Carnivore Diet

Hiilihydraatti myös yksiselitteisesti ei kuulu ihmiseen, vaikka ihminen sitä voikin hieman kuluttaa, jo pieni 50g määrä sotkee kropan melkein viikoksi, ainakin päiväksi-pariksi(vrt. muut huumeet[sokeri on aika stydiä kamaa]) ethän oleta autosikaan kestävän sokeria ja se on sentään yleensä yli tonni metallia...

e: Ja perunoista saa myös syöpää, ei vain tupakasta(tiedän monia syöpäänkuolleita, mutta yhtämonta peruna- ja tupakkapohjaista syöpää)
Nyt vaatii jo hieman näyttöä väitteeseen ''jo 50g sokeria sekottaa elimistön melkein viikoksi''?

Sokeri on stydiä kamaa.. ei jumalauta. Perunoista saa syövän. :ROFLMAO: :ROFLMAO:. Nythän löyty asiantuntijuutta taas palstalta.

Miten näistä keto, vhh, keto ketjuista aina löytyykin näitä sankareita? Sä et edes tiiä mikä osa siitä perunasta mahdollisesti lisää riskiä?
Se on se jossain harvoissa perunoissa olevat vihreät kohdat. Kutsutaan solaniiniks, SOlaniini lisää riskiä. Ei peruna. Tänhän sä varmasti tiesitki...:oujee:

Melkosia sympaattisia höpönassuja taas.:heart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älkää piikittäkö sokeria, jo kerta voi tappaa tai kouluttaa pahasti!!
Ja mieti nyt sitä skenaariota ku jouluna sairaalat täyttyy ihmiset syö porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa ja jumalauta PERUNALAATIKKOA. Glykogeenivarastot piripinnassa vielä konvehteja päälle lykitään joulutorttuineen ja rosoilleineen. Pitää varautua, tää homma lähtee ihan käsistä ihmisiltä ku lapsista lähtien syödään jouluruokaa. Kansallinen hätätila. Syynä; jouluruoka.

Ruotsalainen tutkimus joskus väitti tota perunaläppää, et ilmeisesti sitä tiennyt, naurettiin jo silloin pihalle.
Mutta se oli tutkimus...
Kokeile vetää ittes ensin sokerittomaks ja syö ketotilassa joku 50g sokeria, kyllä siinä menee paripäivää tottuneellakin kaverilla ennenkuin on taas täysin skarppina.
Hiilihydraattien poltto rasvan sijaan vaikuttaa sellaisiin asioihin kuin: motoriikka ja kognitiiviset kyvyt huononee, kehonlämpö laskee ja unentarve lisääntyy, siksi väitän ettei se ole hyväksi kun kerran valita saa(myös toisin voi valita, ilman aggroa kaveri?).

e: veikkaan että jo sokerittomuuden ehdottaminen saa vähän kierroksia korkealle "mutta se on eriasia kuin muut koukut..."
e2: en joo jaksanut googlata solaniinia, joten ?

Ja tuo joululäppä nyt oli jo aika huono, milloin viimeksi on sairaalat täyttyneet perjantaikänneistä tai maanantain aamukahveista tai lounastupakoitsijoista?

ps: Mulle asia on pläkki jo ei hätää sen puoleen, periaatteessa varmaan enemmän trollaan sua kuin toisinpäin, koska melko sama mitä tutkimuksia vedät pöytään en lopeta näkemästä sokeria huonona asiana liiallisessa käytössä ja päihteenä/nautintoaineena muuten.

Viimeksi muokattu:
Ruotsalainen tutkimus joskus väitti tota perunaläppää, et ilmeisesti sitä tiennyt, naurettiin jo silloin pihalle.
Mutta se oli tutkimus...

2000 luvun alussa. Usko pois. Mä oon aika hyvin perillä mitä tapahtuu ravitsemuksessa maailmalla. Kaikkea en tiiä, siinä oon aika hyvässä joukossa kun ei kukaan muukaan tiiä. Paitsi paleo, vhh, ja carnivore porukka, ainakin omasta mielestään...

Kokeile vetää ittes ensin sokerittomaks ja syö ketotilassa joku 50g sokeria, kyllä siinä menee paripäivää tottuneellakin kaverilla ennenkuin on taas täysin skarppina.
Hiilihydraattien poltto rasvan sijaan vaikuttaa sellaisiin asioihin kuin: motoriikka ja kognitiiviset kyvyt huononee, kehonlämpö laskee ja unentarve lisääntyy, siksi väitän ettei se ole hyväksi kun kerran valita saa(myös toisin voi valita, ilman aggroa kaveri?).

MIks mä vetäisin sokerittomaks, kun ei ole perustetta eikä syytä? Mitään terveydellistä syytä ei ole terveellä. EI vaikka kuinka vhh väki väittää. Jos yksittäinen hahmo sanoo voivansa paremmin ilman sokeria niin mitä sitten? Pitääkö muiden 95% ihmisistä olla ilman sokeria? Mä puutun vhh porukan vääriin väittämiin, jotka ei pidä paikkaansa, ja puolustan korkeehiilarista, vähä rasvasta kokee kuitusta korkee kasvispohjasta ruokavaliota, koska siitä on eniten dataa tueks. SIllä ei ole merkitystä uskotko sä tähän tai tuntuuko väärältä. Tunnetta on vaikeaa kumota. Tästä varmastikkin esim. syvästi uskonnolliset on hyvä vertauskohde. Ja se että vastaan mä nöyrästi tai ylimielisesti tai millä tahansa tavalla, se ei faktoja muuta. Ihmisfysiologia ei muutu eikä ole riippuvainen vastaajan luonteesta, käyttäytymisestä, lempiruoasta tai vaikka kengän koon perusteella. Ei ehkä adhominem ole paras argumentti. ;)

e: veikkaan että jo sokerittomuuden ehdottaminen saa vähän kierroksia korkealle "mutta se on eriasia kuin muut koukut..."

Sellasta ei ole olemassa kuin sokeririippuvuus lääketieteessä.

Ja tuo joululäppä nyt oli jo aika huono, milloin viimeksi on sairaalat täyttyneet perjantaikänneistä tai maanantain aamukahveista tai lounastupakoitsijoista?

ps: Mulle asia on pläkki jo ei hätää sen puoleen, periaatteessa varmaan enemmän trollaan sua kuin toisinpäin, koska melko sama mitä tutkimuksia vedät pöytään en lopeta näkemästä sokeria huonona asiana liiallisessa käytössä ja päihteenä/nautintoaineena muuten.

Tässä me ollaanki erillaisia; toinen menee musta tuntuu fiiliksellä, toinen menee luotetuimpien suurimpien ja arvostetuimpien tutkimusten ja asiantuntijan ohjeilla ja kehotuksilla.
6 MILJOONAA ihmistä kuolee muuten globaalisti tupakointiin... sellanen pikku knoppi.. montakohan perunaan. Ehkä muutama vähemmän...

MIks mä vetäisin sokerittomaks, kun ei ole perustetta eikä syytä? Mitään terveydellistä syytä ei ole terveellä. EI vaikka kuinka vhh väki väittää.

Sellasta ei ole olemassa kuin sokeririippuvuus lääketieteessä.

Tässä me ollaanki erillaisia; toinen menee musta tuntuu fiiliksellä, toinen menee luotetuimpien suurimpien ja arvostetuimpien tutkimusten ja asiantuntijan ohjeilla ja kehotuksilla.

Ihan kunhan että tietäisit mistä puhut. Ketoosi voi kuulostaa "vain sanalta", mutta se on ihan juttu. Vähänkuin seksineuvoja joka on neitsyt nyt liikkeellä.
Sokeririippuuvuus joo, mutta dopamiini ja palkintasysteemi on olemassa ihmisellä.
Kyllähän tuo atkinssikin ihan validi on, varmaan on kasvipuolellakin joitain valideja nimiä mutta yhtäkaikki mä voin paremmin lihan kuin sokerin kanssa ja molemmista on puoltavaa tekstiä, kysymys kuuluu: mistä syntyy kaikki se tarve väittää että sokerittomuus olisi huonosta?

e: Jos joku toteaa jonkun jutun itselle parhaaksi, miten se muuten tekee kaikkitietäväksi. Melkonen ero mielestäni noissa?

Ihan kunhan että tietäisit mistä puhut. Ketoosi voi kuulostaa "vain sanalta", mutta se on ihan juttu. Vähänkuin seksineuvoja joka on neitsyt nyt liikkeellä.
Sokeririippuuvuus joo, mutta dopamiini ja palkintasysteemi on olemassa ihmisellä.
Kyllähän tuo atkinssikin ihan validi on, varmaan on kasvipuolellakin joitain valideja nimiä mutta yhtäkaikki mä voin paremmin lihan kuin sokerin kanssa ja molemmista on puoltavaa tekstiä, kysymys kuuluu: mistä syntyy kaikki se tarve väittää että sokerittomuus olisi huonosta?

Gary taubes on tuossa sokeripelottelussa varmaan se uranuurtaja. Bad calories vs good calories kirja oli varmaan osa syyllinen tuohon. Sitä kirjaa on tulkittu ja kirjailija itte on tulkinnu väärin insuliinihypoteesin. Hiilari-->insuliini=rasvavarastoituu on aivan liian yksinkertastettu malli. Joka ei pidä paikkansa. Riippumatta uskotko siihen vai et.

Mistä syntyy tarve väittää että peruna aiheuttaa syöpää? Mistä syntyy tarve väittää että sokeria liikaa on pahempi kuin esimerkiksi runsas suolan käyttö? Minkä takia on syytä väittää maailma 6000-10000 vuotta vanha? Miks on syytä väittää että puhuva käärme on totta? MIks on syytä väittää että viralliset suositukset on syypää ylipainoon? Miks ihminen tappaa toisen ihmisen?? MIks on ihmisiä jotka pelkää rokotuksia? Saa kysymyksiä esittää. En tiiä onko liian ilmiselvä vastaus tyhmyys. Tuskin tuokaan. Ainakaan täysin.

En mä ole koskaan sanonu etteikö ketoosi vois olla ookoo? Näytä mulle se kohta. Hyvinhän nuo kisakireyteen pääsee ketoosilla. Se ei ole argumentti että siitä syystä se jotenkin kumoais viralliset tahot, vai? Sä voit paremmin ilman sokeria ja lihan kanssa ja se on hyvä. Mutta argumentit usein vhh:lla olevilla ja lihan kanssa ei pidä paikkansa. Syön minäkin lihaa. En oo vegaani enkä tule olemaan. Silti mä pystyn objektiivisesti sanoa, että suurimäärä punasta lihaa on huonoks. Ja vegaanina pystyy elämään ja usein on jopa terveempi kuin perus jenkkipunaniska''vegaanit on hippejä''-ajatusmallilla. Mun ei tarvii olla ollu ketoosissa, osatakseni lukea tutkimuksia. Oliko Stephan Hawking käyny avaruudessa.. nyt noi ajatusvirheet rupee olee koomisia jo.

Edit, ainiin, sä sanoitkin tuolla aikasemmin että sä trollaat jne.. etkä kantaa muuta. Niin tais gary taubeskin sanoa, vaikka OMA tutkimus osotti taubesin omaa hypoteesia vastaan...

Gary taubes on tuossa sokeripelottelussa varmaan se uranuurtaja. Bad calories vs good calories kirja oli varmaan osa syyllinen tuohon. Sitä kirjaa on tulkittu ja kirjailija itte on tulkinnu väärin insuliinihypoteesin. Hiilari-->insuliini=rasvavarastoituu on aivan liian yksinkertastettu malli. Joka ei pidä paikkansa. Riippumatta uskotko siihen vai et.

Ei mua koskaan oo kiinnostanu tuo insuliini/rasvavarasto-osio. Mulle se tärkein osa on tuo elimistön toiminnan muutos joka tapahtuu kun rasvasta tulee primääristä.
Eli ns. se konkreettinen hyöty, lisää vireää aikaa päivään ja paremmat tehot puuhastelussa, terveydestäkään en tiedä onko niin hyväksi, vähän pyrin kasviksia ja marjoja ottamaan jos oon hyvällä ruokavaliolla olevinani.

e: Enkä pelkää sokeria, kustannussyistä olen suurimman osan ajasta kuitenkin sekasyöjä... makaroni on niin pirusti halvempaa kuin kylki.

e2: Oisko sulla jotain jollain ruokavaliolla mikä on parempaa kuin parempi teho kehossa?

Ei mua koskaan oo kiinnostanu tuo insuliini/rasvavarasto-osio. Mulle se tärkein osa on tuo elimistön toiminnan muutos joka tapahtuu kun rasvasta tulee primääristä.
Eli ns. se konkreettinen hyöty, lisää vireää aikaa päivään ja paremmat tehot puuhastelussa, terveydestäkään en tiedä onko niin hyväksi, vähän pyrin kasviksia ja marjoja ottamaan jos oon hyvällä ruokavaliolla olevinani.

e: Enkä pelkää sokeria, kustannussyistä olen suurimman osan ajasta kuitenkin sekasyöjä... makaroni on niin pirusti halvempaa kuin kylki.

e2: Oisko sulla jotain jollain ruokavaliolla mikä on parempaa kuin parempi teho kehossa?
''vähän pyrin kasviksia ja marjoja ''

Boldattu kohta. Eipä sitä taida muuta lihan lisäks oikee tarvita. Itellä tuon lisäks kuitupitosia viljoja rasvan lähteenä oliiviöljy/ kananmuna/rypsiöljy. Toki jos yhtäkkii isokasa viljaa niin suattaapi mennä pakki sekasin alussa. Eikä tuosta fisustakaa varmaan haittaa ole.

Näin mä itte tekisin. Ja teenkin. Mutta jos sä voit hyvin, veriarvojenkin perusteella niin homma varmaan ihan jees. Toki en ole laillistettu ravitsemusterapeutti.

Taisi kalikka kolahtaa randomilla jonkun itsetuntoon?
Ootko koskaan nähnyt kasvistelijaa joka ei olisi jotenkin puutteellisen ja vajaavaisen oloinen, tai varsinkaan lihaksiskasta kasvistelijaa? IRL. Tiedän että netissä on vegebodareita, mutta siinä nyt taas pointti hieman sivuuttuu kun ne doupit ja pizzakin olisi kovempi lopputulema kuin natu + ruokavalio.
Mun puolesta kasvissyöjät on ihan ok, ne ei ainakaan syö ruokaa pallolta pois, mutta hiilineutraalit tofut ei asu villinä suomessa ja minusta on pyhäinhäväistys että vankina ruoaksi eläneen eläimen lihat menee jätteeseen, vaikka se eläin sitävarten oli vankeudessa koko elämänsä :)
Hiilihydraatti myös yksiselitteisesti ei kuulu ihmiseen, vaikka ihminen sitä voikin hieman kuluttaa, jo pieni 50g määrä sotkee kropan melkein viikoksi, ainakin päiväksi-pariksi(vrt. muut huumeet[sokeri on aika stydiä kamaa]) ethän oleta autosikaan kestävän sokeria ja se on sentään yleensä yli tonni metallia...

e: Ja perunoista saa myös syöpää, ei vain tupakasta(tiedän monia syöpäänkuolleita, mutta yhtämonta peruna- ja tupakkapohjaista syöpää)

Millä tavalla 50g hiilaria sotkee kropan? En kait minä huomaa mitään.

Oot joko sohvaperuna tai satujumppaaja tai Placebo . Tutkitusti pystyy aktiivinen urheilija syömään hiilaria jopa 100g ja pysymään ketoosissa, tai ainakin palata siihen pikavauhtia, en muista täysin ulkoa.

Edit. Jahka on siis ensin päästy ketoosiin kunnolla

Oletko sokerittomassa tilassa? Kyllä siinä aika uniseksi menee jos teehen vaikka heittää lusikan hunajaa ketolla.

En ole. Ei mulla hiilari ala väsyttämään. Osa ei uskalla töissä syödä kun kuulemma nukahtavat. Ei kait se normaalia ole. Siitähän pitäisi virtaa saada kun syö.

Elleivät syödyt ainesosat vapauta toisia jotka vaikuttavat eritavalla kuin luulet...
Ja tuosta palautumisesta että joo kun ketoa on jokusen kerran vetänyt eestaas niin keho rupeaa rakastamaan jo ensimmäistä hiilaritonta päivää vs
ensimmäisillä kerroilla voi olla nukkuminen, rauhoittuminen ja näläntunne ihan vituillaan jopa 5-7pvä.
Äkkiseltään luulen että palaamaan pikavauhtia tai sitten on taas parempaa dataa ulkona kuin viimeksi 15v sitten kun opiskelin asian, silloin 50g oli ehdottomasti ylärajan viitearvo ettei keto katkea. Ite joko vedän 10-20g hiilaria /d ketoa tai sitten juopottelen ja tilaan kebabia, ennen oli urheilu vakavampaa.

In this video, Dr. Nadir Ali explains how plant cholesterol affects the body. He also explains the difference between the cholesterol that comes from plants and animals. We are extremely proud of Dr. Ali and his dedication and the hard work that he puts in on a daily basis. Dr. Nadir Ali is a practicing Interventional Cardiologist in the Clear Lake and Bay Area community for the last 20 years. He has a several years of experience in the Low Carbohydrate High Fat (LCHF) diet in the treatment of metabolic disease, diabetes, heart disease and to improve the quality of cholesterol. Him and his team give free nutrition seminars for his patients and their family and friends once a month on the last Wednesday of every month at 6 pm at the Searcy Auditorium in the Clear Lake Heart and Vascular Institute. This class has had more than a 100 attendees for each session consistently for the last 4+ years.

View: https://www.youtube.com/watch?v=UF9MEHvUvHw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2AuhFWDgdT4Y7F34ojyNQM2YOW_rJPrwatmQQX4T39Q8TcuIXcht2g7gg

Näitä on postattu aika paljon carnivore ryhmässä, kun jengi on alkanut kuvautamaan valtimoiden kalkkeutumista parin vuoden carnivoren jälkeen. Ei näytä siltä, että suonet olis tukossa

Results in for a coronary artery calcium scan I had done after 5 years of low carb, the last 2.5 of those as a carnivore. Another reason to ignore the #plantbasedpropaganda and #veganlies.

carnivore.jpg

Näitä on postattu aika paljon carnivore ryhmässä, kun jengi on alkanut kuvautamaan valtimoiden kalkkeutumista parin vuoden carnivoren jälkeen. Ei näytä siltä, että suonet olis tukossa

Results in for a coronary artery calcium scan I had done after 5 years of low carb, the last 2.5 of those as a carnivore. Another reason to ignore the #plantbasedpropaganda and #veganlies.

katso liitettä 164187
Clinical history: elevated LDL profile.

Oops?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom