Carnivore Diet

Eli LDL riskiteoria on yhä voimassa ja voi hyvin, mutta välttämättä kaikki ei ole yhtä alttiita sen haitoille.

Juuri noin.

Itse yrittänyt perehtyä tähän hieman ja en halua hengailla korkealla LDL:llä. Enkä siten myös syö ylettömästi tyydyttynyttä rasvaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei tainnut olla kovin mullistava tutkimus, kuten tuossa jo hieman availin, niin siinä on aikapaljon vielä tutkittavaa lisää.

Juuri tälläistä dataa minä alunperin tarkoitinkin, eli on saatu jossain vajaassa tutkimuksessa ulos yhteenveto, joka pönkittää omaa agendaa ja sitä sitten rummutetaan.

Vai voiko tuon tutkimuksen perusteella tehdä jotain pitäviä johtopäätöksiä? Onko se nyt luotettavampi kuin LDL:stä tehdyt tuhannet muut tutkimukset?

Kyllä se melko mullistava tutkimus oli, jopa aika moni kovan luokan kardiologi oli yllättynyt tuloksista.

Joo paljo löytyy tutkimuksia siitä että valtaväestön keskuudessa LDL korrelloi vahvasti sydäntauti riskin kanssa, siitä en olekkaa eri mieltä. Daven tutkimus ei noita kumoa tietenkään kun on ihan eri lähtökohdat koko tutkimukselle ja muutenki varmaan ainut tutkimus kastissaan. Antaa se kuitenkin uutta tietoa LDL riskistä tuossa kontekstissa missä tutkimus toteutettiin.
 
Kyllä se melko mullistava tutkimus oli, jopa aika moni kovan luokan kardiologi oli yllättynyt tuloksista.

Joo paljo löytyy tutkimuksia siitä että valtaväestön keskuudessa LDL korrelloi vahvasti sydäntauti riskin kanssa, siitä en olekkaa eri mieltä. Daven tutkimus ei noita kumoa tietenkään kun on ihan eri lähtökohdat koko tutkimukselle ja muutenki varmaan ainut tutkimus kastissaan. Antaa se kuitenkin uutta tietoa LDL riskistä tuossa kontekstissa missä tutkimus toteutettiin.

Joo, uutta tietoa pitää tuoda aina eetteriin ja siitä kaikki pisteet tälle Davelle.
 
Mistäs nyt tulee kun punaista lihaa syöville valkoisille heteromiehille on huoventavia uutisisa. Pääseekö joku lukemaan koko jutun?

"Palkitulla asiantuntijalla on silti myös huojentavia uutisia punaisen lihan ystäville"

 
Mistäs nyt tulee kun punaista lihaa syöville valkoisille heteromiehille on huoventavia uutisisa. Pääseekö joku lukemaan koko jutun?

"Palkitulla asiantuntijalla on silti myös huojentavia uutisia punaisen lihan ystäville"


Mielenkiintoista. Vituttaa noi IS Extrat muuten aika kovasti.
 
Mistäs nyt tulee kun punaista lihaa syöville valkoisille heteromiehille on huoventavia uutisisa. Pääseekö joku lukemaan koko jutun?

"Palkitulla asiantuntijalla on silti myös huojentavia uutisia punaisen lihan ystäville"


Minä hämmennän vielä keskustelua, mutta nyt, siis nykyaikana, ollaan tilanteessa jossa lihaa on tarjolla kokoajan. Ennen lähinnä aatelisilla tai kuninkailla on ollut varaa tälläiseen yltäkylläisyyteen. Lukekaapa vaikka Täällä Pohjantähden alla, siinä se räätälin (Aadolf Halme) ottopoika (Valenti Leppänen) sai heti näpeille ku pyhäpäivänä oli lihaa ja koitti aina salaa ottaa ylimääräsen palan. Toki rannikolla on ollut hetkittäin kalaa tarjolla sesonkiluontoisesti enemmänkin, mutta punaisen lihan kanssa asia on ollut erilainen.

Miksi sitä nyt pitäs syödä pelkästään?

tämä siis näin keskustelun avauksena, ei mitenkään poliittinen kannanotto.
 
No, osallistukaa nyt muutkin keskusteluun! Kyllä tässä ketjussa on useampikin vakio kirjoittaja.
Mä tästä carnivoresta niin kauhian innoissani ole, kun mä oon semmonen että ITE elämässäni koen voivani parhaiten kun saan vähän kaikkea. Jos joku osa-alue ylittää rajan, niin alkaa pahoinvointi.
Kuitenkin ketogeeninen ruokavalio nyt ensimmäistä kertaa päällä, ja vielä ei haise nahka asetoonille, mutta lihakset on tyhjät ja energiaa on ihan hyvin alkukankeuden jälkeen.
Nyt puhelin on se osa-alue mikä ylittää rajan, mutta yritän aloittaa siirtymää tuolta rojupuolelta tänne kuolevaisten joukkoon heti kun itse määrittämäni puhelinkielto itselleni jälleen päättyy
 
Ketjun nimi on Carnivore diet, mutta tarkoitan, että miksi punaista lihaa tulisi pyrkiä kuluttamaan niin paljon? Onko siitä jotain etua?

Onhan siitä aika paljonkin etua jos vertaa vaikka kanaan, omasta mielestä parhaimpia proteiinin lähteitä.
Mikä sitten on on paljon kullekkin riippuu kulutuksesta treenimääristä, lihasmassasta jne.
 
Onhan siitä aika paljonkin etua jos vertaa vaikka kanaan, omasta mielestä parhaimpia proteiinin lähteitä.
Mikä sitten on on paljon kullekkin riippuu kulutuksesta treenimääristä, lihasmassasta jne.

On kyllä varmasti kiistatta paras proteiinin lähde, mutta jos unohdetaan tämä meidän harrastus ja tarkastellaan perus-Pentin näkövinkkelistä.
 
Olisko sen takia koska moni oikeasti hyötynyt🤔
Hyötyy mistä?

Käytännössä millä tahansa ruokavalion muutoksella saat hyötyä jos syöt huonosti ja mitä sattuu ja teet radikaalin muutoksen ja alat syömään terveellisemmin ja säännöllisesti elimistösi alkaa reagoimaan eri tavalla ,niin mistä tiedät onko hyöty siitä että olet alkanut syömään eritavalla vai siitä että hyöty on tullut siitä että olet alkanut voimaan paremmin kun joku tietty ruoka on jäänyt pois.


On eittämättä vaikea täysin tietää millainen ruokavalio on terveellisin. Ihminen on kuitenkin luonnostaan sekasyöjä. Ihmisellä ei ole esim. raateluhampaita mitä lihansyöjillä on. Myöskään ihmisen ruoansulatusjärjestelmä ei ole pelkälle lihalle kovin suotuisa, liha sulaa hitaasti.

Toisena esimerkkinä sekasyöjistä myös karhulla (joka on sekasyöjä) on kyllä raateluhampaat, mutta ovat paljon lyhemmät mitä lihansyöjä eläimillä.
 
niin mistä tiedät onko hyöty siitä että olet alkanut syömään eritavalla vai siitä että hyöty on tullut siitä että olet alkanut voimaan paremmin kun joku tietty ruoka on jäänyt pois.

Enhän minä voi sitä tietää, kunhan heitin epäilyksen mistä ruokavalion suosio johtuu.

Sen tiedän kyllä että omalla kohdalla carnivore toimi hyvin. Kroppa kiristyi, voimatasot nousi, pää toimi, vatsaa ei turvottanut, ei pierettänyt ja kokoajan tasainen energia.
 
Löytyi se asiantuntijan lihaa puoltava lausunto. Ihan hyvin sanottu.

"Lempääläinen Petri Pitkänen ei ole huolissaan syöpäriskeistä – ainakaan niillä saantimäärillä, joita hän itse syö.

– Enemmän mietin prosessoidun tavaran syöpäriskejä. Enemmän pelottaa prosessoitu kaura kuin punainen liha sellaisenaan.

Kasvipohjaisista proteiinivaihtoehdoista Pitkänen ei innostu.

– Syön porkkanat porkkanoina ja lihat lihana. Kun porkkanoista tehdään nakkia, siitä tulee prosessoitua tavaraa."
 
Löytyi se asiantuntijan lihaa puoltava lausunto. Ihan hyvin sanottu.

"Lempääläinen Petri Pitkänen ei ole huolissaan syöpäriskeistä – ainakaan niillä saantimäärillä, joita hän itse syö.

– Enemmän mietin prosessoidun tavaran syöpäriskejä. Enemmän pelottaa prosessoitu kaura kuin punainen liha sellaisenaan.

Kasvipohjaisista proteiinivaihtoehdoista Pitkänen ei innostu.

– Syön porkkanat porkkanoina ja lihat lihana. Kun porkkanoista tehdään nakkia, siitä tulee prosessoitua tavaraa."

Tuommonen pitkälle jalostettu ja pyöritetty ruoka se on pahinta vitsausta yhteiskunnalle. Ois vaan pottua, puurua ja lihhaa!
 
Back
Ylös Bottom