Curly-Miken viparipeijaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aiemmin tuli tehtyä enempi perustreeniä ja aikalailla junnaamaan jäi. Kun löysin tuon matalamman volyymin, niin esim. olkapää-kivut hellittivät ja tuli otettua enemmän irti itsestään/keskityttyä , koska sarjoja oli niin vähän:)

Huomasin myös, että kyllä sitä natuna palautuu, vaikka treenaisin kropan läpi kolmasti kahden viikon aikana. HST:kin meni läpi ilman ongelmia. Kunhan muistaa venytellä & syödä & nukkua.

Töiden takia matala volyymi sopii myös, onko työn jälkeistä elämää kun aina töissä, pitkää päivää, tajuttomia kellonaikoja jne.? Yövuoroviikoillakin pystyy vetää treenit läpi.

Voi olla vaihtelun tulostakin, mutta läskiäkin on lähtenyt enemmän pois/ei ole tullut niin paljon takaisin matalan volyymin aikana, kun lihasta tulee hinkattua hieman useammin. Tosin mulle alkaa kertyy heti, jos vaikka työkiireiden takia jää ne pakolliset aerobiset pois. Matala volyymi mahdollistaa mulle paremmin aikaa lenkkeilemiseenkin.

Voi olla, että ohjelma toimii..aikansa. Mikään ei toimi ikuisesti, kuten täällä kaikki tietää. Postailen mikäli tulosta tulee tai postailen varoituksen sanan, mikäli pienenen entisestään;) -ei oo varaa pienentyä!

Tuli sitten eilen osallistuttua noihin viparipeijaisiin ja ei tartte vähään aikaan olkapäitä treenata :hyper: Joukkoon kun vielä otti vatsapeijaiset niin vatsalaukku alkoi esittämään jo eriäviä mielipiteitä! Ei tuota nyt ihan joka viikko viitsi vetää....

Voisko tää thredi tippua jo pois tästä kärjestä....vasta 35 sivua.

Jessus että on olkapäät kipeät :curs: :(

Eilen Miken kanssa treenattiin Cityllä peijaistyyliin olkapäät, tänään ei saa takkia päälle tai pois päältä...onpa kivaa :D

Treenin kesto noin 0,5h kaikkineen sähläyksineen.
15*5 olkapääpunnerrerruslaite(sellainen paino että Mike joutu melkein joka sarjassa jeesaamaan viimeiset toistot)
100 toistoa vipareita(kunnes 100 on täynnä ja 8kg paino per käsi)

Voin suositella niille jotka kuvittelivat aiemmin treenaavansa olkapäät kovaa...tai masokisteille...

En sitten tiedä että jos noin tekisi useammin niin olisiko vaikutus enää niin shokeeraava mutta ainakin ekalla kerralla tuollainen volyymitreeni meni perille liiankin hyvin.

SSS sarjan jälkeen hoipertelee ja meinaa kompastua, Mike: häh oot sä vittu kännissä"?

SSS yrittää hakea nappikuulokkoistaan ja Sepulturasta apua viparipeijaisiin. Mike: Vedä vittuun noi lappuset päästä, MÄ KANNUSTAN sua"

SSS laittaa viestin Mikelle ennen treeniä "tuskinpa sä mitään mullistavaa näytät kuitenkaan" Mike takaisin: "AINOA MULLISTAVA ASIA tässä on se JOS SÄ ILMAANNUT paikalle"

:D

Jahas Mika, millois rinta ja hauikset? ;)

Rinta ja haukat voidaan ottaa tässä ihan lähipäivinä kun saadaan nää olkapäät palautumaan. Pitää muistaa että tuommoisen sopan jälkeen ei ihan heti viitsi repiä penkkiä, riski rikkoa paikat on kohtalaisen korkea. Rinnassa ei sitten treenata mitenkään volyymisti, vaan haetaan raskaita venytyksiä penkissä ja vinossa niin kovia venytyksiä, että solisluut irtoaa paikoiltaan. Hauikset mulla on ongelma, joudun jyystään niitä ihan vitun tarkasti kun nuo forkut ovat olleet pahassa kuosissa jo ties kuin kauan. Eli haukkarit tulee tehtyä täysin päivän mukaan ja just niinpaljon kuin nyt ilman tuskaa pystyy tekemään. Yleensä käytän semmoista 40kg tangossa ja sillä siististi kyynärpäät kyljissä, niitä sarjoja pystyy tekemään hikiset 4x10 ja sitten on taas ihan tukossa taipeet.

Tee SSS olkapäille pikkaisen illalla kiertoja. Ota himassa puolen litran vesipullo käteen. Ota hammer ote, eli käsi 90 asteen kulmaan eteen ja kyynärpää ihan kiinni kylkeen. Siitä sitten kyynärpään irtoamatta teet noin 15-20cm liikettä ulospäin sivulle, ei väkisin, vain senverran kun se luonnollisesti menee. Huomaat 20 toiston kohdalla, että miten vitussa voi puoli litraa vettä tuntua näin kauhealta vaikka painoa ei ole juuri ollenkaan. Tämä jeesaamaan kiertäjäkalvosinta.

Toi viparipeijais-systeemi kuulostaa kyllä tosi houkuttelevalta jutulta. Varsinkin kun oon tällänen olkapäätön mies :D

Mulla on nyt 2-jakonen työntävät ja vetävät periaatteella käytössä. Ja kroppa 2 kertaa viikossa läpi. Niin jos vaikka maanantaina kokeilisin olkapäille viparipeijaisia niin miten on tarviiko samalta päivältä jättää esim rinta kokonaan pois? Ja entä sitten torstai, jätänkö siellä suosiolla olkapäät ja rinnan reenaamatta, jotta ehtii palautua?

Hummerivirta sanoi:
Toi viparipeijais-systeemi kuulostaa kyllä tosi houkuttelevalta jutulta. Varsinkin kun oon tällänen olkapäätön mies :D

Mulla on nyt 2-jakonen työntävät ja vetävät periaatteella käytössä. Ja kroppa 2 kertaa viikossa läpi. Niin jos vaikka maanantaina kokeilisin olkapäille viparipeijaisia niin miten on tarviiko samalta päivältä jättää esim rinta kokonaan pois? Ja entä sitten torstai, jätänkö siellä suosiolla olkapäät ja rinnan reenaamatta, jotta ehtii palautua?
Tee rinnan päälle peijaiset, toimii niin kuin junan vessa. Sitten jätät tarpeen mukaan penkin ainakin pois torstailta.

Jummi, pakkohan tätä on kokeilla seuraavassa treenissä. Pari kyssäriä aiheesta:
1. Mitä muita liikkeitä kannattaa tehdä ja missä järjestyksessä?
2. Onko käytännössä mitään merkitystä tekeekö viparit yhdellä vai kahdella kädellä kerrallaan?

teetkö mike suoralla tangolla hauista, mulla ainakin siinä forkut kipeytyy silloin joskus ku sitä tein. teet kummalla tahansa(mutka tai suora) niin käytä remmejä ja sido ne niin tiukkaan ku saat, auttaa tosi paljon jos on tuollaisia ongelmia forkuissa.

ps, ite otin toissa olkareenissä 150 toistoa vipareita :D. rehellisesti sanottuna se oli liikaa ku tuntu että olkapäät tulehtuu, tosi outo tunne oli olkapäissä, sittemmin olen tehnyt 120toistoa per reeni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. Mitä muita liikkeitä kannattaa tehdä ja missä järjestyksessä?
Eipä tuossa deltsit oikein muuta tarvitse.
2. Onko käytännössä mitään merkitystä tekeekö viparit yhdellä vai kahdella kädellä kerrallaan?
Tee kahdella, muuten kestää aika pitkään.

Neutris. Ei mulla käytännössä ne itse forkut ole ongelma, vaan tuossa kyynärtaipeesta aina joku sattuu niin perkeleesti. Olisiko joku hauiksen pää. Sitä on hierottukin, mutta aina ne vain kipeytyy sarjoissa. Ainoa tapa on koitaa vetää just sopivilla painoilla just oikeita sarjoja.

Mulla on kans ongelmia forkkujen kanssa. En oo nyt vähän aikaan tehnyt hauiksille muuta kuin hammerkääntöä. Selkätreenin yhteydessä tietysti tullut myös hauista jonkun verran.

Niin, hammerkääntöhän on forkkuliike kait enimmäkseen, mutta se ottaa eri puolelle forkkua missä se kipu on. Eli siis hauiskäännössä vihlasee forkkua siinä puolenvälin tietämillä.

En oo ikinä remmejä käyttänyt, mutta pitäis ilmeisesti ostaa ja kokeilla.

Tämä threadi on pitkä kuin nälkävuosi, joten en tiedä, onko tätä kysytty jo. Eli olisi sellainen kysymys näistä peijaisista, että kuuluuko tässä käyttää niin pieniä painoja, että jaksaa täysin puhtaasti tehdä tuon 20 toistoa? Jos näin on, niin mun tapauksessa kyseessä olisi kyllä sellaiset lelupainot ettei mitään rajaa:jahas: Vai onko pieni cheatti ok siellä jossain viidentoista ja 20:n välimaastossa?

Tänään alkoi mun Operaatio Olkapäidenkasvatus, ja kokeilin tätä systeemiä vipareissa ensimmäistä kertaa. Ongelma oli siis se, että tein sellaisilla painoilla, että kymppi meni kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, viiteentoista asti pikku huojunnalla ja loput sitten jo ronskisti heilumalla. Tuntuma oli kyllä olkapäillä koko ajan ja hillitön pumppi tuli (mun tapauksessa tarkoittaa sitä, että pienen ja katoavan hetken ajan näytti, että mulla olisi olkapäät:lol2: ) eli siinä mielessä homma tuntui kyllä toimivan mainiosti. En vain millään haluaisi tehdä ihan naurettavan pienillä painoilla, vai kannattaako ensi kerralla sitten vaan nöyrtyä?

Jopas oli nopea vastaus! Ok, ens kerralla sitten vaan oikein tosi-neitipainot käyttöön, katsotaan jos toimisi sitten vielä paremmin...

Rowena, kannattaa nähdä vaivaa ja lukea tämä koko ketju. Se palkitsee kyllä, koska tässä ketjussa on PALJON asiaa. Myös pöljää kinailua piisaa, mutta so not, koska myös pätevää juttua reenistä on rutosti. :thumbs:

edit: Olinpas kiltti ja etsin kohdan, missä tässä ketjussa kinailu vaihtuu vixumpaan keskusteluun, eli tsekkaa sivulta 11, siitä MKM:n lyhkäsestä postauksesta alkaen: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=38828&page=11

edit2: Eipäs unohdeta sitä, että vaikka kinailun informaatioarvo on nolla tai lähellä sitä, niin sen viihdearvo huitelee monesti aika korkealla. :D

*Huoh*, olipas lukemista, mutta tulipahan sekin tehtyä. Kiitos iivili vinkistä. Kinastelua kyllä riitti kiitettävästi, ja sitä viihdearvoakin oli kieltämättä!

Noh, näköjään mielipiteitä on tässä(kin) asiassa taas joka lähtöön, eli ilmeisesti kannattaa jatkaa tutulla linjalla: kaikki tavat ovat "oikeita" omalla tavallaan. Helpostihan tällainen alkutaipaleella oleva treenaaja menee ihan sekaisin tuossa mielipiteiden viidakossa... Itsekin olen pelannut "varman päälle" kaikkien lihasryhmien kanssa, eli tehnyt sekä raskailla painoilla toistoja 6-10 välillä, sekä sitten välillä myös noita pidempiä sarjoja. Tottakai nuo rankat perusliikkeet ja kunnon painot ovat se lihaskasvun perusta, ei kai sitä kukaan kiistäkään, mutta mielenkiintoistahan noita uusia lähestymistapojakin on kokeilla.

Taidan mä vielä jatkossakin aina välillä tuota 100 toiston viparihommaa kokeilla, kyllä se sen verran hyvältä eli pahalta tuntui. Tänään on jopa ollut olkapäät kipeät, joka on kyllä mulle harvinaista herkkua, eli jotakin on tapahtunut. Eri asia tietenkin, että onko se lihaskipu nyt välttämätöntä ja blaa blaa, mutta siitäkin on nyt keskusteltu sen verran ettei kannata sille linjalle lähteä.

Jatketaan kuulostelua ja opettelua, teidän kokeneempien vanavedessä:thumbs:

kyllä meikä ainakin nykyään suosii vipareissa pelkästään tätä volyymi tyyliä. ainut tyyli millä meikä saa olkapäät helläksi. pakko se on nöyrtyä ja todeta että tässä liikkeessä tuo pumppailu toimii enemmän kuin loistavasti :)

Suositut

Back
Ylös Bottom