Carnivore Diet

Olihan siitä juuri juttua, että jenkeissä elintarviketeolisuus maksaa ravintoasiantuntijoille siitä, että he tekevät someen tietynlaisia postauksia. Sellaisia postauksia, mitkä lisäävät elintarviketeollisuuden tuottoa, mutta ei kansalaisten terveyttä. Voisiko näin käydä myös Suomessa, ei tietenkään?


 

Liitteet

  • Screenshot 2023-08-15 at 05-39-46 Näin sokeritautia hoidettiin ennen - Hymy.png
    Screenshot 2023-08-15 at 05-39-46 Näin sokeritautia hoidettiin ennen - Hymy.png
    25,9 KB · Katsottu: 98
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on alunperin ranskankielinen kirja 60-luvun lopulta, jossa kerrotaan mm. miten insuliini on keksitty. Se on mielenkiintoinen tarina, ei kovin tarun hohtoinen, vaan yritystä ja erehdystä.

Siinä sanotaan että ennen insuliinia käytettiin keto/vhh ruokavaliota hoitona, mutta insuliinin tullessa markkinoille, ihmisten ruokailutottumukset meni enemmän persiilleen kuin ennen insuliinin käyttöä.

Lääkkeellä voitiin siis perseillä ja silti pysyä "terveenä".
 
Minulla on alunperin ranskankielinen kirja 60-luvun lopulta, jossa kerrotaan mm. miten insuliini on keksitty. Se on mielenkiintoinen tarina, ei kovin tarun hohtoinen, vaan yritystä ja erehdystä.

Siinä sanotaan että ennen insuliinia käytettiin keto/vhh ruokavaliota hoitona, mutta insuliinin tullessa markkinoille, ihmisten ruokailutottumukset meni enemmän persiilleen kuin ennen insuliinin käyttöä.

Lääkkeellä voitiin siis perseillä ja silti pysyä "terveenä".
Se on juuri sillä tavalla nykypäivänä, että halutaan jatkaa sitä samaa paskaa, millä sairaus on tullut. Sehän onnistuu tietenkin, kun otetaan nappi tai injektio. Sitten ihmetellään, että miten helvetissä juuri minulle tuli syöpä tai sydänkohtaus.
 
Tämä on se mikä tekee ruoka ja lääketeollisuuden lobbauksen naurettavan helpoksi. Ihminen ketä ei tiedä tai ymmärrä, alistuu kohtaloonsa.

Itsellä on ravitsemustieteestä koulutusta ja vielä enemmän kokemusta. Vielä tätäkin tärkeämmäksi osoittautuu se, että ymmärtää miten ihmiskeho toimii. Sen ymmärtäminen on kaiken a ja o. Sen jälkeen millään rypsiöljymainoksella ei ole merkitystä, koska asiat on helppo itse tietää.

Sinäkin sanot ettei ole koulutusta ja käsitystä, niin siksi luotat valtakoneistoon. Näin helppoa se on, kaikki saadaan meille läpi koska suurin osa ei ymmärrä.

Vaikka käytännön esimerkit osoittaa muuta kuin virallinen propaganda, niin se ei saa ihmistä vakuuttuneeksi, vaan lähinnä hämilleen. Ja sitten turvaudutaan auktoriteettiin, koska se turvallista.
Tämä on sitten sitä hyväksyttyä ”tiedettä”. Ihmetellään yhteyksiä, mutta ei ymmärretä mekanismeja.

Tuli vain sopivasti vastaan tälläinen tweetti.

View: https://twitter.com/MikaelFogelholm/status/1702202604707516867
 
Tämä on sitten sitä hyväksyttyä ”tiedettä”. Ihmetellään yhteyksiä, mutta ei ymmärretä mekanismeja.

Tuli vain sopivasti vastaan tälläinen tweetti.

View: https://twitter.com/MikaelFogelholm/status/1702202604707516867

Kyllä. Ja taustalla myös sitä. Tullut myös vastaan, jossa erään suuryrityksen entinen isomman luokan jehu kertoi, että rahoittavat tutkimuksia, joissa pyritään saamaan päinvastainen tulos esimerkiksi riippumattomien tutkijoiden tutkimukseen, jolloin saadaan ristiriitaista "tietoa" ja pakkaa sekoitettua. Sitten on aina ne kaksi näkemystä/tulosta.
 
Tämä on se mikä tekee ruoka ja lääketeollisuuden lobbauksen naurettavan helpoksi. Ihminen ketä ei tiedä tai ymmärrä, alistuu kohtaloonsa.

Itsellä on ravitsemustieteestä koulutusta ja vielä enemmän kokemusta. Vielä tätäkin tärkeämmäksi osoittautuu se, että ymmärtää miten ihmiskeho toimii. Sen ymmärtäminen on kaiken a ja o. Sen jälkeen millään rypsiöljymainoksella ei ole merkitystä, koska asiat on helppo itse tietää.

Sinäkin sanot ettei ole koulutusta ja käsitystä, niin siksi luotat valtakoneistoon. Näin helppoa se on, kaikki saadaan meille läpi koska suurin osa ei ymmärrä.

Vaikka käytännön esimerkit osoittaa muuta kuin virallinen propaganda, niin se ei saa ihmistä vakuuttuneeksi, vaan lähinnä hämilleen. Ja sitten turvaudutaan auktoriteettiin, koska se turvallista.
Oikeastaan totesin ettei ole koulutusta, mutta kohtalainen käsitys on kyllä jo muodostunut. Minulle kyllä särähtää aika kovasti, kun aletaan puhua ravitsemuksen yhteydessä "alistumisesta kohtaloon", "valtakoneisto", "virallinen propaganda" yms. Se on minulle selvä osoitus siitä, että asioihin ei kyetä enää suhtautumaan objektiivisesti. Mikähän on muuten tuo mainitsemasi ravintotieteen koulutus?
 
Oikeastaan totesin ettei ole koulutusta, mutta kohtalainen käsitys on kyllä jo muodostunut. Minulle kyllä särähtää aika kovasti, kun aletaan puhua ravitsemuksen yhteydessä "alistumisesta kohtaloon", "valtakoneisto", "virallinen propaganda" yms. Se on minulle selvä osoitus siitä, että asioihin ei kyetä enää suhtautumaan objektiivisesti. Mikähän on muuten tuo mainitsemasi ravintotieteen koulutus?
Tää on ihan samaa, kuin tuolla vegaanipuolella. Kaikki on vaan käännetty toisinpäin. Se on semmosta ruokauskontoa. Silloin kun aletaan puhumaan siitä kuuluisasta matala-asteisesta tulehduksesta, niin mun hälytyskellot soi ja lujaa. Milloin se johtuu punaisesta lihasta ja toisinaan se johtuu viljoista. Välillä kasviksetki on myrkkyä.
 
Oikeastaan totesin ettei ole koulutusta, mutta kohtalainen käsitys on kyllä jo muodostunut. Minulle kyllä särähtää aika kovasti, kun aletaan puhua ravitsemuksen yhteydessä "alistumisesta kohtaloon", "valtakoneisto", "virallinen propaganda" yms. Se on minulle selvä osoitus siitä, että asioihin ei kyetä enää suhtautumaan objektiivisesti. Mikähän on muuten tuo mainitsemasi ravintotieteen koulutus?
Olen opiskellut avoimessa yliopistossa ihmisen biologiaa ja ravitsemustiedettä. Vaimoni on ollut alalla yrittäjänä yli 10 vuotta ja minä hänellä ns. palkollisena. Reilun 10 vuoden aikana olemme saaneet iloksemme huomata, kuinka ravinnolla ja liikunnalla on saatu hyviä tuloksia terveyden puolesta. Käytännössä, ei teoriassa.

Objektiivisuus ei karise pois vaikka tiedostaa ja tietää miten markkinoita ja järjestelmiä huijataan. On hyvin yleisesti tiedossa miten edellämainitut "koneistot ja propagandat" toimii alalla kuin alalla. Terveys ei ole poikkeus. Ehkä se on jopa räikeintä sillä alalla?

Suomalaisten ravitsemussuositusten takana, osittain, oleva Mikael Fogelhom on hyvä esimerkki korruptoituneesta, mutta etenkin alistuneesta asiantuntijasta, jonka kuuluu tehdä asiat tietyllä tavalla.

Samoin ympäristövaikutuksilla pyritään ohjaamaan ihmisen ravitsemuskäyttäytymistä. Tämä ei missään nimessä tarkoita että sellainen tapa johtaisi terveelliseen ruokavalioon, tai edes ympäristön vähempään kuormitukseen.

Niin kauan kun EU, WHO ja muut vastaavat tahot toimii yhteistyössä mm. pankkien, sijoitusyhtiöiden, ruoka- ja lääketehtaiden kanssa, emme juurikaan tule näkemään virallisesti muunlaisia terveys ja ravitsemussuosituksia. Onneksi käytännössä ne epäviralliset opit voidaan osoittaa toimiviksi, helpostikin.

Sen vuoksi mm. ihmisen biologian tunteminen on ensiarvoisen tärkeää, että osataan tunnistaa tutkimukset ja tutkimukset toisistaan. Tämän jälkeen on esimerkiksi hyvin helppo ymmärtää että LDL kolesteroli ei ole syypää sydän- ja verisuoniongelmiin sillä tavoin miten meille väitetään.
 
Tää on ihan samaa, kuin tuolla vegaanipuolella. Kaikki on vaan käännetty toisinpäin. Se on semmosta ruokauskontoa. Silloin kun aletaan puhumaan siitä kuuluisasta matala-asteisesta tulehduksesta, niin mun hälytyskellot soi ja lujaa. Milloin se johtuu punaisesta lihasta ja toisinaan se johtuu viljoista. Välillä kasviksetki on myrkkyä.
No, joo, hieman uskonnoltahan nämä tämäntyyppiset ruokavaliot välillä vaikuttavat. Mutta onhan niissä, omasta mielestäni, hyviäkin asioita terveyden kannalta. Suositaan tyypillisesti sinänsä hyviä ravinteikkaita ruoka-aineita, mutta usein turhan yksipuolisesti eli jos jokin ruoka-aine koetaan hyväksi, sen käyttöä liioitellaan. Tämä siis näin sekasyöjän näkökulmasta.
 
Tää on ihan samaa, kuin tuolla vegaanipuolella. Kaikki on vaan käännetty toisinpäin. Se on semmosta ruokauskontoa. Silloin kun aletaan puhumaan siitä kuuluisasta matala-asteisesta tulehduksesta, niin mun hälytyskellot soi ja lujaa. Milloin se johtuu punaisesta lihasta ja toisinaan se johtuu viljoista. Välillä kasviksetki on myrkkyä.
Onhan tämä sekavaa. Matala-asteinen tulehdus nyt on helppo todeta mistä se tulee. Ja se ei ole esimerkiksi oikea liha. Sen syntymekanismi on helppo ja periaatteessa hyvin yksinkertainen, mutta vain jos sen tietää.

Mutta mistä se peruskansalainen ilman suurempaa tietotaitoa nämä osaa kyseenalaistaa, niin ei mistään.
 
Ok, olet siis koulutukseltasi ...? Tuo avoin yliopisto ei nyt kovin vakuuttavalta kuulosta, siellä voi opiskella suurin piirtein kuka vain ja käydä vaikka vain yhdellä luennolla.
Kuten sanottua, jos ei ole auktoriteettia eli jotain tiettyä tutkintoa tms., ei voi vakuuttaa toista osapuolta joka haluaa pitää kantansa.

Näinhän se menee kaikilla. Uskon että vaikka olisin tohtori tai sisätautilääkäri, olisin edelleenkin korkeintaan vain hörhö tai foliohattu. Aivan kuten ovat Antti Heikkilä tai Matti Tolonen, sekä lukuisat muut asiantuntijat, tutkijat, lääkärit ja tohtorit, jotka ajavat järjestelmää vastakarvaan.

Ei, minulla ei ole tohtorin tutkintoa ravitsemustieteestä tai ihmisen biologiasta, vain käytyjä kursseja. Reilu 10 vuoden käytännönkokemuskin on vain epävirallista tietoa, sillä metodimme eivät pohjaudu THL suosituksiin.

Itse pidän sitä suurimpana todisteena, kun asiakas osoittaa käytännössä kuinka paljon paremmat veriarvot, kunto, ulkonäkö ja jaksaminen hänellä on, sen jälkeen kun ruokavaliota on muokattu. Tästä saa myös parhaan olon itselleen.

Tällä ei tosin ole sitä kuuluisaa auktoriteettia.
 
Uskon että vaikka olisin tohtori tai sisätautilääkäri, olisin edelleenkin korkeintaan vain hörhö tai foliohattu.
Voi myös olla, että jos olisit enemmän opiskellut, saattaisi käsityksesi olla toisenlainen kuin nyt. No, olen varsin vahvasti siinä käsityksessä, että ihminen voi elää terveellisesti hyvinkin erilaisilla ruokavalioilla, sekasyojiähän me elimistöltämme olemme. En siksi ole tyrmäämässä suoralta kädeltä kenenkään valintoja, vaikka se omasta näkökulmastani se vaikuttaisikin erikoiselta. Mutta minua kyllä ärsyttää, jos esitetään se oma valinta kaikkein parhaana ja ainoana oikeana ratkaisuna ja perusteeksi esitetään mitä kummallisempia väitteitä tai puolitotuuksia.
 
Voi myös olla, että jos olisit enemmän opiskellut, saattaisi käsityksesi olla toisenlainen kuin nyt. No, olen varsin vahvasti siinä käsityksessä, että ihminen voi elää terveellisesti hyvinkin erilaisilla ruokavalioilla, sekasyojiähän me elimistöltämme olemme. En siksi ole tyrmäämässä suoralta kädeltä kenenkään valintoja, vaikka se omasta näkökulmastani se vaikuttaisikin erikoiselta. Mutta minua kyllä ärsyttää, jos esitetään se oma valinta kaikkein parhaana ja ainoana oikeana ratkaisuna ja perusteeksi esitetään mitä kummallisempia väitteitä tai puolitotuuksia.
Kyllähän ihminen selviää hengissä kaikenlaisella ravinnolla pitkiäkin aikoja, mutta kyllä itse sitä mieltä, että eläinperäistä ravintoa olisi hyvä olla siellä 70 - 80 % huitteilla ainakin.
 
Voi myös olla, että jos olisit enemmän opiskellut, saattaisi käsityksesi olla toisenlainen kuin nyt. No, olen varsin vahvasti siinä käsityksessä, että ihminen voi elää terveellisesti hyvinkin erilaisilla ruokavalioilla, sekasyojiähän me elimistöltämme olemme. En siksi ole tyrmäämässä suoralta kädeltä kenenkään valintoja, vaikka se omasta näkökulmastani se vaikuttaisikin erikoiselta. Mutta minua kyllä ärsyttää, jos esitetään se oma valinta kaikkein parhaana ja ainoana oikeana ratkaisuna ja perusteeksi esitetään mitä kummallisempia väitteitä tai puolitotuuksia.
Kursseja käydessäni, olen monesti joutunut tentteihin vastaamaan vastoin omaa käsitystäni, eli mielestäni väärin. Muuten ei olisi hyväksyntää tullut. Eli olen suorittanut osan kursseista tietoisesti valehtemalla.

Ihminen selviytyy monella tyylillä, ja onneksi meillä on tietyt toleranssit mitä siedämme. Solutasolla on melko hyvin ymmärrettyä miten asiat toimii, kuten kolesteroli jne. ja tämä ei ole mielipidekysymys. Viralliset tahot vain toimivat, sanotaanko että omalla tyylillään, ja se ei ole yksilön näkökulmasta optimaalinen.

Itse pyrin tuomaan ravinnon ja terveyden puolesta näkemyksiä käytännön ja biologian näkökulmasta. Näin ollen jokainen voi halutessaan syödä mitä haluaa, mutta tiedostaa miten mitkäkin ravinteet ja muuttujat vaikuttaa mihinkin.

Ymmärrän varsin hyvin että ihminen voi elää hyvän elämän vaikka syö esimerkiksi viljaa, vaikka biologisesti se ei ole hyvä asia ihmisen keholle. Mikä on kenelläkin se heikoin lenkki, jää aina nähtäväksi myöhempään ajankohtaan. Liikaa ei kannata miettiä, kunhan tiedostaa mitä on tekemässä.

Välillä vain sotii omia arvoja vastaan, kun esimerkiksi diabetes ja sepelvaltimotauti hoidetaan kovin huonosti virallisella tasolla, eikä anneta vaihtoehtoiselle ravinnolle edes mahdollisuutta, vaikka käytännössä sillä saadaan loistavia tuloksia aikaan.

Kiitos hyvästä keskustelutuokiosta. On ilo punnita toisten keskustelutaitoja ja aina tässä oppii itsekin jotain uutta.
 
👍👍


Poliitikot olivat kuitenkin oppilaiden kannalla, ja Hollolan sivistys- ja hyvinvointivaliokunta päätti viime viikolla luopua kasvisruokapäivästä. Nyt koululaiset saavat joka päivä valita liha- tai kasvisaterian.

– Kouluruokailu saattaa olla oppilaan ainoa lämminruoka päivässä ja se ei saa jäädä väliin sen vuoksi, ettei koulussa ole päivittäin tarjolla lihavaihtoehtoa. Liha kuuluu jokapäiväiseen, terveelliseen ruokavalioon.
 
Mikäs mediaan tullu kun tämmöstä julkaistaan?

💪🥩
Vastareaktio vegaanipakotukselle. Itse en ole kumpaakaan ääripäätä, mutta kyllähän jokainen voi itse testata vaikka yhden aterian carnivorea tai vegeä, ja tehdä johtopäätöksen kumpi tuntuu kropassa paremmalta. Itse en ole tästä syystä koskaan ymmärtänyt syödä kiloa rehuja. Kilon lihaa voisin syödä, mutta vähemmälläkin pärjää, kun viljat on keksitty.
 
Back
Ylös Bottom