Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

jos dipit tekee kunnolla ni ei oo mitää jakoo enää tehä pystypunnerrusta eikä ranskalaista punnerrusta... en tiä mitä teette mut tos kärsii jo muut liikkeet... ehkä se vinopenkki ja dipit vois samaa lykät mut ei kyl enää ranskalaisii imo...

Tommy, kaikki riippuu tekniikasta ... et voi luokitella jotain määrättyä painoa järjettömäksi, oli lantiossa vaikak 100kg mut on hyvä tekniikka ni se o turvallisempi ku se et tekee 10 kg mut iha riuhtomalla alle 90 asteeseen...

Joo. Itse kans oon joskus tehnyt max. 15-20kg lisäpainoilla sellaista 10 sarjaa. Ei ole ainakaa olkapäät menny huonoksi. Tiedä sitte miten tulevaisuudessa. :/ Nykyisin kyllä teen ilman painoja niin monta kuin sarjana jaksaa. :)

Tottakai lisäpainoja kannatta/täytyy käyttää jos oma paino ei riitä. Itsellä vaan kova treeni meinaa hajottaa rinnan, tulee kova kipu keskelle rintaa. Kun pitää maltilliset toistot 10-15 niin ei ole tuskaa.

Joskus kun alotin ton dipin reenaamisen niin mullakin tuli rintalasta kiipeeks ja oli jumissa, kk meni ettei pystynyt panostamaan rinnan eikä selän reeniin. Jätin liikkeen pois.

Sitten kuulin että dipit kannattaa tehdä enempi ojentajilla. Hyvällä ryhdillä, selkäsuorassa, katse yläviistoon joka auttaa pitämään selän suoremmassa. Liikettä ei alle 90 asteen.

Aluks kannattaa keskittyä tekniikkaan ja sit nostaa painoja.
Itse teen nykyään raskaamman liikkeen ensin esim. kapea pena ja sitten vasta dippi. Paikat lämmitellään hyvin ennen dippailua!

Mulla on tota samaa kipuu rintalastassa.. mut se tulee välil töissäkii jos nostelee jotaa esineitä tietyllä liikeradalla missä rintaa joutuu käyttämää.. Nyt oon jättäny dipin pois mut kipu ei oo lähteny millää.. koht kk ilman dippii..

Kyllä mullakin olkapäät tuntuu liian leveällä otteella ja liian pystyssä asennossa. Mutta se "tuntu" on samanlaista kuin hauiskäännössä hauiksen tunto.

itte en oo tehny dippejä just ton kivun takia tuntuu että rintalasta napsahtais halki tai jotai. perseest...:david:

Mulla se toimii kun tekee maltilla ja pää pystyssä...menee suoraan ojentajiin. Liika etunoja siirtää tehoja rinnalle ja sehän siinä koskee. Eli pystyssä ja keskittyy ojentajiin.

5x40 kg ja 3x50 kg meni viime treenissä ongelmitta. Oma paino reilut 83 kiloa. Lisäpainodipeissä on tullut itsellä ihan valtavasti kehitystä viimeisten 9 kuukauden aikana. Joskus 2007 touko-huhtikuussa aloin hinkata sarjaa 15 kilolla.

Taitaa olla tässäkin liikkeessä niin, että kun löytää itselle sopivan tekniikan ja totuttaa nivelet rasitukseen, saa painoja lisätä melko surutta tasaisesti lisää vyöhön.

Lemppariliike ehdottomasti. oma paino on tällä hetkellä about 90kg ja siihen saa tungettua vielä 30 kg lisäpainoo niin sit menee joku 5 toistoo.

Otin dipit käyttöön tässä joku aika sitten. Joskus ole tehnyt vaan omalla painolla muutaman sarjan mutta aika satunnaista. Mulla on pirun jäykät olkapäät mutta ei ainakaan vielä mitään ongelmia. 5 toiston sajoja oon tehnyt rintatreenin jälkeen ojentajiin siirryttäessä mahollisimman pystyssä asennossa lisäpainoilla.

Itsellä dippi ei ota ikävästi niveliin isommillakaan lisäpainoilla, kunhan vetää kyynerpäät "kylkiin", siis tekee liikkeen ojentajilla eikä anna kyynerpäiden levitä sivuille. Tällöin olkapäät eivät rutise ja pauku. Lisäksi luonnollisesti kannattaa laskeutua vain niin alas, mikä tuntuu itselle luonnolliselta. Oma liikkuvuus sallii 90 asteeseen dippailun.

Omalla painolla(96kg) menee 25, 40kg lisäpainolla taas pystyy tekee 5 toistoin sarjoja.. ei taida olla tuo kestävyys ihan kohillaan :D

Back
Ylös Bottom