Dippi ja lisäpainojen käyttö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Entäpäs jossei salilta löydy tälläisiä kiinnitettäviä lisäpainoja.

Käykö/onnistuuko, jos heittää vaikka käsipainot jonnekin kohtaa jalkojen väliin... mmm ei taida onnistua? Siis jos kuvitellaan että joku 20kg olisi riittävä apu, taitaa kyllä tuntua sitten jaloissa ilkeesti?

Virityksiä?

Mä olen tehnt dippiä ojentajille kahdella tapaa.Joko pääliikkeenä lisäpainojen kanssa (paras sarja 7*45 kg) tai sitte kevyellä viikolla, joillon oon pumppaillu omalla painolla 20-30 toistoa.Hyvä liike, varsinki olkapäät&ojentajat reenissä, kun olkapäät on valmiiksi lämmenneet.Ne kahvat tosiaan vaikuttaa paljo dipin turvallisuuteen.

Itse aloitan aina ojentajareenit pumppailemalla 50-60toistoa omalla painolla. Tuossa tosiaan kannattaa pitää kädet aika kapealla , ainakin itsellä paikat tuppaa hajoamaan liian leveällä otteella.

Eikö tuo dippivyö olis helppo väsätä narusta ja solmusta jos ei oikeaa vyötä löydy? tukee vaikka vyöhön jollain tapaa ei luulisi olevan iso homma :arvi:

Originally posted by An771

Käykö/onnistuuko, jos heittää vaikka käsipainot jonnekin kohtaa jalkojen väliin... mmm ei taida onnistua? Siis jos kuvitellaan että joku 20kg olisi riittävä apu, taitaa kyllä tuntua sitten jaloissa ilkeesti?

Virityksiä?

Juu mielikuvitusta kehiin. Mä dippailin pitkään nostovyötä ja salin hyppynarua apuna käyttäen. Tietysti rajansa tollakin yhdistelmällä, pitkään pompittu naru napsahtaa poikki jos siihen lastaa 40 kiloo ja rupee raivolla rykimään.

Dippi...

Tällä hetkellä menee 3X8 40kg:lla... :)

Originally posted by An771

Virityksiä?
Erittäin toimiva viritys on ostaa dippivyö kaupasta ja ottaa se salille mukaan. Vyöhön saa kätevästi joko levyjä tai käsipainoja riippumaan. Samaa vyötä voi sitten käyttää myös leukoja vedellessä.

Originally posted by Carhart
Minkälaisia lisäpainoja olette käyttäneet dippiä reenatessa? Itsellä on ollut käytössä tuommoista 20-25kg levyjä painovyöllä kiinni vyötäröllä. Sarjat on vaihdelleet 5-10 toistoon vähän painosta riippuen. Onko muilla kokemuksia, ehdotuksia? Tavoitteena on tietenkin että rautaa nousis enemmän!:evil:

Dippi on mielestäni :5: liike. Itsellä ennätys on 5x60kg olkavarsi n. vaakatasoon laskettuna.

Painot saa kivasti killumaan kuormaliinanpätkään, joka maksaa ehkä noin 2% dippivyön hinnasta, ja kestää varmasti isonkin miehen lisäpainot. Mitä pelkkään naruun tulee, niin hyvähän se on 20kg asti, mutta siitä ylöspäin kyljet ovatkin varsin "mielenkiintoisen" näköiset jokaisen dippireenin jälkeen.

Mitä sarjapituuksiin tulee, niin itse uskon lyhyehköihin sarjoihin -8, joskus 10 asti. Kyseessä on kuitenkin perusliike, jossa voidaan runtata isoilla painoilla, joten miksi mennä kitkuttelemaan pitkä sarjaa? Eräs näkökulma asiaan voisi olla (ehkä väärä?) väite, jonka mukaan ojentajat koostuvat pääasiassa nopeista lihassoluista. Millä nopeat solut sitten aktivoidaan, jos ei isoilla romuilla?

Dippi lisäpainoilla on ihan toimiva liike, kuhan pitää hommat hallinnassa. Näillä naruilla on dipattu vaivattomasti 30kg 8 kertaa ja "vyönä" käytetty jotain ikivanhaa karate-vyö juttua, joka paksuudeltaan kestää vaikka mitä, ja on suht kylki-ystävällinen.

Ja ei se dippi lisäpainoilla tunnu läheskään yhtä pahalta kuin ristiriipunta!

:offtopic: En tiedä, olisiko pitänyt aloittaa uusi topic, mutta kysytään nyt kuitenkin, kun sentään dipistä on puhe.

Miten te olette jaot laittaneet, jos teillä on dippi ohjelmassa mukana? Mulla nimittäin tuo dippi tuntuu ottavan aika hyvin myös selkäpuolelle (jos kokeilee esim. leukoja dippien jälkeen, niin ei kyllä meinaa mitään tulla). Eli periaatteessa se on myös aika vahvasti selkäliike. Pitäisikö vain jättää tuo selkäpuolen väsymys huomiotta ja tehdä vaikkapa seuraavanlainen jako (käytän kolmijakoista ohjelmaa):

1. Rinta-ojentaja-olkapäät
2. Jalat-alaselkä
3. Yläselkä-hauis-vatsa

eli liikkeinä esim.

1. dippi, viistopenkki KP, pystypunnerrus, ranskalainen punnerus
2. (kyykky+SJMV) / (veto+reisiojentajat) vuoroviikoin, pohkeet
3. leuat, soutu, joku hauiskääntö, vatsalihakset

Tää on niitä compound exercise -ongelmia, joita ei HST:ssä tule! :curs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei dipissä kannata järjettömiä painoja käyttää, tarkoitushan on treenata käsivarren ojentajia eikä olkapäitä joihin väkisinkin dippaus kohdistuu varsinkin lisäpainoilla, sitäpaitsi alaselkä on lujilla isoilla painoilla rehkiessä, ainakin minulla.

Meikäläisellä muljahtelee aina välillä kyynärpää kun dippailen. Ei se paskaks oo vielä ainakaan menny mut aika ikävän tuntusta kuitenkin. Teen dippei omalla painolla about 3 x 10(niin monta ku pystyy) n. joka toinen penkki & ojentajapäivä.

Originally posted by TommyGun
Ei dipissä kannata järjettömiä painoja käyttää, tarkoitushan on treenata käsivarren ojentajia eikä olkapäitä joihin väkisinkin dippaus kohdistuu varsinkin lisäpainoilla, sitäpaitsi alaselkä on lujilla isoilla painoilla rehkiessä, ainakin minulla.
Mitä :david: tarkoitat järjettömillä painoilla? Miten perustelet liikkeen vaikutuksen muutoksen painoja lisäämällä? Miten ihmeessä lantiolla roikkuvat painot rasittavat alaselkää? Päätteeksi vielä viikon vinkki että dippiä voi tehdä myös rintaliikkeenä.

Painoilla voi vaikuttaa treenattaviin voimaominaisuuksiin. Ilman painoja nylkyttämällä ei voi oikein muuta ominaisuutta kehittää kuin voimakestävyyttä.

Originally posted by Dopey
Mitä :david: tarkoitat järjettömillä painoilla? Miten perustelet liikkeen vaikutuksen muutoksen painoja lisäämällä? Miten ihmeessä lantiolla roikkuvat painot rasittavat alaselkää? Päätteeksi vielä viikon vinkki että dippiä voi tehdä myös rintaliikkeenä.

Painoilla voi vaikuttaa treenattaviin voimaominaisuuksiin. Ilman painoja nylkyttämällä ei voi oikein muuta ominaisuutta kehittää kuin voimakestävyyttä.

"Järjettömät painot" tarkoittavat tietenkin klassista ilmiötä "painot vievät miestä eikä mies painoja"

Alaselällä tarkoitan tietenkin omaa selkääni joka on erinäisistä syistä ollut välillä huonossa kunnossa ja silloin dippailu painoilla oli jätettävä pois ohjelmasta.

Tuosta viikon vinkistä sen verran että yli kymmenen vuoden kuntosali treenin aikana sekin on tullut tutuksi :thumbs:

jos dipit tekee kunnolla ni ei oo mitää jakoo enää tehä pystypunnerrusta eikä ranskalaista punnerrusta... en tiä mitä teette mut tos kärsii jo muut liikkeet... ehkä se vinopenkki ja dipit vois samaa lykät mut ei kyl enää ranskalaisii imo...

Tommy, kaikki riippuu tekniikasta ... et voi luokitella jotain määrättyä painoa järjettömäksi, oli lantiossa vaikak 100kg mut on hyvä tekniikka ni se o turvallisempi ku se et tekee 10 kg mut iha riuhtomalla alle 90 asteeseen...

Joo. Itse kans oon joskus tehnyt max. 15-20kg lisäpainoilla sellaista 10 sarjaa. Ei ole ainakaa olkapäät menny huonoksi. Tiedä sitte miten tulevaisuudessa. :/ Nykyisin kyllä teen ilman painoja niin monta kuin sarjana jaksaa. :)

Tottakai lisäpainoja kannatta/täytyy käyttää jos oma paino ei riitä. Itsellä vaan kova treeni meinaa hajottaa rinnan, tulee kova kipu keskelle rintaa. Kun pitää maltilliset toistot 10-15 niin ei ole tuskaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom