Bodaamisen typeryys harrastuksena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Ai miksikö?

Oltuani kunnon :eek: sikaläski lapsesta asti yli kahdenkymmenen vuoden ajan löysin viimein punttihommat, joka sitten ainoana lajina on saanut mun fysiikkaa parempaan päin. Tulosta ei tullut millään tenniksillä eikä sulkapalloilla.

Nyt on sitten pari vuotta reenailtu sekä imailtu maitorahkaa ja nyt ensimmäistä kertaa elämäni aikana sitä näyttää ihmiseltä ja vieläpä jonkin verran treenatulta sellaiselta :)

Fläsää tietty on vielä, mutta se dietataan pois seuraavan vuoden aikana.
Diettaaminenkaan ei ennen punttihommia onnistunut, koska syömisistä ei tiennyt hevonpersettä, safkaus koostui lähes pelkästään hiilareista ja huonoista rasvoista.

Suosittelenkin punttihommia eritoten kaikille läskeille, energiantarve kasvaa levossakin ja näinollen ylimääräisestä massasta pääseminen helpottuu huomattavasti sekä tärkeänä tekijänä itsekuri paranee myös :whip: tämän seurauksena loppui myös 10 vuotta rakkaana harrastuksena ollut röökinpoltto kuin seinään. Että tällaista pientä hyötyä on bodailulla saatu täällä päässä aikaan.

Ai niin, nykyään saa myös ihan riittävästi pesää :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melkoselta itkemiseltä kuulostaa, mutta niinhän se joidenkin mielestä menee että salilla hankittu muskuli ei ole aitoa. Ei tossa mitään järkeä ole jos tietää sen mekanismin millä liha kasvaa :D Turha siihen on mitään kysymystä hakeakkaan. Kehonrakennus ny on aiheena semmonen että yleensä tavan tallaajalla nousee karvat pystyyn ja mielipiteet lauotaan vain ja ainoastaan intuitiolla ja kuvitelmilla aiheesta.

Sunnuntaipunttaus on narsistinen laji; totta. Ainoa funktiohan on kärjistäen sanottuna parantaa ulkonäköä.

Ovatko punttaajat narsisteja; ei. Toki salillakäynnillä on niin välittömät vaikutukset, että se houkuttaa kaiken maailman spedet puntille. Aivan varmasti itserakkaita keijoja löytyy kunnan punttisalilta enemmän ku pururadalta, mutta loppujenlopuksi nää on normipunttaajien joukossa häviävän pieni osuus.

Jos sinulla ei ole tietoa aiheesta niin älä oleta sen olevan pakonomaista lihaksen kasvatusta ja narsistista toheltamista. Mihin tahansa urheiluharrastukseen (käsitteenä) kuuluu jonkin osa-alueen parantaminen, tekemisen ilo ja nimenomaan se kehittyminen. Monellako tulee päälimmäisenä lenkkeilijästä mieleen, että miks tuo yrittää vaan kasvattaa coopperia vaikka siitä ei ole mitään iloa käytännön elämässä? Juokseminen sattuu, ei siitä kukaan voi tykätä. Sehän on vielä typerän näköstä. Ei se varmaan teekkään muuta ku räpsi itestään kuvia juoksemassa :D

Toisten täytyy vaan päästä pätemään omilla saavutuksillaan. Hihattomassa paidassa kerskuva harrastajaroinaaja nostaa vaan vitutuksen nopeempaa pintaan ku inttijuttuja kertova höperö vaikka lähtökohdat on periaatteessa samat.

Kateus. Kateus on se syy, miksi kehonrakennus aiheuttaa niin negatiivisia mielikuvia. Asiaan sisältyy jännä paradoksi, että kaikki miehet & naiset kuitenkin haluaisivat olla esim. rantakunnossa kesällä. Tähän ei ilmeisesti saisi pyrkiä liian systemaattisesti tai jotain??:)

itellä ainakin leviäis kuuppa jos ei pääsis nykyisten töiden jälkeen oikeesti tekemään jotain....

kun pienestä pitäen on hakannu polttopuita, viskonut heinäpaaleja ja talikoinut aiv:tä sukulaisten luona kesät (plus eka "oikea" työpaikka raksalla betoninpiikkaajana)

ja sit yhtäkkiä onkin kaksio kaupungissa, lämpö tulee toiselta puolelta kaupunkia voimalan jäähdytysvetenä, sähkö samasta voimalasta ja töissä istuu näytön edessä ja huitoo hiirellä

on paljon mukavampi fiilis kun salilla sit pääsee tekemään jotain fyysistä
(no itse asiassa raksa-aikoinakin tuli käytyä salilla niin oli pirteämpi ja jaksoi paremmin tehdä hommia)

Jos oikeen aletaan syntyjä syviä miettimään, niin onko oikeestaan missään "mitään järkeä" tai "hyötyä" ? kaikkihan me kuitenkin kuollaan?
Mun mielestä asia ei oo ihan noin simppeli, meistä on kaikista tehty erilaisia, eletään niin erilaista elämää itekukin.
Ehkä se "järkevyys ja "hyöty" on jokaisen itelleen selvitettävä, herra Lahikaiselle se on ehkä golfin peluu ja tilintarkastus työ, josta mä ite ajattelen et "Lyödä nyt palloa ja kävellä perään, tehä nyt jotain nippeli numerohommia elääkseen". Herra Lahikainen voi taas ajatella mun saliharrastuksesta ja muista intresseistä mitä tykkää.
Paskaako sillä pitäis olla väliä mitä muut tai kukaan ajattelee, kuhan ite löydät sen järkevyyden ja mielekkyyden mitä nyt ikinä teetkään.

Ite oon ainakin punttailusta hyötyny (vaikka sitä nyt kauan en oo ehtiny harrastaakkaan) : siinä on liikunta muoto mistä tykkään, mitä teen koska haluan, voin paremmin fyysisesti ja henkisesti.

Olen ehkä kummajainen täällä, mutta itse treenailen vain treenaamisen vuoksi. Minulla ei ole yhtäkään kunnon syytä käydä salilla, silti siellä käydään ja ruokapuolikin on laitettu kuntoon.

Oma "varsinainen" harrastus (jossa olen kilpaillutkin SM-tasolla) ei edellytä pahempaa raudan vääntämistä (toki voimaa tarvitaan perkuleesti, mutta enemmän hapenottokykyä), joten sitäkään ei voi käyttää syynä.

Eli ei mitään hajua miksi treenaan, ehkä sen tuoman hyvän olon ja kunnonkohotuksen vuoksi - tiedä häntä. Ehkä se selviää vielä tässä jossain vaiheessa. :D

Kateus. Kateus on se syy, miksi kehonrakennus aiheuttaa niin negatiivisia mielikuvia. Asiaan sisältyy jännä paradoksi, että kaikki miehet & naiset kuitenkin haluaisivat olla esim. rantakunnossa kesällä. Tähän ei ilmeisesti saisi pyrkiä liian systemaattisesti tai jotain??:)

lOpettakaa jo toi "kateus, kateellinen, kateellisia ne kaikki". ZIISUS! Lukekaahan noita omia postejanne!

Tohon laten rantakunto-kommenttiin: Ihmisillä taitaa olla "pikkasen" erilaiset käsitykset siitä mikä on rantakunto. Joillekin se on se, ettei ole läskiä ollenkaan (ei myöskään lihasta), joillekin se on mahdollisimman paljon lihasta mahdollisimman vähillä rasvoilla. Joillekin se on se, että on vähemmän läskiä kun talvella, mutta niin että sitä läskiäkin kuitenkin on. IHAN OIKEESTI!

Mä en voi käsittää, miksi pitää dissata sählynpelaajia ja jääkiekkoilijoita? Uskallaan väittää, että niistä 80% VÄHINTÄÄN on paremmassa kunnossa kun nää jotka täällä nillittää katkeroituneena (?). Ihan tosi! Mä haluisin ihan mielenkiinnosta harrastaa seksiä hirveen körilään kanssa, mutta en ikinä, IKINÄ haluaisi "bodaria" miehekseni, vaikka viihdynkin salilla itse mainiosti. Koittakaa ymmärtää, että kaikki ei halua sellasia möhkäleitä, ei vaan halua.

Lukekaahan nyt tuolta omista posteistanne, mitä rivien välistä tulee esille. Sen jälkeen voitte uudestaan miettiä, miksi bodarit leimataan aina idiooteiksi jne.

taitaa olla kyllä vähän turhaa kakkipuhetta kun jokaisella ihmisellä on aina 2 asiaa:

-mielipide
-persereikä

oma mielipiteeni on, että jos esimerkiks "bodauksesta" tuntee hyötyvänsä, miksi se ei olis järkevää? eiköhän ihmisillä ole taipumusta tehdä kaikkea mielekästä...........

ja sit se ois mielenkiintoista tietää että kun puhutte bodarista niin kuvitteletteko enemmän podea vai colemania? cbb vai +120kg?

ei siinä, kehonrakennus varmasti vetää puoleensa näitä narsismiin ym taipuvaisia henkilöitä jotka hakevat parempaa ulkonäköä salilta, mutta onko se tyyppi keskiverto salillakävijä vai vaan se henkilö joka ensimmäisenä pistää silmään?

En pidä bodausta mitenkään erityisen järkevänä harrastuksena. En tosin missään tapauksessa huonoimpana mahdollisenakaan. Itselleni tässä touhussa on kyse 90% ulkonäköön liittyvistä asioista ja loput 10%, stressin poisto ja hyvä treenikaveri. Varsin turhamaista omaan napaan tuijottamista siis, niin kuin moni muukin asia tässä elämässä.

Jos miettii bodausta harrastuksena, kuinka järkevää se on, niin aika keskelle se sijoittuu lineaarisella viivalla: Viivan toisessa päässä on huumeiden käyttö harrastuksena ja toisessa päässä huumeiden käyttäjien auttaminen harrastuksena.;)

Toisaalta kilpabodaus on kyllä parhaimmillaan taidetta, mutta toisaalta en oikein ymmärrä pelkän lihasmassan kasvattamiseen tähtäävää treeniä. Ehkä huonoin puoli bodaustyylisessä treenissä on se, että siinä ei opi käyttämään kroppaa kokonaisuutena, toisin kuin vaikka painonnostossa. Näin erityisesti silloin, jos nyhvätään paljon eristäviä liikkeitä.

Kyllähän sitä tietty itsekin näyttää mieluummin joltain muulta kuin valaalta, joten ei ulkonäönkään merkitystä täysin voi kiistää. Mutta itse treenaan pääasiassa siksi että treeni itsessään hauskaa, ja toisekseen on hauskaa että tulee pikkuhiljaa vähemmän heikoksi.

Jep jep, kukakin tekee mitä tykkää.
Tähtityttö lähetkö pelaamaan parit erät sulista? :rock:

lOpettakaa jo toi "kateus, kateellinen, kateellisia ne kaikki". ZIISUS! Lukekaahan noita omia postejanne!

Tohon laten rantakunto-kommenttiin: Ihmisillä taitaa olla "pikkasen" erilaiset käsitykset siitä mikä on rantakunto. Joillekin se on se, ettei ole läskiä ollenkaan (ei myöskään lihasta), joillekin se on mahdollisimman paljon lihasta mahdollisimman vähillä rasvoilla. Joillekin se on se, että on vähemmän läskiä kun talvella, mutta niin että sitä läskiäkin kuitenkin on. IHAN OIKEESTI!

Mä en voi käsittää, miksi pitää dissata sählynpelaajia ja jääkiekkoilijoita? Uskallaan väittää, että niistä 80% VÄHINTÄÄN on paremmassa kunnossa kun nää jotka täällä nillittää katkeroituneena (?). Ihan tosi! Mä haluisin ihan mielenkiinnosta harrastaa seksiä hirveen körilään kanssa, mutta en ikinä, IKINÄ haluaisi "bodaria" miehekseni, vaikka viihdynkin salilla itse mainiosti. Koittakaa ymmärtää, että kaikki ei halua sellasia möhkäleitä, ei vaan halua.

Lukekaahan nyt tuolta omista posteistanne, mitä rivien välistä tulee esille. Sen jälkeen voitte uudestaan miettiä, miksi bodarit leimataan aina idiooteiksi jne.

Noh, kerrohan sitten minkä takia saleilla näkyy aika lailla perusjamppaa tekemässä niitä rinta- hauisohjelmiaan? Onko heidän tavoitteensa näyttää lihaksettomalta rannalla tai baarissa??

Ei tässä ketään tietyn lajin edustajia dissata. Suurimmalla osalla meistä saliharrastajista on myös muuta urheilutaustaa; esimerkkinä hulkki (tosin tietysti kilpaileva yksilö)joka oli lahjakas myös koripallossa ja yleisurheilussa. "Muiden lajien" piiristä vaan sattuu löytymään junttimaista asenneilmastoa, joka aiheuttaa vastareaktion kehonrakentajissa & sen osaston harrastajissa.

Uskomatonta että tältä palstalta löytyy vielä ihminen, joka ei ilmeisesti tiedä että "taviksen" ja "körilään" väliltäkin löytyy aika laaja skaala treenaajia. Harva meistä puhtain jauhoin pääsee mitenkään tolkuttoman isoksi, ainakaan harrastusmielellä.

Bodauksessa ei harrastuksena ole MITÄÄN typerää, jos ei käytä kiellettyjä aineita jotka vaarantavat terveyttä. Bodauksen tärkein tavoite on saada isot lihakset. Mitä niillä sitten tekee? Jos joku pitää narsistisena ja idioottimaisena vain kasvattaa isot lihakset eikä esim. tavoitella voimaa, niin voitaisiin ihan yhtä hyvin kysyä että mitä sillä voimalla sitten tekee? Kyllä arkielämässä pärjää mainiosti vaikka ei nostaisikaan 300kg kyykkäämällä tai omaisi massivisia lihaksia.

Tämä ei olekaan jutun pointti. Salilla käyminen on yksinkertaisesti helvetin kivaa, varsinkin kun saavuttaa joitakin välitavoitteita. Itse voin sanoa että käyn salilla puhtaasti ulkonäöllisten syiden takia. Jos väittäisin, että harrastaisin salilla käymistä sen vuoksi että olisin terveempi tms, valehtelisin ankarasti. Mielestäni Bodaus ei ole typerää vaikka ei edes kisaisi. Jos haluaa kasvattaa isot lihakset sen takia että tulee hyvä mieli, keitä se haittaa? Itse olen valmis lihaksien eteen tekemään työtä salin puolella, huolehtimaan ravinnosta ja palautumisesta, mutta en kuitenkaan ole valmis riskeeraamaan terveyttäni. Sen vuoksi treenaan naturaalina, mikä lienee melko terveellinen harrastus sinänsä, vaikka se ei se tavoitteeni olekaan. Mitä vikaa siinä on jos haluaa huolehtia ulkonäöstään? Jotkut vain ovat valmiita uhraamaan sen eteen enemmän kuin toiset. Ne jotka eivät ole valmiita tekemään mitään ulkonäönsä eteen, voisivat edes olla haukkumatta niitä jotka näin viitsivät tehdä.

Toi kritiikki bodaamista kohtaan on mun mielestä aika typerää, koska lähes jokainen joka kritisoi bodaamista ei ole ikinä käynyt säännöllisesti salilla.
"Bodaamisessa ei oo mitään järkee". Missä sitten on järkee.?! Ei ainakaan missään postimerki keräilyssä :S
Mulle ainakin salilla käynti on harrastus. Ei mulla oo oikeestaan mitään tavotteita. Kunhan nyt käyn siellä.

Ärsyttää kyllä semmonen, että puhutaan asiasta, mistä ei teidetä mitään

Mua pisti joskus pahasti vihaks semmonen, ku jossain radiokanavalla puhuttiin, että "ei siinä jalkapallossakaan oo mitään järkee, ku siinä pärjää vaan semmoset tyypit, jotka juoksee 100m alle 11sekunttiin" adadadasd:S Siis mä oon kuitenki koko pienen elämäni pelannu futista, niin ei ne pelkät juoksijat siellä parjää.

Toi oli niinku vertauskuva. En tiedä oliko hyvä en tiedä oliko huono.
Koittakaa ottaa jotain selkoo tästä viestistä. :)

ps. Se salilla käynti tosiaan on KIVAA

Viimeksi muokattu:
Mulle henk.koht. salilla käyminen ei ole koskaan ollut itsetarkoitus. En ole motivoinut itseäni sillä että näyttäisin kiinteältä ja isolta tai että tietäisin nostavani penkistä enemmän kuin naapurin biljardikeppijalka-Esko. Mulle salilla käynti on aina liittynyt urheilemiseen ja urheilusuoritusten parantamiseen voimaharjoittelun avulla.

En ainakaan omalta kohdaltakaan välttämättä tälläistä itsetarkoituksellista punttaamista ymmärrä, mutta yhtä asiaa mä ihailen kilpakehoilijoilta: itsekuria. Mitä tässä nyt on seuraillut esim mr Nyyssölän elämänmenoa niin voin sanoa että suurimman osan, itse mukaanluettuna, järki olisi lähtenyt tuossa touhussa. Noinkin kurinalaisen elämän viettäminen vaatii päätä ja suurta uskoa asiaansa. Sellaisessa asenteessa olisi jokaisella meistä hiukan opittavaa, ihan millä elämänalueella tahansa.

no onko kilpakehonrakennuksessa jotain järkeä oikeastaan?sehän on puuttuva linkki urheilun ja missikilpailujen välillä.mutta ai saatana kun joku kehtaa tätä hienoa ja "maailman kovinta" lajia arvostella,siitähän se poru nousee.ja samalla toisaalla haukutaan salibandyn ja jääkiekon harrastajat pystyyn...

jep,kateellisiahan ne kaikki on

p.s. salilla käynti on kivaa.mutta en mä silti mitään "bodaamista" harrasta.

p.s.2 Lance Armstrong on kovempi jätkä kuin kaikki maailman bodarit ikinä.tuli vaan mieleen kun se on just nyt tossa telkussa.ei sillä että kilpapyöräilyssä ois sen enempi järkeä

"Muiden lajien" piiristä vaan sattuu löytymään junttimaista asenneilmastoa, joka aiheuttaa vastareaktion kehonrakentajissa & sen osaston harrastajissa.

Onneksi et itse ruoki stereotypioita, kun kirjoitata "muiden lajien". Muiden lajien edustajilla on juntti asenne podailua kohtaan?! Ihan yhtä hyvin voisi yleistää, että pakkislaisilla on jotain salibandya pelaavia vastaan.

Ehkä ne muidenkin lajien edustajat on yksilöitä, eikä heidän lajinsa päätä heidän mielipidettään.

EDIT: älkää ihmiset pitäkö itseänne tai lajianne niin hienona, että luulette ihmisten olevan kateellisia. Jotenkin säälittävä näkemys, että kun eivät pidä / arvosta, niin ovat vaan kateellisia, kun mulla on muskelit ja hyvä kunto.

Kaikki harrastukset on ihan tasan yhtä tyhmiä tai fiksuja kuin muutkin. Jos harrastaja saa siitä hyvän fiiliksen niin antaa mennä vaan. Toinen ei tykkää sulkapallosta, toinen boudauksesta ja päinvastoin.

No marginaalilaji ja sellaisena tulee pysymään.

Hah, just tänään salille mennessä kelailin, et helkkari, millanenkohan tää maailma ois jos kaikki planeetan ihmiset "bodais". Ainakin lisäravinnefirmojen tuotot nousis huippuun, rafloja olis paljon vähemmän kun ei jengi jaksais lähteä bailaamaan katabolian pelossa. Ja perkele, siinä suhteessa koko maailman ihmisten treenaaminen olis paska juttu, ku sitähän olis aina johonki kyykkypaikallekki 18 ihmisen jono. :lol2: Pitäis rakentaa saleja joittenki baarien tilalle, et jengi mahtuis nostelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom