Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Mistä sitten tämä helvetinmoinen mekkala? Alunperin Nyyssölä tuli sanomaan miten kipeäksi tuli paikat tuolla volyymilla ja sitten alkoi joku rintama huutamaan ettei tuo toimi ja sitä ja tätä.

Voi olla, että kirjotusteni anti on mennyt väärille suille...
Kyllä se volyymi, missä käytetään isoja rautoja, toimii siinä missä monet muutkin jutut.
Tietynlainen yleistys eri asioissa vaan joskus vituttaa. Varsinkin se, että isompi kehonrakentaja on aina oikeassa. Jotenkin näkisin, että hyväntahtoisesti ihmiset on vastaillu ja hakenut eri näkökulmia.
Kuitenkin ne tulokset tehdään salilla, eikä täällä keskustelupalstalla.

Timba79 sanoi:
Yleensäkin kannattaa pitää silmät ja korvat auki ja pitää mieli avoimena uusille kokeiluille. Itse ainakin aion jossainvälissä kokeilla tätä kyseistä volyymi-härdelliä olkapäille ja miksei vaikkapa ojentajillekin. Esim. se tangolla lähtö, 10 kg korotuksilla ja 15 toiston sarjoilla tehty penkkihomma on saatanan kova veto aina johonkin sopivaan välii, eipä sitä enää toista liikettä rinnalle tuon jälkeen kaipaa.

Perusliikkeet kunniaan ja varmasti enemmän voimaa on myös enemmän lihasta. Mutta yhtälailla se patti kasvaa kun vähän antaa shokkihoitoa sille kunnon volyymitreenillä. Ja siinä se hapenottokykykin samalla kasvaa ja auttaa kokonaisuudessaan vetämään sarjat tehokkaammin läpi lyhkäsillä palautuksilla. Alussa teki itsellä todella tiukkaa tehdä jalkaliikkeet minuutin palautuksilla, nykyään teen lähes poikkeuksetta minuutin palautuksilla sarjat kovaa ja ainakin kintut on ihan kivasti kasvaneen koko ajan.

tässä on ainakin mun mielestä tämän threadin fiksuin posti :thumbs:

pontti: hyvää hapenottokykyä tarvitaan treenissä (ainakin siis lihasmassan rakentamistarkoituksessa), volyymitreenillä sitä hapenottoakykyä saa parannettua :)

pointti 2: "Perusliikkeet kunniaan ja varmasti enemmän voimaa on myös enemmän lihasta. Mutta yhtälailla se patti kasvaa kun vähän antaa shokkihoitoa sille kunnon volyymitreenillä." Vaihtelua :)

neutraali sanoi:
tottakai paikat tulee aina kipeäksi kun tyyliä muutetaan. kyykkää sinä smithissä 10x5x300kg niin takaan että reites on kipeänä. muutoksella saadaan aina lihat kipeiksi ja se on fakta

Tää oli munkin pointti.

makew sanoi:
hehe, arvasin että tämä tulee. Hieno mies olet.
Ai sori. Mä unohdiin taas että multa on kielletty postittaminen asioita palstalle, jota olin itse v. 2001 perustamassa. Hieno mies olet sinäkin. Muista nyt sitten käydä salilla.

Tomi sanoi:
Ai sori. Mä unohdiin taas että multa on kielletty postittaminen asioita palstalle, jota olin itse v. 2001 perustamassa.

Mikehän jo tota ehdottelikin..

Ps. Pakkotoisto on täynnä hienoja miehiä.

Mike sanoi:
Offtopiccina, eikö olekin hauskaa makew, että sun sigussa olevasta jutusta huolimatta ainuttakaan venäläistä kehonrakentajaa ei ole vielä voittanut juuri mitään ammattilaisissa?
Eli jonkun ryssän vääntämä hermotustreeni ei kyllä ole mikään referenssi lihaksikkaisiin miehiin.

Kuten mainittua, ammattilaisbodauksessa ylivertaisten geenien, mielipuolisen lääkityksen ja ruokavalion merkitys lienee 90%, oikeiden treenimenetelmien 10%. (Meillä lahjattomilla naturaaleilla treenaaminen on huomattavasti tärkeämmässä roolissa). Kautta maailmansivun huippubodarit ovat puhuneet fysiologian lakien vastaisuuksia hauiksien huippujen piikkauksesta yms. ja silti pärjänneet. Venäläiset ja itä-eurooppalaiset bodarit käsittääkseni treenaavat aika usein painonnosto- ja voimanostopiireistä peräisin olevia hypertrofiaoppeja hyödyntäen. En seuraa ammattilaisbodausta, joten en tiedä miksi he eivät ole ammattilaisissa voittaneet (lieneekö monia mukanakaan?), mutta amatööripuolella hatarasti muistelisin heidän olleen viime vuosina aikas suvereenejä. No, tuskin hekään pätevimmässä ohjauksessa ovat, kun bodaus on kaikkialla naureskeltu marginaalilaji, jossa raha ei liiku ja itseään arvossa pitävät valmentajat & tiedemiehet eivät ole siitä kiinnostuneita. Esim. Venäjällä pelkästään moukarinheiton valmennuksessa on toistasataa päätoimista, montakohan lienee kehonrakennuksessa? Hypertrofiatutkimuksia on muita lajeja varten tehty toki paljon ja niissä on vertailtu monenlaisten metodien paremmuuksia toisiinsa nähden. Jos 100 naturaalitreenaajaa on kontrolloiduissa oloissa käyttänyt metodi A:ta ja saavuttanut sillä mitatusti X prosenttia parempia tuloksia kuin 100 naturaalitreenaajaa kontrolloiduissa oloissa metodi B:llä, niin mielestäni tällainen tieto on huomattavasti arvokkaampaa kuin se, että joku hormonimöhköfantti spekuloi, että hänen hauiskasvunsa johtuu jostain tietynlaisesta pumppailusta. Ex-tiedemiehenä tiedän tieteen rajat, mutta uskoisin myös jokaisen vähänkin esim. yleisurheilun valmennukseen perehtyneen ymmärtävän, kuinka primitiivisellä tietotasolla kehonrakennuksen huipullakin ollaan.

Kopriainen sanoi:
Olipa muuten harvinaisen hyvin sanottu. Ite oon kans välillä huvittuneena katellu, ku täällä 17 vuotiaat "neuvoo" kokeneempiaan.

Anteeksi. Ei muistella pahalla.

En olisi kyllä mitenkään häiritsevästi huomannut, että kukaan meistä junnuista olisi väittänyt vanhempien ja kauemmin treenaanneiden tietoja ja kokemuksia vääriksi. Henk. koht. asenne on siinä, että jos joku kysyy kysymyksen, johon tiedän vastauksen, niin vastaan joko omien kokemuksien perusteella tai jonkun tutkimuksen.

Nuorena kaverinahan ei muuta tehdä kuin kuunnella ja opita, koulussa ja kotona.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika jekku threadi, saadaan oikeen kunnon tappelu aikaan. ;)

Pitää vielä ottaa kantaa tähän että noilla perusjutuilla taitaa saadan enemmän voimaa ton massa lisäksi ja taas tolla volyymitreenillä hapenottokykyä ja kestävyyttä. Mutta kummallakin sitä lihasta tulee, joten ainakin ite valitsen treenityylini noitten muiden vaikutusten mukaan.

MKM sanoi:
Kuten mainittua, ammattilaisbodauksessa ylivertaisten geenien, mielipuolisen lääkityksen ja ruokavalion merkitys lienee 90%, oikeiden treenimenetelmien 10%.
No nyt tulee jo niin järjetöntä provoa, että meikäläinen kiittää tästä tredistä ja poistuu. :rock:

MKM sanoi:
Kuten mainittua, ammattilaisbodauksessa ylivertaisten geenien, mielipuolisen lääkityksen ja ruokavalion merkitys lienee 90%, oikeiden treenimenetelmien 10%..

Hmm. Riippuu mitä laskee treenimenetelmiin. Kuuluuko treenimotivaatio treenimenetelmiin? Entä apinan raivo?

Eikös monessakin paikassa olla sanottu että ruokavalion merkitys on 70% kehittymisestä ja unen 20% ja treenin 10%. En tiedä pitääkö paikkaansa.

Otetaan pertti keskivertoa laihempi ja laiskempi jamppa joka ei ole liikkunut koskaan ja mitat seuraavat. Pituus 180cm ja paino 50 kiloa. Jos alkaa bodaamaan mutta syö samalla lailla kuin ennenkin niin paljonko kasvaa? (ei juuri yhtään. ALkaa syömään hulluna (+2000kcal ja 300g protua päivässä) Luultavasti kasvaa lihasmassa jonki verran mutta myös massa.

Meni kyllä 10000% offtopikiksi.

TheLORD sanoi:
Hmm. Riippuu mitä laskee treenimenetelmiin. Kuuluuko treenimotivaatio treenimenetelmiin? Entä apinan raivo?

Eikös monessakin paikassa olla sanottu että ruokavalion merkitys on 70% kehittymisestä ja unen 20% ja treenin 10%. En tiedä pitääkö paikkaansa.

Otetaan pertti keskivertoa laihempi ja laiskempi jamppa joka ei ole liikkunut koskaan ja mitat seuraavat. Pituus 180cm ja paino 50 kiloa. Jos alkaa bodaamaan mutta syö samalla lailla kuin ennenkin niin paljonko kasvaa? (ei juuri yhtään. ALkaa syömään hulluna (+2000kcal ja 300g protua päivässä) Luultavasti kasvaa lihasmassa jonki verran mutta myös massa.

Meni kyllä 10000% offtopikiksi.
mun mielestä reeni on tärkein kehittymisessä ja niin se onkin. paskalla ruokavaliolla ja kovalla reenillä kehittyy, kun taas huonolla reenillä +hyvällä ruokavaliolla ei saada juuri mitään aikaiseksi. paskalla ruokavaliolla tarkoitan että syödään reiluhkosti mutta ei lasketa mitään arvoja. hyvässä ruokavaliossa tarkoitan että kaikki lasketaan mutta reenataan liian heppoisesti. tietenkin kun molemmat+lepo on kunnossa niin kehitys on optimaalinen.

joq sanoi:
Varmaan täällä kuka vaan tekee mieluummin esim. kyykyssä 5x5 kuin 4x25.. ja toi jälkimmäinen versio tuntuu ainakin itsellä 100 kertaa kipeemältä kuin tuo ensimmäinen vaihtoehto ja ensimmäisellä vaihtoehdolla hinkkasin jalkoja vuoden ja tulos oli 2,5 cm reisiin.. nyt puoli vuotta volyymia ja +3 cm mittaa reisiin :rock:
kaikkihan riippuu käytettävästä rautamäärästä. tietääköhän täällä porukka edes mitä tuo volyymi tarkoittaa kun puhutaan 5x5 ja se ei ikäänkuin voisi olla volyymia ja 4x25 sitä olisi. jog ei ainakaan tiedä mistä edes puhuu

Niin niistä viparipeijaisista tosiaan...

Ajattelin kysyä, kannattaako tällaista sadan toiston (tai alle) esim. viparitreeniä modata ihan normaaliin kolmijakoiseen ohjelmaan, mutta volyymin tasapainon säilyttämiseksi esim. 3x15-20 tms? Tällä hetkellä teen nuo viparit pystäreiden jälkeen 3x8.

Varmaan täällä kuka vaan tekee mieluummin esim. kyykyssä 5x5 kuin 4x25.. ja toi jälkimmäinen versio tuntuu ainakin itsellä 100 kertaa kipeemältä kuin tuo ensimmäinen vaihtoehto ja ensimmäisellä vaihtoehdolla hinkkasin jalkoja vuoden ja tulos oli 2,5 cm reisiin.. nyt puoli vuotta volyymia ja +3 cm mittaa reisiin :rock:

MKM sanoi:
Kuten mainittua, ammattilaisbodauksessa ylivertaisten geenien, mielipuolisen lääkityksen ja ruokavalion merkitys lienee 90%, oikeiden treenimenetelmien 10%.

Mun mielestä tässä on perää, sillä näinhän se on että treenitavasta riippumatta ammattilaiset ovat hemmetin isoja kaikki. Yksi on kasvanut Heavy-dutyllä, yksi volyymitreenillä, yksi pumppailulla jne.. Pistää miettimään kuinka paljon eri treenimetodein eroilla on todellisuudessa merkitystä. Lähinnä on varmaan kyse siitä, mikä itselleen ja omalle kropalle sopii.

Pump!

Jaksaskohan...

Niin siten vaan ajattelin osallistua, että oma lyhyt treenailu-ura on about alusta alkaen ollut enemmän semmosta "puhdasta" pumppailua/volyymitreeniä (kun joku tuolla sano että alottaa ne vanhemmatkin alottelijat just niinkun nää nuoret killit ylisuurilla painoilla jokusia toistoja miten sattuu). Olen toki lyhkäsempiäkin juttuja isommilla painoilla aina välillä kokeillut, mutta huomattavasti paremmat kokemukset on volyymipumppailusta. Kun voima on ollut aika toissijainen juttu itselle niin varsin kivasti ainenkin ensimmäisen vuoden-puoltoista toimi tommonen "reilumpi" treenailu. Toki on mulla esim. patska selkä myös hillinnyt isoimpia repimishaluja, vaikka joskus aina tulee mieleen että varmaan pitäs kun siitä täälläkin niin hehkutetaan... onneksi tosin on myös näitä mikejä ja tomeja, ettei tuu niin paha mieli kun ei tykkää tehdä semmosta voimarepimistä.

Niin ja muuten, mun mielestä tota "pumppi" sanaa poljetaan ihan suotta! Sehän on hieno sana ja eikös se Arskankin Pumping Iron ole ihan volyymitreeniä eikä mitään ihan jonninjoutavaa pumppailua?? :) Keksikää siis joku muu termi mitä mollata ettei porukan tarvii hävetä jos saa kunnon pumpit lihoihin ;)

Mulle myös toi hieman isompi volyymi/pumppiminen saa aikaan sen että tosiaan tuntee jotain tehneensä ja lihat tulee kipeiksi treenin "onnistuessa". Niinnniiin, täällä on ziljoona jamppaa sitä mieltä että sillä tuntumalla ei ole paskan väliä lihaskasvun kannalta tjsp. Mutta mulla se nyt vaan on jo ihan "päällekin" kivaa. Jos tekee lyhkäset runttaukset niin isoilla painoilla kuin suinkin kykenee ja vähän isommillakin ja hiki ja hengästys tulee vasta kotimatkalla niin ei siitä kyllä kovin autuas olo tule.

Tää on muuten ihan ihmeellistä keskustelua muutenkin, joku sanoo että "joo tämmönen volyymitreeni on ihan kiva ja tuntus toimivankin" niin toinen lukee ton jutun niin että "volyymitreeni on ainoa oikea ja millään muulla ei kasva, ja tää just siksi kun minä olen iso" ?? Minä kun luulin että olen itse oikein mestari esittämään asiat siten että ne ymmärretään väärin, mutta kyllä täällä tuntuu muutkin osaavan aika hyvin rivien välistä lukea ihan omia ajatuksiaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom