Bulkkaus ja isoilla painoilla treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fighter
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En mä missään vaiheessa väittänyt että paino ei voisi nousta mutta kummalla on enemmän lihasta jos molemmat aloittaa esimerkiksi tasosta 3x15x150 ja lopettaa tasoon 3x15x160 ja toisella on paino noussut 5kg ja toisella 10kg. Ei sitä lihastakaan tyhjästä vai miten se meni?

Ja jos lihasta haluaisi niin en nyt ehkä ensimmäisenä lähtisi tekemään kovin alhaisia toistoja, voimat kun tuppaavat helposti kehittymään mutta lihaskasvu voi silloin jäädä toispuoleiseksi. Kyllä sitä lihasta kasvaa mutta vähemmän. Tämä ei sitten tietenkään tarkoita että aina pitää vetää 12-15 toistoa.

Tuon kehityksen saamiseen voi riittää kilo puhdasta lihasmassaa, ei siinä mitää 5-10kg painonlisäystä tarvita.

Kyl minäkin kaadun kunnon bulkin puoleen jos lihasta halajaa. Liian hidasta hommaa kehittyä pienellä plussalla/syklittelyllä.

En uskokaan koska et näemmä tiedä mistään mitään. :D Pyyhi kyyneleet.

No kyllä mä oon nähny sun väittelevän tyhmemmistäkin asioista täällä foorumilla niin miksi nyt alkaisin tästäkin väittelemään kun olet mennyt jopa myöntämään että et usko mitään ennen kuin se on hakattu sun päähän kunnolla.

No kyllä mä oon nähny sun väittelevän tyhmemmistäkin asioista täällä foorumilla niin miksi nyt alkaisin tästäkin väittelemään kun olet mennyt jopa myöntämään että et usko mitään ennen kuin se on hakattu sun päähän kunnolla.

Koska voisit osoittaa että tietäisit jotain ja vastannut tohon mun kysymykseen sen sijaan että alat piikittelemään persoonaan. Olisit myös voinut samalla oikaista tietämättömyyteni.

Koska voisit osoittaa että tietäisit jotain ja vastannut tohon mun kysymykseen sen sijaan että alat piikittelemään persoonaan. Olisit myös voinut samalla oikaista tietämättömyyteni.
Olisitko uskonut mua jos olisin sanonut että lihaksen poikkipinta-alalla on merkitystä siihen? Ja mistä minä tämän tietäisin, koska olen lukenut näitä juttuja viimeset kolme vuotta, jto:lta esimerkiksi tätä asiaa on kysytty varmaan 10 kertaa vuodessa.

Ei näin.:D Isommalla lihasmassalla on suurempi potentiaali suurempaan voimantuottoon. Se on eri asia miten sillä reenaa sitten loppuen lopuksi.

Tietenkin on. Tarkoitin lähinnä tuota analogiaa että kummalla on enemmän lihasta, sillä joka kyykkää 15x150kg vai se joka kyykkää 15x170kg. 80-kiloinen painonnostaja voisi hyvinkin pystyä tommosiin sarjoihin vaikka reisillä ei ympärysmittaa paljoa olisikaan, siinä missä 100-kilosella bodarilla tekisi tiukkaa. Eli hermotus on vain parempi ja tarkotin vaan sitä että ei sarjapainot välttis kerro mitään lihaksen koosta.

Lihaksen määrä ei todellakaa kerro sitä että lihaksikkaan henkilön X pitäs olla vahvempi kuin Henk. Y:n joka onkin kynäniska.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tota just tarkotin.

Eli voiko tosta päätellä että vaikka se kyykkytulos nousis 10x150kg -> 10x160kg niin lihasta ei välttis tulisi yhtään? (aika epätodennäköistä ilmeisesti)

No mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että lihaksen koolla ei ole merkitystä jos sarjat ovat 1-6 toistoa, mutta jos aletaan puhua 15 toiston sarjoista niin silloin sillä on merkitystä.

Kyllähän se suurempi maksimiykkönen yleensä tarkoittaa sitä että pystyy koviin sarjoihinkin niin halutessaan. Eikös bodaritkin hanki maksimivoimaa juuri siksi että voi käyttää kovempia sarjapainoja.

Ei liity isoihin painoihin, mutta syömiseen kuitenkin:

"Diet has always been as important, if not more, as weight-training for bodybuilders. However, in his book Heavy Duty Nutrition, Mentzer demonstrated that nutrition for athletes did not need to be nearly as extreme as the bodybuilding industry would lead one to believe. His recommended diets were well balanced, and he espoused eating from all four food groups, totaling four servings each of high-quality grains and fruits, and two each of dairy and protein daily, all year-round.[3]

Mentzer believed that Carbohydrates should make up the bulk of the caloric intake, 50-60%, rather than protein as preferred by others. Mentzer's reasoning was simple: to build 10 pounds of muscle in a year, a total of 6000 extra calories needed to be ingested throughout the year, because one pound of muscle contains 600 calories. That averages 16 extra calories per day, and only four of them needed to be from protein—because muscle is 22% protein, about one quarter.[3]"

Lainaus on Wikipediasta, aiheena Mike Mentzer.

Tota just tarkotin.

Eli voiko tosta päätellä että vaikka se kyykkytulos nousis 10x150kg -> 10x160kg niin lihasta ei välttis tulisi yhtään? (aika epätodennäköistä ilmeisesti)

Voi se kyykkytulos nousta ilman että tulee tippaakaan lihasta. Sarjapainojen nousu on vaan yks ohjenuora koko bodauksessa, jota voi/kannattaa noudattaa. Voimatreenissä sarjapainojen nousu on kappas yllätys yllätys vaan ehdotonta. Peilikin on kiva kaveri kertomaan asioita. Vaikka raudat tangossa kasvaakin, niin välttämättä jalat eivät vastaa siihen. Sitten pitää etsiä uusia keinoja kokeilemalla.

Tietenkin on. Tarkoitin lähinnä tuota analogiaa että kummalla on enemmän lihasta, sillä joka kyykkää 15x150kg vai se joka kyykkää 15x170kg. 80-kiloinen painonnostaja voisi hyvinkin pystyä tommosiin sarjoihin vaikka reisillä ei ympärysmittaa paljoa olisikaan, siinä missä 100-kilosella bodarilla tekisi tiukkaa. Eli hermotus on vain parempi ja tarkotin vaan sitä että ei sarjapainot välttis kerro mitään lihaksen koosta.

Kun puhutaan 15 toiston sarjoista se bodari on kyllä niissä vahvimilla kuin minkään muun voimailulajin harrastaja.

mutta mitä mieltä olette nykysuuntauksesta reeneissä?

Joku vois täsmentää tuota nykysuuntaus-käsitettä, mut jos sillä tarkoitetaan esim. tätä ainakin suomiskenessä päätään nostavaa giant-setteilyy ja ruokavaliossa rasvoilla läträämistä, niin en henk.koht. näe siinä järkeä. Ihan maalaisjärjellä ajattelen, että kun kropalle annetaan signaalia, että pitää jaksaa pitkää sarjaa, pienellä painolla monta monta liikettä putkeen ilman palautusta, niin se ominaisuus mitä kroppa pyrkii kehittämään on enemmänkin kestävyys, kuin isomman patin kasvatus. Sitten kun vielä yhdistetään siihen tuo öljyrikas-ruokavalio ja pidetään mielessä, että hiilarit on se mikä lihaksiin sen paineen tuo, palauttaa treeneistä ja antaa tehot treeniin, niin en vain oikein käsitä tuota nykysuuntausta. :D Ennemmin kans itse pyrin ylittämään joka treenissä itseni ja lappamaan aina enemmän romua tankoon kun tavoitetoistot on täynnä ja kaadan niin paljon hiilaria kuin kroppa kestää koneistoon. Oldschool. :)

No mutta toihan johtuu vaan siitä että lihakset, vaikka ne nyt olisikin pienet, näyttävät aina hemmetin paljon isommilta kireässä kunnossa.
Ei vaan monesti sitä lihaa on jääny paljon enemmän kuin niille jotka himmailee. Toki asiat pitää tehdä koko ajan oikein teki sitten mitä tahansa. Reenata kovaa jne.

Painonnousu ei kyllä ole mikään tae siitä että lihasmassaa kasvaa. Kummalla veikkaatte olevan enemmän lihasmassaa kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x150 vai kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x170kg. Paras mittari lihaksenkasvuun on treenipainojen nousu olettaen että suoritusnopeus ei ole muuttunut merkittävästi.

On se sen verran tae, että lihas painaa kropassa. Oikeilla reeneillä ja ruuilla sitä lihas/läski -suhdetta voidaan muokata haluttuun suuntaan. Peilihän se paras mittari lihaskasvussa on verrattuna yhteenkään levyyn tangossa.:D

Veikkaanpa että noi giantsetit on ohimenevä muotivirtaus. Kuten aiemmin jo Orez totesi, niin kyllä kroppa kehittää itteänsä sietämään yhä enemmän tuota "kuntopiiriä", joita giantseteiksikin kutsutaan.Monien lajien edustajat mm. yleisurheilijat tekevät juuri noita liikkeitä monta peräjälkeen, tavoitteena on estää lihaksiston hillitön kasvu. Heillä on tavoitteena saada lihaskestävyyttä.

Mä kyllä liputan edelleen 2-jakoisen PERUStreenin puolesta; missä yhdistyy sekä heavy-treenaaminen että volyymi. Pelkkä heavy kutosen sarjoja hamaan asti paukuttaminen ei mun mielestä ole fiksua, vaan lihas tarvitsee kasvaakseen myös volyymiä eli pitkiä sarjoja ja kunnon old school hapotusta. Eli pelkät giant setitkään ei riitä. Liian usein näkee ihmisten tukeutuvan vaan jompaan kumpaan ääripäähän - vaikka todellisuudessa optimaaliseen treenaamiseen kuulu sekä kunnon isot raudat + lyhyet sarjat sekä pitkät sarjat pienillä painoilla hapotukset.

Suositut

Back
Ylös Bottom