Cheek

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onhan tää cheekki ihan kauheeta paskaa ainakin musiikin osalta.

Se ois tietty hyvä tietää mistä musasta sitten itte pidät? Jos et voi räppiä sietää, etenkään kotimaista, niin ei varmaan joo iske, ymmerrettävästi.

Mutta jos tän genren matsku muuten uppoo niin oi oikeasti kiva tiettä mikä tekee tästä paskan vai se että menestyy?

Kelpaa ainakin 5 ja 7 vuotiaille pojille. Olivat meidän kanssa jäähallissa ja lähdevät stadionille.

Ja tuo "Pyrkiny vähentää" on törkeen hyvä, yks parhaista.

Uudelta levyltä tää on loistava:

Kun nyt toisilta tivaat musiikkimakua niin kai oikeutettua kysyä sulta itseltäsi mikä tekee tästä "pyrkiny vähentää" törkeen hyvän ja jopa yhden parhaista?

Omasta mielestäni tää Cheek riimittelee vain keskinkertaisesti, on ylimielisen näköinen hemmo josta useammat ei jo senkään takia tykkää ja tälläinen lausuntamusiikki ei nyt vaan kaikkiin iske! Eihän näissä paljon soittoa ole joten turha puhua teknisyydestä, jos menee tekniseksi niin sit ei kukaan sanoihin voi keskittyä, ja sehän näissä vissiin "se juttukin on", minkä takii toiset samaistuu ja diggailee. Ton Cheekin sanomaa en oo ymmärtänyt, tossa pyrkinyt vähentää biisissäkin sanoma on lähinnä "oon pyrkinyt vähentää, himaan yksin nyt lähen täält" ja älä pyydä mitään kappaleessa jos mahdollista... sanomaa vielä vähemmän. Esim. Paleface sentään räppää aidonoloisesti yhteiskunnan epäkohdista monissa kappaleissaan

Ja btw ehkä 5 ja 7 vuotiaat ovat hiukan liian nuoria sanomaan realistista näkemystä musiikista ja tokko tuon ikäiset "lähdevät" stadionille tai mihinkään muuallekkaan juuri ja nimenomaisesti cheekiä kuuntelemaan sen takia että ko. artisti on "törkeen hyvä"! Suosittelisin Linnanmäkeä, Särkänniemeä, tivolia tai jotain muuta hiven ikäluokalle sopivampaa (:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kun nyt toisilta tivaat musiikkimakua niin kai oikeutettua kysyä sulta itseltäsi mikä tekee tästä "pyrkiny vähentää" törkeen hyvän ja jopa yhden parhaista?

Omasta mielestäni tää Cheek riimittelee vain keskinkertaisesti, on ylimielisen näköinen hemmo josta useammat ei jo senkään takia tykkää ja tälläinen lausuntamusiikki ei nyt vaan kaikkiin iske! Eihän näissä paljon soittoa ole joten turha puhua teknisyydestä, jos menee tekniseksi niin sit ei kukaan sanoihin voi keskittyä, ja sehän näissä vissiin "se juttukin on", minkä takii toiset samaistuu ja diggailee. Ton Cheekin sanomaa en oo ymmärtänyt, tossa pyrkinyt vähentää biisissäkin sanoma on lähinnä "oon pyrkinyt vähentää, himaan yksin nyt lähen täält" ja älä pyydä mitään kappaleessa jos mahdollista... sanomaa vielä vähemmän. Esim. Paleface sentään räppää aidonoloisesti yhteiskunnan epäkohdista monissa kappaleissaan

Ja btw ehkä 5 ja 7 vuotiaat ovat hiukan liian nuoria sanomaan realistista näkemystä musiikista ja tokko tuon ikäiset "lähdevät" stadionille tai mihinkään muuallekkaan juuri ja nimenomaisesti cheekiä kuuntelemaan sen takia että ko. artisti on "törkeen hyvä"! Suosittelisin Linnanmäkeä, Särkänniemeä, tivolia tai jotain muuta hiven ikäluokalle sopivampaa (:

Huvittaa aina että joku sellainen, joka ei yhtää edes pidä räpistä, viittii avata sitä kuvaavia katjuja sanoakseen että kaameeta kuraa. Vähän sama että lähtisin itte availeen jotain rankimman metallin juttuja haukkuen ne paskaksi kun ei kolahda.

Minä en ylipäätään mieti sanoituksia kovin syvällisesti. Ei niissä tarvi olla jotain elämää hienompaa kikkailua. Ainut mikä sanoituksissa ylipäätään on mättää se jos koko biisi on jotain parin lauseen hokemista tai pelkkää kertsiä.

Toki ymmärrän myös sen että nimenomaan räppäily on se mistä moni hakee "jotain sanomaa", sitä kuulemma on näillä Notkealla Rotalla jne mutta ei vaan se itse musa uppoa yhtään.

Ja mitä tulee 5 ja 7 vuotiaiden vientiä konserttiin, niin joo lähtishän ne varmaan mihin tahansa konserttiin. Käydään joka kesä huvipuistoissa ja eläintarhoissakin. Powerparkki ollu jokavuotinen reissu, Wasalandia jne ja Ähtärin eläinpuistoakin ja Puuhapuisto veijaria viime vuoden loppukesästä. Alkukesästä käytiin Turkissa ja valittiin hotelli josta lapset takuulla tykkää.

Ja samalla kun sitten taas Helsinkiin konserttiin lähdetään, niin ollaan hotellissa yötä, tavataan sukulaisia ja se konsertti on vain yksi osa koko retkeä. Ja kelpaahan nuo liput muille jos pojat ilmottaakin etteivät halua lähteä. Ei niitä katsos pakoteta.

Mutta ei siinä mitään, ei oo eka kerta kun kuulee että Cheek on paska siksi että se on "ylimielisen näköinen hintti" ja vielä kun se vähän räpättää rahasta ja rikkaudesta niin sehän ei perus suomijuntille käy. Tai siis ei käynyt vielä muutama vuosi sitten, nyt on ruvennu käymään. Edelleen oon tätä kuunnellu sen 10 vuotta, että oon vähän huono meneen muotivillitysten mukana...missään asiassa.

Meikäläisen mielestä Cheekillä oli joskus aikanaan ihan hyviä kipaileita, en tiedä johtuiko se siitä että olin itse 18v vai oliko ne oikeasti paremmin tehtyjä siihen aikaan. Nyt vaan tuntuu että kaveri huomas minkälaisella musiikilla sitä rahaa tehdään joten biisit on toinen toisensa jälkeen samanlaisia, itseääntoistavia geneerisiä paskoja. Räppi on mun mielestä oikeintehtynä hyvää musaa, menevämmät kappaleet varsinkin. En jaksa kuunnella noita melankolisia masistelubiisejä joissa aina puhutaan ongelmista ja kuin kaikki menee päin persettä, mutta jonkunnäköistä sanoilla kikkailua ja sanomaa siinä kappaleessa pitää olla. Ei ihan riitä tollanen "naisia on niin paljo ku jaksan kyntää joten tänään vois lähteä yksin himaan baarista". Tai no, kai se jollekin riittää.

Cheekin riimittely on sopivan kevyttä ja viihdyttävää. Metallin suurkuluttajana ja räpin 99% paskaksi tuomitsevana voin silti kuunnella vaikka näitä kappaleita ihan hyvin:

Jos nyt jotain sanomaa pitää hakea viihteeksi tehdystä musiikista niin kyllähän sitä noista löytyy. "Pyrkiny vähentää" toimii ihan hyvin kannanottona suomalaisen yöelämän tasosta ja julkkisten kohtaamista tyrkyistä. Laajemmin sen voi ajatella olevan kritiikkiä tätä seksiä ja ulkonäköä painottavaa kulutusyhteiskuntaa kohtaan. Parisuhteet ja ihmissuhteet on tehty kertakäyttöisiksi ja ne saavutetaan ulkoisilla seikoilla, kumppanin muilla ominaisuuksilla ei ole väliä. Kunhan on kympin tissit ja sotamaalaus kunnossa niin saanti on taattua.

Sanoja voi tulkita monella tavalla, sen varmaan ymmärrät vallan mainiosti. Cheek tekee bisnestä, pukeutuu hyvin eikä pyytele anteeksi omaa olemassaoloaan. Jos se on ylimielisyyttä niin toivottavasti useammasta suomalaisesta tulee ylimielinen. Ei tarvitse ainakaan olla kateellinen muille kun itsellä menee hyvin.

Huvittaa aina että joku sellainen, joka ei yhtää edes pidä räpistä, viittii avata sitä kuvaavia katjuja sanoakseen että kaameeta kuraa.

Oman totuuden levittämistä, pientä modernia käännytystyötä. Joskus näitä on ihan hauska lukea ihan vain ymmärtääkseen, mitä muut näkevät kyseisessä artistissa tai musiikissa. Silloin ei tietysti tarvitse huudella mitään "vittu mitä paskaa!" sinne sekaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan hirveetä paskaa josta saa syövän. Mutta niin on kaikki muukin mitä radiosta joutuu väkisin kuuntelemaan, koska töissä joku haluaa aina kuunnella radiota ettei ala hiljaisuus ahdistamaan ja kuule vaikka omia ajatuksiaan tai pysty keskittymään vaikka niihin töihin.
Kuka vittu haluaa kuunnella tällasta kertakäyttö paskaa vitun paskoista tietokonekaiuttimista joka päivä koko päivän?
Jos cheekki tai joku muu anna muu ja mitä niitä on tulis itse persoonassaan mun konttorille määkimään ni sanoisin et ole hiljaa tai mene ulos, mä olen puhelimessa ja teen raportteja. Mut kun se tulee radiosta ni antaa sen soida, antaa sen soida, ooo-oooo. Vittu mitä paskaa.

Mutta jos tän genren matsku muuten uppoo niin oi oikeasti kiva tiettä mikä tekee tästä paskan vai se että menestyy?

Geneeriset, mitään sanomattomat sanoitukset, ponnettomat ja ylituotetut taustat. Eikä toi Cheekin tyyli sylkeä oikein iske itelle, hiton tasapaksua puuroa, jos musiikista puuttuu sielu ni sitä vois sentään paikata räppäämällä tosi teknisesti ja hienolla tyylillä. Mutku ei.

Omalla työllä menestyminen on sinänsä erittäin hieno ja arvostettava juttu. Propsit siitä, bisnestaidot on pakosti kohdallaa jos pystyy elättämään itsensä myymällä paskaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se ois tietty hyvä tietää mistä musasta sitten itte pidät? Jos et voi räppiä sietää, etenkään kotimaista, niin ei varmaan joo iske, ymmerrettävästi.

Sitä minä en tiedä miten tää menestyy :D Ei vaan yhtään iske cheekki, se äänikin on jotenkin vittumaisen kuulonen, semmonen rätisevä tms. Ja kuuntelen aika laidasta laitaan, mutta nostettakoon ehkä lemppariksi Disturbed. Mutta siis tämä räppi ja kaikenmaailman hiphoppi rajottuu kuunteluni ulkopuolelle.

Sitä minä en tiedä miten tää menestyy :D Ei vaan yhtään iske cheekki, se äänikin on jotenkin vittumaisen kuulonen, semmonen rätisevä tms. Ja kuuntelen aika laidasta laitaan, mutta nostettakoon ehkä lemppariksi Disturbed. Mutta siis tämä räppi ja kaikenmaailman hiphoppi rajottuu kuunteluni ulkopuolelle.

Tää on jännä kun ei kuulemma kukaan tykkää ja silti pesee ulkomaisetkin artistit myynnissä.

Kova jätkä tosiaan kun väkisin myy pasaa kaikille. ;)

Mulla 2 edellistä cd-ostosta juuri Distrubed ja Cheek :D ja tyttärelle Antti Tuisku.
Älä yritä, kyllä me tiedetään..

Tää on jännä kun ei kuulemma kukaan tykkää ja silti pesee ulkomaisetkin artistit myynnissä.
Eihän kukaan Seiskaakaan lue.. Paitsi vahingossa ja ohimennen parturissa.

Itse diggaan Cheekiä. Tosin mielestäni ne parhaimmat biisit ovat näitä, jotka eivät radiossa ole soineet. Hitit kuten Liekeissä, Sokka irti ja Jippikayjei ovat helvetin ärsyttäviä biisejä, enkä yhtään ihmettele jos pelkästään radiosoiton varassa olevilla menee pata jumiin Cheekin kanssa.

Sitten on tietysti erikseen nämä, joilla on jotain suomalaista hiphopia tai räppiä vastaan. Kai siinä on sitä kateutta ja juntteutta, josta Timba mainitsi aiemmin. Ei ymmärretä, että tuohon hommaan kuuluu sellainen pieni uho ja pröystäily.

Lisäksi itseäni ainakin ärsyttää, että Cheek on muutaman biisin verran tehnyt vuodatuksia siitä ettei löydä itselleen kunnollista naista. Jotenkin huvittaa tuollainen uhrin esittäminen, kun tietää miehen oman pelurihistorian naisten kanssa.

Levyiltä löytyy kuitenkin hiton hyviä kipaleita ja sen takia tuleekin usein soitettua himassa tai autossa. Välillä jopa salillakin, jos ei jaksa örinää kuunnella. Mielentilasta riippuen.

Ton Cheekin sanomaa en oo ymmärtänyt, tossa pyrkinyt vähentää biisissäkin sanoma on lähinnä "oon pyrkinyt vähentää, himaan yksin nyt lähen täält" ja älä pyydä mitään kappaleessa jos mahdollista... sanomaa vielä vähemmän. Esim. Paleface sentään räppää aidonoloisesti yhteiskunnan epäkohdista monissa kappaleissaan

Ehkä juuri siksi kun Cheekki ei ole sun 'juttus' niin et myöskään ymmärrä sen sanoituksia. Cheekin biisithän on miehen omaa materiaalia: omasta elämästä ja kokemuksista. Kun kerran puhetta oli tuosta Pyrkinyt Vähentää-biisistä niin sehän on naisista, jotka tietoisesti yrittää päästä sulaksi Cheekin hattuun. Oli aikoja jolloin se onnistui enemmän kuin helposti, mutta nyt Cheek on moista Pyrkinyt Vähentää ja poistuu takavasemmalle yksin.

Huvittaa aina että joku sellainen, joka ei yhtää edes pidä räpistä, viittii avata sitä kuvaavia katjuja sanoakseen että kaameeta kuraa. Vähän sama että lähtisin itte availeen jotain rankimman metallin juttuja haukkuen ne paskaksi kun ei kolahda.

Sanoppa muuta. Mikään metalli tms. ei iske muhun, mutta ei mulla kyllä riitä energia tai saatika mielenkiinto lähtee avautumaan kuinka kuraa se musiikki on mun korvissa.

71min ja ensimmäisenä myyntiin tullut Stadionkeikka oli loppuunvarattu (ja myöhemmin loppuunmyyty) ja ketäänhän ei Cheek kiinnosta ;)

Itse diggaan Cheekiä. Tosin mielestäni ne parhaimmat biisit ovat näitä, jotka eivät radiossa ole soineet. Hitit kuten Liekeissä, Sokka irti ja Jippikayjei ovat helvetin ärsyttäviä biisejä, enkä yhtään ihmettele jos pelkästään radiosoiton varassa olevilla menee pata jumiin Cheekin kanssa.

Ei ne biisit itsessään ole ärsyttäviä vaan jatkuva radiosoitto "raiskaa" ne loppuun. Esim. Timantit On Ikuisia-biisi on loistava, mutta kun sitä kuuli radiosta 4 kertaa tunnin sisällä niin kyllähän se alkoi ärsyttää.

Lisäksi itseäni ainakin ärsyttää, että Cheek on muutaman biisin verran tehnyt vuodatuksia siitä ettei löydä itselleen kunnollista naista. Jotenkin huvittaa tuollainen uhrin esittäminen, kun tietää miehen oman pelurihistorian naisten kanssa.

Tarvitseeko siinä edes esittää uhria? Se on varma, Cheek saisi naisen ko naisen ja juu naishistoria ei välttämättä ole mairitteleva, mutta kuinka monella niistä naisista on loppujen lopuksi ns puhtaat jauhot pussissa vai haluuko ne Cheekin vaan sen takia, että pääsis Seiskan kanteen, makeen elämän ja blingblingiä? Se on se julkisuuden kiro.

Ehkä juuri siksi kun Cheekki ei ole sun 'juttus' niin et myöskään ymmärrä sen sanoituksia. Cheekin biisithän on miehen omaa materiaalia: omasta elämästä ja kokemuksista

Tuskin kenelläkään on vaikeuksia ymmärtää Cheekin sanoituksia, eivät ne nyt niin syvällistä lyriikkaa ole. Ongelmana niissä on tuo mainitsemasi "elämäkerrallisuus", josta ilmeisesti ei irtoa kuin seuraavanlaisia aiheita:

Massia on helvetisti, mutta mistä löytäisin naisen, joka aidosti rakastaa
Massia on helvetisti, mutta silti olen pysynyt nöyränä, kuten faija opetti
Massia on helvetisti, mutta on mulla hieno autokin

..ja siitäkin huolimatta suurin ongelma ovat jo aiemmin mainitut heppoiset sanoitukset ja kielellinen oikominen riimittelyssä (joka tosin tuntuu vaivaavan muitakin eturivin Suomiräppäreitä, kuten Elastista). Juice ja Junnu heittävät immelmanneja penaaleissaan moista suomen kielen aliarvioimista kuullessaan.
Esimerkiksi Ricky-Tick Big Band (Paleface, Redrama ja Lindgren) on osoittanut, että suomikin taipuu tarvittaessa vaikka mihin, mikäli taitoa on takana. Tai vaikkapa Notkea Rotta, sanoivat "aidot" puritanistit mitä tahansa.

Kai siinä on sitä kateutta ja juntteutta, josta Timba mainitsi aiemmin. Ei ymmärretä, että tuohon hommaan kuuluu sellainen pieni uho ja pröystäily.

Tämä kyllä naurattaa ja lievästi vituttaa aina kun kuulee, eli jos jotain arvostelee tai ei yksinkertasesti tykkää paskanvertaa niin se on heti ja automaattisesti kateutta? :hyper: :face: Ja voi vittu, siis ihanks tosi sen biisit sisältää jotain tarinaa sen omast elämäst. Tätä ei kukaan muu artisti varmaan ikinä ennen ole tehnyt kanssa :face:

- - - Updated - - -

Tietysti siitä ne teinipissikset tykkää jotka on 90 prosenttia kuuntelijoista...

Tämä kyllä naurattaa ja lievästi vituttaa aina kun kuulee, eli jos jotain arvostelee tai ei yksinkertasesti tykkää paskanvertaa niin se on heti ja automaattisesti kateutta? :hyper: :face: Ja voi vittu, siis ihanks tosi sen biisit sisältää jotain tarinaa sen omast elämäst. Tätä ei kukaan muu artisti varmaan ikinä ennen ole tehnyt kanssa :face:

Muttakun nää arvostelut tuppaa olemaan luokkaa " vittu mitä paskaa " "en ymmärrä miten tää pelle on nii suosittu". Ei nuita "arvosteluja" voi ottaa muuten, kun lapsellisuutena tai kateutena.

Tätä ei sitte ollu sulle kohdistettu, kun et ole edes yllämainittua sanonu :D

Tietysti siitä ne teinipissikset tykkää jotka on 90 prosenttia kuuntelijoista...

Tämä selvä, sulla selvästi on suurempaa tietoa. Jännä kun oli aika laidasta laitaan jäähallikonsertissa väkeä. Oli toki teinipissiksiä, mutta eikös niitä ole kaikkialla missä esiintyy miesartisti? Jos nyt ei sitten mennä mihinkään Tapani Kansa osastolle, siellä on niitä Keski-ikään päässeistä pissiksiä.

Mutta ei siinä, pidä tuosta kiinni jos sillä paremmat fiilikset tulee.

Ja tosiaan radiosoitto raiskaa minkä tahansa hyväkin biisin. Niitä kun soittaa joka kanava ja jopa monta kertaa tunnissa niin vähemmästäkin alkaa tulemaan korvista ulos. Sellaista artistia ja biisiä ei ole tehty mitä reilu radiosoitto ei raiskaa.

Juu, radiosoitto raiskaa pahasti biisejä. Aiemmin mainitut "Timantit on ikuisia" ja "Parempi mies" on itsellä mennyt jo yli. Ei pysty kuuntelemaan toistaiseksi.
Itse tykkään Cheekistä. Sopivan "kevyttä" musiikkia, jonka fiilikseen pääsee helposti mukaan. Mieluummin "kuuntelen" poliittisia/kantaaottavia/yhteiskunnalista tekstiä pakkotoiston "talous, politiikka, uskonto" -osiossa, kuin jonkun räppärin biisissä näin yleistettynä. Musiikki on mulle ainakin fiilistelyä varten - eikä politiikkaa tms. varten. Tykkään myös sanoituksista, koska niihin pääsee mukaan kohtuu helposti - mukava "lauleskella" mukana joskus "fiilistelen".
Uusimmalta levyltä tykkään mm. "Profeetat" -kappaleesta. Ainut "oikeasti" huono biisi levyltä on mielestäni "Jossu" - josta en ole tykännyt oikeastaan missään vaiheessa.
Kerran oon käyny kattoo Cheekkiä - lippu oli tosin vain 15e ja samaan hintaan näki myös Elastisen ja Jukka Pojan. Hyvän shown se veti sillon ainakin. Ostaiskohan sitä tonne toiselle stadionkeikalle lipun huvikseen.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom