Carnivore Diet

Arto vetelee ruoholla ruokitun ylämaan sonnin lihaa. Sitä paremmassa muodossa ravintoa ei saa oikeen mistään.
Taitaa Arto varmaan muuten tietämättään vedellä aika lähelle Efferdingin verticaldiet tyylillä.

Tähän aikaan saa hirvenlihaa joka paikasta, eikös se ole vähintään yhtä hyvää? Ei ehkä maultaan, mutta laadultaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, kyllä hirvenliha on huippuravintoa.

https://www.researchgate.net/publication/271383352_Nutrition_Value_of_Wild_Animal_Meat

Tää oli mulle uutta, et riistaeläinten lihassa on parempi rasvahappoprofiili. Riippunee paljon, missä elukat on kasvanu?

Huh, en oo lukenu ketjuu kesäkuun jälkeen. Olis kymmenen sivua kiinniotettavaa. Katsoiko kukaan tota game changers -dokkaria? Tuli vähän samat vibat kuin what the healthista, mut ilmeisesti näillä oli paremmat lähteet. Hyvää viihdettä joka tapauksessa ja mielenkiintosia urheilijatarinoita.

Bakerillä on video jossa käsittelee noita väitteitä. Siel oli mm. tutkimus jossa plant based tuotti enemmän testosteronia. Unohtivat kertoa että vapaata testoa oli vähemmän ja estroa enemmän.

Jotenkin alkanut tympiä carnivore dieetti ihan tosissaan viime päivinä. Ruoan yksitoikkoisuus ja myös cutin takia pieni määrä tekee tästä yhden työmaan.

Tosissaan missä? Tehän ootte tosissanne sanomassa, että liha on haitallista perustuen dataan, missä on seurattu massiivista väestöä, joka on elänyt ja syönyt vähä kuinka sattuu. Parempaa dataakin on laitettu tutkimuksista, missä on seurattu terveyshenkisiä ihmisiä, mutta niihin ette ota kantaa(esim. 4 tutkimusta tässä linkissä jonka olen aiemmin linkannut https://chriskresser.com/do-vegetarians-and-vegans-live-longer-than-meat-eaters/)

Ton nyt laitoin sen takia, koska täällä on sanottu, että ei ole ihmisiä jotka olis carnivorea noudattanu pitkään ja olis terveitä. Sehän on paskapuhetta.

Nyt on muuten käynnissä tutkimus, missä seurataan carnivorella olevia ihmisiä ja tulokset ilmeisesti positiivisia. Baker puhui tuosta Mark Bellin podcastissa.

Postaat ihmisten kuvia ja arvioit terveydentilaa ulkonäön perusteella. Näyttikö vaikka Spede Pasanen jotenkin surkeelta seitsemänkymppiseltä juuri ennen kuolemaansa? No ei tosiaan, mut sydän- ja verisuonielimistö oli ihan laho. Poliquin ja Ruiz (julkkiskokki) muuten kuolivat molemmat hiljattain ateroskleroosin seurauksiin ja molemmat olivat tunnettuja lihansyönnin puolustajia.

Noudattanut carnivorea pitkään ja olis terveitä? Eihän tollanen 40-50-vuotias oo mikään todiste sellasesta vaikka ajateltaiski vaan yksilöä. Elimistö kestää tosi pitkään surkeitä elintapoja ja esimerkiks suolistosyövät kehittyy yleensä 10-15 vuoden kuluessa vasta keski-iän ylittäneille. (Siks ne muuten liputtaa nyt niiden seulontojen puolesta, ku oireet tulee yleensä vasta tosi myöhään.).

Noissa tutkimuksissa verrattiin sekasyöjiä kasvissyöjiin ja vegaaneihin, ei vastakkaista ääripäätä, jota carnivore edustaa. Siitä ei siis ole mitään dataa tällä hetkellä. Selaa veikka pubmedistä noita, jokasessa lukee yhteenvedossa, että tarvitaan lisää dataa. Onko linkata tota tutkimusta, josta Baker puhui?

Postaat ihmisten kuvia ja arvioit terveydentilaa ulkonäön perusteella. Näyttikö vaikka Spede Pasanen jotenkin surkeelta seitsemänkymppiseltä juuri ennen kuolemaansa? No ei tosiaan, mut sydän- ja verisuonielimistö oli ihan laho. Poliquin ja Ruiz (julkkiskokki) muuten kuolivat molemmat hiljattain ateroskleroosin seurauksiin ja molemmat olivat tunnettuja lihansyönnin puolustajia.

Noudattanut carnivorea pitkään ja olis terveitä? Eihän tollanen 40-50-vuotias oo mikään todiste sellasesta vaikka ajateltaiski vaan yksilöä. Elimistö kestää tosi pitkään surkeitä elintapoja ja esimerkiks suolistosyövät kehittyy yleensä 10-15 vuoden kuluessa vasta keski-iän ylittäneille. (Siks ne muuten liputtaa nyt niiden seulontojen puolesta, ku oireet tulee yleensä vasta tosi myöhään.).

Noissa tutkimuksissa verrattiin sekasyöjiä kasvissyöjiin ja vegaaneihin, ei vastakkaista ääripäätä, jota carnivore edustaa. Siitä ei siis ole mitään dataa tällä hetkellä. Selaa veikka pubmedistä noita, jokasessa lukee yhteenvedossa, että tarvitaan lisää dataa. Onko linkata tota tutkimusta, josta Baker puhui?

No jos liha olis niin hemmetin puuttellista ravintoa, niin kuin nuo jotka on syöny pelkästään sitä näyttää 15 vuotta ikäistään nuoremmilta?

Spede veti tupakkaa 4 askia päivässä, joi 15 kuppia kahvia(3 sokerin palaa kuppiin), Spede oli aina laihdutuskuurilla, mutta tilasi silti aina munkin kahvin kanssa.

Poliquinilla kuoli muistaakseni myös veli ja isä sydänsairauksiin. Sen lisäksi oli saanut jo -90 luvulla elohopeamyrkytyksen ja sarjan sydänkohtauksia.
“He lost his father early to a genetic heart disease. He knew he had this in his family. He had had a heart attack previously,” Roberts said. “So he was on top of his nutrition as a result. I knew that was a concern for him.” https://www.thestar.com/sports/2018...en-it-came-to-fitness-but-he-got-results.html

Ruizin insta keroo aika paljon ---> https://www.instagram.com/saborchef/

Ihan tosissaakon laitat nämä lihan piikkiin?:ROFLMAO:

Bakerin kertoma tutkimus on ilmeisesti vielä kesken.

Viimeksi muokattu:
Tää kyl mielenkiintonen ketju, eiköhän sekasyönti ole paras ratkaisu? itse oon kokeillu joskus olla pari pv kasviruokavaliolla - se tuli kalliiksi + suuhun alkoi ilmestyä jo tuossa ajassa rakkoja: Toki pelkällä lihallakaan mulla ei ole mikään ideaalinen olo, mutta pelkillä kasviksilla vielä haastavampaa (kun on kalliimpaakin ellei sitten syö vaan jotain linssejä ja herneitä).

Voi tietty olla että oon paska shoppaaja vegeruuan suhteen, ihmettelen muutenkin miten jengi elää terveellisetsi mukamas jollain 3:lla eurolla päivä kun itselle tekee vaikeeta saada terveelliset safkat 10e/lärvi/pv :D.

Pitäs varmaan opetella syödä enemmän kasviksia toki, täl hetkel omat kasvikset ööh: banaanit + salaatti, ajoittaiset kurkut/sipulit... uutena oon ottanu omenat käyttöön, harmi vaan että suurinosa niistä maistuu aika kamalalta, se joku italialainen variaatio ihan hyvä, suomalaiset kauheimpia (siis edelleen puhutaan omenoista).

Helpointa saada hiilarit/prodet/rasvat kun syö molempia.

Miks vitussa mennä ääripäihin? Miks ei siellä voi syödä vaikka se 500g/vko punasta lihaa ja sitten vaikka munia, kanaa, kalkkunaa, maitotuotteita ja kalaa ja muuten kasvikunnan tuotteita?

Järkyttävää älyllistä epärehellisyyttä monet ääripään edustajat harrastaa, ja saa vielä mukaansa näihin lahkoihin...

No jos liha olis niin hemmetin puuttellista ravintoa, niin kuin nuo jotka on syöny pelkästään sitä näyttää 15 vuotta ikäistään nuoremmilta?
Geenit, ei alkoholia, ei tupakkaa, ei päihteitä, aktiivisia, liikuntatottumukset, ihonhoito, meikki, leikkaukset, välttävät aurinkoa, laittavat aurinkorasvaa, perusterveitä muuten. Edit. ja jos liha on niin ylivoimasesti huikeeta ravintoa, niin miks vegaanina ihmiset silti pärjää?( joo vaatii opiskelua ja panostamista asioihin)

Mä voin laittaa myös; Vegaani 80vuotias. Nyt vtu kaikki vegaaniks heti!!1?!! Ja ei, en kehota ketään vegaaniks.. itekkää en ole.

View: https://twitter.com/vegannutrition1/status/1057912394561867776/photo/1

Viimeksi muokattu:
Miks vitussa mennä ääripäihin? Miks ei siellä voi syödä vaikka se 500g/vko punasta lihaa ja sitten vaikka munia, kanaa, kalkkunaa, maitotuotteita ja kalaa ja muuten kasvikunnan tuotteita?

Järkyttävää älyllistä epärehellisyyttä monet ääripään edustajat harrastaa, ja saa vielä mukaansa näihin lahkoihin...

Varmaan jos tykkää lihasta ja kokee sen itsellee optimaaliseksi tavaksi syödä.

Itse käytän keto/carnivorea ainoastaan kiristelyyn, koska olen huomannut sen olevan helpoin tapa siihen. Voimat pysyy hyvin, ei nälkää ja energiaa piisaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom