Cheek

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Erityisen hämmästyttävää on se, että joku haukkuu Cheekiä mutta samaan aikaan fanittaa Palefacea ja Asaa/Avainta. Ai niin, toisilla on "sanoma" kun taas toinen on aivotonta paskaa. Hemmetin vaikea vaan kuulla sitä eroa.

Erityisen hämmästyttävää on se, että joku haukkuu Cheekiä mutta samaan aikaan fanittaa Palefacea ja Asaa/Avainta. Ai niin, toisilla on "sanoma" kun taas toinen on aivotonta paskaa. Hemmetin vaikea vaan kuulla sitä eroa.

Onhan noiden räpin alalajien välillä selkeää eroa. Itse en erityisesti fanita mitään noista, mutta toisinaan kuuntelen jonkin verran noita kaikkia.

Onhan noiden räpin alalajien välillä selkeää eroa. Itse en erityisesti fanita mitään noista, mutta toisinaan kuuntelen jonkin verran noita kaikkia.

Mikä se ero on, jos pohditaan mainitsemiani sanoituksia? Siis että toiset on vassareita ja toinen kokoomuslainen mutta älyllisellä tasolla on vaikea huomata mitään eroa. Onko niissä siis jokin muu, merkillepantava ero?

Mikä se ero on, jos pohditaan mainitsemiani sanoituksia? Siis että toiset on vassareita ja toinen kokoomuslainen mutta älyllisellä tasolla on vaikea huomata mitään eroa. Onko niissä siis jokin muu, merkillepantava ero?

Toiset ovat tai ainakin yrittävät olla syvällisiä ja sitten taas nämä populaarimpaa räppiä tekevät panostavat sanoituksiin, joihin on mahdollisimman helppo monen samaistua ja aihealueet ovat hyvin helpostilähestyttäviä. Aihealueita ovat mm. bileet, alkoholi, naiset, menestys, autot, "vihaajille" kuittailu, kehuskelu jne. Populaari rap myy parhaimmillaan muillekin, kuin rap-faneille ja Cheek on juuri siinä onnistunut erittäin hyvin. Ei populaarissa rap-musiikissa myy kerta kaikkiaan joku syvällinen pohdinta yhteiskunnasta tms.

Ei populaarissa rap-musiikissa myy kerta kaikkiaan joku syvällinen pohdinta yhteiskunnasta tms.

Mistä lähtien R'n'B ja pop ovat olleet rap-musiikkia? Vai onko riippuvaista artististin omista määrittelyistä?

Rapista tuli populaaria joskus milleniumin taitteessa? Sen jälkeen nämä R'n'B ja pop-laulajat ovat alkaneet kutsua itseään RÄPPÄREIKSI.

Mistä lähtien R'n'B ja pop ovat olleet rap-musiikkia? Vai onko riippuvaista artististin omista määrittelyistä?

Rapista tuli populaaria joskus milleniumin taitteessa? Sen jälkeen nämä R'n'B ja pop-laulajat ovat alkaneet kutsua itseään RÄPPÄREIKSI.

Mitä haet tällä? Tiedän kyllä tuon ilmiön, mistä puhut; USA:n puolella jo 90-luvun loppupuoliskolla r'n'b-laulajat alkoivat vetämään kovis-räppäri roolia ja pukeutumaan tyylin mukaan jne. Suunnilleen 2000-2005 nähtiin selkeästi piikki tässä kehityksessä, jonka jälkeen homma hiukan tasaantui. Noina 2000-luvun alkuvuosina esimerkiksi joku Justin Timberlakekin veti XXXL-housut jalassa "rap-henkistä r'n'b-musiikkia".

Pop-rap ja ns. conscious rap ovat mielestäni hyvin erilaisia alalajeja ja siitä yritin tuossa aiemmin kirjoitella.

Mitähän syvällistä on siinä, että teini-ikäisen murkun tasolle jääneellä vakavuudella hokee ajatuksia tyyliin "Marski on lahtari ja homo", "tuloerot silleen niiku kasvaa ja se on huono juttu ku arhiski sano nii", "porvarilla on rahaa ja se on paha ku arhiski sano nii"...ja "sit niiku medikalisaatio on perseest mutta antakaa mun nyt vaan pajauttaa rauhassa!"

Cheekki ei sentään teeskentele olevansa syvällinen, kriittinen ja tiedostava.

Persoona tässä kai ehkä hivenen ihmisiä häiritsee, itsekin tuossa huomasin vähän tälläistä oireilua, vaikka ei mua hirveesti haittaa mitä muut kuuntelee. Hyvä vaan että kuuntelee edes musaa eikä vaan katso esim telkkaria.

Itse olen räpissä jumittunut sinne Run DMC, Public Enemy, NWA etc linjalle.

Paras musiikkimaku on helvetin laaja sellainen. Human-Pro?s Music Profile ? Users at Last.fm tuossa omaa otantaa, vaikkakin tuolta uupuu helvetin monta vuotta erilaisen musiikin kuuntelua.

Mitähän syvällistä on siinä, että teini-ikäisen murkun tasolle jääneellä vakavuudella hokee ajatuksia tyyliin "Marski on lahtari ja homo", "tuloerot silleen niiku kasvaa ja se on huono juttu ku arhiski sano nii", "porvarilla on rahaa ja se on paha ku arhiski sano nii"...ja "sit niiku medikalisaatio on perseest mutta antakaa mun nyt vaan pajauttaa rauhassa!"

Cheekki ei sentään teeskentele olevansa syvällinen, kriittinen ja tiedostava.

Kuvaamasi tyyliset rap-sanoitukset olisivat kyllä aika kauheita. En itse tuollaista tykkäisi kuunnella. Palefacekin esittää asiansa kyllä ainakin minun mielestä rakentavammin. Conscious rap-suuntauksesta makuuni on esim. Common. Hyvää tarinankerrontaa ja paikoitellen karuakin sellaista tarjoaa Vakill, Cormega ja AZ. Ko. räppäreiden sanotuksissa ei ole mitään tuollaista murrosikäistä huuhaata, josta kirjoitit. Tuollaista voi varmaankin löytää joidenkin suomalaisten wannabe-räppäreiden sanotuksista, jotka yrittävät olla identiteettikriisin kourissa "ghettoja", pahiksia ja anarkisteja keskiluokkaisesta valkoisesta taustastaan huolimatta.

Viimeksi muokattu:
Kuvaamasi tyyliset rap-sanoitukset olisivat kyllä aika kauheita. - - Palefacekin esittää asiansa kyllä ainakin minun mielestä rakentavammin. - - Tuollaista voi varmaankin löytää joidenkin suomalaisten wannabe-räppäreiden sanotuksista, jotka yrittävät olla identiteettikriisin kourissa "ghettoja", pahiksia ja anarkisteja keskiluokkaisesta valkoisesta taustastaan huolimatta.

Tiivistin edellä suurin piirtein sen, mitä Paleface on mieltä asioista useiden haastattelujensa ja sanoitustensa perusteella. Ehkä hän ei perustele asioita juuri arhiksen mielipiteillä; pahempi homma onkin, ettei kasa perustele asioita mitenkään. Esittää vaan teesejä. Eipä siinä, mutta ei siinä kyllä syvällisyyttä ole yhtään sen enempää kuin missä tahansa muissakaan päättömissä hokemissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom