Carnivore Diet

Tämä nyt varmaan kaikille tällaista ruokavaliota miettivälle itsestään selvää mutta laitetaan nyt vielä muistutuksena että pakastaminen ei bakteereita tapa vaikka niiden toiminnan estääkin..
Näin se on. Enkä itse ehkä olisi bakteerista huolissani ylipäätään, jos noudattaa järkevää hygieniaa. Pakastus lähinnä hidastaa pilaantumista.

Raakaruokailijat suosii pakastamista, en ole kyllä perehtynyt mikä sen juttu on. Muuta kuin että voi haalia ruokaa varastoon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin se on. Enkä itse ehkä olisi bakteerista huolissani ylipäätään, jos noudattaa järkevää hygieniaa. Pakastus lähinnä hidastaa pilaantumista.

Raakaruokailijat suosii pakastamista, en ole kyllä perehtynyt mikä sen juttu on. Muuta kuin että voi haalia ruokaa varastoon.

En tiedä liittyykö mitenkään maksan syömiseen, mutta itse syön kaupan nautaa raakana. Olen syönyt jo vuosia ja hengissä ollaan.

Pitääkin käydä ostamassa maksaa, siitähän saa vaikka mitä herkkuja aikaseksi!
 
En tiedä liittyykö mitenkään maksan syömiseen, mutta itse syön kaupan nautaa raakana. Olen syönyt jo vuosia ja hengissä ollaan.

Pitääkin käydä ostamassa maksaa, siitähän saa vaikka mitä herkkuja aikaseksi!
Liittyyhän tuo. Aina kun ns. laatumaksa loppuu, syön kaupan gmo-vapaata maksaa. Pakkasesta saa myös ankkaa, hanhea, turskaa ja possua, nekin ravinteiltaan hyviä.

Broileria, kuten joku mainitsikin, saa myös tuoreena ja sekin menee hyvin. Broilerin maksa maksaa alle 4 euroa kilo.
 
Näin se on. Enkä itse ehkä olisi bakteerista huolissani ylipäätään, jos noudattaa järkevää hygieniaa. Pakastus lähinnä hidastaa pilaantumista.

Raakaruokailijat suosii pakastamista, en ole kyllä perehtynyt mikä sen juttu on. Muuta kuin että voi haalia ruokaa varastoon.
Senkus vaan syöt raakana, mutta kyllä todellisuus on se, että moni on maailmassa kuollut syötyään huonosti kypsennettyä lihaa..

Ja jos asiaa ( raakana syömistä) perustellaan jollain vitamiinien säilymisellä, niin ainakaan minä en ole tarvinnut sellaisia vitamiineja...

Jatkossakin kypsennetään huolellisesti lihat.
Kukin tyylillään. Kaikki osataan vetää överiks oli asia mikä hyvänsä.
 
Senkus vaan syöt raakana, mutta kyllä todellisuus on se, että moni on maailmassa kuollut syötyään huonosti kypsennettyä lihaa..

Ja jos asiaa ( raakana syömistä) perustellaan jollain vitamiinien säilymisellä, niin ainakaan minä en ole tarvinnut sellaisia vitamiineja...

Jatkossakin kypsennetään huolellisesti lihat.
Kukin tyylillään. Kaikki osataan vetää överiks oli asia mikä hyvänsä.

Kypsennätkö kotimaisen naudanlihankin täysin kypsäksi?

Naudanlihapihvin täysin kypsäksi vetäminen on mielestäni miltei häväistys ja pihvin pilaamista.
 
Kypsennätkö kotimaisen naudanlihankin täysin kypsäksi?

Naudanlihapihvin täysin kypsäksi vetäminen on mielestäni miltei häväistys ja pihvin pilaamista.
Minkä tahansa lihan kypsennän rapsakaksi...Minulla ei ole minkäänlaista puutostautia. En muista yhtäkään ruokamyrkytystä ja flunssaa on kerran kymmenessä vuodessa.. En näe ongelmaa tässä.
 
Minkä tahansa lihan kypsennän rapsakaksi...Minulla ei ole minkäänlaista puutostautia. En muista yhtäkään ruokamyrkytystä ja flunssaa on kerran kymmenessä vuodessa.. En näe ongelmaa tässä.

Itellä naudanlihapihvin mediumiksi jättämiseen syynä maku. Tykkään että se on paljon parempi niin.
 
Senkus vaan syöt raakana, mutta kyllä todellisuus on se, että moni on maailmassa kuollut syötyään huonosti kypsennettyä lihaa..

Ja jos asiaa ( raakana syömistä) perustellaan jollain vitamiinien säilymisellä, niin ainakaan minä en ole tarvinnut sellaisia vitamiineja...

Jatkossakin kypsennetään huolellisesti lihat.
Kukin tyylillään. Kaikki osataan vetää överiks oli asia mikä hyvänsä.
On hyvä että syöt ruokasi niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Itse paistan lihat kevyesti ja sisäelimet nautin raakana. On tästä vielä matkaa överiin.
 
Toki jää mutta kyllä vitamiinipitoisuudet ainakin ottaa osumaa jos läpiasti kypsentää. Suht nopeesti suht kuumalla pannulla rusketus ja suolat pintaan molemmille puolille ja avot. sisältä itsellä maksasiivut yleensä vielä raakoja.
B vitamiinit ja mineraalit kestää aika hyvin kuumaa, rasvaliukoiset ja C vitamiini ottaa eniten osumaa.

Tietysti "hifiravinteet" kuten ubiqinon jne. kuolee herkästi, mutta säänölisesti ja juuri mediumina nautittuna, en näkisi asiasta juuri vaivaa, vaan nauttisin terveellisestä ateriasta.
 
On hyvä että syöt ruokasi niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Itse paistan lihat kevyesti ja sisäelimet nautin raakana. On tästä vielä matkaa överiin.
Ei tuosta ole paljon matkaa ns. Viimeiselle aterialleen.
Jos sinne lihaan jää tietty bakteeri heikon kypsennyksen vuoksi niin se on menoa..

Sama ongelma vegeilijöillä...Jokainen salaattiannos voi jäädä viimeisekseen..

Kaikki ovat elossa kuolemaansa saakka. Ei se ole mikään argumentti jonkin asian puolesta, jos ei ole vielä kuollut.
 
Ei tuosta ole paljon matkaa ns. Viimeiselle aterialleen.
Jos sinne lihaan jää tietty bakteeri heikon kypsennyksen vuoksi niin se on menoa..

Sama ongelma vegeilijöillä...Jokainen salaattiannos voi jäädä viimeisekseen..

Kaikki ovat elossa kuolemaansa saakka. Ei se ole mikään argumentti jonkin asian puolesta, jos ei ole vielä kuollut.

Sulla on tuo paskan puhumisen taito kyllä vankka.
 
Ei tuosta ole paljon matkaa ns. Viimeiselle aterialleen.
Jos sinne lihaan jää tietty bakteeri heikon kypsennyksen vuoksi niin se on menoa..

Sama ongelma vegeilijöillä...Jokainen salaattiannos voi jäädä viimeisekseen..

Kaikki ovat elossa kuolemaansa saakka. Ei se ole mikään argumentti jonkin asian puolesta, jos ei ole vielä kuollut.
Ei se nyt ihan noin suoraviivaista hommaa kuitenkaan ole, että tietty bakteeri niin heti on menoa. Mikähän sellainen bakteeri sitten olisi, joka varmuudella vie monttuun?
 
Ei tuosta ole paljon matkaa ns. Viimeiselle aterialleen.
Jos sinne lihaan jää tietty bakteeri heikon kypsennyksen vuoksi niin se on menoa..

Sama ongelma vegeilijöillä...Jokainen salaattiannos voi jäädä viimeisekseen..

Kaikki ovat elossa kuolemaansa saakka. Ei se ole mikään argumentti jonkin asian puolesta, jos ei ole vielä kuollut.
Onko sushissa sama homma, että viimeinen ateria lähinnä ajan kysymys?
 
Ei tuosta ole paljon matkaa ns. Viimeiselle aterialleen.
Jos sinne lihaan jää tietty bakteeri heikon kypsennyksen vuoksi niin se on menoa..

Sama ongelma vegeilijöillä...Jokainen salaattiannos voi jäädä viimeisekseen..

Kaikki ovat elossa kuolemaansa saakka. Ei se ole mikään argumentti jonkin asian puolesta, jos ei ole vielä kuollut.
On siinä riskinsä.
 
Suomalaisia lihanvalmistajia, esim. HK. Kehtaa pitää sivuillaan reseptejä ja juttua tartarpihveistä, eli raa'asta naudanlihasta. Jos se ois todella vaarallista niin tuskinpa pitäisivät. Toki siinä omat juttunsa lihan kylmäketjussa ja käsittelyssä (ei paskasta veitseä yms.)

Raakana syötävä liha saattaa herättää epäilyksiä. Joillekin ajatus kuulostaa kuvottavalta, jopa vaaralliselta. Laadukas suomalainen naudanliha on kuitenkin sen verran turvallista, että itse uskallan sitä syödä ja vieraillekin tarjota. Myös raakana.
 
Back
Ylös Bottom