Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Erityisen hämmästyttävää on se, että joku haukkuu Cheekiä mutta samaan aikaan fanittaa Palefacea ja Asaa/Avainta. Ai niin, toisilla on "sanoma" kun taas toinen on aivotonta paskaa. Hemmetin vaikea vaan kuulla sitä eroa.
Onhan noiden räpin alalajien välillä selkeää eroa. Itse en erityisesti fanita mitään noista, mutta toisinaan kuuntelen jonkin verran noita kaikkia.
Mikä se ero on, jos pohditaan mainitsemiani sanoituksia? Siis että toiset on vassareita ja toinen kokoomuslainen mutta älyllisellä tasolla on vaikea huomata mitään eroa. Onko niissä siis jokin muu, merkillepantava ero?
Ei populaarissa rap-musiikissa myy kerta kaikkiaan joku syvällinen pohdinta yhteiskunnasta tms.
Mistä lähtien R'n'B ja pop ovat olleet rap-musiikkia? Vai onko riippuvaista artististin omista määrittelyistä?
Rapista tuli populaaria joskus milleniumin taitteessa? Sen jälkeen nämä R'n'B ja pop-laulajat ovat alkaneet kutsua itseään RÄPPÄREIKSI.
Mitähän syvällistä on siinä, että teini-ikäisen murkun tasolle jääneellä vakavuudella hokee ajatuksia tyyliin "Marski on lahtari ja homo", "tuloerot silleen niiku kasvaa ja se on huono juttu ku arhiski sano nii", "porvarilla on rahaa ja se on paha ku arhiski sano nii"...ja "sit niiku medikalisaatio on perseest mutta antakaa mun nyt vaan pajauttaa rauhassa!"
Cheekki ei sentään teeskentele olevansa syvällinen, kriittinen ja tiedostava.
Kuvaamasi tyyliset rap-sanoitukset olisivat kyllä aika kauheita. - - Palefacekin esittää asiansa kyllä ainakin minun mielestä rakentavammin. - - Tuollaista voi varmaankin löytää joidenkin suomalaisten wannabe-räppäreiden sanotuksista, jotka yrittävät olla identiteettikriisin kourissa "ghettoja", pahiksia ja anarkisteja keskiluokkaisesta valkoisesta taustastaan huolimatta.