Dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Hannibal
Siis voimat säilyivät ja jopa kasvoivat dieetin aikana. Hyvin onnistunut dieetti siis. Mikä oli lähtöpaino ja paljonko paino tippui?
5.1.2003 aamupaino 105 kg ja vyötärö 97 cm.

12.1.2003 jostain vitun viruksesta johtuen aamupaino 102.5 kg ja vyötärö 97 cm.

Sitten 40/30/30 -tyyppisellä dieetillä reilu kuukausi...

16.2.2003 aamupaino 98 kg ja vyötärö 90.5 cm.

Viikko dieettitaukoa, ja juuri ennen ketodieetin aloitusta:

23.2.2003 aamupaino 99.5 kg ja vyötärö 90.5 cm.

Kuukausi ketodieettiä ja kreatiinitaukoa:

23.3.2003 aamupaino 93.5 kg ja vyötärö 86 cm.

Nyt kun aloitin taas hiilarin syömisen ja kreatiinin ottamisen pitäisi painon nousta monta kiloa viikon loppuun mennessä. Siitä nähdään sitten kuinka paljon paino "oikeasti" tippui, kun kehossa on sama nestetilanne kuin ennen dieettiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, tulikin muutos suunnitelmiin. Kaivon kaapista verrokkihousut jotka on hankittu jossain alkuvaiheessa viime dieettiä, eli ei edes tiukimmassa kunnossa missä olen ollut. Kiristivät ihan sikana hanurista ja vyötäröltä, mä kun kerään kaiken läskin jenkkakahvoihin ja lanteille, en pallomahaksi niinkuin miehet yleensä . :curs:

Tämä jätkä menee kiristykselle just nyt, eikä vasta vähän ajan päästä. Vielä vähän aikaa tätä bulkkia, niin en mahdu mihinkään vaatteisiini ja kesä tulee vielä kun olen valaskunnossa.

Hitto kun hämäsi tuo peili, fläsää oli hiipinyt alaselkään ja jalkoihin enemmän kuin arvasinkaan, samalla kun mä innostuin että meneepä "bulkki" hyvin kun vaaka vain näyttää tasaisesti nousevaa lukemaa ja olkapäät+kädet pullistuvat :) No, onneksi siitä on lihasta arviolta puolet.

(Kertokaa te bulkin taitavat - ekö hyvä bulkki ole 1 osa läskiä, 3 lihasta, ja vähän huonommin mennyt puolet ja puolet?)

Eli - sunnuntaina lähtee lowcarb -dieetti. Nyt vaaka näyttää jotain 79 kg (saa kommentoida että ensin pitäisi hankkia kiloja joista laihduttaa, en kuuntele :) ), josta lähtee kreapöhöä pari kiloa, eli matkaa tavoitepainoon (73-74 kiloon) vaivaiset 3-4 kiloa. Vajaa pari kuukautta pitäisi riittää maltillisellakin tahdilla, sosiaaliset tapahtumat kevään varrella kuitenkin aiheuttavat jonkin verran takapakkia.

Treeninä ensin tämä HST loppuun, sitten 9 päivän lepo, jonka jälkeen toinen lyhennetty HST-sykli hyvien kokemusten perusteella.

25.2 alkoi dieetti, painoa tuolloin 90.5 kg, nyt tänään 86.5kg, eli noin kuukaudessa 4kg pudonnut. Dieetillä ravintoainejako 30/40/30 (hh/pr/ra). Ekan viikon kalorit 2700, ja 3x30min aamukävely, tokalla viikolla 2600 + 3x40min, kolmannella 2600 + 4x40min, neljännellä 2500 + 4x50 min, nyt viides viikko menossa ja 2500 ja 4x60 min. Selvää kiristymistä havaittavissa jo peilistä. Sarjapainot toistaiseksi pysyneet aikalailla ennallaan. Saattaapi olla että kesään mennessä päästään OK-tasoiseen tulokseen :)

BANG! 100kg ja huomenna alkaa dieetti (tänään baariin). Ajattelin about 230/170/50 (p/h/r) ja painoa saa lähteä 10-20kg. Treenailen toistoalueella 4-7 ja jollain 5on 2off kroppa kerran viikossa. Kuva vip osastolla.

12 viikon dietti ja tulokset

elopaino -9kg
vyötärö -6cm
lantio -6cm
rintakehä -4cm
reisi -5cm

uutena vuotena alotin ja alku meni hyvin mutta sitte tuli mahatauti ja kesti 10 päivää jolloin tuli syötyä noin 1000 kcal per päivä :( ja tuskin mitää imeyty ees kroppaan siitä. no sitte se lähti pois ja tuli viikon kestävä kuume jolloin ei päässy salille.
No sitte kesti vähän aikaa että meni normaalisti mutta sitten viimeset 3 viikkoo oli taas vatsatautia mutta kuiteski sinnittelin dietin loppuun ku kerran alotinkin :evil:

no mutta mitä tästä opimme
ei kannata dietata :thumbs:

No johan tämä threadi piti kaukaa hakea... :D

Eli sellasta kyselisin , että kun olen nyt ajatellut sitä hiilareiden vähentämistä ja rasvan lisäämistä jo muissa threadeissa mainitsemistani syistä:
Eli toinen päivä menossa sellasilla hiilareilla että jää tonne 80g seutuville. Aiemmin n. 150g/päivä. Laskeskelin noita suhteita ja sain esim. 46%p/22%hh/32%r tälle päivälle suunnitellusta ruokavaliosta. Onkohan tuossa nyt järkevä suhde vai pitäisköhän jollain tavalla säätää?? Protskua (kasviprotskuja ei laskettu tähän) n. 160g. Eli n. 3g/painokilo.

On kyllä tuntunut paremmalta tämä rasvan lisääminen, ja vatsaa ei turvota, eikä tee koko ajan mieli jotain!! Tarkoitus olis pikkuhiljaa laskee hiilarit tonne n. 50g/päivä... katsotaas nyt.

Palautusjuomassa mulla on nyt 20g maltoa, ja aamulla syön kauralesepuuron jossa 10g vehnäleseitä. Sen lisäks syön vielä n. 20g vehnäleseitä rahkaan sekoitettuna päivällä/illalla. Loput hiilarit tulee vihanneksista (paitsi tänä aamuna join 2dl greippimehua... mutta pakko juoda pois kun on avattu ).

Edit: Noissa vehnäleseissähän nyt ei hiilaria ole :blow: vertaa...
Muuten, kun se on liukenematonta kuitua, niin hylkiikö kroppa niitä kaloreitakin?? Eli eikö nekään 'imeydy'?

Aika iso on protskun määrä suhteessa muihin makroravintoaineisiin. Millaiset on dieettikalorit näin alussa?

Ja kuidun syömisestä ei tosiaan ole haittaa, ei tarvitse pelätä ettei ravinto imeydy.

Originally posted by AKV
Aika iso on protskun määrä suhteessa muihin makroravintoaineisiin. Millaiset on dieettikalorit näin alussa?

Ja kuidun syömisestä ei tosiaan ole haittaa, ei tarvitse pelätä ettei ravinto imeydy.

Dieettiä on yritetty koko kevättalvi mutta aina se on johonkin kaatunut... sairastelua ja omaa syytä :curs: Kalorit on siinä 1500, ja jos on sekä aamulenkki että sali samana päivänä, niin sitten hieman enemmän. Lenkkejä viikossa 4-5 ja salilla 4- jakoinen viikon kierrolla. Perusaineenvaihdunta on suunnilleen 1200-1300 kcal kaikkien laskureiden mukaan. Menossa mukana Stack II ja kofutabut.
Tiedän että kuitu on huippu-tärkeää ja haittaa ei varmasti ole, mutta ajattelin tuota että jos vehnäleseiden kalorit vois esim. jättää laskematta kuten muistaakseni TanGirl oli tehnyt, että jos ne vain "menee läpi" vieden kaikki moskat mukana...:D

Hiilarit siis turvottaa mua armottomasti, ja aiheuttaa hirveitä mielitekoja... näistä siis pyrin eroon viemällä ruokavaliota hieman keto-suuntaan. Kannattaisiko siis rasvaa vielä lisätä ja protskuja vähentää?

Originally posted by Trinity
Tiedän että kuitu on huippu-tärkeää ja haittaa ei varmasti ole, mutta ajattelin tuota että jos vehnäleseiden kalorit vois esim. jättää laskematta kuten muistaakseni TanGirl oli tehnyt, että jos ne vain "menee läpi" vieden kaikki moskat mukana...:D

Ahaa, tätä siis tarkoitit. No, vehnäleseissähän on kaloreita 140 per 100 g. Eli jos syöt niitä päivässä tuon 30 g tulee kaloreita 42. Kyllähän ne leseiden vähät hiilarit, proteiini ja rasva imeytyy mutta ei tuo 42 kcal nyt kovin paljoa diettiäsi hetkauta suuntaan tai toiseen.

Pelkäsin vähän että miten jalkatreeni sujuu kun pidin pitemmän tauon syömisen ja treenin välillä, sekä kun hiilarit on huomattavasti matalammalla kuin normaalisti. Treeniä edeltävä ateriakin sisälsi vain rasvaa ja protskua sekä vehnäleseitä.

Ei voi nyt muuta sanoa kuin että treeni meni aivan mielettömän hyvin!! Hiki virtas ja voimaa tuntui riittävän vaikka muille jakaa. Noin hyvin ei oo treeni menny varmaan kertaakaan koko keväänä!
Uskoisin että on vaikutusta paljonkin tällä uudella syömisellä.

Mitä siis ootte muut mieltä, onko järkee pitää hiilarit tossa 50-80g välillä, mutta ei vetää ihan ketoosiin asti? Pää on kyllä välillä tuntunu oudolta, ihan niinku välillä vähä ois särkeny, mutta se nyt voi johtua mistä vaan... :) Toinen päivähän tässä vasta on menossa.

mutta ajattelin tuota että jos vehnäleseiden kalorit vois esim. jättää laskematta kuten muistaakseni TanGirl oli tehnyt, että jos ne vain "menee läpi" vieden kaikki moskat mukana...:D

Itseasiassa laskin kyllä vehnäleseet ketodietillä mukaan, aikamoista hifistelyä myönnettäköön, mutta helppohan ne sinne keho netin laskuriin on heittää ja pysyy muistissa omat safkat. Itse söin vaan yhden ruokalusikallisen vehnäleseitä, joka painoi niin vähän (veikkaan 5 g) ettei mun *ei mikään digitaali*- ruokavaaka heittänyt viisariaan suuntaan eikä toiseen. ketoilulla on kuitu niin vähissä ja noi vehnänleseet on kyllä hyviä vatsan toiminnan kannalta : ) Aloitan huomisesta keto -dietin , mietinnässä vielä noi hiilarimäärät .
kanaa & raejuustoa kaappi täynnä, täytyy lueskella täältä uusia ruoka -ideoita tulevan varalle ...

:kippis1: virtaa treeniin ja palaillaan : )

Originally posted by TanGirl
Itseasiassa laskin kyllä vehnäleseet ketodietillä mukaan, aikamoista hifistelyä myönnettäköön, mutta helppohan ne sinne keho netin laskuriin on heittää ja pysyy muistissa omat safkat.

Sorkke, mitähän mie sitte sekoilin...
Mulla muuten tulee aivan eri luvut keho.netin laskurilla kuin itse laskemalla, joten kattelen purkin kylestä ja loput finelistä ja ruutuvihkoon merkkailen... :rolleyes:
Mä oon aatellu syödä ainakin sen 30g vehnäleseitä päivässä, kun eihän niissä hiilaria ole kuin 4,2g yhteensä. Ja vatsa ei ainaskaan jumita! Öljyn lisääminenkin tuntuu auttavan siihen...

Trinity
Jos pidät hiilarit noin matalalla, lähentelee se jo niin paljon ketoosia (ja ketoaineita varmasti jo muodostuukin), että sinuna pitäisin myös tankkaukset mukana, esim kerran viikossa hiilaria enemmän. Proteiinin määrä on mieletön, mutta edelleenkään minusta ei ole selkeää todistetta että se käytännössä laskisi suorituskykyä tai olisi lyhyellä aikavälillä haitallista, vaikka näin jotkut väittävätkin. Mutta jos haluat kalorit pitää samana ja laskea protskun määrää niin lisää rypsiöljyn lisäksi ruokavalioon oliiviöljyä; näin saat kertatyydyttymättömillä rasvahapoilla korvattua protskun vähennyksen (vähennä n.2-2.5 grammaan / kg) viemät kalorit.

Mun viimeaikojen laihdutussyömiseni (115>107kg) ravintoaineet on ollut keskimäärin p350-400g, r150g ja hh150-300g. 3300kcal-4100kcal. Suhteet vaihtelee p 38-42%, r 32-40% ja hh 29-18% Rasvasta tällähetkellä 20g on Möllerin omega 3, pellavaöljy 30g ja rypsiöljy 30g.

Suuremmat valkuaiset ja hiilarit tulee treenipäivänä pääasiassa palautusjuomasta. Mun mielestä palautusjuoma on yksi parhaista kehityksen takaajista. Siksi otan sen aina, vaikka muuten pyrinkin olemaan vähillä hiilareilla.

Mulla on semmoinen systeemi, että jos sorrun pullaan tai makeisiin, jätän oljyt vähemmälle tai kokonaan pois. Siten ei kokonaiskalorimäärä muutu. Uskon myös, että elimistön säikäytys sillointällöin tekee hyvää. Ainakin mielelle. Tosin välillä hiilareiden mättämisestä ei hevillä loppua tule, kun saa sokeria koneeseen.

Trinity!

Sama homma. Treeni kulkee hienosti, mutta ei niin pitkään, kuin enemmän hiilaria syöneenä. Palautuminen on samanlaista tai jopa parempaa. Se saattaa kuitenkin johtua lyhyemmistä treeneistä.

Jos ottaisin homman vakavasti, tekisin jopa kuusi lyhyttä viikkotreeniä useaan osaan jaetulla ohjelmalla.

Originally posted by Sakkeus
Trinity Proteiinin määrä on mieletön, mutta edelleenkään minusta ei ole selkeää todistetta että se käytännössä laskisi suorituskykyä tai olisi lyhyellä aikavälillä haitallista, vaikka näin jotkut väittävätkin.

Kiitosta hyvistä neuvoista!

Mulla on ollu kyllä nyt aiemmin ja norm. kaudellakin proteiinit n. 130g/päivä, joten ei tuo n. 30g lisäys itsestä tuntunu kovin hirmuiselta... Mutta kait sitä itsekseen väsäillessä myös helposti sokeutuu näille jutuille. Tuntuu vain kurjalta alkaa vaihtamaan proteiineja rasvoihin, kun sitä öljyä ei oo niin kivaa "syödä" :lol2: ...

Rasvoja on kyllä tullut hurjasti enemmän kuin ennen, ja se tuntuu ainakin nyt tosi hyvältä!

Mitä siis ootte muut mieltä, onko järkee pitää hiilarit tossa 50-80g välillä, mutta ei vetää ihan ketoosiin asti? Pää on kyllä välillä tuntunu oudolta, ihan niinku välillä vähä ois särkeny, mutta se nyt voi johtua mistä vaan... :) Toinen päivähän tässä vasta on menossa.

Jos liikut paljon niinkuin teet, niin luultavasti olet (suuren) osan päivää ketoosissa joka tapauksessa. Mulla on suunnilleen sama hiilarimäärä, ja ulkoisista merkeistä päätellen ketoosi on päällä melkein koko ajan, jopa ilmankin 3xvko punttitreeniä.

Päänsärky tai pöhnämäinen olo on pahimmillaan 2.-3. päivän paikkeilla, sitten helpottuu. Näin siis mulla.

Muuten mun mielestä tuo hiilarimäärä on just sopiva. Ei tarvi liikaa kikkailla sen kanssa voiko syödä rahkaa tai vihanneksia, mutta ketodieetin hyvät puolet (lähinnä ruokahalun väheneminen) tulevat esille. Nyt kun parin tutkimuksen valossa näyttää kyseenalaiselta että ketolla olisi joku ihmeellinen lisää rasvaa polttava ominaisuus, en ole jaksanut ressata jatkuvalla ketoosissa pysymisellä. Hiilaritankkaus kannattaa, ihan kouriintuntuvasti pitää vireystasoa yllä.

Rasvoja saa lisää kun pistää ruokavalioon rasvaista lihaa, jos ei halua liikaa öljyillä läträtä. Ei ne lyhytaikaisella dieetillä pumppua räjäytä, kunhan ei kaikkia rasvoja juustosta ja siasta ota.

Originally posted by Sakkeus
Trinity
Jos pidät hiilarit noin matalalla, lähentelee se jo niin paljon ketoosia (ja ketoaineita varmasti jo muodostuukin), että sinuna pitäisin myös tankkaukset mukana, esim kerran viikossa hiilaria enemmän.

Noista tankkauksista vielä, että kannattaako kalorit pitää millä tasolla? Vetää vaan laskematta vaiko pitää tankkauspäivänäkin kalorit alhaalla?

Entäs sitten kun toiset suosittelee kaksi tankkauspäivää ja 5 ketopäivää, kun vedetään hiilarit alle 30g (nyt menny vapun jälkeen)? Mitä merkitystä?
"Ei hiilareita dieetillä" -threadissa muistaakseni puhuttiin 36h tankkauksesta, miksi näin....?

Hehhee kyselyikä?:D ...:confused:

Noista tankkauksista vielä, että kannattaako kalorit pitää millä tasolla? Vetää vaan laskematta vaiko pitää tankkauspäivänäkin kalorit alhaalla?

Yli kulutuksen, paljon. Ainakin jos tarkoituksena on se perinteinen hiilaritankkaus, josta halutaan saada hyötynä lihasten varastot täyteen ja uutta potkua laihdutukseen. Rasvaa vaan niin vähän kuin pystyy, ja hiilareita paljon.

Tankkauksen kestosta olen kuullut puhuttavan sellaista että jos vedät päivän, niin hiilarien laadulla ja määrällä ei ole niin radikaalia merkitystä kuin 2 päivän tankkauksessa - kunhan vain tulee tarpeeksi. Jos tankkaa kaksi päivää niin pitää jo vähän varoa ettei homma karkaa käsistä.

Ai niin, ja pistetäänpä tähän päivitystä omasta tilanteesta. Vyötärönympärys on nyt sama kuin viime dieetin lopulla, mutta vaaka näyttää paria kiloa enemmän. Neljässä viikossa on lähtenyt jotain reilut 4 kiloa, joskin osa tulee takaisin nesteenä. Jenkkakahvat näyttävät selvää kutistumista, ja voimataso on salilla vähintään sama ellei parempikin kuin viime HST-kierrolla. Olen edelleen sitä mieltä että mulle itselleni tämä low-carb dieetti tankkauksineen sopii täydellisesti, suurin ongelma tulee kun dieetti loppuu.

Näyttäisi siis että välissä otettu "bulkki" ja HST-sykli toi vajaat pari kiloa lihasta, mikä on mielestäni todella hyvin vajaan 6 viikon ajanjaksolle.

JSmith: IISO KIITOS kun jaksasit vastata!! :worship:

Joo vapusta jäi kilo... että nyt vaan skarppia hiilaripäiviin...

Hiilarit on nyt heilunu 20-50g välillä ja treenit on taas kulkenu hyvin ton vapputankkauksen jälkeen... vaikka kaikki muu aika on väsyttäny niin että ei viitsis muuta ku olla öllöttää. Ennen "tankkausta" meni kaks viimeistä treeniä poskelleen, alko vissiin olla liian tyhjänä... oli 7. ja 8. päivä.
Nyt on menossa kevyt viikko ja seuraavan hiilaripäivän ajattelin pitää äitienpäivänä ni ei tarvii nirsoilla mamman juhlapäivänä (kiinalaiseen...;) )!

Eikaitäsä sitte muuta ku seuraavaa kanasalaattia odotellessa...:D nami!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom