Carnivore Diet

En mää edelleenkään väitä mitään, haluan tietää vain, että mikä tän teidän uskonnon takana on? Kerran olette niin fanaattisia ja syljette heti virallisen datan päälle, niin olisi mielenkiintonen kuulla vähä enemmän tästä lahkosta.

Mutta ei se oikeen onnistu, kun joku heti vähintään hyökkää kimppuun, jos yrittää jotain kysyä.

Ethän sä edes oo laittanu mitään dataa. Laita vaikka semmonen tutkimus missä punainen liha tai tyydyttynyt rasva on ollut haitallista osana terveellistä ruokavalioa ja elämäntapaa. Tai sitten perustele mitenkä tämä sun "kova data" eli valtaväestötutkimukset on yhdistettävissä liikunnalliseen ja terveellisesti elävään henkilön riskiarvioon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ethän sä edes oo laittanu mitään dataa. Laita vaikka semmonen tutkimus missä punainen liha tai tyydyttynyt rasva on ollut haitallista osana terveellistä ruokavalioa ja elämäntapaa. Tai sitten perustele mitenkä tämä sun "kova data" eli valtaväestötutkimukset on yhdistettävissä liikunnalliseen ja terveellisesti elävään henkilön riskiarvioon.

En minä ole sellaista väittänyt, että liha on haitallista, mutta kun tätä ketjua selaa taaksepäin niin taitaa olla lähes joka sivulla jokin sinun linkkaama tutkimus missä kommenttina "paskaa, paskaa".

Nytkö siinä on terveelliset elämäntavat ja kaikki mukana? Kun näitä joku valtaväestölle suunnittelee, niin mitä luulet onko siinä mietitty näitä asioita?

Ja miksi minun pitäisi perustella mitään, sanon nyt seitsemännen kerran, että tulin tänne ottamaan tästä teidän lahkosta selvää.
 
Tuolla muualla, voi olla että oli täälläkin, niin jengi vouhettaa, että: jee vitsit mulla on kolesterolit 15 ja triglyt kaikki katossa! Sitte muut siellä komppaa että: VAU VAU se on tosi hyvä, älä usko mitään lääkäriä tai syö statiineja, noi on nii hyvät arvot!

Ei jestas, just samaa touhua ku jättää lapset rokottamatta, koska joku Magneettimedia käskee.
 
En minä ole sellaista väittänyt, että liha on haitallista, mutta kun tätä ketjua selaa taaksepäin niin taitaa olla lähes joka sivulla jokin sinun linkkaama tutkimus missä kommenttina "paskaa, paskaa".

Nytkö siinä on terveelliset elämäntavat ja kaikki mukana? Kun näitä joku valtaväestölle suunnittelee, niin mitä luulet onko siinä mietitty näitä asioita?

Ja miksi minun pitäisi perustella mitään, sanon nyt seitsemännen kerran, että tulin tänne ottamaan tästä teidän lahkosta selvää.

Oliko ne sun mielestä hyviä tutkimuksia missä osoitettiin lihan haitallisuus?

Ravintotietäässä pystytään kovin heikosti sulkemaan muita elintapamuuttujia pois, mutta niissä tutkimuksissa missä ne ovat vertailleet terveyshenkisiä ihmisiä ei ole saatu eläinperäistä ravintoa haitalliseksi.

Toki sun pitää perustella jos meinaat säilyttää jonkinlaisen uskottavuuden. Tällä hetkellä olet itse siinä uskovaisen asemassa, kun sulla ei oo muuta kuin usko kovaan dataan, vaikka et näytä tietävän mistään mitään😵
 
Oliko ne sun mielestä hyviä tutkimuksia missä osoitettiin lihan haitallisuus?

Ravintotietäässä pystytään kovin heikosti sulkemaan muita elintapamuuttujia pois, mutta niissä tutkimuksissa missä ne ovat vertailleet terveyshenkisiä ihmisiä ei ole saatu eläinperäistä ravintoa haitalliseksi.

Toki sun pitää perustella jos meinaat säilyttää jonkinlaisen uskottavuuden. Tällä hetkellä olet itse siinä uskovaisen asemassa, kun sulla ei oo muuta kuin usko kovaan dataan, vaikka et näytä tietävän mistään mitään😵

Pitää paikkansa, uskon siihen minkä takana tiede on. Minulla ei ole resursseja, aikaa eikä tarvetta tutkia enempää ko. asiaa. Luotan siihen, että tuhannet minua huomattavasti viisaammat ja asiaan perehtyneemmät osaavat hommansa.

Sama juttu kun kävin polven laitattamassa kuntoon, luotin kirurgin osaamiseen sokeasti.

Toki harrastuksen vuoksi itse syön omalla tavallani, mutta noin yleisesti, voin neuvoa peruspulliaista uskomaan vaikkapa lautasmallia. Ainakin sillä pääsee terveelliseen alkuun.

Mutta teidän mielestänne kaikki on juuri päinvastoin, jos kolesterolit pitää olla matallalla, niin teidän mukaan ne pitää olla korkealla. Ja niin edelleen.

En minä ainakaan ketään neuvoisi, siis jotakuta tuntematonta, aivan päinvastoin mikä on yleisesti hyväksytty linja. Eli kolet tappiin ja rairai. Tää koko karnivoori homma kuulostaa ja varmasti onkin syntynyt vastareaktiona vegaani vai mikä perkeleen kasvissyönti onkaan, niin sen tuputtamiselle.
 
Enkä mää halua tätä keltään kieltää, en tosiaan halua. Minä rakastan hyviä pihvejä ja olen valmis vaikka lähtemään barrikaadeille sen puolesta, että saan jatkossakin nauttia hyvästä lihasta!

Mua vaan oikiasti kiinnostaa, että miksi kaikki on justiisa päinvastoin, ja miettikääpä hyvät veljet, miettikääpä tätä; Miksi tässä karnivoorin ympärillä pyörii niin pirun paljon Youtube puoskareita joilla on paljon vaikutusvaltaa seuraajiinsa.

Moni tälläinen on saanut aivan gurun aseman jota ei juuri kyseenalaisteta.
 
Huomaa kyllä että et ole tähän ketjuunkaan perehtynyt juurikaan.

Kyllä mää aina välillä katson mitä tänne ilmestyy, eikö tälläistä sitten ole tapahtunut? Pyydän suuresti anteeksi, jos väitän näin perättömiä.

Eli siis korkea LDL on pahasta?
 
miettikääpä hyvät veljet, miettikääpä tätä; Miksi tässä karnivoorin ympärillä pyörii niin pirun paljon Youtube puoskareita joilla on paljon vaikutusvaltaa seuraajiinsa.

Moni tälläinen on saanut aivan gurun aseman jota ei juuri kyseenalaisteta.

Olisko sen takia koska moni oikeasti hyötynyt🤔
 
Ei aina. Tämänhän Feldman todisti juuri tutkimuksessaan.


View: https://youtu.be/ny2JqAgoORo?si=GjsStN2e6AagaMnC


Okei, sopiiko että katson ton pätkän huomenna aamulla, tänään ollu niin raskas päivä, että ei jaksa keskittyä.

Tää ravitsemus on vaikea aihe, meillä kun ei ihan samallailla toimi elimistöt, niin se mikä on tehty valtaväestölle, ei toimi kaikille. Ja sama homma sitten jos harrastaa vaikkapa kehonrakennusta tai vaikkapa vuorikiipeilyä.
 
Minä itse olen 1-luokan lihansyöjä, mutta oletteko nyt tosissanne? Ongitteko te tosiaan tietoa näin? Joku äijä jolla ei oo mitään oikeaa kompetenssia, siis kirjailija jossain podcastissa, niin sitä kuunnellaan?

Sitte kun tulee jotain virallista paperia, nii ukot vaan tuhahtaa että: "paskaa, rahahuorien maksetua paskaa.".

Haloo?!

Mulla ihan sama fiilis tässä ja näissä liha ja keto ketjuissa. Ite myös 1-luokan lihansyöjä ja tykkään carnivoren ja keton vaikutuksista verensokeriin. Mutta osa noista youtube hemmoista sellasia minkä puheista en ole vakuuttunut kun puhuvat vastoin tiedettä. Ei vaan pysty pistämään jotain youtube hemmoja tieteen edelle.
 
Ei aina. Tämänhän Feldman todisti juuri tutkimuksessaan.


View: https://youtu.be/ny2JqAgoORo?si=GjsStN2e6AagaMnC


Mielenkiintoista, mutta lähinnä vain raapaisee pintaa. Oliko näin, että seurantaaika oli verrattain lyhyt 4,7v, otanta vain 100 henkilöä, keskityttiin laihoihin yksilöihin joilla korkea LDL, tämä tutkimus ei mitannut suoria sydän- ja verisuonitautitapahtumia, kuten sydänkohtauksia tai kuolemia. Eli LDL riskiteoria on yhä voimassa ja voi hyvin, mutta välttämättä kaikki ei ole yhtä alttiita sen haitoille.

Vai katsoinko väärän videon tässä touhuillessani?
 
Mielenkiintoista, mutta lähinnä vain raapaisee pintaa. Oliko näin, että seurantaaika oli verrattain lyhyt 4,7v, otanta vain 100 henkilöä, keskityttiin laihoihin yksilöihin joilla korkea LDL, tämä tutkimus ei mitannut suoria sydän- ja verisuonitautitapahtumia, kuten sydänkohtauksia tai kuolemia. Eli LDL riskiteoria on yhä voimassa ja voi hyvin, mutta välttämättä kaikki ei ole yhtä alttiita sen haitoille.

Vai katsoinko väärän videon tässä touhuillessani?

Juu, siinä kuvattiin valtimoita henkilöillä jotka syö paljon rasvaa ketolla ja joilla on todella korkea LDL.
 
Juu, siinä kuvattiin valtimoita henkilöillä jotka syö paljon rasvaa ketolla ja joilla on todella korkea LDL.

No ei tainnut olla kovin mullistava tutkimus, kuten tuossa jo hieman availin, niin siinä on aikapaljon vielä tutkittavaa lisää.

Juuri tälläistä dataa minä alunperin tarkoitinkin, eli on saatu jossain vajaassa tutkimuksessa ulos yhteenveto, joka pönkittää omaa agendaa ja sitä sitten rummutetaan.

Vai voiko tuon tutkimuksen perusteella tehdä jotain pitäviä johtopäätöksiä? Onko se nyt luotettavampi kuin LDL:stä tehdyt tuhannet muut tutkimukset?
 
Juuri tälläistä dataa minä alunperin tarkoitinkin, eli on saatu jossain vajaassa tutkimuksessa ulos yhteenveto, joka pönkittää omaa agendaa ja sitä sitten rummutetaan.
Näinhän lääketeollisuudenkin rahoittamien tutkimusten kohdalla tehdään, ja jätetään julkaisematta ne tutkimukset, joiden tulos ei miellytä rahoittajaa.

Mikset kritisoi sitä?
 
Näinhän lääketeollisuudenkin rahoittamien tutkimusten kohdalla tehdään, ja jätetään julkaisematta ne tutkimukset, joiden tulos ei miellytä rahoittajaa.

Mikset kritisoi sitä?

Onko ne juuri niitä tutkimuksia jotka määrittävät nykyisen linjan? Jos on näin, miksi iso joukko eri alan ammattilaisia seisoo sen takana, vaikka tietävät tämän olevan haitallista?

Onko siis kyseessä salaliitto?
 
Back
Ylös Bottom