Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen Hulkin kanssa tuosta samaa mieltä että "vain veren pumppaaminen lihakseen" ei tuo parasta mahdollista tulosta naturaalina. Tarvitaan kovia sarjoja ja lyhyempiä kuin tuossa pumppaillessa. Itse olen kuitenkin todennut hyväksi, samoin kuin hänkin, pumpata tiettyjä lihasrympia esimtakaolkapäitä käsireenien jälkeen. Näin tulevat kummatkin toistotavat käyttöön.

Tuossa Hulkin ideassa voi olla perää. HST-treenaajat tekevät tietenkin RASKAAT ja PUMPIT samalla kerralla eli ensin raskaat sarja(t) ja lopuksi hapottava sarja. Tämä ei tietenkään tarkoita mitään volyymiä mutta kun noista pidemmistä sarjoista ja metabolisesta työstä oli puhetta niin ajattelin mainita.

Itse tykkään tehdä aina vähän vaihdellen eri tyyleillä. Välillä pistetään volyymitreeniä ja välillä painoihin keskittyvää nousujohteista treeniä. Kyllähän sitä volyymia voi pumppaamiseksi kutsua, mutta helvetillistä se on, jos sitä kunnolla rupeaa vääntämään.. Lihaksissa tuntuu varmasti treenin aikana ja treenin jälkeen :thumbs:

Kävin tykittämässä vähän tuon 100 toiston viparitreenin tyylistä ja hyvältä tuntui.

Vielä minulla ei nyt tosin ole mitään varsinaista kokemusta kumpi tyyli potkii paremmin, volyymi vai treenipainoihin perustuva nousujohteinen treeni, treenitaustaakin on vielä suhteellisen vähän.

Mutta helvetin asiallinen thread, mielellään tälläisiä lukee.

Olen reilun vuoden treenaillut aktiivisesti ja toistoalue on ollut aina 8-12(jaloille joskus 15) paitsi hauikselle 12-20. Näköjään pumppailuun mennyt treenini joten selvästikin perseelleen, vaikkakin kehitystä on tullut mikä johtunee nuoresta iästä ja miten vähän aikaa olen treenannut. Mutta vaihtelu voisi virkistää :)
Millaisia lämmittelyitä sitten ennen voimatreeniä kuuluu ottaa ? Kannattaako yli 15 tai 20 sarjoja tehdä koskaan edes muilla treenityyleillä.

Hulkki sanoi:
Voi vitun saatana tätä fakin Pakkissoftaa, tilttaa JOKA KERTA kun yrittää esikatsella vähääkään pidempää postausta - riippumatta siitä, ollaanko kotikoneella vai TKK:n mikroluokassa :curs:

Vaikka olenkin vakaasti sitä mieltä, että pelkällä pumppailulla ei ainakaan natikkana kasveta kovinkaan isoksi, uskon volyymipumppailun voivan olla erittäin hyödyllinen lisä raskaan perustreenin rinnalle. Aionkin vuodenvaihteen jälkeen kokeilla heikkojen kohtieni kehittämiseksi ohjelmaa, jossa käytetään sekä raskasta perustreeniä että volyymipumppailua.

Olen kuitenkin jo usean vuoden ajan käyttänyt lähes pelkästään raskasta perustreeniä ja pumppailun olen jättänyt muille, mutta koska tietyt lihasryhmät eivät ole tällaiseen ärsykkeeseen riittävän hyvin vastanneet, eivät ne kaiken logiikan mukaan vastaa siihen jatkossakaan. Siksi aion ottaa vuodenvaihteen jälkeen noin 5 kuukaudeksi kokeiluun seuraavanlaisen ohjelman, jolla toivon saavani kehitettyä heikkoja lihasryhmiäni edes jonkin verran ennen kuin on aika aloittaa kisadieetti.

Ohjelman perustana on edelleenkin raskas perustreeni, mutta lisäksi ohjelmaan sisältyy pumppi/volyymitreenit, joilla tosiaan pyritään saamaan sitä erilaista ärsykettä heikoille lihasryhmilleni.

Treenejä on neljä erilaista, ja treenipäiviä on viikossa kolme (alustavasti ma/ke/pe):
1. Olkapäät, ojentajat, etureidet, rinta - RASKAS
2. Hauis, pohkeet, takareidet, selkä - RASKAS
3. Olkapäät, ojentajat, etureidet, rinta - PUMPPI
4. Hauis, pohkeet, takareidet, selkä - PUMPPI

Tällaisella ratkaisulla uskoisin voitavan hyödyntää molempien treenitapojen parhaat puolet, mutta on toki mahdollista, että koko homma menee näyttävästi perseelleen. Joka tapauksessa odotan mielenkiinnolla dieetin päättymistä, jotta pääsen kokeilemaan tätä viritelmääni.

Tämähän ei eroa Marchin ohjelmasta, samoja juttuja haetaan. Toki eri volyymit yms. mutta Marchin ohjelma on yksinkertaisempi versio tästä. Hulkilla noi venyttelyt apuina.

makew sanoi:
Tämähän ei eroa Marchin ohjelmasta, samoja juttuja haetaan. Toki eri volyymit yms. mutta Marchin ohjelma on yksinkertaisempi versio tästä.
Nyt ei ole kyllä harmaintakaan aavistusta mistä ihmeen Marchin ohjelmasta tässä puhutaan? :confused:

Maken dvd:llä mä vedän selkää yhden sarjan, mikä on osa volyymitreeniä. Ehkä siitä sitten jengi ymmärtää mitä mä tarkoitan volyymilla. Volyymissa siis liikutetaan paljon rautaa lyhyessä ajassa tekemällä helvetisti toistoja. Teen siis dvd:llä alataljaa 120 -> 80 -> 60 -> 40 ja normaalisti perään olisi tullut kovaa tahtia ylätaljaa ja hammeria. Volyymi ei ole sama kuin joku pumpulipumppailu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mene minullakaan jakeluun miten tässä nyt sekoitetaan volyymitreeni ja pilipalipumppailu. Pumppailun mä yhdistän lähinnä kevyeeseen viikkoon jossa tehdään pikkupainoilla vähän pidempää sarjaa.

Mullakin tuntuu jaloille toimivan hyvin nuo pitkät sarjat ja lyhyet palautukset, eli volyymi, mutta esim. rinnalle se ei tunnu toimivan. Nyt kokeilussa onkin rinnalle tehdä ihan reilusti lyhkästä sarjaa, 2x6 ja 2x4 ja kokeilen jopa sitä 10x3 hommelia, saa nähdä mitä tapahtuu.

Selälle on nyt testissä se vähän ronskimpi ote ja isommat painot, tuloksista en teidä vielä mitään. Jos tulosta ei ala selkään tulla, kokeilen sille ihan puhtaasti volyymitreeniä, saa nähä miten käy.

Offtopiccina, eikö olekin hauskaa makew, että sun sigussa olevasta jutusta huolimatta ainuttakaan venäläistä kehonrakentajaa ei ole vielä voittanut juuri mitään ammattilaisissa?
Eli jonkun ryssän vääntämä hermotustreeni ei kyllä ole mikään referenssi lihaksikkaisiin miehiin.

Mike sanoi:
Offtopiccina, eikö olekin hauskaa makew, että sun sigussa olevasta jutusta huolimatta ainuttakaan venäläistä kehonrakentajaa ei ole vielä voittanut juuri mitään ammattilaisissa?
Eli jonkun ryssän vääntämä hermotustreeni ei kyllä ole mikään referenssi lihaksikkaisiin miehiin.

Offtopiccina, eikö olekin hauskaa Mike, että suomessa on ehkä 2 kehonrakentajaa, joka pärjää venäläisille EM-kisoissa?
kireys ja massat aivan eri tasolla.

Mike sanoi:
Nyt taas sekoitetaan pumppitreeni ja kova volyymi. Uskotaa tai älkää, mutta esim Heinosen Tommi treenaa tolkuttoman kovaa volyymia ja mun on itse vaikea pysyä kyydissä. Treenistä tulee saatanan kipeäksi, syy on se, että siinä treenataan kovaa. Ehkä tässä on vain joku väärinymmärrysten sarja ja volyymia luullaan kevyeksi satujumpaksi. Esim neutraali voisi koittaa tehdä samalla asenteella kuin sitä ylätaljaa teki, mutta tekee vaikka 40kg pienemmillä ja pidemmän sarjan. Treeni tuntuu varmasti kovalta treeniltä, mutta antaa erilaisen ärsykkeen lihaksille.
tottakai paikat tulee aina kipeäksi kun tyyliä muutetaan. kyykkää sinä smithissä 10x5x300kg niin takaan että reites on kipeänä. muutoksella saadaan aina lihat kipeiksi ja se on fakta.volyymi on kovaa hommaa mutta kyllä se on aikalailla pumppailua /kovaa kuntoa vaativaa hommaa ja sitä kautta pirun raskasta. reenin jälkeen paikat tärisee ja on aivan horkka olo. edit: eli niinkuin aiemmin sanoin se on mukavaa vaihtelua aina välillä
Mike sanoi:
Kommentoidaan nyt vielä, että Savolaisen Make on aikalailla samoissa massoissa vaikka on himmannut painoja isommalla kädellä. Eli kehitystä ei mitata suoraan painoissa.
mutta reenaisi samanlain kuin ennen jos paikat kestäisi eli kauheilla painoilla tekniikan kärsiessä ja sievillä painoilla huippu hyvällä tekniikalla ja pienemmillä painoilla(eli jos 3sarjaa niin joku nuista olisi ultra raskas ja joku kevyt hyvällä tekniikalla). supermassa kirjastahan hänen reeni filosofiansa on klaikkien luettavissa. vapaaehtoisesti make ei kyllä reenipainojaan ole tiputtanut vaan kropan ehdoilla mennään vai mitä SUPERMASSA :)

makew sanoi:
Offtopiccina, eikö olekin hauskaa Mike, että suomessa on ehkä 2 kehonrakentajaa, joka pärjää venäläisille EM-kisoissa?
Ei se ole hassua, sillä kukaan ei ole väittänyt suomalaisten omaavan sataa tuhatta rottaeinsteinia jotka omaavat ylimaalliset tiedot. Eli vähän ohi ammut nyt. Kummasti siellä olympialavalla seisoi viimeksi pronssikorokkeella suomalainen nainen, eikä varmasti treenaa venäläisten maailman parhailla hermotustreeneillä.

5 miljoonaa ihmistä, ei meitä voi verrata ryssiin.

Mike sanoi:
Ei se ole hassua, sillä kukaan ei ole väittänyt suomalaisten omaavan sataa tuhatta rottaeinsteinia jotka omaavat ylimaalliset tiedot. Eli vähän ohi ammut nyt. Kummasti siellä olympialavalla seisoi viimeksi pronssikorokkeella suomalainen nainen, eikä varmasti treenaa venäläisten maailman parhailla hermotustreeneillä.

5 miljoonaa ihmistä, ei meitä voi verrata ryssiin.

Ei vertailla. Imo lihakset kasvaa niin monella tavalla, olen nähnyt metsätöissä ja salilla kasvaneita ihmisiä. Molemmille kuuluu respectit.
Näkökulmia on niin monia, harva niistä oikea.

neutraali sanoi:
tottakai paikat tulee aina kipeäksi kun tyyliä muutetaan. kyykkää sinä smithissä 10x5x300kg niin takaan että reites on kipeänä. muutoksella saadaan aina lihat kipeiksi ja se on fakta.
Niin saadaan, mikä siis oli pointtisi? Ei se muutos kuitenkaan lihaksia kipeäksi tee jos vaihdetaan penkkipunnerrus säilykepurkin heilutteluun.

makew sanoi:

mieti paljon on ryssiä enemmän kuin suomalaisia ????? :david:

makew sanoi:
Ei vertailla. Imo lihakset kasvaa niin monella tavalla, olen nähnyt metsätöissä ja salilla kasvaneita ihmisiä. Molemmille kuuluu respectit.
Näkökulmia on niin monia, harva niistä oikea.
Mistä sitten tämä helvetinmoinen mekkala? Alunperin Nyyssölä tuli sanomaan miten kipeäksi tuli paikat tuolla volyymilla ja sitten alkoi joku rintama huutamaan ettei tuo toimi ja sitä ja tätä.

Toivottavasti Nyyssölä vielä kirjoittelee tänne vaikka kaikkitietävät tulivatkin PM voittajan treeniä tyrmäämään.

Mike sanoi:
Ei se muutos kuitenkaan lihaksia kipeäksi tee jos vaihdetaan penkkipunnerrus säilykepurkin heilutteluun.
ei, mutta jos esim 2x6 vaihdetaan 10x5 niin kyllä tulee, thats a point.

Suositut

Back
Ylös Bottom