Carnivore Diet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan saladino syönyt hiilareita jo pitkään. Sanoi jo vuosi sitten Efferding podcastissa, että alkaa kokeilumielessä pikkuhiljaa lisäilemään hunajaa, riisiä ja perunaa carnivoren kylkeen.
 
Kai sitä ihmiset saa muokata ruokavaliotaan jos tykkää.?
Varsinkin kun ei yritä sitä salailla.
Voi maistua pitkän lihadieetin jälkeen riisi ja hunaja ihan hyvältä.
Suurempi ongelma Saladinon syömiset tuntuu olevan carnivore vihaajille.
 
Ihan tosissanne ootte sitä mieltä, että carnivoren kylkeen voi lisätä hunajaa, riisiä ja perunaa, ja vielä väittää olevansa carnivore? Voiko vegaani lisätä lihaa ja olla carne-vegaani? Entä absolutisti vodkaa?

Nykyään Saladino on puhunut podcastissa ruokavaliostaan käyttäen termiä "carnivorish". Edelleen ruokavalion pääpaino on eläinkunnan raaka-aineissa.
Itse olen ehdottamasti sitä mieltä, että hiilareita kannattaa välillä popsia ja niistä on suurta hyötyä tietyissä tilanteissa. Hyötyäjä on myös aika ajoin vähentää niitä reippaasti.

Oma ruokavalio on tällä hetkellä lähellä Efferdingin verticalia, jota myös dan Greene noudattaa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=3hzezyO3e7I
 
Nykyään Saladino on puhunut podcastissa ruokavaliostaan käyttäen termiä "carnivorish". Edelleen ruokavalion pääpaino on eläinkunnan raaka-aineissa.
Itse olen ehdottamasti sitä mieltä, että hiilareita kannattaa välillä popsia ja niistä on suurta hyötyä tietyissä tilanteissa. Hyötyäjä on myös aika ajoin vähentää niitä reippaasti.

Oma ruokavalio on tällä hetkellä lähellä Efferdingin verticalia, jota myös dan Greene noudattaa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=3hzezyO3e7I

Tohon vertical dietiin pitäisi paneutua enemmän. Mulla on ollu vähän IBS-oireita ja voisin ilmeisesti hyötyä fodmap ruokavaliosta, josta Efferding ainakin ennen puhui tuon dieetin yhteydessä. Muutenhan noi safkat näyttäisi noudattavan linjaa punainen liha+riisi+sopivia kasviksia, ja se sopisi itselleni oikein hyvin.

Voi tietysti olla, että oireeni helpottuisivat jos vähentäisin alkoholinkulutusta ja söisin vähän säännöllisemmin ja jättäisin pullakahvit pois edes pari kertaa viikossa, mutta kun se pulla on vaan niin hyvä. Se ei tosin taida vertical dieettiinkään mahtua :(
 
Mielenkiintosta ois nähdä nostaisko liha enemmän paljon kammoksuttua insuliinia jos riisin sijaan oiski kuitupitosempi kaurahiutale.

View: https://www.instagram.com/p/CH6Js7zpksd/?utm_source=ig_web_copy_link

En itsekkään usko (enää ainakaan) insuliinin itsessään ketään lihottavan. Hetkellisten hormoonivasteiden sijaan pitäisi katsoa, että mikään "signaali" ei ole kroonisesti koholla. Tässäkin valossa on hyvä syödä reilusti hyviä ruokia kerralla ja harvoin. Silloin on selkeä energian sisäänottovaihe ja sen jälkeen purkuvaihe. Syö leipää, tai jotain muuta, 2-3h tunnin välein, niin on varmasti jatkuva "meteli" kropassa päällä ja kohta niitä viestejä ei sitten enää kunnolla kuunnella = -resistenssi.
 
Aika sopivasti otettu toi 120min ajankohdaksi vertailulle.

085c3ecf03fad32a8149afc83e80bca9a4f9dd94.png
 
Niin se oli juuri pointti. Mikasa90 pyrki esittämään että leipä ja pihvi saa aikaan saman insuliinivasteen mikä on tietysti paskapuhetta
AKuutti on erillainen. Ja akuuteilla harvemmin on merkitystä. Kiinnostavaa olisi tietää kaurahiutaleen, eli miten kuitu vaikuttais. SIinäkin on merkitystä minkälaista leipää. RUisleipä vs valkonen vehnäleipä vs kauraleipä jne. Valkonen vehnäleipä varmasti sinkoo verensokerit ja insuliinit ylös. Sillä vaan ei taida terveillä kauheesti merkitystä olla akuuttina. Pointti on se, mitä minäkin olen vuodesta toiseen puhunu, proteiini nostaa insuliineja myös ylös aika reippaasti.

Ps. kun muuten nimellä ''kritisoitte'' niin laittakaa edes tägi jolla mä todennäkösesti huomaan sen, ettei tule väärinkäsityksiä- mikasa90 väitti ''sitätätäjatota.''
 
Katsoin www.sacredcow.info/watch (tuonne tarvii pyytää henk.koht. pääsy) eilen ja ei mitään uutta mitä ei täälläkään olisi jo esitetty. Ehkä se oli uutta että esitettiin joku afrikan maan koululaisten koetulosten parannus 40% kun saivat lihaa ravinnoksi mikä kuulosti liikaa vegaanityyliseltä propagandalta...
 
Jälleen kerran carnivore-ketjuun tullaan esittämään tuloksia joissa ei ole mitään liityntäpintaa carnivoren insuliinivasteisiin. Tää sama tyyli jatkuu kaikissa lihaketjuissa. Ei ymmärretä tutkimuksien lähtökohtia ja öyhötetään sokeana tuloksilla jos joku on ensin niistä twiitannu.

Professori Ben Bikman, joka siis on erikoistunut insuliinin tutkimiseen kertoo "A study from Roger Unger’s lab showed that the response is very different in carb fed people vs low carb people. Insulin to glucagon ratio increases 20-fold in high carb individuals whereas there is no change in low carb people"

Tuossa yo. Laynen viittaamassa tutkimuksessa henkilöt olivat normaalilla dieetillä eikä poikkeavia dieettejä sallittu koehenkilöillä, joten tulokset on Ben Bikmanin mukaan aivan eri kuin jos niitä testattaisiin carnivore henkilöillä.

Mulla on piilossa trollit, mutta joskus vilkaisen mitä ihmettä taas on linkattu jos joku niihin on kommentoinut ja parempi vaan ois olla kattomatta...
 
Back
Ylös Bottom