Dieettini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
-Marchi- sanoi:
Tarvitaanko tuota viimeistä ruokailua enää, jos käy tutimaan siin 22-23.00 maissa? Jos vetääsiinä 20.00 maissa vaikka vähän tukevammin? (munakas vaikka ja vaikka yksi ruisleipä) tms.

Mhh, riittääkö että päivässä saa vain sitten sen yhden "lämpimän aterian" (eli koulussa) ja muut on sitten vähän kuin välipaloja?
(munakas lasketaan välipalaksi)

Kyllä minä ainakin ottaisin myös ton yöproteiinin tuossa kohtaa. Jakaa sitten vaan päivän ruokailut vaikkapa 7 pienee osaan. Enpä minä itsekään yleensä syö kun yhden lämpimän aterian päivässä ja viikonloppuisin en aina sitäkään. Eli riittää että muut on välipaloja, tuo välipalan käsite kun on itessään todella venyvä.

Itse kun syön välipaloja yhden lämpimän aterian lisäksi niin syön lähinnä rahkaa, tonnikalaa ja raejuustoa. Joskus muutaman munan paistelen. Hyvin on dieetti toiminut ja salilla jaksaa tehdä aivan loistavasti kaiken.

Kelpaako yhdeksi "välipalaksi" vain yksi purkki tonnikalaa? Jos ei ole hirmuisen nälkä?
Ja kelpaisiko ohjenuoraksi, että syö sen verran, että ei ole nälkä? (mutta kumminkin sen 40gr prodea pitäs saada)
Entä, jos on vaikka makaroonilaatikkoa vaik koulussa, ni voinko syödä sitä, vai sitä vähän ja tunaa, vai pelkästään tunaa?

Itse koulussa syön kyllä aina sen verran, että se pahin nälkä lähtee. Sitten kello kahden maissa marssin kauppaan ostamaan purkin tunaa. Tähän asti toiminut.

Salomaa sanoi:
Itse koulussa syön kyllä aina sen verran, että se pahin nälkä lähtee. Sitten kello kahden maissa marssin kauppaan ostamaan purkin tunaa. Tähän asti toiminut.

Mikset osta kouluun valmiiksi tunaa ja syö sen kouluruuan kanssa?

Salomaa sanoi:
Koska yleensä koulussa on raejuustoa jota tulee syötyä ainakin sen 30g proden edestä.

??? Kiva että sinulla on koulussa fiksu ruokatarjonta.

tässä käsitellään dietti asiaa niin kysynpä sitte täällä,eli,nyt painoo on n.90kg,ja kesäks ois tarkotus laihuttaa tonne 80kg.punttia teen 4krt viikossa,ja tätä ennen en oo aerobista tehny,mut nyt ku pukki toi säkin+hanskat,ja sain kuntopyörän kotiin,niin on tarkotus alkaa sitäki tekee n.3-4krt viikossa.ja sitte oon 180cm pitkä,ja painoo toi 90kg VIELÄ.ni paljo tarviin proteiineja/kaloreita dietillä päivässä?tai onko siihen ees nyrkkisääntöö,ku haluisin kuitenki lisää lihaksii/voimaa dietinki aikana :) ja mitkä on hyviä proteiinin lähteitä?

-Marchi- sanoi:
Kelpaako yhdeksi "välipalaksi" vain yksi purkki tonnikalaa? Jos ei ole hirmuisen nälkä?
Ja kelpaisiko ohjenuoraksi, että syö sen verran, että ei ole nälkä? (mutta kumminkin sen 40gr prodea pitäs saada)
Entä, jos on vaikka makaroonilaatikkoa vaik koulussa, ni voinko syödä sitä, vai sitä vähän ja tunaa, vai pelkästään tunaa?

Miksei kelpaisi tunapurkki välipalaksi, mutta kokonaisuushan se ratkaisee mitä välipaljo syöt milloinkin.

Ja mun mielestä voi hyvin syödä ton makaronilaatikon koulun safkalla, kannattaa se ilmainen ateria kuitenkin hyödyntää. Tuskin kenenkään dietti kaatuu jos kaikki syömiset ei ole "huippulaatua".

-Marchi- sanoi:
Doom-ukko (saan kai kutsua tällä nimellä?)

No, I want you to call me Loretta.

Mistä tiedän, että kuinka paljon minun pitää syödä. Siis... :davidjastevenseagal: sen verran, että nälkä lähtee, vai? Jotenkin tommonen perus tieto siitä, että syönkö tarpeeksi/liian vähän ois kiva tietää... Esim. Kuinka paljon uskallan syödä vaikka koulussa tarjottavaa puuroa jne. :/ Tai sitten vaikka kokkaamaani keittoa tms.

Netti on pullollaan kalorilaskureita. Etsi muutama ja arvio niillä päivän kulutuksesi. Laske sitten saaduista arvioista keskiarvo. Saat pers'tuntuman siitä, mitä kulutat päivässä. Nyt vähennä siitä 500 kcal. Tämä on se, jolla dietti kannattaa aloittaa. Jaa saatu kalorimäärä aterioiden välillä. Nyt tiedät suunnilleen kuinka paljon kaloreita sinun kannattaa syödä joka aterialla. Seuraava askel on se, että alat laskea aterioidesi energiasisältöä. Se on työlästä, mutta ainut tapa, jos todella haluat tietää, kuinka paljon mitäkin ruokaa sinun tulisi syödä. Fineli.fi auttaa hommassa. Samoin keittiövaaka.

Jos et halua käydä koko rumbaa läpi, niin ajan kanssa kokemuksella opit syömään sopivia annoksia kulloiseen tilanteeseen nähden.

Ja salilleni pääsee vasta 19.00, joten miten syklitän ruokailuni? Kun välipalan syön siinä 14.30-16.30 välillä ja salille 17.00. Sen jälkeen palkkari (prodet entisellään, mut hiilarit oon tiputtanu puoleen) ni syönkö sen jälkeen enää kotona mitään? Entä sitä ennen, koska eihän ihan ennen reeniä saisi oikein mtn syödä... Mutta sitten jäisi ruokailut vain 4 kertaan :/

Timba ehti jo vastata tähän. Siis aina palkkarin jälkeen oikea ateria ennen nukkumaanmenoa.
Vieläkin kuulostaa hullulta, vetää kanamunia melkein jokapäivä. Onko ne muka ihan terveellistä kamaa? Vaikka ottaa sen keltuaisenkin poies?

Kananmunathan ovat parasta mahdollista proteiinia. Kaikki kolesteroli ja tyydyttynyt rasva (ei näitä'kään tarvitse pelätä) on keltuaisessa, joten valkuaisia voi vedellä mielin määrin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sori näin etukäteen Marchi kun tulin tähän ketjuun omiani laittamaan mutta kun uutta dietti threadia ei jaksaisi aloittaa.Mutta neuvoa hieman kaipailisin että metsäänkö oon menossa näillä eväillä.Työni on 8h istumista missä en hirveästi kuluta, ja en ole orjallisesti noudattanut tiettyä ruoka ohjetta olen syönyt sitä mitä on ja laskenut siinä suunileen mitä mistäkin tulee, mutta tosiaankin perse eelläkö puuhun olen menossa näillä eväillä tässä tämän päiväinen ateriani korjauksia lisäyksiä ottasin vastaan.

aamupala 04.30 omena,1,5rkl pellavarouhesiementä, 1rkl rypsärii &1 multivita,1battery juoma

välipala 07.30 1 iso porkkana.

lounas: jauheliha risottoa ujosti :)

päivällinen:1peurna ja vähä jauheliha kastiketta

ja tähän väliin ennen iltapalaa 1iso porkkana 1rkl pellavarouhesiementä.

Iltapala:1 reissumies 2palaa kevyt juustoa 1rkl rypsärii.

Proteiini jauhetta otan noin 30g 3krt päivässä.Salilla noin 4kertaa viikossa aerobista 2 punttia 2 3viikkoa takan ja 5kg lähtenyt litomaan nesteitä varmastikin kylläkin niin joo ja paino 102 pituus 183

fear sanoi:
Sori näin etukäteen Marchi kun tulin tähän ketjuun omiani laittamaan mutta kun uutta dietti threadia ei jaksaisi aloittaaaamupala 04.30 omena,1,5rkl pellavarouhesiementä, 1rkl rypsärii &1 multivita,1battery juoma

Proteiini jauhetta otan noin 30g 3krt päivässä.Salilla noin 4kertaa viikossa aerobista 2 punttia 2 3viikkoa takan ja 5kg lähtenyt litomaan nesteitä varmastikin kylläkin niin joo ja paino 102 pituus 183

Eipä mittään, kaikki dieetti tiedottomat tänne vain!

Minusta sulla on toi homma vähän metsässä, esim toi yks välipala: porkkana.
Ottasit vaikka tonnikala purkin/munakkaan/rahkaa tms. Pyri joka aterialla ottamaan jtn proteiinipitosoista ainakin n.40gr. Kattele noita mun kysymyksiä ja vastauksia ja mieti, et oisko mtn korjattavaa. (btw, en mene tiedoistani ihan takuuseen :) tuntuisi vain siltä. )

Omskakas sanoi:
No, I want you to call me Loretta.

Seeeeeeeeeeelvä...

Juu, no ehkä minä jaksan laskea noita kalorimääriäni jne. Löysin jonku ihme laskurinkin... http://laam.ath.cx/ruoka tommosen, jos vaik sil yrittelisin jtn?

Kiituksia neuvoista tähän asti LORETTA.

Mmhp, jos vetää Calvon semmoista tunaa, että se on öljyssä, niin kannattaako se öljykin sipasta siitä nassuun, vai ei? (jos vetää 3 vaikka semmosta päivässsä, ni tuskin ainakaan kaikista) eikö tuo sitten korvaisi ainakin sen illan rypsärin?
(olenkin unohtanut tuota rypsäriä vejellä... Kelpaako, jos ottaa pari kalanmaksaöljy tablettia?)

fear sanoi:
Sori näin etukäteen Marchi kun tulin tähän ketjuun omiani laittamaan mutta kun uutta dietti threadia ei jaksaisi aloittaa.Mutta neuvoa hieman kaipailisin että metsäänkö oon menossa näillä eväillä.Työni on 8h istumista missä en hirveästi kuluta, ja en ole orjallisesti noudattanut tiettyä ruoka ohjetta olen syönyt sitä mitä on ja laskenut siinä suunileen mitä mistäkin tulee, mutta tosiaankin perse eelläkö puuhun olen menossa näillä eväillä tässä tämän päiväinen ateriani korjauksia lisäyksiä ottasin vastaan.
Tuota... Suoraan sanottuna et ole edes lähelläkään sitä puuta. ;)
aamupala 04.30 omena,1,5rkl pellavarouhesiementä, 1rkl rypsärii &1 multivita,1battery juoma
Tämä ei ole aamupala. Ei sinne päinkään. "Ateriasi" sisältää hiukan kuitua, vähän rasvaa ja runsaasti sokeria.

Ensinnäkin ota tuo Battery pois kokonaan. Jätä kaikki sokeria sisältävä pois dietillä lukuunottamatta palautusjuomaa ja ehkä kerran viikossa tapahtuvaa herkuttelua. Tilalle vaikka reilu annos kaurapuuroa. Lisäksi annos proteiinia ehdottomasti aamiaiselle. Hera käy hyvin. Tässä vaiheessa et välttämättä tarvitse rypsiöljyä. Siirrä se vaikka seuraavalle aterialle.

Tämäkään ei ole ateria :D Kuten Marchi sanoi, tarvitset proteiinia tähän. Eivätkä lisäkaloritkaan olisi pahitteeksi. Ehkä leipä lisukkeineen?

Älä liikaa ujostele. Tässä voisi olla vaikka vihreitä kasviksia.

Kuullostaa liian pieneltä aterialta noin isolle miehelle. Jauhelihakastike ei ole mitään parasta diettiruokaa. Se kun on melkein pelkkää vehnäjauhoa ja voita. Kokeile mielummin vaikka grillattua kananrintaa (nahka pois) ja pientä annosta riisiä ja kasviksia.

Tästäkin puuttuu proteiinit.

Jätä leipä pois iltapalalta. Syö kunnon annos proteiinia, kohtuudella rasvaa ja mieluiten myös kuitupitoisia kasviksia.

Tuo proteiinijauhe vähän parantaa tilannetta, mutta silti saat mielestäni ihan liian vähän proteiinia ja kaloreita satakiloiseksi mieheksi.

...

-Marchi- sanoi:
Kiituksia neuvoista tähän asti LORETTA.
Eipä kestä.
Mmhp, jos vetää Calvon semmoista tunaa, että se on öljyssä, niin kannattaako se öljykin sipasta siitä nassuun, vai ei? (jos vetää 3 vaikka semmosta päivässsä, ni tuskin ainakaan kaikista) eikö tuo sitten korvaisi ainakin sen illan rypsärin?
(olenkin unohtanut tuota rypsäriä vejellä... Kelpaako, jos ottaa pari kalanmaksaöljy tablettia?)

Se vähän riippuu siitä, mitä öljyä purkissa käytetään. Luulen, että yleisin lienee auringonkukkaöljy. Se taas on rasvahappokoostumukseltaan kieroutunutta (liikaa omega-6:sta ei yhtään omega-3:sta). Suosittelen, ettet ainakaan koko päivän rasvantarvetta ota tonnikalaöljystä.

Omskakas sanoi:
jospa näin sitten....

Aamupala:
proteiini drinkki, lautasellinen puuroa, multivita.

Välipala:
maitorahka, leipä ja rypsäri.

Lounas:
j:liha risottoa tomaattia ja kurkkua,protsku drinkki+raejuusto

Päivällinen:
sama kuin lounas+rypsäri

Ennen iltapalaa: maitorahka+pellavarouhe

Iltapala:
protsku drinkki, pari leipää keittokinkulla+vihannekset

Miltäs tämä näyttää?Ja kiitos vinkeistä ja vastauksista omskakas!!!! :worship:

Aamupalalle voisi pistää vaikka ruisleipää mihin päälle juustoa, kinkkua ja vihanneksia.

Iltapalakin on ihan hyvä vaikka leivistä sitä hiilaria sinne muutamia grammoja tulee. Itse syönkin joskus viikolla iltasin jopa 30-40g hiilaria eikä pahaa ole tehnyt. Siis kerran viikossa max.

fear sanoi:
jospa näin sitten....
Miltäs tämä näyttää?Ja kiitos vinkeistä ja vastauksista omskakas!!!! :worship:

Paljon paremmalta. :) Leivät voisit siirtää iltapalalta aamiaiselle (siellä saa olla enemmän kaloreita, kuten Salomaakin sanoi). Jos protskudrinkissäsi ei ole kaseiinia, voisit vaihtaa sen raejuustoon, koska se imeytyy heraa huomattavasti hitaammin. Ehkä iltapalalle vielä loraus tai kaksi sitä rypsäriä.

Kokeile viikko-pari, miten homma toimii ja tule sitten valittamaan huonojen neuvojen antamisesta, jos ei toimi. :D

Aamu alkoi juuri uudella valiolla, ihan hyvä olo!!Hei muuten marchi laita tänne trhreadiin tuloksia että miten homma etenee niin voidaan vertailla ja joku viisaampi saa viilata meijän sävellyksiä...

Omskakas sanoi:
Se vähän riippuu siitä, mitä öljyä purkissa käytetään. Luulen, että yleisin lienee auringonkukkaöljy. Se taas on rasvahappokoostumukseltaan kieroutunutta (liikaa omega-6:sta ei yhtään omega-3:sta). Suosittelen, ettet ainakaan koko päivän rasvantarvetta ota tonnikalaöljystä.

Kasvisöljyä ja tässä paketisaa vielä lukee, että "luonnollinen omega3 lähde"
mut sit kävi vähä pelottamaan, ku nää purkit on aika pieniä... 80gr:sia ja sadassa grammassa on 24gr prodea... Eli enhän saa sitten tuosta kun sen n.20 gr protskua... Onko nää purkit sitten liian pieniä?:D
(huom. näitä purkkeja en "aina" syö koska nämä ovat tyyriimpiä, pienempiä ja vielä öljyssä.) Normaalisti ostan jtn 150gr:n purkkeja tonnikalaa vedessä.
(niistä riittää sitten vaikka kahteen annokseen)
Ja näiden etuna vielä se, että nää lähtee vetämällä auki, joten ei tarte kantaa mtn avaajia kaikkialla.

Fear, juu, ajattelinkin laittaa tänne sit kokemuksia. Vertaillaan vaan! :)

Back
Ylös Bottom