Dipit penkiltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

JFG

Tekeekö kukaan dippejä penkiltä ojentajatreenimielessä? Mulla ojentajatreeni penkkipäivänä jotenka tavan dippi liian raskas. Kiertäjäkalvosin huutaa voisi leipää nääs. No, oon tehnyt nyt noita dippejä penkiltä, pumppaillut 2-3x12-15 sarjaa, ei kovin alas laskien, olkapäitä ajatellen. Ihan hyvin on saanut tuntumaa ojentajiin tolla tavalla. Tossa tekisi mieli laittaa vähän lisäpainoo syliin, mutta erittäin nihkeätä yrittää siinä venkoilla jotain 15kg levypainoo ennen ja jälkeen sarjan. Miten jengi latailee lisäpainojaan tässä liikkeessä?

jonkun kerran oon tehny..treenikaverihan siinä tarvitaan lataamaan niitä levyjä syliin...
tai sitten kysyy vaan joltain että sori voitko heittää ton levyn tosta mun massun päälle :D

Joskus kun tuli kuntoiltua ihan kotona tein tuota liikettä. Sinänsä ihan kiva liike, mutta lisäpainojen kanssa kikkailu on hankalaa. Syliin ne on laitettava tai sitten ottaa jonkun vyön, joka laitetaan reisien yläosan ympäri ja siitä sitten ne painot roikkumaan. Penkin pitää olla sitten tarpeeksi korkea. Salilla en kyllä alkaisi tuolla tavalla säheltämään, ei pitäisi pokka...

Itsestäni tuntui, että liike vääntää olkapäitä ala-asennossa paljon enemmän kuin esim. tavallinen dippi, koska kädet ovat vähän taaempana. Hyvin sen kuitenkin saa tuntumaan ojentajiin.

Olen myös joskus tehnyt, harvoin kylläkin. Kyllä ne kiekot itsekin siihen syliin saa, vaatii vaan hieman "harjoittelua", on itselläkin ollut yksin tehtäessä jotain reilu 50kg sylissä, vaikeampi niitä on siitä pois saada kuin syliin :D

Hetkinen, mikäs liike tää on? En nyt mitenkään pysty kuvitteleen mielessäni ton teknistä suoritusta. Miten toi siis tapahtuu?

Ahaa, siis toi liike. Voi kyllä olla olkapäille aika rankka liian alas vietynä.

Mä teen tota välillä viimeisenä liikkeenä, mutta en laita koskaan lisäpainoja. Pumppaan niin kauan että mehut on kokonaan pois.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
tokkopaisto sanoi:
Ahaa, siis toi liike. Voi kyllä olla olkapäille aika rankka liian alas vietynä.
On joo raskas olkapäille jos tekee kovinkin alas ja on muita olkapäitä rasittavia liikkeitä samana päivänä. Siksi en teekään liikettä kovin syvälle, pumppaamalla pitkän sarjan saa silti mahtavan tuntuman.

En itse ainakaan suosittelisi tekemään kapealla otteella ja kovin alas asti. Viime treenissä vähän otti olkapää itseensä, onneksi ei mitään pahempaa, pelkällä pienellä venähdyksellä selvisin tällä kertaa. Muuten ihan hyvä liike...

Ihan hyvä liike. Tulee tehtyä sillon tällöin pienellä lisäpainolla. Tavan dippi ei tunnu itselleni kovinkaan hyvältä, joten joskus teen tuota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom