- Ikä
- 42
Itserakasta hommaahan tuo on, mut mitä väliä. Pääasia, että liikkuu edes jossain ja pitää itsensä edes siedettävässä kunnossa, eikä oo saikulla vähän väliä sen takia, että selkä paskana ylipainon takia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan. Ja ei ole mitään syytä edes miksi pitäisi ymmärtää kun täälläkin näemmä monilla on taipumus nousta jollekin jakkaralle josta sitten voi katsoa alas "ruipeloita".
Kyllä se kunnioitus pitää osittain myös ansaita lajille, eikä se tosiaan tuu sillä tavalla että ruikutetaan bodaus-foorumilla kuinka muut on kateellisia.
tarvinkin jakkaran kun oon niin lyhyt patukka,mistä tiirailla ruipeloita pahalla silmällä,että kunnioitusta saatana heti.
mitä huumoria...saatana.
Meni jo... tuu ulos kaapista.
Aivan. Ja ei ole mitään syytä edes miksi pitäisi ymmärtää kun täälläkin näemmä monilla on taipumus nousta jollekin jakkaralle josta sitten voi katsoa alas "ruipeloita".
Kyllä se kunnioitus pitää osittain myös ansaita lajille, eikä se tosiaan tuu sillä tavalla että ruikutetaan bodaus-foorumilla kuinka muut on kateellisia.
Nope. Muutaman kerran näin on tosiaan tapahtunut mutta hymyllä olen kuitannut. Useimmiten se saattaa olla merkki siitä, että se joku ei tiedä lajista juurikaan.Eikö itsellesi tule mukaan yhtään sellainen olo että satunnainen kynä, joka tulee soittelemaan sulle steroideista tai mikä vielä parempaa proteiinihormooneista, olisi kenties kateellinen?
Totta kai ajattelen. Mutta yritän itteni pitää maan pinnalla ja muistaa, että ihmiset arvostaa eri asioita. Jollekin fyysinen kunto ei merkitse paljoa ja ei ole minun asiani siitä ketään tuomita vaikka se ei terveellistä olekaan.Tai etkö itse ajattele kun näet sairaalloisen lihavan tyypin että tekis nyt tuokin jotain? Ajattelin vain kun profiilisi mukaan et kuitenkaan mikään hirveän pieni ilmeisesti ole.
Varmaankin olet oikeassa ja sanoin itse hieman hätiköidysti aiemmin. Onhan se niin että vedonlyönti, urheilullisuus ja mahdollisuudet lajin harrastamiseen vaikuttavat. Siitä olen kuitenkin varma että minkäänmoista kunnioitusta ei valittamalla saada. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka se Boogien taannoinen haastattelu Se jos mikä oli taas sen luokan tuubaa. Onneksi kaikki bodaajat eivät tällaisia ole.Miten kunnioitus ansaitaan lajille? Eiköhän lajien arvostus perustu sille että mistä on helpointa lyödä vetoa/tehdä viihdettä. Siksi esim. jalkapallo on suositumpaa kuin bodaus, siinä sentään tapahtuu itse kilpailuissa jotain toisin kuin bodauksessa jossa työ tehdään muualla. Ja lisäksi esim. jalkapallossa on ammattilaisia hiukan enemmän kuin bodauksessa ja siinä on helpompi menestyä.
Siis ymmärsinkö oikein, että mielestäsi paljon harrastetuissa lajeissa on helpompi menestyä, kuin marginaali lajissa?
Jos puhutaan yksilöurheilusta, niin asia ei varmasti ole näin. En osaa sanoa jalkapallosta tai muista joukkuelajeista.
Esimerkkeinä uinti, pyöräily ja vaikka 100m juoksu.
Juu en tarkoittanut uintia, pyöräilyä tai 100 enkä edes 200m juoksua.
Vaan lajeja joissa palkattuja ammattilaisia on järkyttävät määrät.
Juokussa on kilpailijoita harrastajia kuin bodauksessa, mutta vain muutama voi kilpailla parhaudesta kummassakaan lajissa -> Juoksussa on marginaalisesti vaikeampaa olla siellä kärjessä. Fudiksessa palkattuja ammattilaisia on helvetisti = helpompi kuulua näihin kuin seisoa Mr. Olympia lavalla. Tätä tarkoitin.
Ja tosiaan blacksniper: Kuinka moni muukaan oikeasti nostaa itseään irti maanpinnasta vaikak em tilanteissa? Tuskin kovin moni, mutta silti yleinen käsitys jostain syystä on että punttaajat pitävät itseään muita parempina. Kukahan tällaista juttua levittää? Yleensä ns. tavikset.
Tarkoitin tätä ketjua. Täälläkin on jo todella monta kertaa sanottu että tavikset
ovat vain kateellisia.
Ja futiksessa harrastajia on _huomattavasti_ enemmän -> huipulle pääsee pieni osa sinne yrittävistä. Eivätkä myöskään kaikki bodausammattilaiset pääse Mr Olympia lavalle. Parempi olisi verrata vaikka MM-kisoihin pääseviä pelaajia Mr Olympia-kilpailijoihin.
Tässä ketjussa ei ole kyse kilpailemisesta eikä pärjäämisestä vaan harrastamisesta. Harrastaminen ei ole myöskään työtä vaan harrastamista. Onko harrastus harrastus jos se otetaan liian tosissaan veren maku suussa?
Ehkä se, että siinä kilpaillaan itseään eikä esim luontoa vastaan johtaa niin helposti ylilyönteihin.
No verrataan sitten vaikka mestareiden liigaan (sinänsä hyvä vertaus koska ovat lajiensa rahallisesti arvokkaimmat kilpailut), mutta tarkoitin sitä että on hieman epäreilua verrata Mr Olympia-kilpailijoita pelkkiin futisammattilaisiin. Nimenomaan futisammattilaisia kohtaan, koska ammattilaisuus ei tarkoita että olisi likimainkaan maailman parhaita. Kun taas Olympiassa kilpaileminen tarkoittaa.Se on miltä kannalta katsoo, itse vertaisin Mr Olympiaa ja vaikka mestareiden liigaa(tai mikä nyt on kovin liiga ikinä, ei hajuakaan kun en fudista MMien ja EMien lisäksi ollenkaan seuraa)
Nojoo offtopickiksihan tää alkaa vähän menemään. Mutta toisaalta harrastuksen määritteleminen voi olla aika vaikeaa.
Jonkun mielestä harrastus on harrastus kunnes rupeaa aktiivi kilpailijaksi, toiselle kunnes rupeaa ammattilaiseksi, itse esim. taas näen että huippu-urheilija jonka työtä on kilpailla ja valmistautua kilpailuihin elää _harrastuksellaan_ vaikka kyse onkin enemmänkin täyspäiväisestä työstä. Miksi ajattelen näin? Jokainen huippu-urheilija on aloittanut harrastamalla, ei kukaan keksi tyhjästä ruveta 100m juoksun MM voittajaksi vaikkapa.
Nojoo offtopickiksihan tää alkaa vähän menemään. Mutta toisaalta harrastuksen määritteleminen voi olla aika vaikeaa.
Jonkun mielestä harrastus on harrastus kunnes rupeaa aktiivi kilpailijaksi, toiselle kunnes rupeaa ammattilaiseksi, itse esim. taas näen että huippu-urheilija jonka työtä on kilpailla ja valmistautua kilpailuihin elää _harrastuksellaan_ vaikka kyse onkin enemmänkin täyspäiväisestä työstä. Miksi ajattelen näin? Jokainen huippu-urheilija on aloittanut harrastamalla, ei kukaan keksi tyhjästä ruveta 100m juoksun MM voittajaksi vaikkapa.