D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

Paljonkohan D:Tä tarvitaan että arvot nousevat myrkytyksen rajoille :D
Itse syön nyt herätykseksi 10000iu päivässä, ja ainakaan vielä ei ole väri muuttunut, sen sijaan virtaa on paljon tavanomaista enemmän. Luin vaan esim Savolaisen Maken blogia tuossa yksi päivä ja esim hänelle oli lekuri sanonut että pudotahan annostusta.

Mennyt aikalailla kaks vuotta about tolla määrällä (pl. kesät, toisinaan muistaa ottaa vain 5000iu) ja olen vielä hengissä...

Mennyt aikalailla kaks vuotta about tolla määrällä (pl. kesät, toisinaan muistaa ottaa vain 5000iu) ja olen vielä hengissä...

Joo eiköhän ton uskalla syödä. Ei oo missään vaiheessa ollu pahoinvointia.yms oireita?
Kesällä menee varmana 5000iu jos tykkää ulkona joskus käydä.Pitääpä mennä itsekin sillä kaavalla.

Kannattaako syödä illalla vai aamulla D-vitamiit? Ite olen puolivuotta syöny 5000iu pillereitä sillon kun on muistanu.
Kysyn nyt samalla, miten muut ravintolisät kannattaa syödä multivita, kalaöljy ja magnessium?

Onko mitään juttua ollut tuosta, että paljonko D-vitamiinia imeytyy todella tai on "kannattavaa" syödä? Muistaakseni joku koehenkilö söi n.7300mikrogrammaa puolen vuoden ajan ilman yliannostusoireita. Itse söisin mielelläni sen määrän, mikä on riittävä eikä sen enempää. Tällähetkellä syön lisäravinteena D-vitamiinia maltillisesti, mutta meinaan nostaa annostusta tuonne 5000iu tasolle. Kuitenkin on syytä muistaa, että ruuastakin saadaan D-vitamiinia ja sitä ruokaa menee....

Kannattaako syödä illalla vai aamulla D-vitamiit? Ite olen puolivuotta syöny 5000iu pillereitä sillon kun on muistanu.
Kysyn nyt samalla, miten muut ravintolisät kannattaa syödä multivita, kalaöljy ja magnessium?

Kalaöljy kandee syödä illalla esim rahkan kanssa koska se toimii näin hyvänä yöproteiinina, itse vedän aina joku 3 isoa kalaöljykapselia prodedrinkin kanssa iltasin sekä joskus pähkinää kylkeen. Magnesium kandee vetää esim ZMA valmisteessa sinkin kanssa niin ettei mikään häiritse magnesiumin imeytymistä ts. pidät breikkiä syömisen välillä eli vedät just ennen nukkumaanmenoa niin että edellisestä ateriasta on yli puol tuntia minimissään. Multivitat söisin aamulla vaikkei merkitys tämän kohdalla ole suuri mutta c:t sun muut lienee hyvä saada silloin kehiin, tai sitten olen lukenut väärin? D-vitskusta muistaakseni ei ole väliä millon syö, eli ei piristä vaikka söisit illalla. Itse syön aamuin illoin, tosin tuokin on hyvä syödä illalla siksi että kapseleissa on öljyä joka taas yötä vasten hidastaa
kivasti ton proden imeytymistä. (Määrähän on pieni mutta silti)

Aamuisin ei noita öljyjä kantsi vetää koska ne hidastavat aamiaisesi imeytymistä kun on tärkeä saada tavaraa kroppaan äkkiä ja silmät auki sekä kone tulille :)

Joo eiköhän ton uskalla syödä. Ei oo missään vaiheessa ollu pahoinvointia.yms oireita?
Kesällä menee varmana 5000iu jos tykkää ulkona joskus käydä.Pitääpä mennä itsekin sillä kaavalla.

Ei mitää. Ainoa ero on, että kun koko lähipiiri on sairastanut influenssat ym., mulla on ollut 1-2 päivää vähän outo olo, mutta en ole tullut kipeäksi. Kyllä se siis jotenkin toimii, ennen oli aina kipeänä koska olen allergisoitumisen kautta vielä todella yliherkkä kaikelle. Yleisesti fyysinen hyvinvointi on oikein mainio. Vielä kun se vaikuttaisi kaljanhimoon... :rolleyes:

Ei mitää. Ainoa ero on, että kun koko lähipiiri on sairastanut influenssat ym., mulla on ollut 1-2 päivää vähän outo olo, mutta en ole tullut kipeäksi. Kyllä se siis jotenkin toimii, ennen oli aina kipeänä koska olen allergisoitumisen kautta vielä todella yliherkkä kaikelle. Yleisesti fyysinen hyvinvointi on oikein mainio. Vielä kun se vaikuttaisi kaljanhimoon... :rolleyes:

Siihen himoon vaikuttaa vaan riittävän kova reeni ;)

kävin lääkärillä ja siinä samalla kyselin minun viimekertaisesta d vitamiini verikokeen tuloksesta (s-d-25 65) sanoi että voipi olla reilusti korkeampikin ja kyseli otanko mitään d-vitamiini lisäravinnetta.kerroin että syön nykyään minisun d-vitskua+möllerin kalanmaksaöljyä)..lääkäri sanoi että se on aivan yhtätyhjän kanssa syödä noita koska minisun on kokonaan synteettinen valmiste ja mölleriinkin kuulemma nykyään lisätään synteettistä d vitskua . neuvoi ottamaan solgar merkkistä d-vitskua(joku öljy)...onko tosiaan näin että synteettinen d-vitsu on humpuukia?

kävin lääkärillä ja siinä samalla kyselin minun viimekertaisesta d vitamiini verikokeen tuloksesta (s-d-25 65) sanoi että voipi olla reilusti korkeampikin ja kyseli otanko mitään d-vitamiini lisäravinnetta.kerroin että syön nykyään minisun d-vitskua+möllerin kalanmaksaöljyä)..lääkäri sanoi että se on aivan yhtätyhjän kanssa syödä noita koska minisun on kokonaan synteettinen valmiste ja mölleriinkin kuulemma nykyään lisätään synteettistä d vitskua . neuvoi ottamaan solgar merkkistä d-vitskua(joku öljy)...onko tosiaan näin että synteettinen d-vitsu on humpuukia?

Varmaan tarkoitti että pitäisi ottaa öljypohjaisia nappeja, kun imeytyvät elimistössä kuivatabletteja paremmin. Ulkomailta saa halvalla d-vitamiinia öljypohjaisina, en tiedä miten suomesta.

se tarkoitti että ottaa kalaöljystä se d-vitaamiini eikä synteettisesti valmistetusta..tilasin just ulkomailta kalaöljykapseleita

Aika vähäisiä määriä d-vitamiinia noissa kalaöljyvalmisteissa, ellei ole siis reilusti sitä niihin lisättynä. En ainakaan itse ole törmännyt synteettiseen d-vitamiiniin, ainakaan omissa nappuloissa tai missään D tutkimuksissa. Lampaanvillasta saadusta rasvasta(lanoliini) tehdään tietääkseni lähes kaikki D3.

Kaveri kävi apteekista ostaa 50mikrogramman D-vitskuja.Oli farmaseutti kysynyt,että onko hänellä kenties jotain sairautta?Kaveri hölmistyneenä siihen,että ei ole.Farmaseutti oli vaan tuumannut,että "me myydään kyllä nuita vaan sairaille ihmisille"
Kaveri vastas,että "eiköhän tuota D-vitamiinia ole hyvä saada,kun tulee urheiltuakin niin paljon" farmaseutti siihen "Mutta kannattaa olla varovainen niiden sivuvaikutusten kanssa"

No itse kävin tänään samasta putiikista hakemassa samaista tavaraa.Tiskillä farmaseutti sanoi oikein vihaisen näköisenä "tämän kanssa ei sitten saa syödä mitään monivitamiinivalmisteita yhtäaikaa,koska tuo 50mikrogrammaa on ehdoton maksimi vuorokaudelle" Totesin vaan,että "juu"

Aikamoista jeesustelua.Eihän C-vitamiiniakaan saisi niiden mukaan ottaa kuin max 500mg/pvä...Pistäsivät perkele reseptien taakse nuo vitamiinit,koska ovat niin vaarallisia elimistölle.

Nimimerkillä : D-vitamiinia väh.150mikrogrammaa/vrk :)

Itse painan 59 kiloa, joten otan sitten 150 mikrogrammaa päivässä. Olo on tuntunut paljon paremmalta, unentarve tuntuu vähentyneen yhtäkkiä tunnilla :D On tämän liian virkeyden kanssa ollut jopa ongelmaakin, kun ei meinaa yhdeltä yöllä pystyä nukkumaan...

Rupesin testinä vetämään d-vitamiinia ekaa kertaa elämässäni muutama viikko sitten. Palkinnoksi tuosta sain flunssan, jonka perään kaikista vittumaisimman taudin ikinä, hinkuyskän. Kipeenä en ole ollut vuosikausiin. Ei varmaan mitään tarvetta jatkossa enää vetää kun pärjää ilmankin.

Hinkkari on kyllä semmoinen kuolemantauti, ettei mitään.

Rupesin testinä vetämään d-vitamiinia ekaa kertaa elämässäni muutama viikko sitten. Palkinnoksi tuosta sain flunssan, jonka perään kaikista vittumaisimman taudin ikinä, hinkuyskän. Kipeenä en ole ollut vuosikausiin. Ei varmaan mitään tarvetta jatkossa enää vetää kun pärjää ilmankin.

Itse vetänyt puoltoista vuotta ja nyt ekaa kertaa paska räkätauti joten taitaa olla jotain vähän vahvempaa pöpöä liikenteessä.

Itse olen vetännyt 2000iu per päivä about vuoden ajan. Kertaakaan en ole ollut kipeänä, vaikka normaalisti on räkätauteja 5-6 vuodessa vähintään. Tää on mahtava fiilis =)

Sen lisäksi yöunien tarve on tippunut sieltä 10h kieppeiltä 7-8h kieppeille ja jaksan treenata loistavasti. Joskus kovien treenien jälkeen voi mennä vajaa 9h.
Ainut vaan on se miinus minkä tänäänkin huomasin, että ei tavallaan voi enään nukkua nukkumisen ilosta krapulaakaan pois, vaan herää kärppänä aamulla ja huomaa, että eeeii helevetti se onkin darra päällä, eikä tätä voi enään nukkumalla nukkua pois, kun ei nukuta. On virtaa =)

Eipä ole tullut päikkäreitäkään enään harrastettua.

Samasta asiasta kertovassa IL jutussa myös "Liiallinen D-vitamiini voi aiheuttaa esimerkiksi munuaiskiviä ja syöpää. Syöpävaara kasvaa vasta 80-100 mikrogramman ylittyessä, sanoo THL:n pääjohtaja Pekka Puska."

Jos millään sopii niin ei tehdä tästä mitään "NO mut se on hei Pekka Puska"-juttua vaan lähinnä kiinnostaisi mistä tuo "syöpävaaran kasvu" noinkin maltillisella annoksella on peräisin?

jaa, ois kiinnostava tietää oisko tossa jtn. perää, kuullostaa kyllä aika paska puheelta. Ite on tullu nyt pari kuukautta otettua 200mg/pvä ja piristinyt ihan helvetisti sekunttiakaan ei jaksais paikoillaan olla, ainut miinus nukahtaminen on kovin vaikeaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom