos sillä tekniikalla jatkaisin niin paikat sanoisi aika nopeasti riksrakspoks...
Välillä teen pidempiä sarjoja ja välillä lyhyempiä. Viime kerralla tein 40kglla 3*12.

Miksi itselläni tuntuu dipatessa rintalastassa? Dippitreenin jälkeen saattaa jopa muutaman päivän olla rintalasta arkana? Lisäpainot ovat kuitenkin melko pieniä vielä (15kg)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom