D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oon nyt söynyt vähä reilun viikon 125 mikrogrammaa päivässä ja en olo varma oonko huomannut mitään eroa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vitskut tuli tänne kans vajaassa parissa viikossa. 4 purkkia Now Foodsin D-vitamiineja á 90 kpl, 1 prk Now Foods, Calcium & Magnesium, Vitamin D, 240 Softgelseja ja purkki K2-vitamii nia. Oon tähän asti vetäny noin kuukauden verran 6-7 10 mikrogramman D-vitamiineja ja kyllä jonkin sortin vireystilan nousua on ollu havaittavissa. Salillaki ollu tiukka suunta ylöspäin, mutta siihen on vaikuttanu varmasti muutkin tekijät, kuten rasvan lisäys. Mahakin on lähteny kutistuun hyvään tahtiin.

Alotin napsiin myös 500mg c-vitamiinia, mutta heti alottamisen jälkeen tuli parina päivänä hedaria. En tiedä johtuko noista, mutta jätän noi väliin toistaiseksi. Onkos noi C-vitskut synteettisiä (Vitabalans C-max strong)? Siirryn kuitenkin appelsiineihin yms.

Ai nii ja LUM200 koodilla yllättäen 5$ alennusta.

Viimeksi muokattu:
No koska kaikki muutkin niin kyllä minäkin. Laitoin omega-3:sta, d-vitamiinia ja joku muutaman dollarin multivitamiinisatsin tulemaan.

En kuitenkaan jaksa omaa refeäni huorata niin huoraan sitten sen kenen omaa ittekin käytin. Ensimmäinen Vippi kuka tuli vastaan kun ketjua kelasin taaksepäin Kas-vain ja hänen refensä: EMO782
:dance2::kippis1:

Vitamiinit tuli. Eikä ollu etes tullin aukasema. 10.11 tilasin ja viime perjantaina tuli. Mukana luomukahvia.

Kumpi tehdään, vaihdetaan threadin nimi esim. "Mitä tilasin nettikaupasta" tai sitten deletoidaan tai siirretään oman otsikon alle ko. asiaa käsittelevät nykyiseen otsikkoon täysin kuulumattomat kirjoitukset?
Itse olen kiinnostunut d-vitamiinista ja siihen liittyvistä asioista, mua ei kiinnosta etsiä siihen liittyviä kirjoituksia sieltä täältä ketjusta joka on spämmätty aivan tupaten täyteen kaikkea muuta kuin otsikkoon liittyvää.

Kumpi tehdään, vaihdetaan threadin nimi esim. "Mitä tilasin nettikaupasta" tai sitten deletoidaan tai siirretään oman otsikon alle ko. asiaa käsittelevät nykyiseen otsikkoon täysin kuulumattomat kirjoitukset?
Itse olen kiinnostunut d-vitamiinista ja siihen liittyvistä asioista, mua ei kiinnosta etsiä siihen liittyviä kirjoituksia sieltä täältä ketjusta joka on spämmätty aivan tupaten täyteen kaikkea muuta kuin otsikkoon liittyvää.
Jos alottaa threadin lukemisen alusta niin löytyy kaikki info, kaikennäkönen sonta löytyy täältä lopusta.

Vitamiinit tuli. Eikä ollu etes tullin aukasema. 10.11 tilasin ja viime perjantaina tuli. Mukana luomukahvia.

"sienikahvia", jää juomatta... vielä kun saisi jostain tilattua ECA stackkia.

Ite tilasin 9.11 mutta eipä ole vielä tullut, joudun kyllä postista todennäkösemmin hakemaan kun eipä tuo paketti postilaatikkoon mahdu. Tilasin D ja E vitamiinia niin pitää nyt toivoa että paketti ei olisi takasin päin sen E vitamiinin takia.

mitäpä luulette että kauanko kestää enenkuin rupee teidän paketit jäämään tulliin kun täällä sitä vittu pitää jokaisen mainostaa mitä on tilattu ja läpi tuli yms. no tyhmyydellä kun ei ole taas mitn rajaa.

mitäpä luulette että kaunko kestää enenkuin rupee teidän paketit jäämään tulliin kun täällä sitä vittu pitää jokaisen mainostaa mitä on tilattu ja läpi tuli yms. no tyhmyydellä kun ei ole taas mitn rajaa.
Tuskin jää kiinni koska Suomessakin myydään jo vahvinta D vitamiinia ja E vitamiinia. Katteleppa tätä threadi vähän tarkemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin jää kiinni koska Suomessakin myydään jo vahvinta D vitamiinia ja E vitamiinia. Katteleppa tätä threadi vähän tarkemmin.

eli onko tullut joko muutos suomalaisiin suosituksiin, onko linkkiä?

edit. tarkoitin siis onko linkkiä tietoon että suosituksia muutettu:)

Just kymmenen uutisissahan puhuttiin tästä suomalaisten vitamiinien vetelystä ja siinä oikein otettiin puheeksi d-vitamiinin syöminen suurissa määrin. Ei ainakaan sen haastattelun mukaan kukaan ole nostamassa d-vitamiiniin suosituksia. Mulla kyllä kylmäs siinä kohtaa kun nää on just niitä juttuja mistä tulli kuitenkin innostuu tarkistaan d-vitskujen suositukset ja äijien pakettien sisällöt. Kait ne antaa kummiskin kaiken muun pitää vai heittääkö ne roskiin koko tilauksen, jos sille päälle sattuu?

Tuntuu kyllä vähän korkealta toi 5000IU päiväannos. Tuossa keskivaiheilla ketjua oli juttua tutkimuksesta, missä oli 10mikrogramman annoksella saavutettu jo hyviä pitoisuuksia veressä. Taidan ite mennä tommosella 1000-2000IU annoksella (25-50mikrogrammaa).

Tuntuu kyllä vähän korkealta toi 5000IU päiväannos. Tuossa keskivaiheilla ketjua oli juttua tutkimuksesta, missä oli 10mikrogramman annoksella saavutettu jo hyviä pitoisuuksia veressä. Taidan ite mennä tommosella 1000-2000IU annoksella (25-50mikrogrammaa).

Mulla ei ainakaan toiminut 10 mcg/pv annostus kun tasot oli 64nmol/l.

exitusletalis sanoi:
Pystytkö heittämään linkkiä tuohon juttuun, kun en millään jaksaisi kahlata koko ketjua läpi?
Kas-vain sanoi:
Mulla ei ainakaan toiminut 10 mcg/pv annostus kun tasot oli 64nmol/l.
Olit siis ottanut 10mcg/pv ja kävit mittauttamassa D-tasot? Milloin kävit mittauttamassa jos saan kysyä? Tuo 64nmol/l vaikuttaa juuri sellaiselta pitoisuudelta, mikä monilla suomalaisilla luultavasti tuollaisella annoksella d-vitamiinia on kesän jälkeen ja sehän ei riitä vielä mihinkään. Luultavasti tuo 10mcg/pv ei riitä edes ylläpitämään noita tasoja talven ajan.

Olit siis ottanut 10mcg/pv ja kävit mittauttamassa D-tasot? Milloin kävit mittauttamassa jos saan kysyä? Tuo 64nmol/l vaikuttaa juuri sellaiselta pitoisuudelta, mikä monilla suomalaisilla luultavasti tuollaisella annoksella d-vitamiinia on kesän jälkeen ja sehän ei riitä vielä mihinkään. Luultavasti tuo 10mcg/pv ei riitä edes ylläpitämään noita tasoja talven ajan.

Kävin pari viikkoa sitten mittauttamassa seerumin 25OHD-tasot yksityisellä ilman lähetettä ja maksoi 50€. D:tä olen syönyt muutaman vuoden putkeen 10mcg/pv normaalin ravinnon lisäksi (Solgar VM-75). Kesä-elokuussa otin 100mcg/pv, mutta oli niin tyyristä suomen apteekki 20mcg tabuilla, että jostain syystä vaan jäi. Kesällä tuli lisäksi otettua aurikoakin mukavasti ja elokuussa vielä viikon Kreikan-matka jolloin grillattiin 5-8h/pv.

Nyt siis syön 5000IU:ta eli 125mcg/pv ja ajattelin käydä helmikuun alussa mittauttamassa taas arvot.

Zone-sarja -42%
Tuntuu kyllä vähän korkealta toi 5000IU päiväannos. Tuossa keskivaiheilla ketjua oli juttua tutkimuksesta, missä oli 10mikrogramman annoksella saavutettu jo hyviä pitoisuuksia veressä.

Tuo annos (10µg/päivä) saavutetaan aurinkoaltistuksella kesällä suunnilleen minuutissa, joten on sanomattakin aikas selvää, että ei sillä tasot nouse yhtään mihinkään. Mitä minä olen seurannut erinäisiä D-vitamiinifoorumeita ja niissä esitettyjä mitattuja tasoja, keskiarvoisesti tasot nousevat pitkäaikaisella käytöllä (~ puoli vuotta) melkolailla seuraavasti:
50 µg = noin 50 nmol/l
100 µg = noin 100 nmol/l
125 µg = noin 125 nmol/l
200 µg = noin 200 nmol/l
jne...

Tietysti yksilöllisiä vaihteluja varmaankin on, mutta 125 µg päiväannoksella (=5000 IU) on luultavasti mahdotonta saada myrkytystä jos ei kisko huiviinsa aivan heikkopäistä määrää kalsiumia. Jos saisi edes sittenkään. Onko kukaan muu huomioinut tuota annos/taso-trendiä?

Edittiä: siis pätee vain jos henkilö keskikokoinen, ei sairauksia, ei suurempia aurinkoaltistuksia.

Pystytkö heittämään linkkiä tuohon juttuun, kun en millään jaksaisi kahlata koko ketjua läpi?.
Tais olla tämä mun laittama artikkeli, siis se mihin exitusletalis viittaa. Tuossa Viethin artikkelissa on taulukko, jossa jo yhden kuukauden ajan annetulla 10 mikrogramman D-vitamiinilisällä ollaan saavutettu seerumissa 25-OH-kolekalsiferolipitoisuus 108 nmol/L, mutta en nyt tuosta sen tarkemmin muista. Mutta joo, kuten täällä ollaan jo sataan kertaan sanottu, tulos ei todennäköisesti ollenkaan päde Suomen oloissa: Auringon määrä ja lähtöpitoisuudet vaikuttaa...

Vieth R. Vitamin D supplementation, 25-hydroxyvitamin D concentrations, and safety. Am J Clin Nutr 1999;69:842–56

Kävin pari viikkoa sitten mittauttamassa seerumin 25OHD-tasot yksityisellä ilman lähetettä
Parashan nois ois ollut mittauttaa talven lopussa niin näkisi vähän kuinka alas ne normaalisti talvenaikana painuu. Ilmoittele tuloksia sitten tänne. Tosin ei itseäkään kiinnostaisi enää itseään puutostilaan saattaa.

Parashan nois ois ollut mittauttaa talven lopussa niin näkisi vähän kuinka alas ne normaalisti talvenaikana painuu. Ilmoittele tuloksia sitten tänne. Tosin ei itseäkään kiinnostaisi enää itseään puutostilaan saattaa.

Niinpä. Musta toi testi pitäisi kuulua ihan yleiseen terveystarkastukseen kun niitä pissa ja hemoglobiini yms. testejä otetaan. Kun/jos/tai/ehkä D-vitamiinin hyödyt on mitä täälläkin on "mainostettu" tai edes murto-osa niistä. Joku 10mcg voi olla jollekkin ok mutta epäilen, että suurelle osalle se ei todellakaan riitä (kuten meikäläisen tapauksessa näin on käynyt).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom