Dieettini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei tarvi pitää mitään tankkauspäiviä kun ihan perusdieetillä mennään. Itse tosin pidän ehkä kerran kahdessa viikossa. Syön muutaman pullan tai pizzan. En sen enempää.

-Marchi- sanoi:
Onko tämän diietin nimi Ketogeeninen? Jos ON, niin sitten taidan vetää liikaa hiilareita... Jos ei, niin unohtakaa tää.. Onhan kello jo melkein 10... *zZZZ*

Ei ole. Ketogeeniseksi homma alkaa (tai voi) mennä vasta siinä vaiheessa, kun hiilareita syödään reilusti vähemmän kuin 100g päivässä.

Omskakas sanoi:
Ei ole. Ketogeeniseksi homma alkaa (tai voi) mennä vasta siinä vaiheessa, kun hiilareita syödään reilusti vähemmän kuin 100g päivässä.

Selevä, luskelin vain dieettithreadeja ja vähän säikähdin, että mitä olinkaan tekemässä :D

-> kaurapuurolle ja rahkalle

Salomaa sanoi:
Ei tarvi pitää mitään tankkauspäiviä kun ihan perusdieetillä mennään. Itse tosin pidän ehkä kerran kahdessa viikossa. Syön muutaman pullan tai pizzan. En sen enempää.

Näin se menee, mutta ensimmäisen kuukauden jälkeen on syytä pitää mässypäivä aineenvaihdunnan herättelemiseksi ja tätä sitten jatkaa viikon tai kahden välein. Mutta mitään sikamässyä ei kannata vetää, syö vaan reilummin ja vapaammin. Pääasia että mässypäivänä syö yli kulutuksen kuitenkin.

Kiva, ku äiti osti Lidlistä myös niitä suklaavanukkaita... :kuola:
Vaatii vähä munaa vastustaa niitä, kun hyppää aina silmille kun avaa jääkaapin :P
Toivon, että ehkä parin viikon päästä saisin yhen ottaa...

Uusi ruokavalio purrut ihan hyvin, ja puol kiloo lähteny jotain kävelemään jostain päin kroppaa.Mites sinulla marchi hommat etenee?

anatoli^ sanoi:
1g = 8kcal ?
"korjaa jos olen väärässä, mutta..." - Joonas Hytönen

1g rasvaa= 9 kcal :)

Ei jaksa uutta threadia tehdä joten:
Kuinka tarpeellisia noi hyvät rasvat oikeestaan ovat? Olen tässä jo aika kauan dieettaillut ja rupeaa etomaan ihan helvetisti nykyään ottaa noita rasvoja joten oli pieni tauko ilman niitä ja oli ihan "kivaa". Nyt olen taas koittanut niiden kanssa skarpata, mutta lähinnä ajattelin ottaa rasvani esim. maapähkinävoista (siis ihan kunnon) koska sitä menee alas vaikka kilo tarvittaessa. Joten kuulostaako maapähkinävoi ihan hyvältä ratkaisulta vai painelenko ilman mitään rasvoja vai itkenkö verta ja vetelen sitä rypsäriä?

Sitten vielä toinen kysymys vielä aerobisen tarpeellisuudesta koska yksinkertaisesti sanottuna olen helvetin laiska. Paino se putoilee ilman suurempia hikoiluja kunhan syö oikein, mutta onko edes mahdollista päästä kunnon kireyksiin ilman ahkeraa aerobikkaamista? Varmaan kireäksi pääsee pelkästään syömättömyydelläkin, mutta sitten ei ilmeisesti lihaksiakaan ole jäljellä? Joten tuleekohan tästä mun maapähkinävoita sohvalla -projektista mitään?

Fear, ehkä semmoinen kilo olsii tippunut. Ei mtn suurempia onkelmia... Tosin en ole vieläkään aivan varma, että syönkö aivan oikein, muta jos pistän tänne jtn esim. ruokavaliota joku päivä. Hehe, eilenkin jäi ateriat 3:een, muttei nyt niin kauhea nälkä ollut missään vaiheessa. Enkä sortunut ahmimaan tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjotin just äsken tonne elämää pidemmän selvityksen eräästä ruokavaliosta ja sen vaikutuksista. Tsekkaa jos kiinnostaa.

Kävin lukemassa. Kiva että olet löytänyt tiesi. :)

MInulla on kauheat riidat(:D) muijaystäväni ja hänen ylipainoisen äidin kanssa, jonka mielestä painovartijoiden points on kaikista paras laihdutusmuoto. Kuinka saan mollattua points-järjestelmää? Heidän mielestä tämä dieetti on epäterveellinen jne.
Menee kohta hermot...

Siis kuinka mollata painonvartijoita - meikän lempiaiheita :D Jos vaikka isket niitä tutkimuksilla päähän?

Lähdetään vaikka INTERHEART-tutkimuksesta, jossa tutkittiin yli 15 000 sydänkohtauksen saanutta potilasta 52 maassa. Tutkimuksesta saat tietoa googlesta hakusanoilla 'interhear study', itse tutkimus tässä

Tutkimuksessa todettiin syyt, jotka selittävät 90 % saaduista sydänkohtauksista.

2 tärkeintä: tupakointi ja eräiden rasvahappojen epänormaali suhde (apolipoproteiini B ja apo. A1) . Loput syyt olivat korkea verenpaine, diabetes, vyötärölihavuus, stressi, vähäinen hedelmien ja vihannesten syönti sekä liikunnan puute. No ensinnäkin vihannesten ja hedelmien syönti lisääntyy lopulta tällä ruokavaliolla, etenkin kun tavoitepaino on saavutettu. Ihan pelkästään siitäkin syystä että pelkästään lihaan ja rasvaan perustuva ruoka käy äkkiä tylsäksi.

Tupakointiin ruokavalio ei vaikuta. Liikunnan puutteeseen se vaikuttaa korkeintaan välillisesti, kun todella lihava pääsee liikkeelle. Samoten stressiä se vähentää välillisesti, etenkin nuorilla naisilla tyytymättömyys omaan painoon voi olla stressitekijä. Mutta sovitaan että se ei vaikuta näihin.

Korkea verenpaine, diabetesriski ja vyötärölihavuus kulkevat tietysti käsi kädessä ja paranevat kun paino laskee, ja tällä laskee, tutkitusti tulokset ovat puolen vuoden kohdalla nopeammat kuin tavallisella ruokavaliolla, vuodessa ero tasaantuu.

Hauskintahan tuossa on se, että todellisuus on tässäkin tasan päinvastoin kuin mihin rasvakammoinen, virallisterveellinen ruokavalio on meidät totuttanut uskomaan.

Mun piti tässä lukea viikko tenttiin, mutta käytin siitä useamman päivän tutkimustulosten lukemiseen. Niitä löytyy aika lailla täältä (valikosta PubMed, ja sopivat hakusanat kehiin. Esim " carbohydrate fatty acid cardiovascular" tuottaa kivaa lukemista)

Esim yksi:

In routine practice a reduced-carbohydrate, higher protein diet may be the most appropriate overall approach to reducing the risk of cardiovascular disease and type 2 diabetes

Pidä mielessä eräs tieteellisen tutkimuksen perusajatus: teoriaa ei voi todistaa oikeaksi, sen voi korkeintaan todistaa vääräksi. Asbesti oli ok, kunnes todistettiin että se on epäterveellistä. Tutkimustulokset ovat jo osoittaneet että vanha kolesterolikammoinen teoria on vanhentunut, mutta iso laiva kääntyy hitaasti. Etenkin kun mukana on jumalaton bisnes, elintarviketeollisuudessa, lääketeollisuudesta puhumattakaan.

Ai niin, se toinen tärkeimmistä syistä sydänkohtausriskiin, eli ne tietyt veren rasva-arvojen suhde. Get this: suhde paranee ravinteikkaalla, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Tutkimuksia löytyy, esim tuolta jälkimmäisestä linkistä

Mua sitten kanssa vituttaa noi arvostelijat ja suunsoittajat.Esimerkki duunissa kun kaivoin protsku jauheen esiin ja rupesin lantrailemaan, niin eiköhän siitä polemiikki noussut elämäänsä kyllästyneitten äijien kesken, että olen hormooni hiiri, ja mandariini kainalo ym.Mutta hiljaa mielessäni mietin että olen taatusti paremassa kunnossa kuin ne silavaa syövät sohvapeurnat, eli marchi toisesta sisään ja toisesta ulos! Tee just niin kuin itsestä parhaimmalta tuntuu.!!!!!

Tismalleen... jeesustelijoille ja ihmettelijöille olen alkanut laukoa takaisin päin naamaa... toistaiseksi suosikkini on koko 190 senttisellä ja yli 120 kiloisella olemuksella jyrähdetty "luuletsä että tosimies käy jollain vitun leivällä, häh??!!"

Muutaman kerran olen menestyksekkäästi hampaiden välistä sihisten ärähtänyt jokseenkin agressiivisella äänellä: "syöppullaa!"

Fear, hehe kiitos :D Kyllä mä kritiikin kestän :D

Cockton, mahtavaa! Ne itekkin aina selittävät "tutkimuksista" mutta toi ei mielestäni ollut kovin hyvä tutkimus (luin nopsaan) juuri tuohon minä vs. painonvartijat- kiistaan.
Mistäköhän saisi suoraa tutkimusta, et menkää painonvartijat jonneki ihan muualle läskejenne kanssa.

*tahtoo lisää painonvartijoiden mollaustietoja!!*

Minäkin haluaisin voittaa tyttöystväni äidin kamppailussa dieettii vs. Points-dieetti, mutta en oaa faktoja. Kertokaa niitä!!

fear sanoi:
Hei muuten joo, mureneeko dietiltä pohja jos ottaa kerran kuussa alkoholia?

Jos tätä dieettiä tarkoitat, niin ei, mikäli siinä viinan mukana ei tule hiilareita. Eli esim. kalja on paha. Punkussa ei ole juuri yhtään hiilaria.

Kossussa tais olla promille. Votkassa voi olla sokeria, riippuu laadusta. Smirnoffissa ainakin on. Viskissä ja konjakissa on hieman, eli niitä ei pidä vetää paljoa. ja tietty likööreissä alkaa olla sokeria vituuste.

Mut sinänsä alkoholi ei haittaa. Keittää ite kuivaa ponua nii sehän on sit terveysruokaa, luomua ilman lisäaineita :D

anatoli^ sanoi:
Yksi asia heränny mieleen tässä dieetti keskustelussa: eikös se niin menny että 1 g hiilihydraatti=4Kcal, proteiini 1g= 4kcal ja rasva 1g = 8kcal ? Ja silti täällä asiaa tuntevat suosittavat rasvojen syöntiä, vaikka se on korkea energiapitoisuudeltaan. Maalikko/aloittelijan mielessä tuossa on ristiriita. Ymmärrän toki, että tietyn verran tulee saada ravinnosta rasvaa, mutta käsittääkseni siihen riittää jo melko pieni määrä.

"korjaa jos olen väärässä, mutta..." - Joonas Hytönen
Rasva-arvo 1g=9kcal

edit: joo joku olikii korjannu sen jo tuol ylhääl

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom