Carnivore Diet

Majoneesista on suurin osa kasviöljyä, mutta ei kai sen suhteen olla carnivorellakaan niin tarkkoja?

Ei, jos vetää ns. keto-carnivorea, eli lihapainotteista ketoa, mitä itsekkin olen noudattanut. Stricteimmät ei sitten syö mitään muuta kuin eläinkunnan tuotteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei, jos vetää ns. keto-carnivorea, eli lihapainotteista ketoa, mitä itsekkin olen noudattanut. Stricteimmät ei sitten syö mitään muuta kuin eläinkunnan tuotteita.
Majoneesissa on omega6 siemenöljyä suurin osa, joten se on juuri sitä pahinta kastia prosessoitua kasvikunnan tavaraa, jota carnilla koitetaan välttää.

Itse sanoisin että top2 listalla mitä ehdottomasti välttää keto-carnilla.

Majoneesissa on omega6 siemenöljyä suurin osa, joten se on juuri sitä pahinta kastia prosessoitua kasvikunnan tavaraa, jota carnilla koitetaan välttää.

Itse sanoisin että top2 listalla mitä ehdottomasti välttää keto-carnilla.

Joo, pyrin itsekkin välttämään.

Itekki on vissiin sitten carnivorella kun tuota lihaa menee aika paljon, mutta vähemmän stricti kun tulee kaikkea muutakin syötyä :david:

Hieman vaikea esim. muodostaa mielipidettä jostain rajaavasta ruokavaliosta jos ei tiedä mitä se rajaa.

Jos se taas perustuu pelkkään kokeiluun, niin saako syödä "mitä vaan" jos ei tule huono olo?

Maitotuotteetkin oli ok joltain osin?
Mihis tuon ruokavalion terveellisyys sitten perustuu?

Itekki on vissiin sitten carnivorella kun tuota lihaa menee aika paljon, mutta vähemmän stricti kun tulee kaikkea muutakin syötyä :david:

Hieman vaikea esim. muodostaa mielipidettä jostain rajaavasta ruokavaliosta jos ei tiedä mitä se rajaa.

Jos se taas perustuu pelkkään kokeiluun, niin saako syödä "mitä vaan" jos ei tule huono olo?

Maitotuotteetkin oli ok joltain osin?
Mihis tuon ruokavalion terveellisyys sitten perustuu?

Ei se niin vaikeaa ole.

Carnivore 100% eläinkunnan ravintoa.
Keto/dirty carnivore ~90% eläinkunnan ravintoa, muuten muita keto safkoja.

Terveysmielessä perustuu siihen että siinä rajataan ongelmien selvittämiseksi aluksi hyvinkin tiukasti kaikki ylimääräinen pois kuukaudeksi ja sitten niitä aineksia voi ottaa yksi kerrallaan viikottain mukaan ja todetaan sopiiko vai ei. Eli eliminoidaan itselle haitalliset ainekset. Suurin osa varmaan vetää vähemmän tiukkaa carnivorea jos nyt ylipäätään osuu carnivoren alle. Helppous taas perustuu siihen että ei tarvi laskea mitään kun syö nälkäänsä kunnes ei ole enää nälkä. Tää oli aika karu yleistys...

Pitäisiköhän sun katsoa ennemmin peiliin jos porukka laittaa sut ignore-listalle, eikä vittuilla ja trollata lisää? Vaikka mitä väliä sillä on, kun ei ne sun viestiä edes näe, paitsi ehkä nyt tämän mun lainauksen välityksellä. Mulla ei ole mitään ruokavalio-agendaa eikä kantaa tai puolta niihin liittyen, mutta pakko sanoa, että sun juttuja ei ole aina kovin mukava lukea.
Toistaiseksi ignore-listalle joutumisia ja likejä kun katselee, niin olen ihan tyytyväinen peilikuvaan.

Toisessa ryhmässä on asiallista porukkaa, ja toinen suosittelee lapsille pelkkää eläinravintoa ja postailee jotain salaliittohörhöjen videoita.

Pitäisiköhän sun katsoa ennemmin peiliin jos porukka laittaa sut ignore-listalle, eikä vittuilla ja trollata lisää? Vaikka mitä väliä sillä on, kun ei ne sun viestiä edes näe, paitsi ehkä nyt tämän mun lainauksen välityksellä. Mulla ei ole mitään ruokavalio-agendaa eikä kantaa tai puolta niihin liittyen, mutta pakko sanoa, että sun juttuja ei ole aina kovin mukava lukea.

Pakkohan täällä jonkun on pidettävä jotain rotia tässä amisten täyttämässä ”kasviöljyt on pahoja ja eläinrasvat terveellisiä”-ketjussa. Mormonitasoista uskomuspelleilyä jonkin perimmäisenä ajatuksena todennäköisesti lihan syönnin perustelu itselle. Ymmärrän että täällä monella on vaikea erottaa faktat fiktiosta, mutta juuri tällaisten henkilöiden kannattaisi luottaa alan ammattilaisten tekemiin, satoihin tutkimuksiin perustuviin virallisiin suosituksiin ja jättää YouTuben käärmeöljykauppiaat omaan arvoonsa.

Ymmärrän että täällä monella on vaikea erottaa faktat fiktiosta, mutta juuri tällaisten henkilöiden kannattaisi luottaa alan ammattilaisten tekemiin, satoihin tutkimuksiin perustuviin virallisiin suosituksiin
Ja mitkäs ne sadat tutkimukset oli, kenen kustantamia ne on, onko montakin RCT:tä, ja mitkäs oli alan ammattilaisten sidokset?

ja mitkäs oli alan ammattilaisten sidokset?
Tuhannet ja tuhannet tutkijat on samassa salaliitossa vain ja ainoa tarkoitus vain sairastuttaa lapset ja aikuiset netotakseen rahaa? Ei pelkästään suomessa vaan ympäri maailmaa? Käytännössä kaikissa maissa on hyvin samankaltaset viralliset suositukset. Samat tutkijat on onnistunut maksamaan poliitikot ja muut päättäjät hiljaseks?

Kai sä ymmärrät miten sairaalta ja harhaluuloselta tää kuulostaa? Syöttääkö suomen pääministeri tai ruotsin pääministeri raakaa lihaa lapsilleen jos ne '' tietää'' että kansalle valehdellaan?

Pakkohan täällä jonkun on pidettävä jotain rotia tässä amisten täyttämässä ”kasviöljyt on pahoja ja eläinrasvat terveellisiä”-ketjussa. Mormonitasoista uskomuspelleilyä jonkin perimmäisenä ajatuksena todennäköisesti lihan syönnin perustelu itselle. Ymmärrän että täällä monella on vaikea erottaa faktat fiktiosta, mutta juuri tällaisten henkilöiden kannattaisi luottaa alan ammattilaisten tekemiin, satoihin tutkimuksiin perustuviin virallisiin suosituksiin ja jättää YouTuben käärmeöljykauppiaat omaan arvoonsa.
Asioista saa olla eri mieltä, mutta ulosantiin voisi silti vähän panostaa. Vittuilu ja trollaaminen vain vähentää uskottavuutta. Mä kyllä ymmärrän hyvin miten asioista samaa mieltä olevat ei näe asiaa ollenkaan pahana ja saa siitä jopa jonkinlaista mielihyvää kun yksi "servaa vastustajia", mutta mulle taas puolueettomana näyttää siltä, että tarkoitus on vain ärsyttää muita eikä mitään oikeaa sanomaa ole.

Jahas. Kohta ois 1kk takana vedellä, lihalla ja suolalla. Vielä välillä meinaa tulla disaster pants mutta muuten olo on hyvä. Salilla eikä aerobisessa treenissä huomaa jaksamisessa mitää eroa vahvasti normaaliin hiilihydraattipainotteiseen diettiin. Ainakaan yhtään huonommin ei mielestäni jaksa. Ketoosikin on miedosti päällä ja vatsapalikat alkaa pikkuhiljaa näkymään. Kohta vois alkaa ottamaan ketoruokia mukaan ruokavalioon. Kannattaa kaikkien kokeilla jos kiinnostaa oppia ravinnon vaikutuksista sekä itsestään jotain uutta.

👍

Sandersilta löytyy myös yks parhaista podcasteista, jossa paljon hyviä vieraita ravintoon ym liittyen. Siellä on sellaisiakin kuten Layne Norton ja Stephan Guynenet mukana.

Joo mulla on tuo tilauksessa, ja suurimman osan jaksoista oon kuunnellu. Bikmanin vierailu tossa oli yks parhaimpia podcasteja ketosta mitä oon kuullu.

Low carb diet may prevent and reverse age-related effects within the brain

Additional findings from the study included the following: Effects of brain aging emerged at age 47, with most rapid degeneration occurring at age 60. Even in younger adults, under age 50, dietary ketosis (whether achieved after one week of dietary change or 30 minutes after drinking ketones) increased overall brain activity and stabilized functional networks. This is thought to be due to the fact that ketones provide greater energy to cells than glucose, even when the fuels are calorically matched. This benefit has previously been shown for the heart, but the current set of experiments provides the first evidence for equivalent effects in the brain.

“This effect matters because brain aging, and especially dementia, are associated with “hypometabolism,” in which neurons gradually lose the ability to effectively use glucose as fuel. Therefore, if we can increase the amount of energy available to the brain by using a different fuel, the hope is that we can restore the brain to more youthful functioning. In collaboration with Dr. Eva Ratai at Massachusetts General Hospital, we’re currently addressing this question, by now extending our studies to older populations,” said Mujica-Parodi.

Low carb diet may prevent and reverse age-related effects within the brain

Additional findings from the study included the following: Effects of brain aging emerged at age 47, with most rapid degeneration occurring at age 60. Even in younger adults, under age 50, dietary ketosis (whether achieved after one week of dietary change or 30 minutes after drinking ketones) increased overall brain activity and stabilized functional networks. This is thought to be due to the fact that ketones provide greater energy to cells than glucose, even when the fuels are calorically matched. This benefit has previously been shown for the heart, but the current set of experiments provides the first evidence for equivalent effects in the brain.

“This effect matters because brain aging, and especially dementia, are associated with “hypometabolism,” in which neurons gradually lose the ability to effectively use glucose as fuel. Therefore, if we can increase the amount of energy available to the brain by using a different fuel, the hope is that we can restore the brain to more youthful functioning. In collaboration with Dr. Eva Ratai at Massachusetts General Hospital, we’re currently addressing this question, by now extending our studies to older populations,” said Mujica-Parodi.
Maailmallahan jo sanotaan Alzhaimeria kolmostyypin diabetekseksi. Ja ku on läheltä seurannu yhen kolesterolikammoisen, siemenöljyjä rasvoina ja niitäkin vain vähän, kevyttuotteita kaikki, paljo leipää jne. kehityskaarta varhaiseläkkeelle ja hoivakotiin, niin...

Majoneesista on suurin osa kasviöljyä, mutta ei kai sen suhteen olla carnivorellakaan niin tarkkoja?

Kai sen kasvisöljyn voi korvata kirkastetulla voilla, jos tekee itse majoneesin? Maku tietenkin muuttuu ja koostumus, mutta luulis onnistuvan ilman kasvisöljyjäkin, jos niitä haluaa vältellä. Ei tietty carnivoreen sovi, mutta mä oon tykännyt majoneesista missä on käytetty avokadoöljyä.

Viimeksi muokattu:
Ja mitkäs ne sadat tutkimukset oli, kenen kustantamia ne on, onko montakin RCT:tä, ja mitkäs oli alan ammattilaisten sidokset?

Kysyitte, että onko tehty tutkimuksia. 304sta tutkimuksesta tehty meta-analyysi. (Pooled/meta-analyses and systematic reviews (PMASRs) aim to better characterize these associations )

Diet quality as assessed by the Healthy Eating Index, the Alternate Healthy Eating Index, the Dietary Approaches to Stop Hypertension score, and health outcomes: a systematic review and meta-analysis of cohort studies.
otos koko noin 1miljoona ihmistä.

Higher diet quality is associated with decreased risk of all-cause, cardiovascular disease, and cancer mortality among older adults.
otos koko 492,823

Ottaen huomioon että pohjoismaissa 0.3lla prosentilla ennen vuotta 2011 oli optimaalinen dietti virallisesta näkökulmasta katottuna aikuisilla että lapsilla. Sekä 65% jenkeistä oli niin kutsuttu ''poor diet'' ja 0.4%lla oli optimaalinen dietti. Optimaalinen -ainakin jälkimmäisessä eli jenkkien virallisissa suosituksissa vain 0.1% söi:

enemmän kun 4-5 kuppiia hedelmiä ja kasviksia/pv
enemmän kun 2 annosta viikossa kalaa
kuiturikkaina vähintään 3 annosta/pv
suolan saanti oli vähemmän kun 3,75g/pv
sokeroituja juomia vähemmän kun 1l vkossa.

Ottaen nuo huomioon, niin viralliset suosituksetko syyllinen sydän ja - verisuonisairauksiin, diabetekseen, ylipainoon jnejne? lähteenä jenkkien A Report From the American Heart Association
Ovatko hekin tappamass tarkotuksella lapsia ja aikuisia? Vai kenties suojelemassa kansalaisiaan? Kaikilla ei ole niin sairaita ajatuksia että viralliset tahot tappais omia kansalaisiaan...

Toivottavasti telkkarit ja radiot ei lähettele- ainakaan joka päivä uhkauksia..

:david::david:

edit korjaus. 0.1 prosenttiajenkki lapsista. 0.4-0.6% aikuisista. Koko luokka on silti sama.
Lähde
https://www.norden.org/fi/node/7335

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom