Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaikkia noita kohtia voi treenata kuntosalilla ilman että tarvii ruveta homoileen millään krossfit-lisensseillä

Totta, mutta kuinka moni treenaa? Ei kukaan väitä tteikö crossfitmetodit olisi osittain vanhaa tietoa.

En ymmärrä, miten crossfitin kaupallisuus liittyy sen käyttökelpoisuuteen?

Tää ketju on kyl parasta viihdettä taas vähään aikaan, jopa ateistit vs kristityt jää kakkoseksi :D. Miksihän se pitää aina uskovaisten saarnata oman uskontonsa paremmuudesta, eikö se riitä että itse on valintaansa tyytyväinen?

Tässä täydellinen esimerkki miksi crossfit on täyttä paskaa (ihankuin tässä threadissä nähdyt postit ei sitä jo muuten olis täydellisesti osoittanut...). Noi ei todellakaan mitään muscle-uppia ole nähnytkään (tässä alussa yksi http://www.youtube.com/watch?v=2q8KMnWUsvg )

Siinä telinevoimistelija tekee strict muscle-uppia ja toisessa tehdään kippingillä. Kummatkin keskimääräiselle bodarille vaikeita ja kummassakin testataan telinevoimistelussa yleisesti tarvittavia kehon ominaisuuksia. Kippingillä tehdään usein silloin, kun toistoja halutaan saada monta peräkkäin ja nopeasti.

Jos erikoistumisesta puhutaan niin totta hitossa esim kuulantyöntö kasvaa sitä treenaamalla, tän ei kai pitäisi olla kenellekkään epäselvää?
Ja joo itse näen fitin hyvänä puolena sen että se on monipuolista ja "usein" joku osaava valmentaa siinä.. Eli keskitytään tekniikkaan ja sinun ominaisuuksien parantamiseen.. Kun taas perus punttailija saattaa koko uransa vääntää asioita väärin kun ei ole ketään opastamassa.. (mullekkin kävi näin ja siitä makseltiin isot hinnat).. tälläkin palstalla ja salilla näkee kuinka kuutamolla ihmiset ovat ja kuinka vaarallista se treenaaminen voi olla ..

edit: en oo muuten ikinä ollu crossfit tunnilla ;) mielipiteeni perustuu täysin omiin huomioihin ihmisten liikkuvuuksista ja lahjoista urheiluun ja perus salijamppa ei yleensä kovin korkealle pääse.

Siksipä asialleen omistautunut harrastaja käyttää paljon aikaa tekiikoiden opetteluun ja tiedon hankkimiseen. Aika kuutamolla moni Crossfittaajakin näyttää noissa videoissa olevan. Esimerkkejä löytyy varmasti paljon molemmista lajeista. Raskaita veto ja kyykky treenejä ei niin vain yhdistetä aerobiseen treeniin. Välipäivinä voi käydä nyrkkeilemässä ja juoksemassa. Mieluummin tehdä jokin kunnolla silloin kun se kunnolla tehdään. Harrastuksena arvostan Crossfittiä ja varmasti tuo paljon hyvää perus kuntoilijalle, mutta mitään ylivertaista en siinä näe saati sitten " ollaan niin kovia, että sun treenis on meidän lämppäri. Kun ollaan ihan huippuja kaikessa ja parempia kuin sä oot missään " tuollainen asenne on täysin toisten kovan treenaamisen lyttäämistä ja itsensä jalustalle nostamista mistä jo kyseisen topicin otsikkokin kertoo.

1. Hengitys- ja verenkiertoelimistön kestävyys

2. Lihaskestävyys

3. Voima

4. Liikkuvuus

5. Räjähtävä voima

6. Nopeus

7. Koordinaatio

8. Ketteryys

9. Tasapaino

10. Liiketarkkuus
onks esimerkkiä noista kaikista kohista. oon vähä kujalla.
miten crossfitissa reenataan esim nopeutta ja miks/mihin siitä on hyötyä

Sopiiko, ettei jatkuvasti keskustella siitä kuka on nöyrä ja kuka ylimielinen.
vaikee sitä on tästä erottaa. Jätkät harrastaa kuntopiiriä ja ollaan niin vitun forging elite fitness ja ollaan parempia kaikessa mitä te teette mutta te ette läheskään yhtä hyviä missään kun me. Se erottaa crossfitin ja crosstraininging toisistaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siksipä asialleen omistautunut harrastaja käyttää paljon aikaa tekiikoiden opetteluun ja tiedon hankkimiseen. Aika kuutamolla moni Crossfittaajakin näyttää noissa videoissa olevan. Esimerkkejä löytyy varmasti paljon molemmista lajeista. Raskaita veto ja kyykky treenejä ei niin vain yhdistetä aerobiseen treeniin. Välipäivinä voi käydä nyrkkeilemässä ja juoksemassa. Mieluummin tehdä jokin kunnolla silloin kun se kunnolla tehdään. Harrastuksena arvostan Crossfittiä ja varmasti tuo paljon hyvää perus kuntoilijalle, mutta mitään ylivertaista en siinä näe saati sitten " ollaan niin kovia, että sun treenis on meidän lämppäri. Kun ollaan ihan huippuja kaikessa ja parempia kuin sä oot missään " tuollainen asenne on täysin toisten kovan treenaamisen lyttäämistä ja itsensä jalustalle nostamista mistä jo kyseisen topicin otsikkokin kertoo.

Juuh.. Ja olen vahvasti sitä mieltä että sali harrastuksena on ihan yhtä hyvä kuin esim:crossfitt JOS se pidetään monipuolisena eikä keskitytä liikaa tiettyihin ominaisuuksiin ja jätetä 10 muuta osa-aluetta täysin nollaan jolloin aikaan saadaan ihminen jonka liikkuvuus ei salli kenkien sitomista ilman tuen ottoa (kärjistettynä).. Ikävä kyllä tullut nähtyä hyvinkin paljon näitä oman lajin harjoituksissa.

eikä siinä ole minunkaan mielestä mitään muuta ylivertaista kuin helppous..

Silti missä tahansa salilla saa aina uudelleen todistaa, miten bodarit eivät opi rinnallevetoa tai tempausta vuosienkaan jälkeen

Miksi tarvisi oppia? Tarvitaanko noita liikkeitä lihasten kasvatukseen?

Miksi ihmisen joka yrittää kasvattaa lihasta tarvisi opetella painonnostoliikkeitä?

Työkaveri tempaa 125 ja työntää 140 eikä mitenkään erikoisen lihaksikas kaveri ole.
Voimaa on kyl perkeleesti, mut se ei ole ensisijainen tavoite bodareilla.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset oikeesti kädenvääntö kahden eri lajin välillä.
Ihan tarpeeksi saa väitellä vaikka erityylisten bodausohjelmien välillä.

onks esimerkkiä noista kaikista kohista. oon vähä kujalla.
miten crossfitissa reenataan esim nopeutta ja miks/mihin siitä on hyötyä

Jarrutus, nopeus voi tarkoittaa ylipäätään liike-energiaa tai esimerkiksi pikavoimaa. Crossfitissa treenataan sprinttejä matkoilla, joita yleisurheilijatkin juoksevat. 100 metriää, 200 metriä, 300 metriä ja 400 metriä. Hyppynaruliikkeet ja boksihyppytekniikat kehittävät nopeutta ja pikavoimaa. Sen lisäksi useissa liiketekniikoissa on juuri "quality" -vaihtoehto kuin myös se nopeampi vaihtoehto.

Crossfitissa treenataan nopeutta elämää varten, joko siksi, että se on ihmiskehon yksi potentia tai sitten siksi, että nopeutta voidaan todella tarvita elämässä. Perinteisesti crossfitin tekniikoita verrataan poliisin, palomiehen ja sotilaan elämään ja monet tekniikat ovat saaneet nimensä sotilailta ja aidoista tilanteista, joissa joutuu esimerkiksi kiipeämään, raahaamaan tai kantamaan erilaisia kuormia paikasta a paikkaan b, joka voi sijaita maalla, merellä, katolla, esteen päällä jne.

Mitäpäs, jos käännetään tämä tilanne toisinpäin. Crossfittaajien argumentti lajinsa paremmuudesta tuntuu olevan se, ettei huippukehonrakentaja pärjäisi crossfit-kisoissa. Saattaa tämäkin pitää paikkaansa, mutta mitäs jos laitetaan se huippucrossfittaaja itse osallistumaan lajeihin, mitä crossfitti kehittää. Käytäisiin kehonrakennuskisoissa, voimannostokisoissa, juoksukisoissa... Sen jälkeen tullaan kotiin surullisena ja huomataan että perseeseen tuli JOKA lajissa. Herätkää nyt kaverit! Jos pelaisin jenkkifutista, niin enhän nyt jumalauta menis huutelemaan koris- ja futispelaajille, että oon teitä parempi pallopeleissä, kun hallitsen palloa käsillä että jaloilla.

Vaikka itse olen aina vetänyt perinteistä punttitreeniä, niin olen vahvasti sitä mieltä että tulevaisuudessa Crossfitin tyyppinen urheilu tulee syrjäyttämään koko salitreenin, ihmiset tulee tietoisemmiksi omasta terveydestään enemmän ja kukaan joka kauan on nostellut massiivisia määriä penkiltä tai maasta ei voi todellakaan väittää että se olisi hirveen terveellistä keholle, itsekkin sen tiedän koska niin olen tehnyt, tää on vaan väistämätöntä kehitystä, tosin se homma voi olla ihan joku muu kun Crossfit, vitustako minä sitä tiedän.

Lisäyksenä tuohon, että jos eritellään vaikkapa liikkeet, joita bodari tekee säännöllisesti treenissään, niin aika varmasti voittaisi jokaisen crossfittaajan ko. liikkeissä. Lajejahan voisi olla vaikka kulmasoutu, vipunostot sivuille, prässi, pystypunnerrus käsipainoilla ja sata muuta.

Crossfittaaja on hyvä siinä crossfittauksessa, mutta ei pärjää bodarille bodauksessa. Bodari hyvä bodauksessa, mutta ei pärjää crossfittaajalle crossfittauksessa.

e: Lisäyksenä siis tuohon Antsukan postiin.

Missä noi yllä-olevat väitteet on todistettu? Tuo on pelkkää spekulaatiota ilman minkäänlaista faktaa. Niin Nyyssölä joka on huippu bodari lähestulkoon löi maailman kärki crossfittajan ajan niin kertoo jo paljon.
On myös järkevää ja ei niin järkevää kehonrakennusta. Kyllä kehonrakennuksen rungon muodostaa kuitenkin dipit, leuanvedot, punnerrukset, kyykyt ym moninivel liikkeet ja eristävät ovat pienessä vähemmistössä. Näin siis järkevässä tapauksessa. Näkeehän sitäkin että treeni koostuu pelkästä hauiksen vääntämisestä ja satunnaisesta penkkaamisesta, mutta tällainen pelleily ei edes ole mitään kehonrakennusta. Ja nimenomaan järkevästi kun tehdään niin liikeradat tehdään täysin niin kuin ne pitääkin tehdä. Syviä kyykkyjä ja etukyykkyjä, kunnon syviä rintadippejä ym ei pysty tekemään ellei liikkuvuus ole jotakuinkin ja samoin kuin varsinkin kyykyissä ja vedoissa ala selän ja keskikropan tukevat lihakset kunnossa.

Ja eipä noi Crossfittaajien tekniikat ole yhtään sen puhtaampia mitä Nyyssölänkään mitä on nähnyt. Mikko Salokin se vetää noissa videoissa kippileukoja ja siinä on sitten yksi maailman parhaista Crossfittaajista? Jos lähdetään yleistävälle linjalle niin eikös se kerro lajista jo aika paljon ettei edes lajin huippu tee niin yksinkertaista liikettä kuin leuanvetoa niin kuin se kuuluu tehdä?

kippileuat on nopeampi tehdä.
minkä takia usain bolt juoksee kun kävellenkin pääsee eteenpäin?

Crossfittaaja on hyvä siinä crossfittauksessa, mutta ei pärjää bodarille bodauksessa.
pärjää pärjää, etkö ole kuunnellut? "We do your stuff nearly as well as you do, you can't do ours very well at all, and we do everything that we both don't do much better than you can." crossfitin perustajanko quote toi oli

Mä näen crossfitin täysin crosstrainingina. Ihan sama asia. Eli todella monipuolista treeniä ja suorituskykyä. Ollaan yleisesti aika hyviä monessa asiassa, muttei todella hyviä missään.

Kuntoiluna hieno juttu. Ei todellakaan mitään uutta. Kilpailuna menee samaan kastiin kaikkien teräsmies, eukonkanto yms. Kisojen kanssa. Ei todellakaan huippu-urheilunurheilua siinä mielessä kuin esim painonnosto. Harvoin näkee noita crossfit kisoja katsellessa yhtään sellaista yksittäistä suoritusta, jota jotain mmuuta lajia harrastava urheilija ei tekisi huomattavasti paremmin. Vähän tylsää IMO.

Mä näen crossfitin täysin crosstrainingina. Ihan sama asia.
Melkein. Crossfitin erottaa toi perustajan lause "We do your stuff nearly as well as you do, you can't do ours very well at all, and we do everything that we both don't do much better than you can" ja ilmeisesti siihen olennaisesti kuuluva ylimielinen asenne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom