Carnivore Diet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kasvisten biologinen arvo ihmiselle on negatiivinen. Fermentointi ja kypsennys jeesaa siinä että haitat vähenee, mutta hyödyt on edelleen kateissa. Toki, fermentoinnin yhteydessä syntyvät maitohappobakteerit ok, mutta nekin otan mielelläni pastöroimattomista juustoista.

Mites seuraavat ruoka-aineet, onko enemmän negatiivista vai positiivista.
-Parsakaali
-Pinaatti
 
Mites seuraavat ruoka-aineet, onko enemmän negatiivista vai positiivista.
-Parsakaali
-Pinaatti
Jos miettii biologian kannalta, niin ovat vaakakupissa enemmän haitallisia.

Haittoja voi vähentää kypsentämällä ja fermentoimalla ne. Kuumentaminen tosin tappaa ne kaikki teoreettisetkin hivenaineet.

Fermentointi on hellempi. Ylipäätään kasvien sisältämien hivenaineiden biologinen arvo on heikko.

Kasvien mm. fytaatit, prolamiini ja lektiini ovat tulehdusta aiheuttavia ja hivenaineiden imeytymistä häiritseviä kasvien luontaisia suojakemikaaleja.

Esimerkiksi gluteeni on kasviproteiinia, ja jokainen tietää miten hyvää se kehollemme tekee.

Jokaisella on ehkä hyvät ja huonot puolensa, kasveilla on ikävä kyllä paljon haittoja versus hyödätyjä. Mutta se ei ole 100% mustavalkoinen.

Itse en söisi pahemmin.

 
Kiitos vastauksesta. Tähän antiravinne aiheeseen ei vielä ole tullut hirveästi perehdyttyä.

Mites nämä seuraavat ruuat.
-Mustikat ja muut marjat
-Verigreippi. Naringin ja naringenin flavonoidien takia olen pitänyt mukana ruokavaliossa.
 
Kiitos vastauksesta. Tähän antiravinne aiheeseen ei vielä ole tullut hirveästi perehdyttyä.

Mites nämä seuraavat ruuat.
-Mustikat ja muut marjat
-Verigreippi. Naringin ja naringenin flavonoidien takia olen pitänyt mukana ruokavaliossa.
Marjat ja hedelmät täysin eri asia. Sekin voidaan käydä läpi miksi niin, mutta anna mennä vaan.

Ainut mitä voisi tarkkailla isossa kuvassa niin fruktoosin määrää, mutta etenkään marjoissa ei tule käytännössä ikinä vastaan.
 
Marjat ja hedelmät täysin eri asia. Sekin voidaan käydä läpi miksi niin, mutta anna mennä vaan.

Ainut mitä voisi tarkkailla isossa kuvassa niin fruktoosin määrää, mutta etenkään marjoissa ei tule käytännössä ikinä vastaan.

Kiitos taas vastauksesta.
Painoa pudottaessani viimeaikoina itse siirtynyt ruokavalioon joka on aika pitkälti Carnivore + kananmunat, marjat ja sitrushedelmät (1 per päivä). Erittäin hyvä olo ollut tuolla niin ajattelin rueta käyttämään myös painoa ylläpitäessä.
 
Kiitos taas vastauksesta.
Painoa pudottaessani viimeaikoina itse siirtynyt ruokavalioon joka on aika pitkälti Carnivore + kananmunat, marjat ja sitrushedelmät (1 per päivä). Erittäin hyvä olo ollut tuolla niin ajattelin rueta käyttämään myös painoa ylläpitäessä.
Kuulostaa hyvältä. Jos sinulla on lihan puolelta vielä sisäelimiä käytössä aika-ajoin, niin bueno!

Itse syön päivittäin naudan maksa raakana, koska ravinteet. Kuulostaa äklöttävältä, mutta pakastan ne sopivan kokoisina päiväannoksina (40-50g) ja sitten päivittäin nappaan sieltä ja syön sellaisenaan jäisenä.

Menee helposti alas ja on neutraali maku sekä suutuntuma.

Marjoja mulla menee carnivorella 150g päivässä.
 
Kuulostaa hyvältä. Jos sinulla on lihan puolelta vielä sisäelimiä käytössä aika-ajoin, niin bueno!

Itse syön päivittäin naudan maksa raakana, koska ravinteet. Kuulostaa äklöttävältä, mutta pakastan ne sopivan kokoisina päiväannoksina (40-50g) ja sitten päivittäin nappaan sieltä ja syön sellaisenaan jäisenä.

Menee helposti alas ja on neutraali maku sekä suutuntuma.

Marjoja mulla menee carnivorella 150g päivässä.

Itseasiassa ei ole sisäelimiä mukana, mutta voisin rueta ottamaan aloittaen tuosta naudan maksasta.
 
Miten Vesa saat noi palaset fixusti eroteltua ettei ne jäädy toisiinsa kiinni ja onko palat 40gr vai pienempiä?
Se on hyvä kysymys. Mulla isohko ja matala lasikippo jonne asetan ne annokset sentin välein. Sitten leivinpaperi pääle ja uusi kerros sama homma. Yhteen kippoon menee noin kolmen viikon satsi.

Jos ne heittää sekaisin sinne, niin ihan sairas kepuloiminen niiden irrottamisessa.
 
Itseasiassa ei ole sisäelimiä mukana, mutta voisin rueta ottamaan aloittaen tuosta naudan maksasta.
Maksa, toistaiseksi, edullista. Luomu varmaan olisi parempaa, mutta en menettäisi sen vuoksi yöuniani. Joka tapauksessa eilä luomu 100 kertaa parempi kuin ei ollenkaan.

Hanhen, ankan ja turskan maksaa saa myös edullisesti. Samoin sydämet edullisia.
 
Maksa, toistaiseksi, edullista. Luomu varmaan olisi parempaa, mutta en menettäisi sen vuoksi yöuniani. Joka tapauksessa eilä luomu 100 kertaa parempi kuin ei ollenkaan.

Hanhen, ankan ja turskan maksaa saa myös edullisesti. Samoin sydämet edullisia.
Mitä mieltä broilerin maksasta? Sitä sais pakasteena halvalla mutta onkohan mistään kotoisin?
 
Itse syön päivittäin naudan maksa raakana, koska ravinteet. Kuulostaa äklöttävältä, mutta pakastan ne sopivan kokoisina päiväannoksina (40-50g) ja sitten päivittäin nappaan sieltä ja syön sellaisenaan jäisenä.

Menee helposti alas ja on neutraali maku sekä suutuntuma.
Mielenkiintoista! Uskaltaako kaupasta ostettua naudan maksapalaa paloittelun ja pakastamisen jälkeen syödä raakana? Syötkö siis itse kaupasta ostettua naudan maksaa raakana? Vai käytkö jostain luottotilalta/-teurastamolta?

Lähinnä mietityttää kontaminaation riski ja mahdolliset loiset.
 
Mitä mieltä broilerin maksasta? Sitä sais pakasteena halvalla mutta onkohan mistään kotoisin?
Lähtökohtaisesti hyvä ja antaa ripauksen monipuolisuutta hivenaine puolelle pelkän naudan rinnalle. Broilerin laatu kenties vaihtelee? No, itsekin käytän sitä ja ihan raakana. Toistaiseksi elossa.
 
Mielenkiintoista! Uskaltaako kaupasta ostettua naudan maksapalaa paloittelun ja pakastamisen jälkeen syödä raakana? Syötkö siis itse kaupasta ostettua naudan maksaa raakana? Vai käytkö jostain luottotilalta/-teurastamolta?

Lähinnä mietityttää kontaminaation riski ja mahdolliset loiset.
Paljon menee lähituotettua luomua sairaan tuottajalta, mutta yhtä paljon menee ihan kaupan gmo vapaata maksaa. Kannattaa antaa olla pakkasessa sellainen 14 päivää ennen käyttöä, se minimoi mahdolliset riskit. Itsellä ja kollegoilla ei toistaiseksi mitään ongelmia. Päin vastoin.
 
Kannattaa antaa olla pakkasessa sellainen 14 päivää ennen käyttöä, se minimoi mahdolliset riskit

Tämä nyt varmaan kaikille tällaista ruokavaliota miettivälle itsestään selvää mutta laitetaan nyt vielä muistutuksena että pakastaminen ei bakteereita tapa vaikka niiden toiminnan estääkin..
 
Back
Ylös Bottom