Bulkkaus ja isoilla painoilla treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fighter
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, no onko kokemusta?

Molemmilla tavoilla kasvaa pihvi ja paino ja voima, se on saletti, mutta pointti onkin juuri siinä, että hakeeko nopeampaa kehitystä keskipitkällä ajalla vai jatkuvaa siedettävää ulkonäköä? Kovaa bulkkia seuraa aina kova dieetti, ja osan ajasta ollaan aina ns. epäesteettisessä kunnossa. Pidemmällä aikavälillä(+2v) uskaltaisin sanoa, että molemmilla treenitavoilla syntyy tulosta keskimäärin samaa tahtia.

En kyllä usko tuota aromataasia juttua. Ellei puhuta aivan helvetin rasvaisesta ihmisestä. Ois mukavaa kuulla ammattilaisen mielipiteitä.

Joko riittää?

Ei oikeastaan riitä. En minä ainakaan nää noita ukkoja lihavina, kun lihaksia erottuu edelleen selvästi (toki helpottaa, kun sitä on vitusti). Ei noissa silti mitään kunnon kerrostumia laardista ole, mutta eikai offilla sentään tarvitse perse kutseilla mennä.

Ainoa joka noista nyt on johonkin suuntaan lihava on Priest, mutta sekin jeesisi niissä sen legendaarisissa läskikuvissa, kun se ois vaan vetänyt mahan sisään. Mutta tietenkin vaikutelma silloin olisi ollut erilainen lopputulemaan.

Mitä sanot siihen, että henkilö 1 nostaa painon 90-120kg vuodessa, ja henkilö 2 90-120 kolmessa vuodessa? Kumpi kerää sun mielestä enemmän lihaa uran aikana, jos oletetaan että ruokavalio, geeniperimä ja treeni on vakio. 120kg kohdalla aina dieetti 10-12% rasvoihin.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, ekaa bulkkia suunnittelen kuukauden päähän.

Tuota ei voi ajatella oikein noin. Mutta jos asian ajattelee niin, että kaveri 1 vetää ekan vuoden kovaa bulkkia 30kg (aika luonnoton määrä mutta leikitään näin) ja sitten pitää välidieettiä siinä jossain vaiheessa ja lähtee taas kovasti bulkkaamaan kohti 120kiloa ja lähtee taas kerran dieetille niin on IMO paremmin kehittynyt kuin se tyyppi 2, joka nostaa 3 vuotta sitä painoa 30kg ja lähtee vasta sitten kerran tulemaan dieettiä alaspäin samalla polttaen paljon enemmän sitä lihasta kun kerralla rykäsee.

Omasta mieletä nuo molemmat täyttää kumminkin "kunnon massakauden" ehdot. Molemmissa tulee läskiä. Toisessa vaan tulee kerralla enemmän, mutta reenit kulkee paljon paremmin kun sitä massaa tulee nopeammin. Isommat painot = Isommat lihakset (kuvittele asiaa kannalta että kyykkäät 2012 keväällä esim 10x130kg ja vuoden päästä samaan aikaan 10x150kg, paljosta veto että sulla on isommat reidet).

Tuo ensimmäinen vaihtoehto tarvitsee vain paljon enemmän panostusta siihen touhuun JOS RUOKAVALIO ON PUHDASTA DIEETTISAFKAA. Melkoinen homma saada se paino nousemaan vuosittain aina 30 kiloa pelkällä riisillä ja kanalla... :D Melkein mahdotonta. Sen takia ei tuommosta kyllä kukaan teekkään vaan nostelee tasasesti sitä painoa ylöspäin.

Nykyisin vaan on joku muoti olla kireänä koko ajan ja tuommoinenkin 30kg kolmeen vuoteen nostelu kuulostaa aivan naurettavalta nykykorviin vaan pysytellään siinä +-5-10kg "bulkilla" siitä kireästä kunnosta ja toivotaan parasta.

Tuota ei voi ajatella oikein noin. Mutta jos asian ajattelee niin, että kaveri 1 vetää ekan vuoden kovaa bulkkia 30kg (aika luonnoton määrä mutta leikitään näin) ja sitten pitää välidieettiä siinä jossain vaiheessa ja lähtee taas kovasti bulkkaamaan kohti 120kiloa ja lähtee taas kerran dieetille niin on IMO paremmin kehittynyt kuin se tyyppi 2, joka nostaa 3 vuotta sitä painoa 30kg ja lähtee vasta sitten kerran tulemaan dieettiä alaspäin samalla polttaen paljon enemmän sitä lihasta kun kerralla rykäsee.

Omasta mieletä nuo molemmat täyttää kumminkin "kunnon massakauden" ehdot. Molemmissa tulee läskiä. Toisessa vaan tulee kerralla enemmän, mutta reenit kulkee paljon paremmin kun sitä massaa tulee nopeammin. Isommat painot = Isommat lihakset (kuvittele asiaa kannalta että kyykkäät 2012 keväällä esim 10x130kg ja vuoden päästä samaan aikaan 10x150kg, paljosta veto että sulla on isommat reidet).

Tuo ensimmäinen vaihtoehto tarvitsee vain paljon enemmän panostusta siihen touhuun JOS RUOKAVALIO ON PUHDASTA DIEETTISAFKAA. Melkoinen homma saada se paino nousemaan vuosittain aina 30 kiloa pelkällä riisillä ja kanalla... :D Melkein mahdotonta. Sen takia ei tuommosta kyllä kukaan teekkään vaan nostelee tasasesti sitä painoa ylöspäin.

Nykyisin vaan on joku muoti olla kireänä koko ajan ja tuommoinenkin 30kg kolmeen vuoteen nostelu kuulostaa aivan naurettavalta nykykorviin vaan pysytellään siinä +-5-10kg "bulkilla" siitä kireästä kunnosta ja toivotaan parasta.
Kiitän ja kumarran, hyvää pohdintaa. Myönnetään, kolkyt kiloo vuoteen on iso määrä fläsää :D Mä oon kelaillu jotain maltillista syklittely-hommelia, että selviäis bulkin lopuks ehkä jollain 12-20vk deetillä, koska nyt yli 35 kiloa rasvaa polttaneena tiedän että se on veemäistä paskaa, ja motivaatio kovilla kun ei tulokset nouse salilla.

Kiitän ja kumarran, hyvää pohdintaa. Myönnetään, kolkyt kiloo vuoteen on iso määrä fläsää :D Mä oon kelaillu jotain maltillista syklittely-hommelia, että selviäis bulkin lopuks ehkä jollain 12-20vk deetillä, koska nyt yli 35 kiloa rasvaa polttaneena tiedän että se on veemäistä paskaa, ja motivaatio kovilla kun ei tulokset nouse salilla.

Melkoinen suoritus tuo 35 kiloa kerralla! Riippuu missä kunnossa olet nyt, mutta parashan se on kun sais nosteltua semmosta kilo kuukauteen painoa ja treenipainoja koko ajan ylöspäin. Kasvaa lihakset ja on mukava lähteä sitten dieettailemaan sen 12-16 viikkoa.

Dieetillä se on yleensä mielestä kiinni miten niitä painoja jaksaa liikutella. :D Ainakin itsellä.

Mä olen mukamas nyt bulkilla ja paino nousee ei yhtään. En tajua paljonko ihmisen pitää syödä saadakseen massaa. Vaimo kyllä on noteerannut että pattia on tullut ja meneehän noi paidat pieneksi ja housut varsinkin reisien kohdalta mutta sanotaanko 5000 kaloria ei ole mistään kotoisin. Enemmän kaloreita varmasti saisi jos väkisin mättäis mutta ajattelin pitää tätä "bulkkia" syyskuuhin ja sitten aloitan dieetit.

Pitäskö mittauttaa kilppariarvot tai verensokeri?

Mä olen mukamas nyt bulkilla ja paino nousee ei yhtään. En tajua paljonko ihmisen pitää syödä saadakseen massaa. Vaimo kyllä on noteerannut että pattia on tullut ja meneehän noi paidat pieneksi ja housut varsinkin reisien kohdalta mutta sanotaanko 5000 kaloria ei ole mistään kotoisin. Enemmän kaloreita varmasti saisi jos väkisin mättäis mutta ajattelin pitää tätä "bulkkia" syyskuuhin ja sitten aloitan dieetit.

Pitäskö mittauttaa kilppariarvot tai verensokeri?

Niin tai oisko vaikka aineenvaihunta päässy tukkoon. :) Joskus syy löytyy ihan pikkuasioista. Miten ois vaikka hiilariton päivä jonka jälkeen kevyt treeniviikko, jonka jälkeen takaisin entisiin ruokamääriin.

Melkoinen suoritus tuo 35 kiloa kerralla! Riippuu missä kunnossa olet nyt, mutta parashan se on kun sais nosteltua semmosta kilo kuukauteen painoa ja treenipainoja koko ajan ylöspäin. Kasvaa lihakset ja on mukava lähteä sitten dieettailemaan sen 12-16 viikkoa.

Dieetillä se on yleensä mielestä kiinni miten niitä painoja jaksaa liikutella. :D Ainakin itsellä.
Tällä hetkellä 12-13% rasvoja, alussa en mitannut mutta melko lähellä voimariinia varmaan oli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin tai oisko vaikka aineenvaihunta päässy tukkoon. :) Joskus syy löytyy ihan pikkuasioista. Miten ois vaikka hiilariton päivä jonka jälkeen kevyt treeniviikko, jonka jälkeen takaisin entisiin ruokamääriin.

No mä pidän kevyttä viikkoa just. Hmm.. no voinhan mä hiilarittoman pitää lisäksi muttei nyt pääsiäisenä viitsisi.

Olen lainannut tätä Danten tekstiä ennenkin, mutta taas sille iskee pakottava tarve. Olet aivan väärässä, maltillinen painonhankkiminen on kaksi kertaa jatkuvaa bulkkaamisen ja dieetin välillä sahaamista nopeampi tapa kasvattaa lihasta.

"I can take your 165lb twin and make him gain muscle for 2 years straight continually getting bigger and staying lean.

Meanwhile your bulking for 4 months and cutting for 4 months thinking your creating some kind of masterpiece out of clay that way. If you do that for the next 2 years that means your bulking for 12 months and cutting for 12 months--SO YOU JUST LOST A WHOLE YEAR OF TRAINING OUT OF 2 YEARS--ONE WHOLE YEAR OF CUTTING CYCLES THAT YOU WONT BE GETTING BACK AND YOU WONT BE GAINING ANY APPRECIABLE MUSCLE MASS WITH.

So lets say my guy gains an average of 1.5lbs a month of lean muscle mass during those 2 years and ends up 36lbs heavier 2 years later and now weighs 201lbs (still lean)

Meanwhile your "bulking" and gaining an average of 1.5lbs of lean muscle mass a month bulking for 12 months (total) so your up 18lbs of lean muscle mass but now you have to factor in 12 months (total) of "cutting" which your probably going to lose muscle mass anyway (as most do) trying to get off bodyfat--so lets subtract 0.5lbs of muscle mass per month of cutting=6lbs loss.

Just great you’re up 12lbs in two years (177lbs now) with your magical cutting and bulking schemes and my guy is up 36lbs heavier (201lbs now) with just being intelligent with diet and cardio."

Painonnousu ei kyllä ole mikään tae siitä että lihasmassaa kasvaa. Kummalla veikkaatte olevan enemmän lihasmassaa kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x150 vai kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x170kg. Paras mittari lihaksenkasvuun on treenipainojen nousu olettaen että suoritusnopeus ei ole muuttunut merkittävästi.

Niin. Tuokin vastiksen kopioima teksti on vain yhden henkilön ja valmentajan mielipide.

[E] crrc, taotko sinä lihasta tyhjästä? Vai onko klassinen rasvan muuttaminen lihakseksi tullut takaisin. :D
[e2] Kyllä se vaatii sen painon nousemisenkin tuon sarjapainojen nousun ohella. Ne kaksi asiaa tuo pattia, ei mikään muu. Kemikaalimiehet erikseen.

Painonnousu ei kyllä ole mikään tae siitä että lihasmassaa kasvaa. Kummalla veikkaatte olevan enemmän lihasmassaa kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x150 vai kaverilla joka pystyy kyykkäämään 3x15x170kg. Paras mittari lihaksenkasvuun on treenipainojen nousu olettaen että suoritusnopeus ei ole muuttunut merkittävästi.

Joo no treenipainot mulla nousee viikosta toiseen, mutta esimerkiksi bodaamalla on pirun paha sanoa missä mennään. Voimanostossa taas tietää hyvin oikean suunnan kun tehdään vaan raskaita perusliikkeitä. Bodauksessa taas tehdään kaikkea pirun etukäteisväsytystä jaloille ja rinnalle kässäreitä. Mave on tietty aina mave.

Ja bodaamalla pitäisi lihasten kasvaa paremmin kuin voimaa nostamalla eli 3-6 toiston sarjoilla.. Enpä oikein ole vakuuttunut.

Kovaa settiä myös Vastikselta, edustaa enemmän mun tapaa ajatella tällä hetkellä. Onhan tää bodaus enemmän maraton ku satasen sprintti, hiljaa hyvä tulee.

Niin. Tuokin vastiksen kopioima teksti on vain yhden henkilön ja valmentajan mielipide.

[E] crrc, taotko sinä lihasta tyhjästä? Vai onko klassinen rasvan muuttaminen lihakseksi tullut takaisin. :D
[e2] Kyllä se vaatii sen painon nousemisenkin tuon sarjapainojen nousun ohella. Ne kaksi asiaa tuo pattia, ei mikään muu. Kemikaalimiehet erikseen.

En mä missään vaiheessa väittänyt että paino ei voisi nousta mutta kummalla on enemmän lihasta jos molemmat aloittaa esimerkiksi tasosta 3x15x150 ja lopettaa tasoon 3x15x160 ja toisella on paino noussut 5kg ja toisella 10kg. Ei sitä lihastakaan tyhjästä vai miten se meni?

Ja jos lihasta haluaisi niin en nyt ehkä ensimmäisenä lähtisi tekemään kovin alhaisia toistoja, voimat kun tuppaavat helposti kehittymään mutta lihaskasvu voi silloin jäädä toispuoleiseksi. Kyllä sitä lihasta kasvaa mutta vähemmän. Tämä ei sitten tietenkään tarkoita että aina pitää vetää 12-15 toistoa.

Jos treenaa voimaa ja haluaa pitää vaikka 3kk jakson jolloin on tarkotus vain kasvattaa lihasmassan kokoa niin olisiko parempi pitää reilut kalorit tuon jakson ajan? Luulisi että alkuun kun tulee erilaista ärsykettä lihakselle niin isot plussakalorit vois ehkä toimiakkin.

En mä missään vaiheessa väittänyt että paino ei voisi nousta mutta kummalla on enemmän lihasta jos molemmat aloittaa esimerkiksi tasosta 3x15x150 ja lopettaa tasoon 3x15x160 ja toisella on paino noussut 5kg ja toisella 10kg. Ei sitä lihastakaan tyhjästä vai miten se meni?

Mun mielestä tää on tosi huono esimerkki. Eihän lihaksen koolla ole mitään tekemistä voiman kanssa?

En uskokaan koska et näemmä tiedä mistään mitään. :D Pyyhi kyyneleet.

Suositut

Back
Ylös Bottom