Bodaamisen typeryys harrastuksena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
yksilöstähän se kaikkein eniten kyllä riippuu. Riipasin vain karheasti mielipiteeni näytille ja hain lähinnä sitä, että kisoja ja oheistapahtumia ja seminaareja voisi olla enemmän. Oikeaan suuntaan ollaan tuossa jo menossakin ja rutkasti. Toivottavasti kehitys vain jatkuisi Ei kukaan tietysti voi koko vuotta olla dieetillä, jos kisoja olisi koko ajan, mutta ymmärrätte kuitenkin. Näkyvyyttä vain lisää ja lisää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kisoja ja oheistapahtumia ja seminaareja voisi olla enemmän. Oikeaan suuntaan ollaan tuossa jo menossakin ja rutkasti. Toivottavasti kehitys vain jatkuisi Ei kukaan tietysti voi koko vuotta olla dieetillä, jos kisoja olisi koko ajan, mutta ymmärrätte kuitenkin. Näkyvyyttä vain lisää ja lisää.
Suomessa piirit ovat sen verran pienet, että kilpailuja (ja muita oheistapahtumia) ei voida pitää kauhean usein siitä yksinkertaisesta syystä, että niihin ei riittäisi kilpailijoita. Sen sijaan esim. Jenkeissä tilanne on huomattavan erilainen: kilpailijoita on tolkuton määrä (jopa väkilukuun suhteutettuna enemmän kuin Suomessa) ja kaikentasoisia kisoja järjestetään käytännössä joka viikonloppu - jos koko maa otetaan huomioon, on useita kisoja aina samaan aikaan eri puolilla maata.

Noh, kerrohan sitten minkä takia saleilla näkyy aika lailla perusjamppaa tekemässä niitä rinta- hauisohjelmiaan? Onko heidän tavoitteensa näyttää lihaksettomalta rannalla tai baarissa??

Tuli tästä mieleen eräs tuttu, joka on muutaman kerran valitellut, että "pitäs joskus alottaa salilla käynti, että sais vielä kymmenenkin vuoden päästä pillua." Sitä mietin, että kuinkahan paljon tällaisia treenaajia saleilla hyörii vatsarutistus koneen ja scott-penkin väliä. Eli kumpi nyt loppupeleissä on huvittavampaa: Ottaa elämäntavaksi puntin kolistelu tai urheilu yleensä tai sitten se, että menee salille vaikkei huvittaisikaan ja yrittää saada hauikseen sen verta kokoa, että joku tyttö siitä kiinnostuisi:) Noh, nämä tapaukset taitavat pyöriä salilla aina tammikuun alussa ja toukokuussa ennen rantakelien alkua.

Ja mitä kateellisuuteen tulee, niin luulen että aika harva on kateellinen bodareille, jotka kaupan kassalle jonottaessa kärry täynnä rahkaa huohottavat ja hikoilevat. Korkeintaan tämä aiheuttaa huvittuneisuutta muissa miehissä. Mutta sitten jos siinä rinnalla on niiden muiden miesten mielestä kaunis nainen, niin heti kateus nostaa päätään ja voi selän takaa tulla kommentteja tyyliin: "Mitähän tuokin bodari luulee olevansa. Napeilla se on kasvattanu nuo lihakset. Lähettäspä tästä mettätöihin kokeilemaan kumpi jaksaa karsia rankoja pitempään plaaplaaplaa..." Eli kateus ja kauna kohdistuu isoon mieheen, koska erottuu valtaväestä ja koska sillä on kaunis nainen, josta toiset ovat kateellisia... Samalla tavallahan pakkiksella kirotaan kaikenmaailman brad pittejä, koska naiset pitävät sitä sopivan lihaksikkaana ja niin pois päin, vaikka suurin osa pakkiksella ei halua pittin mallista kroppaa, vai :D?

Kateellisuusteemasta. ON totta, etta osa ns. perusjannuista on kateellisia raudanpumppaajalle. Mutta vain pieni osa. Suurempi osa (vaitan) suhtautuu liikuntaan neutraalina muotona pitaa ylla kuntoa ja sosiaalista toimintaa. Ja karjistaen, mita enemman nupissa piilee potentiaalia, sita vahemman oman kropan ominaisuuksien arvointi kiinnostaa. Valitettavasti ma en vain osaa olla ilman ajatusta, etta olen vartalostani jollain tasolla ylpea. Se vetaa salille (tai muun liikunnan pariin) silloinkin, kun miettii etta mitas helvettia siina olikaan jarkea.

Paras puoli raudan kanssa tahkoamisesta on se elamantavan kokonaisvaltaisuus: Mua aidosti kiinnostaa vahdata mita syon ja syoda joka 3. tunti. Pitaako mua joku idioottina? Epailen, ettei. Mutta moni tutuistani varmasti miettii, etta mika mun draivin taustalla on. Veikkaan pahaa koukutusta endorfiineihin.

Tuskin kaikki miehet mitään massahärkiä haluavat olla. Varmaan jonkun ihanne on semmonen laiha Bruce Lee tyyppi, joka on t-paita päällä kynis. Entäs useimmat rokkarit, GASP tyyli tavoitteena kaikilla?

Eikä bodauksen dissaaminen aina kateutta tarvitse olla. Riittää, että ei ymmärrä toisten harrastuksia. En minäkään tykkää bleidaajista/bleidauksesta, mutta en kieltämättä siitä lajista mitään ymmärräkään. Ehkä jos joku kertoisi mulle lajin hienouksista esitelmän, kantani muuttuisi radikaalisti.

Itselläni on bodauksen myötä noussut paino niin paljon, että toinen rakas harrastus (skeittaus) on alkanut taantua. Enkä todellakaan ole mikään erityisen iso edes: 184/90 Ei kestä polvet, kun ruho oli aikoinaan viisitoista kiloa kevyempi. Tässä sitten kelaillut, että mihin tota massaa tarttee, jos joutuu tinkimään jostain muusta vähintään yhtä hienosta asiasta kuin bodaus. Ilmeisesti vaan jäänyt koukkuun siihen, että nyt näytän paremmalta ja vähintään tässä tilassa on pysyttävä, vaikka ei ehkä olisikaan niin kivaa kuin ennen. Pitäisi saada samannäköinen keho kuin nyt, mutta 15 kiloa kevyempänä, mahdotonta. Koukussa ulkonäköön:rolleyes:

Se on vaan tätä samaa ennakkoluuloja ja stereotypioita kaikki tyynni. Mitä muuta voikaan ajatella semmoisesta ihmisestä, josta et jotain tiedä, mutta näet miltä hän näyttää.

Itsellänikin sanottu, että metsätöihin siitä, koska siellä se OIKEA VOIMA KASVAA, koska kuntosalilla käyminen on liian suoraa toimintaa. Puita pitäisi kantaa olalla ja se on oikeasti kunnioitettavaa voimaa ja jaksaminen metsätöissä on se mistä miehen mitta mitataan. Lihas pitäisi ilmeisesti kasvattaa salaa ja raakaa työtä tehden ja ei missään nimessä salilla, missä rasitus on suoraa kohdistuva. Tai niin osa ainakin luulee, koska näin on sanottu myös minulle. Come on eli mitä helvettiä. Eli ei saisi pyrkiä siis nimenomaan suorin teoin tavoitteeseen, vaan kierrellen? Lihaksilla pitää nähdä joku tarkoitus, muutenhan niistä ei ole hyötyä. Mitä tekee isoilla lihaksilla jos ei niitä käytä pääasiassa muuta kuin salilla liikkeiden tekemiseen? Moni ajattelee, että lavalla ei niistä paljon hyötyä ole, koska eihän niillä silloin tehdä minkäälaista fyysistä suoritusta. Toista se on jalkapallo ja jääkiekko.

Se näyttää niin erikoiselta ja niin friikiltä kun isot kaverit (lihaksikkaat) astelevat kaupungilla jossain tai sitten vastaavasti lavalla vähissä rasvoissa. Semmoista kun ei näe arkielämässä missään joka päivä kuitenkaan. Jalkapalloa pelataan kyllä kaduilla ja lätkää areenoilla, joten se on niin arkista jopa. Toista on juuri se kun kymmenen ukkoa tepastelee riviin urheiluteeveen kanavalta, niin sitten alkaa se kiroaminen ja arvuutteleminen heidän elämästään. niin erilaista- Se voi näyttää rumalta tai se voi näyttää hyvältä. Riippuu katsojasta pitkälti. Samalla tavalla joku muukin laji voi olla kiinnostaa tai epäkiinnostavaa mielenkiintoista tai ei-niin-mielenkiintoista. Tai sitten se näyttää ihan naurettavalta.

Eräs "voimamieskin" vuodatti tässä vuosien varrella kerran, kuin erehdyin katsomaan kehonrakennusjulistetta, että ei tolla kaverilla voimaa ole. Ilmaa kaikki. Suuret lihakset ja pienet voimat, vettä täynnä. Toista se on ku pistetää poika kyykkyy ja 400 niskaa niin katotaan nouseeko. Eipä taida nousta. Penkkikin on ihan paska verrattuna pelkästään voimannostajiin.

Toinen on se, että mitä teet isoilla lihaksilla jos aerobinen kunto on vaan paska? Ei sustakaan oo enää lenkkipolulle, ei susta oo enää juoksemaan 4500 cooperissa. Notkea kuin rautakanki. Sitä en vaan ymmärrä tossa näkemyksessä, että miksi pitäisi olla 4500 m cooperin kunnossa? Miksi pitäisi vaikka nostaa 300 kg penkistä? Ihan suoria valintoja taas, että mitä itse haluaa. Ei kaikkia vaan voi kiinnostaa kaikki. Jokainen valitsee oman juttunsa ja toteuttaa sitä, miten parhaaksi näkee.

Oikealla kunnolla on ollut ilmeisesti merkitys pitkänkin aikaa: Jaksaa juosta, on sopivasti lihaksia, on notkea, ketterä, vikkelä jne. Jos tosta poikkeaa ja on paljon lihaksia ja onkin kankea kuin rautakanki niin auta armias. Machot, itserakkaat, aivottomat, steroidipöllyiset, öljyssä kieriskelevät, kiiltävät, huohottavat, nopeasti hengästyvät, suonikkaat, ruskeanpunaisen väriset, kaljut, möröt, saatanan isot, hauista suutelevat kehonrakentajat.

Tätä suuri osa ajattelee ja tarkoitan lähinnä näitä jotka kisailevat tai sitten niitä jotka oikeasti omaavat jotain lihaa muutakin kuin sen perussetin, mitä saleilla virtaa koko ajan.

Kehonrakennus on kilpalaji bodareita esiintyy lähinnä, kun lehdistö kirjoittaa jostakusta nakkifakiirilla tapelleesta isohkosta äijästä.

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta vastaan silti:

Olin itsekin aiemmin hyvin epäileväinen salilla käymistä kohtaan enemmän kuin 2 kertaa viikossa. Pelkäsin lihasten kasvavan liikaa nopeasti yms. nuoren pojan :david: -hömppää. Tietysti mielestäni myös kaikki lihaksikkaat äijät käyttivät aineita ja olivat niin tyhmiä kuin ihminen olla voi. Lisäravineita en tietenkään käyttänyt, koska ne olivat yksinkertaisesti turhia.

Kappas vaan, nyt sitä käydään salilla 4 kertaa viikossa, vedetään palkkaria ja lisäprotskua. Nyt rahkan ja raejuuston syömiselleni nauretaan, kuin myös sille, että yritän syödä 3 tunnin välein. Olen tajunnut itse, kuinka vaikeaa lihasten kasvattaminen on ja tärkeimpänä huomannut, että suurin osa salilla aktiivisesti käyvistä ovat asiallisia tyyppejä, joille kuntosali on harrastus muiden joukossa.

Suuren yleisön silmissä kehonrakennus harrastuksenakin herättää epäluuloja tämän loppujen lopuksi pienen ammattilaisporukan aineiden käyttö yms. Ja ihmiset ovat valitettavan herkkiä yksinkertaistamaan ja yleistämään asioita, esim. joku voi nähdä vähän normaalia lihaksekkaan miehen yhtä pahana friikkinä kuin Valentinon. Nimenomaan edellä mainitun kaltaiset tyypit leimaavat pahemman kerran kaikki saliharrastajat habaansa pakkomielteisesti kasvattaviksi hyypiöksi - näin etenkin tietämättömien ja salilla käymiseen periaatteesta negatiivisesti suhtautuvien keskuudessa.

Noh, kerrohan sitten minkä takia saleilla näkyy aika lailla perusjamppaa tekemässä niitä rinta- hauisohjelmiaan? Onko heidän tavoitteensa näyttää lihaksettomalta rannalla tai baarissa??

Öööh? Mikä on lihaksettoman määritelmä? Esim. futaajilla on oikein mainio kroppa mun makuuni, mutta ei voi kyllä puhua lihaksettomasta tai treenaamattomasta.

. "Muiden lajien" piiristä vaan sattuu löytymään junttimaista asenneilmastoa, joka aiheuttaa vastareaktion kehonrakentajissa & sen osaston harrastajissa.

Niin, pointti olikin, että mistähän kummasta nämä vastareaktioon johtavat asenteet sitten kumpuavat?

Uskomatonta että tältä palstalta löytyy vielä ihminen, joka ei ilmeisesti tiedä että "taviksen" ja "körilään" väliltäkin löytyy aika laaja skaala treenaajia.

Kuka niin on sanonut? Mun silmään tuolla kuvaosiossakin on jo monia, monia "bodareita", eli sellaisia, joita ite en haluaisi miehekseni. Ja ne on kuitenkin kaukana jostain hormoonihirmuista...

Ehkä yks syy sille, miks niin monet pitää lajia jotenkin negatiivisena on se, että kyseiset ihmiset on kateellisia. Kukapa ei olis mieluummin lihaksikas ja hyväkroppainen kuin iso läski. Arvostelijoista osa on kateellisia ja puhuu paskaa, koska niillä ei itsellä riitä motivaatio tai kyvyt tehdä itselleen mitään. On helppo todeta että lihasten kehittäminen ja rakennus on turhaa ja typerää kun itsellä ei motivaatio riitä vaikka tahtoisikin olla toisenlainen.

Ehkä yks syy sille, miks niin monet pitää lajia jotenkin negatiivisena on se, että kyseiset ihmiset on kateellisia. Kukapa ei olis mieluummin lihaksikas ja hyväkroppainen kuin iso läski. Arvostelijoista osa on kateellisia ja puhuu paskaa, koska niillä ei itsellä riitä motivaatio tai kyvyt tehdä itselleen mitään. On helppo todeta että lihasten kehittäminen ja rakennus on turhaa ja typerää kun itsellä ei motivaatio riitä vaikka tahtoisikin olla toisenlainen.

Eiköhän tää kateellisuus oo jo mainittu monta kertaa. Ja todellakaan kaikki eivät varmasti haluaisi olla lihaksikkaita siinä mielessä kuin bodarit ja bodausharrastelijat lihaksikkuuden käsittävät.

En itse esim. todellakaan pidä pesäpallosta, mutta syy ei tosiaan ole se että haluaisin osata lyödä ja kopata paremmin mutta en jaksa harjoitella.

Eiköhän tää kateellisuus oo jo mainittu monta kertaa. Ja todellakaan kaikki eivät varmasti haluaisi olla lihaksikkaita siinä mielessä kuin bodarit ja bodausharrastelijat lihaksikkuuden käsittävät.

Juu, eiköhän tuollainen Brad Pittin tai jonku voimistelijan tyylinen kroppa ole enemmän naisten makuun kuin mikään Beefcake 3000.

se mitä ei voi hallita, pelottaa

ja se että pelkää näitä bodareita on todennäköisesti yks syy miks niitä pitää mollata ja yrittää saada porukkaa oman kantansa taakse ettei yksin tarttis kohdata pelkojaan

näin minä sen mutuilin

Öööh? Mikä on lihaksettoman määritelmä? Esim. futaajilla on oikein mainio kroppa mun makuuni, mutta ei voi kyllä puhua lihaksettomasta tai treenaamattomasta.

Niin, pointti olikin, että mistähän kummasta nämä vastareaktioon johtavat asenteet sitten kumpuavat?

Kuka niin on sanonut? Mun silmään tuolla kuvaosiossakin on jo monia, monia "bodareita", eli sellaisia, joita ite en haluaisi miehekseni. Ja ne on kuitenkin kaukana jostain hormoonihirmuista...

Sitten kannattaa varmaan hommata futaaja itselleen. Muut kuittaavat bodarit sitten:)

Eräs "voimamieskin" vuodatti tässä vuosien varrella kerran, kuin erehdyin katsomaan kehonrakennusjulistetta, että ei tolla kaverilla voimaa ole. Ilmaa kaikki. Suuret lihakset ja pienet voimat, vettä täynnä. Toista se on ku pistetää poika kyykkyy ja 400 niskaa niin katotaan nouseeko. Eipä taida nousta. Penkkikin on ihan paska verrattuna pelkästään voimannostajiin.
Joo itekki oon kuullu parilta voimannostajalta että nämä bodarit ei oikeesti oo vahvoja vaikka todellisuudessa oman käsityksen mukaan bodarit on aika pirun vahvoja ukkoja. Hulkku tais joskus sanoo mm. että ei kunnon reisiäkään millään 100kg:n kyykyillä saa. Pitänee nyt kuitenkin ottaa huomioon tästä voimannostajan lausahduksessa että taitaa melko monella voimannostajallaki jäädä tämä 400kg telineeseen. Ja penkki on bodareilla raw nosto eikä mikään paitapenkki että niitäkin on vähän huono vertailla keskenään.

Kerran pohdittiin kaverin kanssa yleensäkin urheilun järkevyyttä, esimerkiksi jääkiekossa isot miehet kirmaa kumilätkän perässä ja alkaa tappelemaan jos eivät saa maalia aikaan, Golfissa lyödään palloa reikään jne.palkat ovat käsittämättömän kovia verrattuna normaaleihin ammatteihin...
Periaatteessa siis todella hölmöä puuhaa?Tultiin siihen tulokseen, että joukkuepelit ovat kaikista järkevimpiä urheilulajeja, sillä niissä oppii puhaltamaan yhteen hiileen. Se varmasti auttaa esimerkiksi työelämässä...
Yksilölajeissa on taas järkeä sen takia, että jokaiselle on se oma juttu jota sitten toteuttaa...

Lopulta lähes kaikki lajit läpikäytynä, kaverini sanoi(pelaa itse salibandya):
"periaatteessahan sinunkin harrastuksessa on ainakin jonkinlaista järkeä".:(

Tuosta kommentista hyvin paistaa läpi, mitä muut ajattelee punttihommista noin yleensä?

Ja mitä naisiin tulee, niin osa pitää lihaksikkaista miehistä, osa ei. Aivan sama makuasiahan se on muutenkin ulkonäön suhteen?Toiset tykkää blondeista jne.

Joo itekki oon kuullu parilta voimannostajalta että nämä bodarit ei oikeesti oo vahvoja vaikka todellisuudessa oman käsityksen mukaan bodarit on aika pirun vahvoja ukkoja.
Kyllähän monet bodarit on todella vahvoja. Just tonne videot-threadiin laitoin pätkän jossa Levrone penkkaa 3 x 220. Mutta siltikin, se on fakta että suhteessa omaan painoon voimanostajat on keskimäärin vahvempia -- ainakin voimanostoliikkeissä.

Esim. futaajilla on oikein mainio kroppa mun makuuni, mutta ei voi kyllä puhua lihaksettomasta tai treenaamattomasta.

Aika peruskyniä noi on.

Mutta siltikin, se on fakta että suhteessa omaan painoon voimanostajat on keskimäärin vahvempia -- ainakin voimanostoliikkeissä.

Se on myös fakta, että 100m juoksijat juoksee 100m nopeammin, kuin 5000m juoksijat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom