D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Söin ite muutaman viikon 125ug / päivä, mutta lopetin kun tuli semmonen jännä päänsärky koko päivän ajaksi. Särky tuntui yölläkin kun heräsi vaikka kuselle tms ja kun en keksinyt mitään muutakaan syytä niin päätin pitää taukoa noista nappuloista. Sen jälkeen loppui särky enkä vieläkään ole keksinyt muuta syytä särylle. Jatkossa täytyy ottaa varmaan joka toinen päivä tms.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jostain luin että ei oo mtn haittaa vaikka ottais 250ug/päivä. Itse vedän päivittäin sen 50ug
Joo, tässä uskossa mäkin olen ollut. Mun päänsärky voi toki johtua mistä vain, yllättäen vaan loppui samalla kun 125ug:n D-vitamiinin syönti. Täytyy koittaa aloittaa uudelleen vaikka huomisesta niin sitten tietää toistuuko päänsärky.

Perstuntumalla palautuminen olisi nopeutunut huomattavasti 6000-8000 iu/vrk.

1.5kk nyt takana d-kokeilua.. alussa noin 150ug, sitten pari viikkoa 250ug ja nyt viikon vain 125ug.. enpä ole mitään erikoista huomannut. Muutama kuiva ihottuma länttini on aika lailla tervehtynyt mutta niinhän se kesällä käy.. olossa väsymyksen tai virkeyden suhteen ei mitään havaittavaa,.. noh, homma jatkuu kunnes tabut loppuu tai jotain huonoa ilmenee.

Perstuntumalla palautuminen olisi nopeutunut huomattavasti 6000-8000 iu/vrk.

Nyt on pakko kommentoida itsekin kun tuntuu, että alkaisi d-vitsku potkimaan. Oon nyt vajaa parisen kuukautta ottanut d-vitamiinia tablettien muodossa, alkuun 50-60ug/pv ja hiljalleen oon lisännyt 120-130ug/pv tienoille. Nyt ihan lähiaikoina on palautuminen ja kehitys ollut sitä luokkaa, etten oo koskaan kokenut mitään vastaavaa. Punttitouhuja on tullut harrastettua kymmenisen vuotta ja biitsin pelaamista 6-7 kesää.

Esim. perjantaina pelasin 4h biitsiä ja lauantaina 3h. Normaalisti vastaavasta setistä palautuminen kestää 3-4 päivää ja ekoina päivinä jalat on aivan päreinä. Nyt lepäilin vain sunnuntain ja tänään maanantaina olin taas paremmassa iskussa kuin koskaan. Tuntuu, että pomppua olisi tullut selvästi lisääkin ihan viime aikoina, vaikka sitä on tullut reenattua jo vuosia hitaasti paranevin tuloksin. Ja biitsinpeluusta kun puhun, niin kyseessä ei oo mikään kevyt pallottelu vaan ihan totisesta pallon mättämisestä on kyse. En vaan keksi mitään muuta selitystä tälle ilmiölle kuin d-vitamiini. Kaiken muun (ravinto, venyttely, yms) oon tehnyt samoin kuin edellisinä kesinä, enkä oo tosiaan yhtä tehokasta palautumista ja kehitystä kokenut koskaan. Ja on meinaan aika hyvä fiilis :thumbs:

Nyt on pakko kommentoida itsekin kun tuntuu, että alkaisi d-vitsku potkimaan. Oon nyt vajaa parisen kuukautta ottanut d-vitamiinia tablettien muodossa, alkuun 50-60ug/pv ja hiljalleen oon lisännyt 120-130ug/pv tienoille. Nyt ihan lähiaikoina on palautuminen ja kehitys ollut sitä luokkaa, etten oo koskaan kokenut mitään vastaavaa. Punttitouhuja on tullut harrastettua kymmenisen vuotta ja biitsin pelaamista 6-7 kesää.

Esim. perjantaina pelasin 4h biitsiä ja lauantaina 3h. Normaalisti vastaavasta setistä palautuminen kestää 3-4 päivää ja ekoina päivinä jalat on aivan päreinä. Nyt lepäilin vain sunnuntain ja tänään maanantaina olin taas paremmassa iskussa kuin koskaan. Tuntuu, että pomppua olisi tullut selvästi lisääkin ihan viime aikoina, vaikka sitä on tullut reenattua jo vuosia hitaasti paranevin tuloksin. Ja biitsinpeluusta kun puhun, niin kyseessä ei oo mikään kevyt pallottelu vaan ihan totisesta pallon mättämisestä on kyse. En vaan keksi mitään muuta selitystä tälle ilmiölle kuin d-vitamiini. Kaiken muun (ravinto, venyttely, yms) oon tehnyt samoin kuin edellisinä kesinä, enkä oo tosiaan yhtä tehokasta palautumista ja kehitystä kokenut koskaan. Ja on meinaan aika hyvä fiilis :thumbs:

Hyvä jos potkii. Olin vähän itsekin skeptinen tämän jutun suhteen, mutta kun edes maksimavetuksella ei saa enää itseään perinteiseen "raihnainen pappa" -kondikseen lienee jotain tapahtunut. Toki käytössä on aika setti kaikkia muitakin lisäravinteita, mutta niin kyllä on ollut aiemminkin.

Ainakin helvetin hyvä placebovaikutus on sitten ollut jos ei muuta :lol2:

Ainakin helvetin hyvä placebovaikutus on sitten ollut jos ei muuta :lol2:

No niinpä! :) Jos tämä homma samaan tapaan jatkuu eli kehitystä tulee ja palautumiseen menee puolet normaalista ajasta, niin mulle ei oo väliä onko placeboa vai ei ;)

Hiukan pelottaa, että on tullut hehkuteltua liian aikaisin, joten tunnustellaan tässä nyt vielä muutama viikko ja katsastetaan tilanne uudemman kerran.

kyllä ainakin aerobista saa fillarilla tykittää tuplat entiseen verrattuna että saa yhtä paljon tuntumaan kuin ennen. Osa selittyy kunnon paranemisena mutta itsekin mutuilisin että osansa tuossa on d-vitskulla.. Ja ne harvat salitreenitkin mitä "on kerennyt" (tekosyyt..) ei ole tuntuneet niin pitkään lihaksissa kuin ennen.

Kolme eroa aikaisempaan: diettaan (onnistuneesti) kotiruoalla ja unohdin kokonaan vhh-pelleilyt, oikeasti harrastan aerobista ja vedän d-vitskua.

Vitamiineista en paljoa tiedä, mutta kannattaisiko teidän D-vitamiiniheebojen kuitenkin tutustua noihin pikkulapsille tarkoitettuihin tippoihin. Itse olen omille pennuille antanut Jekovit-tippoja. Siinä on D-vitamiinia 2440 iu/tippa. Putelissa on 20 ml, yhdessä millilitrassa on 31 tippaa eli pullossa on yhteensä 1 512 800 iu. Hintaa vajaa 6 e. Eli jos päivässä ottaisi 5000 iu, eli kaksi tippaa niin päivän hinnaksi tulee vain muutama sentti. Jos nyt sitten olen ymmärtänyt päiväannokset oikein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vitamiineista en paljoa tiedä, mutta kannattaisiko teidän D-vitamiiniheebojen kuitenkin tutustua noihin pikkulapsille tarkoitettuihin tippoihin. Itse olen omille pennuille antanut Jekovit-tippoja. Siinä on D-vitamiinia 2440 iu/tippa. Putelissa on 20 ml, yhdessä millilitrassa on 31 tippaa eli pullossa on yhteensä 1 512 800 iu. Hintaa vajaa 6 e. Eli jos päivässä ottaisi 5000 iu, eli kaksi tippaa niin päivän hinnaksi tulee vain muutama sentti. Jos nyt sitten olen ymmärtänyt päiväannokset oikein.
Kuulosti hyvältä alkuun. Kuitenkin löytyi tämä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/9/123579.pdf
...Jekovit-tippojen vaikuttava aine on ergokalsiferoli eli D2-vitamiini, jota on 2440 IU
(= kansainvälistä yksikköä) millilitrassa liuosta. Yksi millilitra on noin 31 tippaa. Yksi tippa sisältää 2
mikrog (= 80 IU), 3 tippaa 6 mikrog (= 240 IU) ja viisi tippaa 10 mikrog (= 400 IU) D2-vitamiinia.
...
Kuten olen ymmärtänyt, tuo D2-vitamiini on aika hyödytöntä tavaraa verrattuna D3:een. Täällä napsitaan näköjään 5000 IU:n pillereitä, eli tuohon määrään tarvitaan noin 2,05 millilitraa eli 64 tippaa, eli päiväannos maksaa noin 60 senttiä.

Kuulosti hyvältä alkuun. Kuitenkin löytyi tämä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/9/123579.pdf

Kuten olen ymmärtänyt, tuo D2-vitamiini on aika hyödytöntä tavaraa verrattuna D3:een. Täällä napsitaan näköjään 5000 IU:n pillereitä, eli tuohon määrään tarvitaan noin 2,05 millilitraa eli 64 tippaa, eli päiväannos maksaa noin 60 senttiä.
Ja eikös se ollut niin että ton D2 kanssa ne rajat mitä kannattaa vedellä niin oli aikalailla pienemmät, vaikka se tehottomampaa onkin?

Unohtakaa se D2. Ei ole "oikeaa" D-vitamiinia. Eli sitä D3-vitamiinia eli kolekalsioferolia, mitä auringostakin saadaan. Eli sitä samaa staffia millä ihminen on vuosisatoja pitänyt D-vitamiinitasonsa kunnossa.

Kävin muutama viikko sitten D-vitamiinitasotestissä. Tuloksena 44 vrk:n nostoannoksilla 253 nmol/l. Päiväannoksena 500 µg ja yhdessä vaiheessa flunssan yrittäessä iskeä 1250 µg päivässä neljän päivän ajan. Kolme päivää paussia nautinnoissa ennen testiä. Lähtötaso oli ihan taatusti melko lailla surkea. Eli kyllä sitä lyhyessäkin ajassa saa nostettua tasot kuntoon. En tosin suosittele terveille ja kevyille ihmisille. Rauhallisempikin tahti ja annostus riittää.

Itselläni oli syynä kiireeseen pitkä sairauskierre (flunssia ja keuhkotulehduksia) ja siitä johtunut vitutus. Poissa ovat moiset ja olo ei ole aikuisiässä ollut koskaan näin energinen ja luottavainen. Tukku terveyteen vaikuttavia efektejä ollut ja varsinkin salitouhu on muuttanut luonnettaan täysin. Ohjelma pitää pistää uusiksi lisääntyneen voimatason ja aivan hillittömän palautumisnopeuden takia. Koipiakaan ei meinaa saada millään kipiäksi vaikka kuinka syväkyykkisi :thumbs:

Zone-sarja -42%
Ohjelma pitää pistää uusiksi lisääntyneen voimatason ja aivan hillittömän palautumisnopeuden takia.

Mä jo tästä tuossa aiemmin hehkuttelin, mutta pakko palata vielä aiheeseen kun tuntuu niin uskomattomalta. Eilen tuli taas pelattua biitsiä lähes neljä tuntia ja illalla olin varma, että aamukuselle pitää mennä kontaten kipeiden reisien takia. Mutta aamulla koko kropassa ei ollut tietoakaan, että eilen on hypitty ja juostu pitkin kenttää koko ilta. Ihan sairasta palautumista. Syksyllä kun palaan taas punttitreenien ja muun off-season-jumppailun pariin, veikkaan että treeniohjelmat menee täysin uusiksi viime vuosiin verrattuna. Oon vielä melko maltillisilla annoksilla (100-120ug/pv) ollut liikenteessä.

Asiallinen teksti Marjakarhulta. Itse olen vetänyt nyt 7500 IU päivässä kahden viikon ajan, en oikein vielä osaa sanoa vaikutuksista mitään. Fiilis on hyvä ja treeni luistaa, mutta olisiko näin ilmankin ylimääräistä d-vitamiinia? Ainakin sen kahdeksan viikkoa on tarkoitus nyt näitä vitamiineja nauttia.

Olen vetänyt 10 000 IU, siis kaksi kapselia sitä vahvinta D3:sta reilun kuukauden. Enkä ole huomannut vielä mitään muutosta entiseen. Tai no, en ainakaan radikaalia. Perheessä on riehunut vatsaflunssa, joka on kyllä meikäläisenkin olon saanut huonoksi - tosin oireet ovat olleet vielä vähäisiä. Tosin tänään on kivistänyt hartioita, voimat ovat olleet loppu ja mieli matalalla - ehkä tauti yrittää toistamiseen päälle?

Nukahtaminen on aiempaa hankalampaa - mutta se johtuu varmaankin vain pohjoisen yöttömästä yöstä, ei D3:sta.

Mutta niinhän täällä sanottiin, että kaksi kuukautta pitäisi vetää näitä vitskuja, että ne alkaisivat potkia. Sitä odotellessa...

Kuukauden olen noita iHerbin 5000IU-nappuloita vetänyt yhden päivässä. Eipä vielä mitään vaikutusta havaittavissa, raportoidaan sitten kuukauden päästä menivätkö rahat hukkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom