Dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on ongelma... kait.
Oon nyt neljättä viikkoa dieetillä ja syönyt kaks viikkoa Stack II aina yhden aamuisin. Kyytipoikana eka viikolla 100mg ja toka viikolla 200mg kofeiinia. Dieetin alussa paino lähti tippumaan ihan kivasti ja kiristymistä tapahtui. Kalorit ollu 1600. Kahden viikon jälkeen aloin tekemään aamulenkkejä (3 x viikko).

Kolmen viikon dieettaamisen jälkeen pidin mässypäivän, joka meni ehkä vähä överiksi ja söin ehkä noin tuplakalorit normaaliin verrattuna, pääasiassa hiilareista. Jenkat tuntuivat palanneen hetkessä... ja nyt paino on noussut melkeen kilon siitä mitä se oli viikko sitten, ja olo on turvonnut. Nälkä ei ole juuri ollenkaan ja olenkin syönyt melkeen väkisin että saisin sen 1600 kcal täyteen.

Olen ytrittänyt painottaa syömistä aamuun ja päivään, ja syödä illalla vähemmän, koska muuten olo on ihan kamala nukkumaan mennessä. Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin ja päivän viimeinen "ateria"= raejuusto/hera/rahka on vaikee saada alas.

Kaikkein omituisinta tässä on se, että lihaa (lue:lihasta) on ilmestynyt ihan hämmästyttävän paljon varsinkin selkään ja käsivarsiin... Ei voi käsittää. Muuten on silti omituisen löysä olo (maha ja siitä alaspäin). Missä mättää? hh/p/r suhde on siinä 40/40/20 ja kaikki pitäis olla muutenkin ihan kunnossa...

Olenko siis voinut aiheuttaa tuolla yhdellä mässypäivällä jotain vai voiko syy olla jotenkin Stackissa (turvonnut olo)? :itku:

Miten stressi vaikuttaa? Siis jos on koulu/työstressiä, tai stressaa liikaa dieetin onnistumisesta?

Kannattaisikohan alkaa puottaan kaloreita 1500 paikkeille, vaikka dieettiä on jäljellä 12 viikkoa? Siis kesäkuussa ois tarkoitus olla kunnossa. Vai onko tällainen takapakki ihan normaalia??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samassa veneessä ollaan! Aluksi paino lähti tippumaan 0,5kg viikossa ja nyt se sitten tyssäsi. Hiukan niinku alkaa vituttamaan. Ohjelmassa on salitreeni 4x/viikko+aamuaerobista 3xviikossa ja päiväsaikaan lenkkeilyä kerran viikossa. Kalorit pyörii tällä hetkellä 1600-1700 paikkeilla enkä vielä lähtisi niitä mielelläni laskemaan.
Treenit loppuu iltaisin aika myöhään ja syönkin sitten päivällisen n. klo:20.00 aikoihin ja sitten vielä 21.30 iltapalaa, mutta tällähän ei ole mitään merkitystä. En siis ole käyttänyt mitään termogeenisiä tuotteita apuna, mutta olisi ehkä syytä turvautua niihin....
Valakaa uskoa meikäläiseen ja sanokaa että tilanne ei ole vilä toivoton! :itku:

She Devil:
Mulla on treenit just niinku sulla eli 4x viikko sali ja 3x aamulenkki. Treenit yleensä n. klo 18-19. Jolloin päivällinen ja iltapala tulee samoihin aikoihin ku sinulla. Kyllähän tässä alkaa usko hiipua, ja mustakin tuntuu vähän hurjalta tuntuu alkaa jo nyt puottaan kaloreita, joten eiköhän vielä sinnitellä. Ootko pitänyt syömispäiviä? Mulla taitaa vierähtää tovi ennenku uskallan uutta pitää... Tuli kammo!:rolleyes:

Originally posted by Trinity
Miten stressi vaikuttaa? Siis jos on koulu/työstressiä, tai stressaa liikaa dieetin onnistumisesta?

Tuossa Dave Draperin artikkelissa on asiallista perustietoa:
http://davedraper.com/article-134-hormones.html Katso erityisesti pätkä kortisolista. Siitä löytynee asiaa muualtakin, enemmän tai vähemmän lääketieteellistä tekstiä, kun ettii.

Stressi on pahasta! Oon kyllä huomannut, miten palautuu hitaammin eikä kehity, vaikka söisi urakalla ja reenaisi kovaa, jos ei nuku tarpeeksi. Paljon stressiä -> ei meinaa nukuttaa.

Originally posted by Iivili
Paljon stressiä -> ei meinaa nukuttaa.

Ja jos oikein huonosti käy -> ei kykene hallitsemaan stressiä tai ajoissa vähentämään sitä -> elimistö lyö takaisin -> loppuunpalaminen -> väsyttää ja nukuttaa koko ajan -> palautuminen ja kehittyminen tulee mahdottomaksi.

Syömispäivää en ole pitänyt kun kokemuksesta tiedän kuinka turvonnut olo sen jälkeen on pari päivää ja tuntuu että paino nousee välittömästi pari kiloa jos syö vähän reilummin.

Minulla on yksi lepopäivä viikossa treenistä ja nyt on tullut jo pelko olla liikkumatta eli lepopäivän pitäminen on yhtä tuskaa kun on koko ajan tunne että pitää lähteä lenkille. Mutta tuo lepopäivä on kyllä tosi tärkeä juttu kunhan vain osaisi sen pitää hyvällä omallatunnolla.

Ehkä se syömispäivän pitäminen olisi tässä vaiheessa ihan hyväkin idea kunhan vaan tajuaa syödä sitä kunnon safkaa enempi eikä heti ryntää kaupasta hakemaan kassillista jädeä ja karkkeja:mad2:

Kyllä me Trinity vielä onnistutaan! Mullakin dietti kestää kesäkuun alkuun asti... :whip:

Originally posted by She Devil
Ehkä se syömispäivän pitäminen olisi tässä vaiheessa ihan hyväkin idea kunhan vaan tajuaa syödä sitä kunnon safkaa enempi eikä heti ryntää kaupasta hakemaan kassillista jädeä ja karkkeja:mad2:

Niin, jäätelön ja karkkien ym. suurten sokerimäärien sijaan voi kokeilla vaikka kevyt pop corneja, terveellisesti tehtyjä kaurakeksejä ja ahmia hyviä hedelmiä.

Pop corneissa on hyvät määrät kuitua, ja veden kanssa nautittaessa saavat aikaan kylläisen olon ilman jälkipullotusta.
Näin siis syömispäivänä.

Hola,

ite en syömispäivänä (la tai su) syö pahemmin karssua etc. koska en ole makean perään. Teen yleensä esim. pizzaa tai vastaavaa. Siihenkin leseinen pohja ja suht terveelliset täytteet. Mut kyllä se levyllinen menee kepeästi yhdessä illassa parin leffan kyydittämänä..

Laitetaan nyt tänne, kun en jaksa omaa threadia aiheesta luoda.
Eli onko kokemuksia sairastelusta dietillä? Mä en oikeasti ole varmaan nuhaa pahempaa sairastanut yli kymmeneen vuoteen, mutta nyt kun ruokavalio on muokattu sellaiseen kuosiin, että ikinä en ole näin terveelisesti syönyt ja painoa pitäisi pudottaa niin pahalta näyttää, ensin olin viikon vatsataudissa (viimeksi vatsataudissa ~15 vuotta sitten) ja nyt on kuumetta,kurkkukipua, äärentöntä niistämistä.. Ottaa niin paljon hermoon lähes kolme viikkoa on mennyt siitä, kun on kunnolla päässyt treenaamaan eikä hyvältä näytä huominenkaan.

Onko elimistö jotenkin "haavoittuvaisempi" dieetillä? kaikki vitamiinit yms. olen koittanut ottaa, mutta eipä näytä auttavan :( . Päivän kalorit ovat turhan pieniä, kun nuo "avustavat tuoteet" tuntuvat vievän minulta nälän kokonaan ja jo 1500kcal/d annoksen syöminen tuntuu tekevän äärimmäisen tiukkaa. Päivän kalorit taitavat olla lähempänä 1000 kuin 1500!! Paino on kyllä pudonnut kohtuullisesti, mutta tämä sairastelu alkaa ****tamaan todella paljon. :mad2:

ikä 27 paino ~82-83kg pituus 172cm

Hola,

tästä diettaamisesta ja sairastelusta löytää paljon tietoa searchilla, joten kyllä - kävelevät käsi kädessä. Jos/kun diettaa pitää kuunnella kehoaan tosi tarkkaan, koska ylikunto ja esim. nortsi flunssa iskevät huomattavasti helpommin.

Tämä on yksi syy miksi tänä keväänä ajattelin ottaa tämän kiristelyn hieman hitaammin. Normaalisti sairastan min. yhden flunssan dietillä. Nyt olen ollut terve kuin pukki.

Originally posted by jermy
...terveellisesti tehtyjä kaurakeksejä ja ahmia hyviä hedelmiä.
Nyt heräsi mielenkiinto. Miten tehdään terveellisiä kaurakeksejä. Mun reseptissä kun on paljon siirappia, paljon sokeria, paljon rasvaa ja on siellä vähän kauraakin :rolleyes:

she devil ja trinity: tää voi jo olla teillä tiedossa, kun diettaa ja vähentää kaloreita keho alkaa ikäänkuin ajatella että mitäs helvetti, nyt ilmeisesti ravinnonsaanti on ehtynyt, ja alkaa säästää eli aineenvaihdunta hidastuu. Tosta syystä dietin jossain vaiheessa näyttää että mitään ei tapahdu. syömis päivän teoreettine perusta on siinä että hetkellinen energiansaanti taas potkaisee aineenvaihdunnan käyntiin ja dietti jatkuu. Tekee myös psykkeelle hyvää!! syömispäivän turpoamis efekti taas johtuu siitä että lihasten vähäiset glykogeeni varastot täydentyvät lisääntyneen ravinnon saannin johdosta. Rasva varastot eivät kerkeä päivässä täydentymään, se on fysiologisesti mahdotonta.

Originally posted by jambo
Rasva varastot eivät kerkeä päivässä täydentymään, se on fysiologisesti mahdotonta.

Arnoldkin sanoin aikoinaan syövänsä kisaa edeltävän vuorokauden aikana ihan mitä vaan; pizzaa, hampurilaisia, jäätelöä jne., ei se mässäily vielä kisapäivänä missään näy.

No voihan helvetti. Eka viikko 20 hiilarigrammalla päivässä meni jopa loistavasti, mutta nyt tokan viikon ekassa treenissä (jalat) iski kylmä todellisuus: viimeviikkoisella 11 toiston kyykkypainolla meni tänään vaivaiset 7, ja viimeviikkoisella helpolla 15 toiston painolla huikeat 8 toistoa!

No, en panikoi. Käsittääkseni tämä johtuu kehon glykogeenivarastojen tyhjentymisestä (en ottanut vielä ekana viikonloppuna hiilaritankkausta) ja toisekseen hieman liian lyhyestä palautumisajasta jaloille (viikko). Kun on aerobista joka välipäivä ja dieetti päällä, pidennän tästä kiertoani 8-päiväiseksi jotta myös jalat palautuisivat paremmin. Ja viikonloppuna täytetään glykogeenivarastot :) .

Mä mietinkin, että meinaatko vetää ilman tankkausta?
Mahdoton yhtälö treenata painoilla jos vetää puhdasta ketoa...

Originally posted by pexxi
Mä mietinkin, että meinaatko vetää ilman tankkausta?
Mahdoton yhtälö treenata painoilla jos vetää puhdasta ketoa...
Näin olen käsittänyt, mutta ekana viikonloppuna en tankkaa hiilareita, sillä tätä ainakin Lyle McDonald suositteli ketoosiin pääsyn nopeuttamisen vuoksi. Tokasta viikonlopusta eteenpäin tankkausta otetaan aina jalkatreeniä edeltävänä päivänä. Eiköhän se tästä.

Ihan mielenkiinnosta tuosta dietistäsi Hulkki kysyisin, että kuinka yhdistät koulupäiväsi tuohon. Mulle ei ainakaan tulisi mieleenkään syödä meidän koulun mössöjä dietin aikana, kun ravintosisältö on lähinnä hiilareita ja rasvaa, ja hiilaritkin potuista, vaaleasta riisistä tai makaroonista. 30 g proteiinia / kouluateria on turha edes haaveilla, enkä usko että Otaniemessä olisi asiat paremmin. Raahailetko mukanasi repullista ruokaa ja popsit niitä sitten insinöörimatematiikan laskuharkoissa? No itse en alottanu edes diettiä tänä keväänä. Mennään sinne rannalle sit vaikka misukka-ukkona:)

Originally posted by fluid power
Raahailetko mukanasi repullista ruokaa ja popsit niitä sitten insinöörimatematiikan laskuharkoissa?
Jep. Joka päivä mulla on mukana seuraavat:

- Nollahiilariprotskudrinkki
- 100g kanaa ja 2 keitettyä kananmunaa (muoviastiassa)
- Tonnikalaa öljyssä -purkki
- 20 hiilarigramman edestä vihanneksia muoviastiassa

Ja kassissa on aina pullollinen kylmäpuristettua rypsiöljyä, josta sitten juon suoraan täydentääkseni rasvamääriä. Treenipäivinä luonnollisesti myös nollahiilaripalautusjuoma.

Teekkariravintoloissa en syö kuin bulkilla.

Originally posted by Hulkki
Ja kassissa on aina pullollinen kylmäpuristettua rypsiöljyä

Tässäkö on se ero kunnolla panostavan ja ei-ihan-täysillä panostavan treenarin välillä?

Täytyy tunnustaa, että vaikka ite on kaikenlaisia eväitä tullut kuskattua mukana, ei koskaan ole rypsiöljyä ollut repussa mukana...

Way to go, Hulkki! :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom